וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי שגב: "כל מי שהיה מעורב בשיימינג שנעשה לבני - יישא במחיר"

16.7.2017 / 19:30

"עכשיו ברור לי למה כל כך קשה לשחקנים בארץ להתפתח. מעמיסים על הבן שלי דברים שלא קשורים לכדורסל. עשו לו נזק גדול. לא היה שימוע, ופתאום פירסמו מכתב השעיה. אנחנו מטפלים בזה מול עורכי דין". אחרי ההדחה מנבחרת ישראל, אביו של איתי שגב תוקף בראיון לוואלה! ספורט

איתי שגב שחקן נבחרת העתודה. ברני ארדוב
"נעשה לו נזק גדול". אתי שגב במדי נבחרת העתודה/ברני ארדוב
"זה מספיק חמור שהמכתב הופץ לעיתונות עוד לפני שהגיע אלינו, אבל להפיץ אותו לכל עם ישראל, בעמוד הפייסבוק הרשמי של האיגוד? לפחות מישהו התעשת והוריד את זה משם"

בשעה 13:03, היום (ראשון) בצהריים, החל מבול של טלפונים להציף את מכשירו הסלולרי של יוסי שגב, אביו של הכדורסלן איתי שגב. גם הוא, כמו כתבי הספורט בכלי התקשורת השונים, הופתע לשמוע על השעיית בנו מנבחרת ישראל; אלא שהוא, בניגוד לעיתונאים, אפילו לא זכה לקבל מאיגוד הכדורסל את מכתב ההשעיה שהופץ במייל ואף שותף בעמוד הפייסבוק הרשמי.

"נעשה פה נזק גדול לאיתי, והשיימינג שעשו לו עלול לפגוע לו בקריירה. אנחנו כבר מטפלים בנושא עם עורכי הדין שלנו, והאיגוד יצטרך לשאת במחיר על כל ההיבטים של העניין הזה - לא רק האיגוד כמוסד, אלא כל מי שהיה מעורב במכתב הזה ובהפצתו. זה יטופל ברמה האישית", מבהיר יוסי שגב בראיון לוואלה! ספורט.

"לאחר שראינו את המכתב, טילפנתי ליו"ר האיגוד עמירם הלוי וליועצת המשפטית שלו (עו"ד רונית אמיר יניב; א"ו), השארתי להם הודעות והם אפילו לא חזרו אליי. רציתי להגיד ליועצת שאנשים פועלים מתחת לאף שלה וחושפים את האיגוד לתביעות. זה מספיק חמור שהמכתב הופץ לעיתונות עוד לפני שהגיע אלינו, אבל להפיץ אותו לכל עם ישראל, בעמוד הפייסבוק הרשמי של האיגוד? לפחות מישהו התעשת והוריד את זה משם.

"יש לאירוע הזה גם היבטים ערכיים, כי מדובר כאן בשחקן שאמור לייצג את נבחרת ישראל, בשחקן שמשחק בנבחרות השונות במשך שש שנים. אם כך האיגוד רואה לנכון להתייחס לאחד שכזה, יש בו בעיה שורשית ובסיסית. וכשזה קורה, ברור לי למה כל כך קשה לכדורסלן הישראלי להתפתח".

עוד בנושא

איתי שגב הושעה מנבחרות ישראל. נציגי השחקן: "האיגוד פוגע בנבחרת ישראל"
האוול נחת בארץ לקראת אימוני הנבחרת: "גאה לייצג את מדינת ישראל"
אליפות אירופה לנבחרות עתודה: ישראל הביסה 54:90 את לטביה

איתי שגב שחקן נבחרת העתודה. ברני ארדוב
שורש הבעיה התגלה לפני שנה. שגב/ברני ארדוב
"גיליתי שאיתי למעשה לא מבוטח. שחקנים אחרים, הכי בכירים שיכולים להיות, שיחקו חודש שלם ללא ביטוח. ודבר כזה לא יעלה על הדעת. אי אפשר לזלזל בחשיבות של הדבר הזה: אם שחקן נפצע, חלילה, במשחק או באימון, ואין לו ביטוח - החוזה בקבוצה שלו מבוטל"

יוסי שגב (52), אלוף משנה במילואים, יזם נדל"ן במקצועו, מתפנה כעת לגולל את סדר ההתרחשויות מנקודת מבטו - ומתברר ששורש הבעיה התגלה לפני שנה. "איתי זומן אז לנבחרת הבוגרת, ואני התחלתי לבדוק את נושא הביטוח. אנשים באיגוד אמרו לי: 'סמוך עלינו, אנחנו מבטחים שחקני NBA, אז בטח שנדע לבטח את איתי שגב'. אבל בדקתי, וגיליתי שאיתי למעשה לא מבוטח. שחקנים אחרים, הכי בכירים שיכולים להיות, שיחקו חודש שלם ללא ביטוח. ודבר כזה לא יעלה על הדעת. אי אפשר לזלזל בחשיבות של הדבר הזה: אם שחקן נפצע, חלילה, במשחק או באימון, ואין לו ביטוח - החוזה בקבוצה שלו מבוטל".

אבל בסופו של דבר בנך היה חלק מהנבחרת במסע המשחקים שקיימה בקיץ שעבר (מאחר שעלתה אוטומטית ליורובאסקט, שייערך בין היתר בישראל, היא לא הייתה זקוקה למוקדמות).

"איתי היה מבוטח על פי חוזה חייל, למרות שהוא כבר השתחרר מצה"ל, והיה לו כבר חוזה שונה לחלוטין עם מכבי תל אביב. שעתיים לפני האימון הראשון, הרבה בזכות התערבותו של יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון, קיבלנו מכתב שבו הובהר לנו שהכל הוסדר".

לא רק הביטוח עומד מאחורי המתיחות בין שגב ומשפחתו לבין הצוות המקצועי בנבחרת.

"לפני שנה יצרנו קשר עם המאמן הקרואטי פינו גרדוביץ' (עוזר מאמן ברצלונה; א"ו), והוא הזמין את איתי לבוא אליו לאימונים אישיים של שבועיים בזאדאר. השבוע השני נפל על תחילת אימוני הנבחרת, והמאמן (ארז אדלשטיין; א"ו) סירב לאפשר לו להגיע באיחור, כך שנאלצנו לוותר.

עוד באותו נושא

איתי שגב הושעה מנבחרות ישראל. נציגי השחקן: "האיגוד פוגע בנבחרת ישראל"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב איתי שגב. ברני ארדוב
גם מכבי תל אביב ביקשה הבהרות. שגב בצהוב/ברני ארדוב
"איתי הגיע לאימון ואפילו לבש מדי אימון, כי אם משהו היה מסתדר ברגע האחרון היינו מורים לו לשחק. שאלו אותו למה הוא לא משחק, הוא הסביר בדיוק למה, וזהו, מאז לא שמענו מהם כלום."

"הפעם פניתי לאיגוד מבעוד מועד, וקיימנו פגישה כבר בתחילת השנה. הסברתי להם שאני עומד לשלם לגרדוביץ' הרבה כסף כדי להביא אותו במיוחד ארצה לעבוד עם איתי, וביקשתי שיאשרו לו לאמן אותו במשך שלושה שבועות. מכיוון שידענו שאימוני הנבחרת הבוגרת מיועדים להיפתח השבוע, הם אישרו שגרדוביץ' יאמן אותו רק שבועיים.

"במעלה הדרך קיבלתי טלפון מפיני גרשון, שביקש שאיתי יקדים את ההתייצבות שלו עוד קודם ויצטרף ב-11 ביולי לנבחרת האולימפית, לפני שיגיע לנבחרת הבוגרת. הסברתי לו שזה הפסד של הרבה כסף מבחינתי, ניסיתי למצוא דרך לשלב בין האימונים באולימפית לאימונים האישיים עם גרדוביץ', אבל התיישרנו עם הדברים.

אז איך הכל הסתבך שוב מחדש? במכתב ההשעיה נטען שבנך הגיע לאימון בתאריך הנקוב, יום שלישי שעבר, אבל סירב להתאמן.

"כי שוב לא קיבלנו שום כיסוי ביטוחי. זה לא שלא פנינו. קבענו בשבוע שעבר פגישה עם פיני גרשון, עם מנהל הנבחרת האולימפית ערן עטיה ועם סוכן הביטוח. היינו אמורים לקבל שם את כל הפרטים על ההסדר הביטוחי, אבל ערב קודם לכן, בשעה 22:00, הודיעו לנו שהפגישה מבוטלת, ולא רצו לתת שום הסבר. בין השורות הבנתי שמסמכי הביטוח הנדרשים, שהיו אמורים להישלח מלונדון, עוד לא הגיעו.

"למחרת בבוקר, גם מכבי תל אביב שלחה הודעה במייל לאיגוד שבה היא מבקשת הבהרות, והודיעה שבלי ההבהרות הללו שחקני הקבוצה לא יופיעו לנבחרות, ועד עכשיו לא התקבלה שום תגובה בחזרה. איתי הגיע לאימון ואפילו לבש מדי אימון, כי אם משהו היה מסתדר ברגע האחרון היינו מורים לו לשחק. שאלו אותו למה הוא לא משחק, הוא הסביר בדיוק למה, וזהו, מאז לא שמענו מהם כלום. ביקשנו מהמאמן הקרואטי שיאריך את השהות שלו כאן עד סוף השבוע, ובינתיים איתי המשיך לקבל הודעות כמו יתר השחקנים על מועד פתיחת האימונים של הנבחרת הבוגרת ביום שלישי, כאילו הכל כרגיל".

ואז הגיע מכתב ההשעיה.

"כלומר, לא הגיע מכתב ההשעיה. אז התחלתי לקבל טלפונים, והראו לי את ההודעה בפייסבוק. לא הבנו בכלל מה הם רוצים. לא נעשה לו שום הליך שימוע. באיגוד עשו טעות, כי הם לא מבינים שמאחורי איתי עומדת מערכת שלמה".

"איתי פגוע מאוד. זה לא פשוט לשחקן צעיר לשאת על כתפיו את כל האירוע הזה. הוא לא אחד שמתחמק מעבודה קשה. מרגע שנגמרה העונה, היה לו שבוע אחד חופש, ומאז הוא כל הזמן מתאמן ועובד. אחרי שש שנים זה היה לגיטימי אפילו שיבקש שחרור מהנבחרת לקיץ אחד"

איתי שגב עצמו פירסם הודעה קצרה בעמוד הפייסבוק שלו ("כבוד גדול וגאווה לייצג את ישראל במדי הנבחרת הלאומית. עשיתי זאת בשש השנים האחרונות ואעשה זאת ככל שאדרש גם בעתיד"), אבל אינו מעוניין לדבר בנושא בשלב זה.

מה עובר על הבן שלך בשעות האלה?

"איתי פגוע מאוד. הוא מאוכזב מאוד. זה לא פשוט לשחקן צעיר לשאת על כתפיו את כל האירוע הזה. הוא לא אחד שמתחמק מעבודה קשה. מרגע שנגמרה העונה, היה לו שבוע אחד חופש, ומאז הוא כל הזמן מתאמן ועובד. אתה יודע מה, אחרי שש שנים זה היה לגיטימי אפילו שיבקש שחרור מהנבחרת לקיץ אחד, אבל לא עשינו את זה. התאמנו את עצמנו.

"האחים אור ויניב סולומון לא הגיעו לאימונים של הנבחרת האולימפית בדיוק מאותה סיבה כמו איתי, בגלל הכיסוי הביטוחי, וגם הם הושעו. משום מה לא ראיתי שום מכתב השעיה בתקשורת במקרה שלהם. למה? כי פה זה איתי, וזו מכבי תל אביב, וזה מעניין. בשורה התחתונה, האיגוד מנסה להעמיס עליו דברים שלא קשורים אליו או למקצוע".

איתי עלול לשלם מחיר מקצועי אם הוא ילך ראש בראש עם מקבלי ההחלטות באיגוד ובנבחרת.

"ברור שזה לא מצב בריא לשחקן, אבל זה מה שיהיה. מה שקרה כאן חמור מאוד, ועשה לו נזק עצום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully