וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מתווה ליגת העל: הפיינל פור והחוק הרוסי נשמרו לעוד שלוש שנים

16.7.2017 / 16:44

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, דירקטוריון המנהלת החליט לשמור על השיטות הנהוגות גם לשלוש העונות הבאות, בעוד חוק המתאזרחים יבוטל. הקדנציה של היו"ר שמואל פרנקל הוארכה בארבע שנים

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. קובי אליהו
הפיינל פור ממשיך. שמעון מזרחי/קובי אליהו

דירקטוריון מנהלת הליגה אישר היום (ראשון) את המתווה לשלוש השנים הקרובות (עד סיום עונת 2019/20) כשהחליט לשמור על שיטת המשחקים הנהוגה כיום וכן על החוק הרוסי (לפחות שני ישראלים על המגרש בכל רגע נתון). על הכוונה לא לבצע שינויים בשיטה פורסם ביום שלישי האחרון בוואלה! ספורט.

לעומת זאת, חוק המתאזרחים יבוטל ולא יתאפשר שינוי סטטוס של זר למתאזרח במהלך העונה. חוק הצעירים ימשיך במתכונתו כיום: כל קבוצה תחויב לרשום בטופס המשחק שחקן אחד בן 25 ומטה (כלומר נולד אחרי 1.1.1992) ושחקן נוסף בן 22 ומטה (כלומר נולד אחרי 1.1.1995).

קבוצה המשתתפת במפעל אירופי, שלא על בסיס שריון, תהיה זכאית ל-650 אלף ש"ח ובלבד שהסכום המצטבר לכל הקבוצות המשתתפות באירופה לא יעלה על 2 מיליון ש"ח. סדר הזכאות למפעלים האירופים ייקבע על פי המיקומים בסיום העונה הסדירה, למעט האלופה שתהיה בעלת הזכות הראשונה להשתתף במפעלים אלו.

יו"ר המנהלת יביא לדירקטוריון הצעה למינוי שלושה נציגי ציבור לדירקטוריון. סמכויות יו"ר המנהלת יורחבו בכל הקשור לנושאים יום-יומיים כספיים וכן בנושאים נוספים. יהיה ניתן לערער על החלטת היו"ר ברוב של שני שלישים מנציגי הקבוצות בדירקטוריון.

מספר הכרטיסים לקבוצה האורחת במשחק ליגה או פלייאוף יועלה עד למקסימום של 1,000 כרטיסים (או עד 10% מתכולת האולם). התאריך האחרון להחלפת שחקנים זרים או ישראלים יוקדם לשבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה, במקום חמישה מחזורים לסיום העונה עד כה.

בתחילת הישיבה אושר פה אחד מינויו של יו"ר המנהלת שמואל פרנקל לקדנציה נוספת בת ארבע שנים. פרנקל אמר: "כבר בתחילת אפריל, עם תחילת המשבר בין הקבוצות, אמרתי שאעשה הכל על מנת לאחות את הקרעים ולמנוע פגיעה בליגה. עשינו הכל כדי להגיע למצב של איזונים בין הקבוצות השונות ואני בטוח שהליגה והמנהלת יצאו מחוזקים מכל העניין, ומכאן והלאה הקבוצות והמנהלת יוכלו לפעול יחדיו למען ליגה טובה יותר וחזקה יותר. אני רוצה להודות לכל נציגי הקבוצות שידעו לשבת יחד, לדבר ולהקשיב אחד לשני וגם לוותר פה ושם למען אחדות הליגה. אני מודה לנציגי הקבוצות על האמון והבחירה בי לקדנציה נוספת ואעשה הכל כדי לחזק את הליגה, את הקבוצות ואת הכדורסל הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully