וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר שבר את שיא הניצחונות בגרנד סלאם: "הקריירה שלי תיגמר בלי מירקה"

השוויצרי העפיל לשמינית הגמר בווימבלדון וממשיך לשבור שיאים היסטוריים, ובסיום סיפק אמירה רומנטית על אשתו. גם דג'וקוביץ' שוב נראה חד: "בוריס בקר צודק, התשוקה שלי חזרה"

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
חד וחלק. פדרר/רויטרס

רוג'ר פדרר הרשים גם אתמול (שבת) בווימבלדון, כאשר גבר בסיבוב השלישי 6:7 (3), 4:6, 4:6 על מישה זברב הגרמני (30 בעולם) ועלה לשמינית הגמר כשהוא עדיין לא איבד מערכה בטורניר. פדרר, אלוף ווימבלדון שבע פעמים, ימשיך לשבוע השני באול אינגלנד קלאב בפעם ה-15 בקריירה, ויפגוש בסיבוב הבא את גריגור דימטרוב, הבולגרי המדורג 11 בעולם, שהדיח את דודי סלע.

עוד בנושא

הדשא של השכן אפור יותר: יום המנוחה יצליח להציל את מצב הדשא בווימבלדון?
משחקי יום שבת: פדרר ניצח וישחק מול דימיטרוב בשמינית, דג'וקוביץ' נגד מנארינו
אחרי ההפסד: דודי סלע מסביר למה פרש, ומדבר על הציפיות לעתיד

עם העפלתו פדרר שבר את שיא הניצחונות בגרנד סלאם - 317 - שיא שבו החזיקה סרינה וויליאמס (316). אחריהם ברשימה מרטינה נברטילובה (306), כריס אברט לויד (296), סטפי גראף (280), ונוס וויליאמס (254), כשהרחק מאחור הגברים נובאק דג'וקוביץ' (236), ג'ימי קונורס (233), אנדרה אגאסי (224) ואיוון לנדל (222). פדרר, שהשלים השבוע את האייס העשרת אלפים בקריירה, גם רשם ניצחון 87 בקריירה בווימבלדון, מה שמהווה שיא נוסף. שאר שיאי הגרנד סלאם שלו הם 18 זכיות, 28 גמרים, 41 חצאי גמר ו-49 פעם רבע. ג'ימי קונורס מחזיק בשיא הניצחונות באליפות ארה"ב (98), רפאל נדאל מחזיק בשיא הניצחונות הרולאן גארוס (79), ופדרר מחזיק בשיא הניצחונות באוסטרליה (87).

פדרר הודה בסיום המשחק שהוא סבל מהתקררות בשבוע האחרון ("היו לי יותר בעיות עם חום הגוף שלי מאשר עם היריבים שלי", אמר), וכעת הוא כבר חושב על דימיטרוב: "יש לי תחושה שבכל פעם שאני משחק מול גריגור הוא נעשה חזק יותר, הוא בגיל המושלם לטניס, הוא מבין היטב את המשחק והוא חזק מאוד פיזית. אני מצפה להתמודדות קשה מאוד, אבל גם מרגשת מאוד, כי הוא שחקן נהדר". אגב, גם דודי סלע הודה אחרי ההפסד ש"דימיטרוב בתקופה הכי טובה בקריירה שלו".

פדרר, שניצח את יריבו הגרמני אחרי שעה ו-49 דקות, גם החמיא בסיום לאשתו מירקה, כשנשאל על המשך הקריירה שלו: "אם מירקה תגיד 'אני לא רוצה את הנסיעות האלה יותר', אז זהו, הקריירה שלי תיגמר. אני לא יכול לעשות את זה בלעדיה".

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
שוב רעב, שוב מלא תשוקה. נולה חזר/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' שוב במיטבו

טניסאי נוסף שנראה חד הוא נובאק דג'וקוביץ', שהביס 4:6, 1:6, 6:7 (2) את ארנסט גולביס ועלה לשמינית הגמר, שם יפגוש את אדריאן מנארינו הצרפתי. "אין ספק שכשאתה משחק טוב, אתה גם מרגיש טוב, ואז יש לך יותר מוטיבציה ויותר תשוקה כדי לראות עד לאן אתה יכול לקחת את זה", אמר בסיום דג'וקוביץ'.

בתקופה האחרונה הסרבי הציג יכולת מאכזבת, ונטען שהוא איבד את התשוקה והרעב למשחק. עם זאת, השבוע מאמנו לשעבר בוריס בקר טען שנולה נראה בטורניר הנוכחי בווימבלדון רעב כפי שלא ראה אותו ב-12 החודשים האחרונים. "בוריס מכיר אותי היטב, כך שהוא צודק כשהוא אומר שהתשוקה שלי חזרה", הודה דג'וקוביץ', "אני מרגיש הרבה יותר טוב על המגרש". הסרבי אף נראה לפרקים להוט מדי, כשבמהלך המשחק גער בשופט וצעק עליו "להיות יותר מרוכז". "אולי זה לא היה נכון, ואני מתנצל", אמר בסיום. באשר למשחק עצמו אמר המנצח ש"אני מאושר, העליתי את רמת הטניס שלי בהשוואה לשני הסיבובים הקודמים, לא הייתי מפוקס ככה על המגרש כבר מספר שבועות".

משחקי שמינית הגמר בגברים:

אנדי מארי (בריטניה, 1) - בנואה פייר (צרפת, 46)
סם קוורי (ארה"ב, 24) - קווין אנדרסון (דרא"פ, 42)
רפאל נדאל (ספרד, 4) - ג'יל מולר (לוקסמבורג, 16)
באוטיסטה אגוט (ספרד, 18) - מרין צ'יליץ' (קרואטיה, 7)
מילוש ראוניץ' (קנדה, 6) - אלכסנדר זברב (גרמניה, 10)
גריגור דימיטרוב (בולגריה, 13) - רוג'ר פדרר (שוויץ, 3).
תומאס ברדיך (צ'כיה, 11) - דומיניק תים (אוסטריה, 8)
נובאק דג'וקוביץ' (סרביה, 2) - אדריאן מנארינו (צרפת, 51)

משחקי שמינית הגמר בנשים:

אנג'ליק קרבר (גרמניה, 1) - גרבינייה מוגורוסה (ספרד, 14)
אגניישקה רדוואנסקה (פולין, 9) - סבטלנה קוזנצובה (רוסיה, 7)
מגדלנה ריברקובה (סלובקיה, 87) - פטרה מרטיץ' (קרואטיה, 135)
קוקו ואנדוויי (ארה"ב, 24) - קרוליין ווזניאקי (דנמרק, 5)
אנה קוניוך (קרואטיה, 29) - ונוס וויליאמס (ארה"ב 10)
ילנה אוסטפנקו (לטביה, 13) - אלנה סביטולינה (אוקראינה, 4)
ג'ו קונטה (בריטניה, 6) - קרוליין גרסיה (צרפת, 21)
ויקטוריה אזרנקה (בלארוס) - סימונה האלפ (רומניה, 2)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully