וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל טעויות העבר: חוזי הזרים בהפועל חיפה מבוססים על נקודות

3.7.2017 / 7:59

במועדון הסבירו: "מקרה יאזביץ' לא יחזור". למרות צירוף גנסארי: קלינגר רוצה את ארבייטמן או חלוץ זר. התלבטות לגבי השוער הצ'כי יקוב דיביש. סיוסטדט: "הדרבי של חיפה יהיה נהדר"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

הפועל חיפה תפתח היום (שני) את עונת 2017/18, כשתקיים את האימון הראשון שלה. האימון יהיה סגור לקהל, ובמועדון החליטו כי האימון הרשמי בהשתתפות אוהדים ייערך רק בשבוע הבא. מסיבת העיתונאים הרשמית, בהשתתפות יואב כץ, תיערך בשלב מאוחר יותר לאחר החזרה ממחנה האימונים. מהראן לאלה שעבר אתמול בדיקות רפואיות יגיע לאימון, כמו גם שחקני הרכש הישראלי האחרים.

בינתיים, ניר קלינגר יכול לסמן "וי" נוסף בכל הנוגע לרכש הזר שלו. אחרי החתמת הבלם הרומני גבריאל תמאש, הקבוצה סיכמה אתמול עם המגן הימני רסמוס סיוסטדט, שיכול לשחק גם כבלם, ועם חלוץ שריף ונבחרת מולדובה ראדו גנסארי. לגבי שני הזרים האחרים (כרגע קלינגר רוצה לפתוח את העונה עם חמישה): המאמן עדיין מעוניין להחתים חלוץ זר (שמו של ז'ורדן פושה עלה), אך יוותר עליו אם שלומי ארבייטמן יחתום. ג'ייקוב נג'וקו אמור להצטרף אם קרית שמונה תשחרר אותו במהלך השבוע הקרוב. קלינגר בונה על כך שדור פרץ יישאר, ובמקרה כזה יחתום שוער זר. השוער הצ'כי יקוב דיביש עדיין מועמד, אך הוא גם עשוי לוותר על שוער זר אם פרץ יעזוב. "יש כאן סוג של פאזל", הסבירו בהפועל חיפה, "ברגע ששחקן אחד יחתום, דברים יתחילו לזוז. ארבייטמן יגיע? לא יהיה חלוץ זר. דור פרץ יישאר? לא נחתים קשר אחורי זר ונביא שוער".

עוד בנושא:

מכבי חיפה: ורמוט יחתום לשנתיים בכפוף לכמות הופעות
מכבי פתח תקוה: עסקת סיבוק על סף חתימה, בנבנישתי מועמד
בני סכנין פתחה את אימוניה, לראשונה עם מאמן זר על הקווים

במועדון שינו מדיניות בנוגע לשכרם של השחקנים הזרים. על פי ההסכם עם סיוסטדט, השבדי ירוויח כ-100 אלף יורו לעונה, אבל כ-30 אחוז מהחוזה שלו בנוי על בסיס נקודות (בהתאם להשתתפותו באותם משחקים כמובן). גנסארי ירוויח כ-110 אלף יורו לעונה, כש-40 אלף יורו מהחוזה שלו בנויים על בסיס נקודות. "לא ניתן שמקרה פיליפ יאזביץ' (הרוויח כ-14 אלף יורו נטו לחודש, א"י), שישב ביציע וספר כסף, יחזור על עצמו. שחקנים ירצו לשחק ולהיות טובים בשביל הקבוצה וגם בשביל הכסף שלהם".

גנסארי, אגב, היה מועמד לבני יהודה, אבל יוסי אבוקסיס חיפש שחקן שהעמדה העיקרית שלו היא בכנף, וסיכם עם שגיב יחזקאל, מה שסלל את דרכו של המולדבי לכרמל. מי שעשוי להיפגע מהגעת השבדי הוא דור מלול, ששיחק כאופן כמעט קבוע בעמדת המגן הימני. יחד עם זאת, קלינגר מתכנן מעבר בין שתי שיטות בעונה הבאה ועשוי לפתוח בחלק מהמשחקים עם שלושה בלמים, כשסיוסטד יפתח בעמדת הבלם. השניים צפויים לנחות הערב בישראל ורק מחר יעברו בדיקות.

בינתיים סיוסטדט התראיין בקצרה בשבדיה וסיפר שהוא הגיע לישראל כבר בתחילת מאי להתרשם מהמועדון והמתקנים. "לא אכחיש, קיבלתי חוזה שאני מרוצה ממנו. יכול להיות שלפני שנתיים-שלוש לא חשבתי שאגיע לישראל, אבל הכדורגל לפעמים לוקח אותך לכיוונים שונים. הדרבי נגד מכבי חיפה? זה יהיה נהדר".

סבסטיאן פרודל, נבחרת אוסטריה, מול ראדו גנסארי, נבחרת מולדובה (צהוב). AP
40 אלף יורו מתוך ה-110 מבוססים על נקודות. גנסארי בצהוב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully