וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי שוב תהיה מכבי: את מי הצהובים באמת צריכים להחזיר?

ספאחיה, גודס, בורשטיין, טיוס, ג'ייק כהן וכנראה רייס. מכבי תל אביב החדשה מנסה לבנות את עצמה דרך קאמבקים של כאלו שכבר היו שם. אהרל'ה ויסברג, הרבה בצחוק ואולי קצת ברצינות, מציע להם עוד כמה אופציות מהעבר כדי להבטיח קאמבק מוצלח. סל מיחזור

צילום: אבי כהן, עריכה: ורד לידני

נבן ספאחיה, גיא גודס, טל בורשטיין, אלכס טיוס, ג'ייק כהן ואולי טייריס רייס. לא מן הנמנע ששישה קאמבקים - לא פחות - יירשמו בקיץ הקרוב במכבי תל אביב, ומי יודע אילו איחודים מרגשים עוד מתכננים שם. מי יודע? אנחנו יודעים. כשירות למועדון השוכן ברחוב הירקון, לפניכם מוגשת הצעה לסגל שכולו בסימן "ושבו בנים לגבולם".

ובכן, אלה האנשים שבזכותם מכבי שוב תהיה מכבי. They will make Maccabi great again. כולם לבשו צהוב בעבר, רובם ככולם נעלמו מהתודעה, וכדי לשמור על קשר כלשהו למציאות (אה-הא) בחרנו רק כאלה שנותרו פעילים ומשחקים כדורסל עד היום, במסגרת כזו או אחרת. מי אמר 12 שחקני יורוליג ולא קיבל?

* כתבה זו הינה כתבת סאטירה ואין לייחס לנאמר בה משמעויות אחרות. אנו מתנצלים מראש בפני מי שמצא עצמו נפגע מהתוכן. היידה סימאס!

עוד בנושא

קאמבק #1: אלכס טיוס שכח את העבר ושב למכבי תל אביב
קאמבק #2: נבן ספאחיה הוא האיש הנכון למכבי תל אביב?
קאמבק #3: ג'ייק כהן חזר לעוד קדנציה במכבי תל אביב
קאמבק #4: גיא גודס מונה לעוזר מאמן מכבי תל אביב
קאמבק #5? גם טל בורשטיין בדרך למכבי תל אביב
קאמבק #6? טייריס רייס מתקרב למכבי תל אביב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עומדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סימאס יסאיטיס (פורוורד, 35, 2.02)

הרי לא ייתכן שספאחיה ישוב בלי בנו האובד, הילד שהלך אחריו ממקום למקום (ולעוד מקום): ב-2006 הם נפגשו לראשונה בריטאס וילנה, ב-2007 המשיכו לתל אביב וב-2008 הרחיקו עד ויטוריה כדי לא להיפרד. אותו "ילד" כבר בן 35, ובעונה האחרונה שיחק באימפריה לשעבר פזארו, שסיימה לפני אחרונה בליגה האיטלקית וניצלה מירידה. את מה שתמיד אמרו לגנותו - שהוא שחקן חד גוני שמסתמך אך ורק על הקליעה מבחוץ - נאמר עכשיו לזכותו: גם בגילו המופלג הוא פוגע ב-43.8 אחוזים לשלוש.

שחקן נבחרת ליטא, סימאס יסאיטיס. רויטרס
הילד בן 35, אבל עדיין יורה שלשות. יסאיטיס/רויטרס

ברונו שונדוב (סנטר, 37, 2.21)

הנה נשק לחובבי קונספירציית "המאפיה הקרואטית": הוא היה הבינגו של מכבי בעונת הזכייה ב-2004. הגרוש שחסר ללירה. הגיע לפני הטופ 16, כמעט ולא שיחק, אבל הטביע את חותמו ונכנס להיכל התהילה, כשהוא אפילו קולע שיא עונתי של ארבע נקודות בגמר היורוליג, בחסות הגארבג' טיים מול סקיפר בולוניה. מאז הספיק לעבור בעוד 20 קבוצות (20 קבוצות!), ולפני שלושה שבועות כבש את הכותרות בגרמניה כשכיכב בטורניר סטריטבול בעיר קרלשטאדט. אמיתי.

ברונו שונדוב שחקן בוסטון סלטיקס. GettyImages
כבש את הכותרות בסטריטבול בקרלשטאדט. שונדוב/GettyImages

אלעד סביון (פורוורד, 38, 1.99)

הוא שיחק לצד עודד קטש, אנתוני פארקר ונדב הנפלד, והוא עדיין פעיל. טוב, אולי "שיחק" זו לא בדיוק ההגדרה הנכונה, אבל מה שבאמת חסר לצהובים בימינו הם אנשים שהיו שם בימים הטובים ההם ויסבירו לשחקנים החדשים איפה לעזאזל הם נחתו. הצטרף במהלך העונה האחרונה להפועל חבל מודיעין מליגה ארצית דרום, אבל עלולות להתעורר בעיות במשא ומתן איתו. בפעם האחרונה ששיתף פעולה עם פיני גרשון, אי אז ב-2001, הם הפכו לאלופי אירופה. אז דווקא עכשיו, כשהמאמן האגדי הוחתם בחבל מודיעין כיועץ מקצועי, דרכיהם ייפרדו?

מרקיז היינס מכבי תל אביב. קובי אליהו
הסיר את הקללה והזניק את מניותיו לשיא. היינס/קובי אליהו

מרקז היינס (גארד, 30, 1.88)

תאמינו או לא, אבל המנייה של מרקז היינס בשיאה, ולו בשל העובדה שרק עכשיו הצליח להסיר מגבו קללה איומה. ב-2014 עבר באמצע העונה לאלופת איטליה המכהנת סיינה, והאליפות הלכה לארמאני מילאנו; ב-2015 הגיע לאלופת ישראל מכבי תל אביב, והאליפות הלכה להפועל ירושלים; את 2016 פתח באלופת איטליה ססארי, והאליפות שוב הלכה למילאנו; אז הוא עבר למחזיקת הגביע היווני פנאתינייקוס, והאליפות הלכה לאולימפיאקוס. עכשיו, באופן בלתי מוסבר, הוא אלוף איטליה דווקא עם ונציה.

אלכס מאריץ' שחקן מכבי תל אביב מול לימוז'. ברני ארדוב
14 נקודות ו-18 ריבאונדים בליגה הספרדית. מאריץ'/ברני ארדוב

אלכס מאריץ' (סנטר, 32, 2.11)

כן, נכון, קשה למצוא פלופ גדול ממנו. ובכל זאת. לפני שהגיע לתל אביב, הסנטר הסרבי-אוסטרלי חרך רשתות במדי פרטיזן בלגרד ונחשב לאחד הטובים באירופה בתפקידו. אז מה אם הדברים לא הסתדרו עבורו במכבי (ובפנאתינייקוס, ובלוקומוטיב קובאן, ובגלאטסראיי, ובפטרוכימי, ובגראן קנאריה)? לפני חודשיים הצטרף לאוברדוירו מהליגה הספרדית, כשנותרו תשעה מחזורים לסיום העונה, והספיק לתרום 14 נקודות ו-18 ריבאונדים (בכל המשחקים יחד), כשהוא פוגע ב-2 מ-14 מהשדה.

seperator

נסטוראס קומאטוס (פורוורד, 40, 2.03)

האיש היה מכונת ירייה מוזרה משהו, אבל מכונת ירייה. מאמנו, גרשון, כינה אותו "קוסמונאוטוס", ולא בגלל הריחופים על הפרקט. בגמר היורוליג ב-2005 הפציע משום מקום וקלע 13 נקודות, כמעט פי ארבעה מהממוצע שלו, והיה חלק חשוב בניצחון הגורלי. נע ונד מאז, אבל עד היום הוא משחק בארמיס מהליגה השלישית ביוון, קלע העונה לא פחות מ-16.9 נקודות למשחק, ותכל'ס, כמה שחקנים אתם מכירים שמסוגלים להטביע בגיל 40 כמו בדקה ה-5:08 של הסרטון הזה?

אנטון קזרנובסקי (פורוורד, 32, 2.05)

ברגעים קשים, כמו אלו שחווה מכבי תל אביב בשלוש השנים האחרונות, אין כמו שחקני בית כדי לייצב את הספינה. אז אנטון קזרנובסקי הוא שחקן בית שגדל במועדון. הוא זכה עם הקבוצה ביורוליג ב-2004, לא לפני שלא הורשה להיכנס לעיר הולדתו מוסקבה, ואחר כך לקח גם את מדליית הכסף עם נבחרת העתודה. שיחק העונה בקרלסרוהה מהליגה השלישית בגרמניה והעמיד ממוצעים נאים של 13.7 נקודות ו-6.9 ריבאונדים למשחק.

פורוורד עירוני רמת גן  אנטון קזרנובסקי (צילום: דניאל גלזר). דניאל גלזר, מנהלת ליגת העל בכדורסל
אגדה בקרלסרוהה. קזרנובסקי/מנהלת ליגת העל בכדורסל, דניאל גלזר

דמונד מאלט (גארד, 39, 1.88)

מצחיק לחשוב שהשחקן הזה היה אמור להיכנס לנעליו הגדולות של ג'ורדן פרמאר אחרי סיום השביתה ב-NBA ב-2011. מצחיק לחשוב שנעליו של פרמאר היו באמת נחשבות גדולות במיוחד באותם ימים. הוא רק צריך לוודא שהדור הוותיק בהנהלת מכבי תל אביב באמת לקח צעד לאחור, כי זה מה שדייויד פדרמן אמר עליו אחרי ההפסד בסדרה לפאו באותה עונה: "כשבלאט הכניס את מאלט במקום אוחיון חשבתי שאני משתגע. אמרתי לשמעון, 'אנחנו מפסידים את המשחק'". העונה הוא ירד ליגה עם נאנסי בצרפת, אבל היי, האיש הפציץ 5 מ-6 לשלוש וקלע 17 נקודות בניצחון הבלתי נשכח על גראבלין!

דמונד מאלט שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
תוודא שדייויד פדרמן באמת לקח צעד לאחור. מאלט/קובי אליהו

סופוקליס שחורצאניטיס (סנטר, 32, 2.06)

רגע של רצינות: אי אפשר לדבר על כל כך הרבה קאמבקים בלי להחזיר את סופוקליס שחורצאניטיס. הרי הוא כבר שיחק במכבי תל אביב בשתי קדנציות, וגם אז אמרו עליו שהוא סוס גמור, והוא הפתיע לטובה. והרי רק לפני שנה וחצי דיוויד פדרמן הציע אותו לז'אן טבק. "תחפש לך גם מאמן חדש", השיב הקרואטי (במבט לאחור, זה דווקא לא היה רעיון כל כך רע). סופו ישב חודשים ארוכים בבית לפני שקיבל העונה הזדמנות להיבחן באפולון פטראס. במהלך אימון הוא קרע את גיד אכילס, וספק אם אי פעם ישוב למגרשים, אבל כל עוד לא הודיע על פרישה, הוא תמיד ייחשב מועמד לגיטימי למכבי.

שחקן מכבי תל אביב, סופוקליס שחורציאניטיס, מול שחקן הפועל אילת, אדריאן יוטר. ברני ארדוב
כל עוד לא פרש, הוא מועמד לגיטימי. סופו/ברני ארדוב

ארז קוחנסקי (גארד, 32, 1.95)

כשיותם הלפרין שיחק בקבוצת הנוער של מכבי תל אביב, ארז קוחנסקי היה הקפטן. אחר כך הספיק להיות נער פוסטר בקבוצה הבוגרת, בימים שניקולה וויצ'יץ' עשה בה את צעדיו הראשונים, ובגיל 25 מצא את עצמו יורד לליגה השנייה. עשה מסלול ארוך, מפותל ומפרך עד ששיחק העונה בעירוני "שיקו" קריית אונו בליגה ארצית דרום. דבר אחד בטוח: לקאמבק הזה הוא יגיע רעב ומלא אמביציה. מה כבר יכול להיות רע?

פורוורד עירוני רמת גן ארז קוחנסקי. רותם דרוב
מה כבר יכול להשתבש? קוחנסקי/רותם דרוב

ווילי סימס (גארד, 59, 1.93)

צריך להודות באמת: המחלקה הכי מוצלחת במועדון נותרה קבוצת הוותיקים, מכבי רלף קליין תל אביב. ווילי סימס, בואכה גיל 60, נראה בדיוק כפי שנראה בגיל 30. מי שרואה אותו משחק מפעם לפעם מספר שהוא עדיין שחקן לא רע בכלל, כי אופי, לחימה וחוכמה לא הולכים לאיבוד עם השנים. מאחורי הרעיון להביאו עומד שיקול כלכלי שאסור להתעלם ממנו: המסרים שיוצאים מכיוון החטיבה המקצועית במכבי מורים על כך שמכבי מעוניינת לצאת מהחוזה של גל מקל; אז מה יותר קל מאשר להעביר את המשכורת לחותנו, סימס? הוא אפילו יעביר לו את הגופייה מספר 9, אותה לבש מאז נחת הנפלד בקבוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל נשאר במשפחה. סימס/מערכת וואלה!, צילום מסך

דווין סמית' (פורוורד, 34, 1.98)

הגענו לשחקן ה-12, והוא - בלי בדל של ציניות - אחד הזרים הגדולים שהופיעו במכבי בכל הזמנים. נכון, הוא עוד לא פרש מכדורסל, אבל אפשר לומר שהוא גם לא ממש פעיל. הפדנטים הנודניקים יטענו שאין פה שום קאמבק, כי הוא שיחק במכבי בעונה האחרונה, אבל לא על דווין סמית' הזה אנחנו מדברים, אלא על דווין סמית' של לפני שנתיים ושלוש (ושל גמר גביע המדינה לפני חצי שנה). והכי חשוב, הוא כבר חתום לעונה הבאה, אז אפילו לא צריך להתאמץ. רק אם אפשר, להוריד איזה אפס מהסכום הכתוב בחוזה.

שחקני מכבי תל אביב גל מקל דווין סמית'. ברני ארדוב
פרש בלי להודיע? סמית'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully