וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הוקוס פוקוס: לאן הולך הפרויקט של איל ברקוביץ' בראשון לציון?

20.6.2017 / 14:00

ההתחייבות לשחק ללא זרים הופרה, הקידום המשמעותי מהנוער היה בכלל של האח ניר. בלוג הקיץ של וואלה! ספורט: והפעם, תומר יצחק על ההבטחות הנשכחות של איל ברקוביץ' והמשמעות הנסתרת במסע ההחתמות של הפועל ראשון לציון

ברני ארדוב

בווידאו: מסיבת העיתונאים של איל ברקוביץ' והפועל ראשון לציון ב-2015

המלפפון: בית"ר ירושלים בחרה להוריד מהמדף את יוסי בניון והעבירה את שלומי אזולאי לחלון הראווה. מכבי תל אביב תרשה למכבי חיפה לקחת?

הצנון: מישהו חתם כבר בהפועל עכו? מי מנהל את הפועל עכו? עוד חודשיים נותרו כדי שתימצא סיבה כלשהי לנוכחותה של הקבוצה הזו בליגת העל.

עוד בנושא:

בלוג הקיץ על החיבור הנכון בין יוסי בניון לבית"ר ירושלים
בלוג הקיץ על מעמדו החדש של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב
החתמה שמינית להפועל ראשון לציון: מור שקד חזר לקדנציה נוספת

איל ברקוביץ' בעלים הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
אז יש שאיפות או אין שאיפות? איל ברקוביץ'/ברני ארדוב

סיפור של קיץ

תנועת השחקנים בחלון ההעברות של ליגת העל זוחלת לאיטה. ההיצע המקומי דל וגם הזרים נותנים עדיפות לאופציות אטרקטיביות יותר. אם מחפשים את הקבוצה שביצעה עד כה את מספר ההחתמות הרב מכולן, צריך לרדת לליגה הלאומית. ועד לצמד ההחתמות מכפר סבא, זו לא הייתה הפועל תל אביב שנבנית מחדש אלא דווקא הקבוצה שביצעה מחטף והקדימה אותה בהחתמת ואיל מריסאת (כן, זו המציאות החדשה של היורדת האדומה).

שמונה שחקנים חדשים כבר חתמו בהפועל ראשון לציון. הודעת "וולקאם" כמעט מדי יום. האם זו הצהרת כוונות אמיתית וכנה מצד איל ברקוביץ'?

אוגו אזוצ'וקוו שחקן הפועל ראשון לציון. אתר הפועל ראשון לציון, אתר רשמי
אז זר אחד כבר יש. אוגו אזוצ'וקוו/אתר רשמי, אתר הפועל ראשון לציון

בואו ניזכר בהצהרות הקודמות של ברקוביץ'. הרי האיש תמיד אומר בדיוק את מה שהוא מרגיש, בלי פילטרים. אז ככה: ב-12 במאי 2015, במסיבת העיתונאים בה הוצג כעומד בראש מועדון הכדורגל הפועל ראשון לציון, ברקוביץ' טען שעליית ליגה היא לא יעד רלוונטי עבורו. מאוחר יותר, במפגש עם האוהדים, היה נחרץ יותר וקבע כי לראשון לציון אין זכות קיום בליגת העל וזו הרפתקה כלכלית שאין בכוונתו להיכנס אליה. המשמעות: קבוצה בלי שאיפות, לפחות בעתיד הקרוב. המסר: אוהדים, באמת אין טעם שתבואו.

"אני מתבסס על כחול-לבן, אצלי לא יהיה זר אחד בקבוצה", הצהיר ברקוביץ' באותה מסיבת עיתונאים ולמעשה חזר על משנתו מימיו כפרשן בטלוויזיה, לפיה בליגה הלאומית אין צורך בשחקנים זרים. זו דעה רווחת שמקובלת על רוב צופי הליגה ובמשך שתי העונות הקודמות קבוצתו אכן הייתה היחידה ללא זרים, אך בתחילת החודש חתם אוגו אזוצ'וקוו וזרק גם את ההבטחה הזו לפח. החלוץ הצעיר אמנם הגיע מהפועל עפולה ונמצא כבר שנתיים בארץ, אבל הוא עדיין ניגרי. אז זר אחד כבר יש, וקיץ ארוך עוד לפנינו.

"אני מעדיף שילד שגדל בראשון לציון ישחק, גם אם זה בא על חשבון הצלחה קבוצתית", הציג ברקוביץ' את סדרי העדיפויות שלו במאי 2015. אז קבוצת הנוער הכתומה שרדה פעמיים בליגת העל ואפילו השתתפה בגמר הגביע בחודש שעבר, אבל מה צריכים לחשוב בוגרי המחלקה בזמן שרכבת שחקני הרכש עולה על הקומבה בסופרלנד? האם יש להם אופק אמיתי במועדון? במרבית משחקי הליגה הלאומית שיחקו שניים-שלושה מקומיים בהרכב של ראשון לציון, כך שלמעשה בוגר קבוצת הנוער היחיד שהתקדם וגם יכול להיות בטוח במעמדו הוא... נכון, ניר ברקוביץ'.

הטענות למינוי מקורבים קיבלו משנה תוקף כאשר ברקוביץ' ביצע את השינוי על הקווים. האח-של הוקפץ בעונה שעברה מקבוצת הנוער, החל את קריירת אימון הבוגרים בסערה וכמעט סיים אותה בליגה א'. הנסיגה אמנם נבלמה, אבל במהלך התקופה התעמת ניר בכמה מקרים עם האוהדים והגביר את התסיסה ביציעים. וזה לא שיש קהל רב. ברקוביץ' אמר עם כניסתו שיחייב את ילדי המחלקה להגיע למשחקי הקבוצה הבוגרת וידאג שיהיו 3,000 צופים בכל משחק בית. המציאות מלמדת על כ-300 אוהדים. בלחץ. עוד מילים יפות ללא כיסוי.

מאמן הפועל ראשון לציון ניר ברקוביץ'. אדריאן הרבשטיין
עדיין על הקווים. ניר ברקוביץ'/אדריאן הרבשטיין

אז אם לא מדובר בהצהרת כוונות, מה העניין? מדוע ראשון לציון עושה קולות של קריאת תיגר על הכרטיסים (טוב, הכרטיס השני) לליגת העל?

ברקוביץ' מתחיל את העונה השלישית שלו כמחזיק זכויות הניהול של המועדון, ורק בתום השנה העשירית יהפוך באופן רשמי לבעלים. עד אז הוא תלוי בעירייה, עם תקצוב עונתי של 1.5 מיליון שקלים, ולאור הלחץ הגובר מצד הגורמים האופוזיציונים בעיר הוא חייב להצדיק איכשהו את רמת ההשקעה. אז שמונה שחקני רכש (גם אם חלקם באים במקום שחקנים מובילים שעזבו)=רצון כביכול לעלות ליגה=המשך התקצוב העירוני.

וזו בעצם המטרה היחידה שהושגה. בנק היעדים ממסיבת העיתונאים ב-2015 קרס כמעט כמו הבנק למסחר ולכן הגיע הזמן לרענן מסרים. ברקוביץ' צריך להחליט (ולהצהיר) בדיוק לאן מועדות פניה של הפועל ראשון לציון. ואז, אולי, מחאת האוהדים תיפסק, האופוזיציה העירונית תרד ממנו ואפשר יהיה להתייחס לפרויקט שלו ברצינות. כי כמו שהוא יודע, אין הוקוס פוקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully