וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאפורטה: "בארסה נחטפה על ידי השקרנים והמניפולטיביים בהנהלה"

הנשיא לשעבר תקף את ההנהלה הנוכחית: "ניסו להרוס אותי, לא אשכח להם את זה", דיבר על גווארדיולה: "היה הגיוני למנות אותו אז, יצליח גם בסיטי" ושפך אור על הכמעט-מעבר של מסי לאינטר

AP

ז'ואן לאפורטה היה נשיא ברצלונה בין 2003 ל-2010 ונחשב, למרות הביקורות שספג לאורך השנים, לאחד המוצלחים שהחזיקו בתפקיד היוקרתי והמלחיץ. בתקופתו, בארסה החזירה את גביע האלופות אחרי 14 שנים (עם פרנק רייקארד על הקווים ב-2006) ולאחר מכן, יצאה לדרך חדשה תחת פפ גווארדיולה בקיץ 2008.

בריאיון שהעניק לאפורטה לסיד לואו מה"גרדיאן", הוא נזכר שכאשר זימן את גווארדיולה למשרדו ואמר לו שהוא רוצה אותו כמאמן הקבוצה הבוגרת ומעדיף אותו על פני ז'וזה מוריניו שחשק בתפקיד, התשובה הייתה: "אין לך ביצים לעשות את זה". כעת, לאפורטה טוען: "זה לא היה צעד אמיץ, אלא הגיוני מאוד. ואם מנצ'סטר סיטי תתמוך בפפ כמו שמגיע לו, הוא יצליח גם איתה. הוא אופטימי מטבעו, הוא ווינר והוא אמיץ. הוא בחיים לא יתחבא. נפגשתי איתו עכשיו בברצלונה והוא נראה במצב רוח טוב. הוא שמח בסיטי ומאמין שהוא יכול לבנות שם משהו מיוחד. הדרך של המועדון מתאימה לו".

כאשר לואו שאל את לאפורטה מה בכל זאת חסר לגווארדיולה בסיטי, הנשיא לשעבר ענה: "ליאו מסי, אבל אל תתן לו רעיונות...". לאפורטה המשיך ושפך עוד קצת אור על הכמעט-מעבר של הפרעוש לאינטר ב-2006: "הם הגישו הצעה גדולה, היו מוכנים לשלם את ה-150 מיליון יורו שהיו בסעיף היציאה. בגלל זה העלנו את הסעיף אחר כך ל-250 מיליון. אבל תמיד הרגשתי גם שהיחסים שלי עם אביו של ליאו, חורחה, יעזרו להשאיר אותו. אמרתי לחורחה שאינטר, או מי שתרצה את ליאו, תצטרך לשלם את כל סעיף היציאה, כי אני לא מוכן למכור. הבטחתי לו שליאו יהיה מאושר רק בברצלונה וזו הקבוצה בה הוא יזכה לתהילה וגם ירוויח כסף טוב. אמרתי לו שהבן שלו מיועד להיות השחקן הטוב אי פעם ובברצלונה תהיה קבוצה שתעזור לו להפוך לכזה".

עוד בנושא:

כריסטיאנו רונאלדו לחבריו: "אני עוזב את ריאל, אין דרך חזרה"
קרואטיה נגד לוקה מודריץ': הכדורגלן עורר סערה במשפט שמסעיר את המדינה

נשיא ברצלונה - ז'ואן לאפורטה, לצד מאמן הקבוצה, פפ גווארדיולה. רויטרס
לאפורטה וגווארדיולה ב-2010/רויטרס

לאפורטה המשיך: "אני מעריץ גדול של יוהאן קרויף, אבל מה שליאו עושה על המגרש, ודיברתי על זה עם יוהאן, זה משהו שלא היה. זה מה שהופך אותו לגדול מכולם ויוהאן גם חשב כך. הכדורגל שלו גם יפהפה וגם אפקטיבי. מבחינתי, קרויף, מראדונה ומסי הם הטובים בהיסטוריה וליאו הוא שילוב של שני האחרים, אבל הוא גם שחקן בפני עצמו. אין לי ספק שהוא יכול לשחק באותה צורה גם אם יעבור לאנגליה יום אחד. יש לו מתנה, וגם אם הוא יהיה מכוסה בבוץ ותחת מבול, הוא יעשה את אותם דברים. הוא מסתגל לכל מצב וכששיחק נגד אנגליות, היה נהדר. אבל הוא יישאר בברצלונה, אז האתגר הגדול של פפ הוא להגיע לאותה רמה של קבוצה, בלי מסי. אם הוא יצליח, הוא יקבל עוד יותר קרדיט, כי לעשות את זה בלי מסי זה עוד יותר קשה".

לגבי המצב הנוכחי של המועדון שלו, לאפורטה קצת פחות מרוצה: "אלה שהחליפו אותי, סנדרו רוסיי וממשיכיו, ניסו להרוס אותי ולא אשכח להם את זה. השארנו להם את בארסה הגדולה מכולן, הכי טוב שהייתה למועדון והם מבזבזים את הזמן בניסיון להרוס אותה. לפפ היה את האומץ הלא שגרתי לצאת להגנתנו בתקשורת. ברצלונה נחטפה והיא מוחזקת כבת ערובה על ידי המניפולטיביים, השקרנים והמרעילים שיושבים בהנהלה שלה וזה עצוב. אני דורש שהם יתפטרו. מה שהם עשו מבייש את כולנו. הם האשימו אותנו בניהול לא חוקי וניסו לאלץ אותנו לשלם 79 מיליון יורו על 'הפסדים כספיים'. עכשיו, שבע שנים אחרי, הוכח שהם אלה שטעו, זה סקנדל. אם הייתה להם טיפת בושה, הם היו הולכים הביתה, בטח אחרי כל הבלגן סביב העסקה של ניימאר".

לגבי העתיד סיכם לאפורטה: "אם ההנהלה הנוכחית תתפטר עכשיו, אנסה לרוץ לנשיאו תהמועדון. ההנהלה הבעייתית הזו מסיימת את תפקידה ב-2021, אבל עד אז, אני לא בטוח שארצה לרוץ. ג'רארד פיקה? זו אופציה יום אחד. אם הוא ילמד את התפקיד, אני בטוח שיש לו את היכולת והכריזמה להיות נשיא ברצלונה. אולי יום אחד זה יהיה בכלל פפ, וצ'אבי יהיה המאמן. למה לא?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully