וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מנהלת הליגה תוקף: "הפיינל פור נראה כמו אירוע משטרתי"

14.6.2017 / 17:28

שמואל פרנקל שלח מכתב חריף למנכ"ל המשרד לביטחון פנים בעקבות הקביעה כי בגמר הפיינל פור יהיו 347 שוטרים ומאבטחים, מה שמעלה את עלות האבטחה באירוע לחצי מיליון שקל: "נדרש חישוב מסלול מחדש"

one

יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל שמואל פרנקל שלח היום (רביעי) מכתב חריף למנכ"ל המשרד לביטחון פנים רותם פלג בנוגע לכוחות האבטחה והשיטור במשחקי הפיינל פור ביד אליהו. על פי נתוני המנהלת נקבעו 358 מאבטחים ושוטרים למשחקי חצי הגמר - מאבטח על כל 30 צופים - ולמרות שהובטח כי מספר אנשי האבטחה לגמר יירד, הוא הצטמצם רק ב-11 אנשים, כך שבגמר יהיו 347 שוטרים ומאבטחים. כמו כן, לפי דרישת המשטרה, הוקפאו 200 כרטיסים עבור הפרדת אוהדים.

"עלות השיטות והסדרנות למשחקי הפיינל פור בלבד עומדת על כ-450 אלף שקל", כותב פרנקל במכתבו, "לכך יש להוסיף חיוב בגריעה של 200 כרטיסים בעלות מצטברת של כ-60 אלף שקל. המשמעות היא שכל צופה, לפני שהוא/היא משלם שקל אחד תמורת צפייה במשחק כדורסל, משלם עשרות שקלים עבור שיטור וסדרנות. מצב זה בלתי נסבל ולא יכול להימשך. דרישות השיטור המאמירות והגדולות מביאות לכך שהאירוע הופך לאירוע משטרה וסדרנות. נדרש באופן דחוף חישוב מסלול מחדש בכל העניין של אבטחת משחקי הפיינל פור. הרי בעבר, הוחלט לצמצם את כמות השוטרים ולהעביר את הסמכות לסדרנים. בפועל, התווספו גם שוטרים וגם סדרנים. בהצפה כה גדולה של שוטרים, האירוע נראה כמו אירוע משטרתי, וכך הוא גם מתנהל".

מכתבו של פרנקל מגיע לאחר שאמש שלחה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, מכתב אליו במחאה על מחירי הכרטיסים לפיינל פור. רגב דרשה הסברים מפרנקל והודיעה כי תפעל לכך שהתופעה לא תשוב.

- יו"ר המנהלת שמואל פרנקל. יוסי ציפקיס
"מצב זה בלתי נסבל ולא יכול להימשך". פרנקל/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully