וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב פנתה למנהלת: "מחירי הכרטיסים לפיינל פור מופקעים"

השרה פנתה ליו"ר המנהלת בעקבות מחירי הכרטיסים לחצי הגמר והגמר: "זו החלטה שמפגינה חוסר רגישות חברתית, יש חשיבות להנגשת המשחקים גם למי שידו אינה משגת". פרנקל: "הוצאנו 1,600 כרטיסים במחיר של 100 שקל, שנחטפו במהירות ולכן נוצרה התחושה שאין כרטיסים זולים"

אוהדי מכבי חיפה עם אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"מחירים מופקעים". אוהדי מכבי חיפה והפועל ירושלים/ברני ארדוב

מירי רגב שיגרה הערב (שלישי) מכתב ליו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל שמואל פרנקל בו היא הביעה מורת רוח לנוכח מכסת הכרטיסים המועט לטעמתה (400 כרטיסים) שהוקצו למשחקי הפיינל פור לטובת סטודנטים, חיילים ונוער גם יחד. גם על מחיר אותו כרטיס, 80 שקלים, השמיעה שרת התרבות והספורט ביקורת.

השרה רגב טענה כי מחירי הכרטיסים לכלל המושבים ביד אליהו, שנעים בין 105 ל-255 שקל, הינם "מופקעים". היא כתבה ליו"ר המנהלת שמואל פרנקל ש"אני רואה בהחלטת המנהלת החלטה המפגינה חוסר רגישות חברתית וחוסר הבנה את החשיבות שיש בהנגשת המשחקים הללו לציבור הרחב, גם זה שידו אינה משגת".

לפני כחודש פנתה רגב ליו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי וביקשה ממנו להעמיד מכסה גדולה יותר של כרטיסים לסטודנטים, חיילים ונוער במשחקי היורובאסקט בקיץ הקרוב. הלוי נעתר לבקשתה, הגדיל את מכסת הכרטיסים ואף הוזיל את מחירי הכרטיסים בקטגוריה זו ל-30 שקלים בלבד.

"אין מקום להדיר מהציבור הרחב משחקי ספורט פופולריים על ידי יצירת חסמים כלכליים תוך ניצול פופולריות המשחקים וגביית סכומים שהופכים את חווית הצפייה לעשירים בלבד", חתמה שרת התרבות והספורט את מכתבה.

seperator

התגובת יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל

"הוצאנו 1,600 כרטיסים במחיר של 100 שקל, שנחטפו במהירות ולכן נוצרה : "אירוע הפיינל פור הוא אירוע השיא של הכדורסל הישראלי, משחק חד פעמי והיסטורי אשר מסיים את עונת הכדורסל, במקרה הזה עונת הכדורסל הכי גדולה שהיתה פה מזה שנים רבות. בניגוד למשחקי כדורגל גדולים אשר נערכים באצטדיונים של 20 ו-30 אלף צופים, הפיינל פור נערך באולם של 11 אלף צופים וההכנסות אינן באותו סדר גודל של הכדורגל. עלות השיטור והאבטחה ושכירות האולם בפייינל פור הינה כ-700 אלף שקל (ואלו רק חלק מההוצאות) - מדובר בכמות עצומה של-90 שוטרים ו-250 מאבטחים לכל יום משחקים - סכום אשר שווה ערך לכמעט 5,000 כרטיסים בחישוב של כרטיס ממוצע (ו-7,000 כרטיסים בחישוב של מחיר זול).

למרות כל זאת הוצאנו כ-1,600 כרטיסים למכירה במחירים של 100 שקלים ומטה ו-1,600 כרטיסים נוספים במחירים של 150 שקל. כרטיסים אלה נחטפו במהירות ולכן נוצרה התחושה בציבור שאין למכירה כרטיסים זולים. משחקים בסדר גודל דומה באירופה נמכרים במחירים יקרים יותר ואין אנו משווים כלל למחירי הכרטיסים לסדרת הגמר ב-NBA המגיעים לאלפי דולרים. מחירי הפיינל פור אינם מופקעים וחלק גדול מהכרטיסים נמכר במחירים עממיים. הרווחים של משחקי הפיינל פור מחולקים לקבוצות המשתתפות בו, ולשאר קבוצות הליגה אשר גם להן עלויות רבות במהלך העונה. העפלה לפיינל פור היא תוצאה של השקעה כספית אדירה ומלחמה על כל שקל, הרווחים מהפיינל פור אינן מכסים את כל הוצאות הקבוצות במהלך העונה הארוכה ואף לא קרוב לכך, אך עוזרות לקבוצות להרים את הראש מעל המים.

העובדה שכל הכרטיסים נחטפו במהירות שיא, מעידה כי המחירים הממוצעים אינם כה יקרים כפי שנדמה וכוחות השוק הם אלה אשר הכתיבו את המחירים שנקבעו. חצי גמר הפיינל פור כפי שראינו הכיל אלפי בני נוער וילדים וגם למשחק הגמר יגיעו צעירים רבים ומשפחות שלמות. רגישותך הרבה למחירי הכרטיסים עבור בני נוער מובנת ומוערכת על ידינו אך אנו רגישים לא פחות, במהלך העונה הרגילה המנהלת והקבוצות מוכרות כרטיסים במחירים של 40 שקלים ופחות מכך לבני נוער וילדים. כמו כן המנהלת והקבוצות מזמינות במהלך העונה אלפי בני נוער מעמותות שונות ומהפריפריה למשחקים ללא תשלום. למשחק האולסטאר האחרון הוזמנו לא פחות מ-1,500 ילדים מכל רחבי הארץ". תחושה שאין כרטיסים זולים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully