וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימה של ילנה אוסטפנקו: "השקענו בה חצי מיליון יורו"

במשפחתה של הסנסציה הלטבית שפרצה לפסגת הטניס העולמי טוענים כי למדינה חלק מזערי בלבד בהצלחתה. אימה של אוסטפנקו סיפרה עוד כי במשרד הפנים הלטבי אילצו אותה לשנות את שמה הפרטי של בתה משום שאינו תואם למדיניות הנהוגה במדינה

ילנה אוסטפנקו טניסאית לטבית. GettyImages
לא מעוניינת לעזוב את לטביה. אוסטפנקו/GettyImages

לטביה ממשיכה לחגוג עם ילנה אוסטפנקו, הסנסציה הגדולה של הטניס העולמי את הזכייה ברולאן גארוס. הניצחון של בת ה-20 בטורניר היוקרתי העלה מאוד את מצב הרוח במדינה הקטנה בת פחות מ-2 מיליון תושבים הנחשבת לאחת העניות באיחוד האירופי.

עם זאת, בראיון שהעניקה לפורטל delfi.lv הכריזה אימה של אוסטפנקו, ילנה יקובלבה כי הניצחון בפריז הושג בזכות השקעה כספית גדולה של המשפחה ולא בזכות המדינה.

יקובלבה סיפרה כי: "לטביה היא מדינה קטנה שלא יכולה להשקיע בענפים של ספורטאים בודדים. הם נותנים מה שהם יכולים וזה לא הרבה. ילנה מרוויחה עכשיו יפה, אבל ההוצאות שלנו היו גדולות מאוד. כדי להביא אותה לטופ 100 השקענו כחצי מיליון יורו".

יקובלבה הוסיפה כי את מרבית זמנה מעבירה בתה במחנות אימונים באירופה ונמצאת בלטביה כשלושה שבועות בשנה בלבד. עם זאת אין בכוונת המשפחה להעתיק את המגורים למדינה אחרת. לדברי יקובלבה: "קיבלנו הצעות כאלו, אבל אפילו לא בחנו אותן. לטביה היא המולדת שלנו".

גם היום מכריזה אימה של אוסטפנקו כי: "למרות שבמשרד הפנים רשמו אותה כ'ילנה' עבור לטביה ועבורנו היא תמיד תהיה 'אליונה".

סימונה האלפ (משמאל) מברכת את ילנה אוסטפנקו על זכייתה ברולאן גארוס 2017. רויטרס
דומות בגלל החוזה עם אדידס. אוסטפנקו עם האלפ/רויטרס

ולמרות זאת בין המשפחה של אוסטפנקו, שעלתה השבוע למקום ה-12 בדירוג העולמי, לבין השלטונות בריגה נוצרו משקעים על רקע שמה הפרטי של הכוכבת העולה של הטניס העולמי.

מסתבר כי הוריה של אוסטפנקו המשתייכים למיעוט הרוסי במדינה התכוונו לקרוא לבתם "אליונה", אך שלטונות לטביה אסרו זאת בטענה כי השם אינו לטבי במידה מספקת.


יקובלבה נשאלה עוד כיצד קרה שלמשחק הגמר התייצבה בתה והיריבה סימונה האלפ בתלבושת כמעט זהה שבלבלה צופים רבים. על כך השיבה: "זה בגלל החוזה עם אדידס. יש לאדידס רק שלושה סוגים של תלבושות: יש תלבושת שבה משחקת גרביניה מגרוסה, יש תלבושת שהוכנה עבור קרולין ווזניאקי ויש גרסה של תלבושת עבור כל השאר, ילנה וסימונה האלפ ביניהן. לכן הן באו לגמר בתלבושת זהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully