וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והרי התחזית: שנה לפני, 20 המועמדות הבולטות לזכות במונדיאל 2018

17.6.2017 / 6:30

הטורניר הגדול של כדורגל הנבחרות שוב נמצא מעבר לפינה. שנה לפני ולכבוד פתיחת גביע הקונפדרציות, הגיע הזמן לשאול: למה כן ולמה לא לכל אחת מהמועמדות. מה הסיכויים של ברזיל, צרפת וגרמניה, מה מצבו של מסי ומי יכולה להדהים?

שחקן נבחרת ברזיל ניימאר, שחקן נבחרת אגנטינה ליאונל מסי. GettyImages
קרב דרום אמריקאי על התואר?/GettyImages

1. ברזיל

למה כן? הסלסאו שוב נראים כמו הנבחרת הטובה בעולם (הם אפילו חזרו למקום הראשון בדירוג פיפ"א המגוחך). ברזיל היא הראשונה שהעפילה למונדיאל ונראה שהדור של ניימאר והחבר'ה מוכן להסתער על התואר. אחרי שזכתה במונדיאל בשנות ה-50', ה-60', ה-70', ה-90' וה-00' (ויש שיאמרו שהנבחרת שפספסה ב-82' הייתה הטובה ביותר), לברזיל יש צ'אנס אחרון לזכות גם בעשור הנוכחי.

למה לא? מעבר לגביע הקונפדרציות בו היא שולטת עם שלוש זכיות רצופות והזהב האולימפי בשנה שעברה, ברזיל די חלשה בטורנירים גדולים רציניים לאחרונה. בשלושת המונדיאלים האחרונים ובשלושת הקופה אמריקה האחרונים היא לא הייתה קרובה אפילו לגמר ומשהו יצטרך להשתנות בצורה משמעותית.

2. צרפת

למה כן? הטריקולור מציגים, על הנייר לפחות, את הסגל המרשים בעולם. הם היו צריכים להיות עכשיו בקונפדרציות בתור אלופי אירופה ואיכשהו, שמטו את הטורניר הביתי. ההפסד האחרון לשבדיה סיבך את צרפת והראה שיש עוד הרבה עבודה, אבל האיכויות האדירות עשויות לעשות את העבודה.

למה לא? לצרפת יש זכייה אחת במונדיאל וגם היא הגיעה על קרקע ביתית. בשני הטורנירים האחרונים לעומת זאת, הנבחרת די פישלה ולא בטוח שדידייה דשאן הוא האיש הנכון להוביל את הסגל העמוס בכל טוב ובהרבה אגו הזה אל התהילה. אפילו לעלות מהמוקדמות לא יהיה פשוט.

3. גרמניה

למה כן? קודם כל, כי מדובר באלופה המכהנת. גרמניה תמיד בסביבה, תמיד מגיעה לשלבי ההכרעה ואם הקלפים מסתדרים, היא גם זוכה. במונדיאל האחרון היא הייתה רמה מעל כולן וגם ביורו נראתה טוב. הדור הנהדר והניסיון של יוגי לב עשויים להכריע שוב לטובתה.

למה לא? כי הדור הזה באמת נהדר, אבל נמצא בדעיכה מסוימת (חדירה, מולר, מריו גומז, הומלס וכו', אפילו נוייר כבר לא ילד) והצעירים של הנבחרת עדיין לא הוכיחו שהם ברמה מספיק גבוהה בשביל לקחת את כל הקופה.

עוד בנושא:

שבת, 18:00: רוסיה - ניו זילנד בפתיחת גביע הקונפדרציות

שוער נבחרת גרמניה מנואל נוייר מציל בעיטה של שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן. רויטרס
גרמניה וצרפת כבר נאבקו ביורו האחרון/רויטרס

4. ארגנטינה

למה כן? כי יש לה את אחד משני השחקנים הטובים בעולם, שירצה להוכיח לנמסיס רונאלדו שגם הוא מסוגל לקחת נבחרת לתואר בינלאומי. לצד מסי, יש לאלביסלסטה אופציות התקפיות מדהימות, יותר טובות מאשר לכל נבחרת אחרת. ועכשיו יש להם גם מאמן איכותי בדמות חורחה סמפאולי.

למה לא? ההגנה לא מספיק טובה, בטח לא ברמה של ההתקפה והיא עלולה לקרוס מול יריבות איכותיות. ההתקפה לא כובשת מספיק, בטח ביחס לשחקנים שמשחקים בה. ושלושת ההפסדים הרצופים בגמרים יישבו לשחקנים טוב-טוב בראש אם הם יגיעו לגמר נוסף.

5. ספרד

למה כן? הכישרון נשפך מכל עמדה בנבחרת הזו, החל מדה חאה הפנטסטי ועד לדייגו קוסטה בשפיץ. לספרד יש כל כך הרבה אפשרויות וכל עוד היא תמשיך בסגנון שמקנה לה שליטה בלתי נגמרת בכדור, היא גם תוכל להכתיב לרוב את קצב המשחק שהיא רוצה.

למה לא? דור הזהב, שלקח שלושה תארים רצופים, נשען על בארסה הגדולה. הדור הזה כבר מאחורינו ובשני הטורנירים שעברו מאז ספרד חזרה לגודלה הטבעי, נבחרת לא רעה, שלא עושה יותר מדי בזמן אמת. השאלה אם יש דרך לשנות את זה.

6. איטליה

למה כן? כמו גרמניה, גם איטליה יודעת לא מעט פעמים להגיע חדה לטורנירים הגדולים. לא בטוח שבופון יהיה שם, אבל גם בלעדיו יש לאזורי סגל שרץ כבר המון שנים ביחד, לצד כמה יהלומים צעירים כמו בלוטי וברנרדסקי.

למה לא? איטליה לא עברה את שלב הבתים במונדיאל מאז הזכייה ב-2006. היא עברה את רבע גמר היורו רק פעמיים בשבע המהדורות האחרונות. הכדורגל האיטלקי יודע לספק אחת לכמה שנים הבלחות בטורניר גדול, אבל גם יודע להתרסק לפעמים. ולא בטוח בכלל שהם יעלו אוטומטית, כך שהפלייאוף עוד עשוי להתברר כמוקש.

אלברו מוראטה שחקן נבחרת ספרד עם ג'אנלואיג'י בופון שוער נבחרת איטליה. GettyImages
הסיכויים של איטליה וספרד לא רעים/GettyImages

7. קולומביה

למה כן? סגל מוכשר בטירוף, אולי הכי מוכשר מאז הקפטרוס של תחילת שנות ה-90', כולל נציגים באלופת ספרד (חאמס), איטליה (קואדראדו) וצרפת (פלקאו) ועוד. קולומביה נראית לא רע בכלל במוקדמות בדרום אמריקה ויש לה גם את פקרמן הוותיק על הקווים.

למה לא? כי זו רק קולומביה הצנועה. במונדיאל הקודם היא נראתה מצוין וגילתה לעולם את חאמס, אבל בסוף נכנעה ברגע הלחץ מול ברזיל ובקופה היא זכתה רק פעם אחת, כשהיא אירחה וארגנטינה סירבה להגיע. קולומביה כנראה תגיע לשלבים הגבוהים במונדיאל הקרוב, אבל זכייה תהיה סנסציה רצינית.

8. פורטוגל

למה כן? בעיקר, כי היא הוכיחה לעצמה בשנה שעברה שהיא מסוגלת ושבירת המחסום הפסיכולוגי הזה הוא צעד עצום בחייה של קבוצת כדורגל כלשהי. אה, כן, וכי יש לה את כריסטיאנו רונאלדו, Man on a Mission. אחרי שפספס כמעט את כל הגמר הקודם, הוא לא יוותר בקלות הפעם.

למה לא? כי פורטוגל, מה לעשות, לא נבחרת משהו. ביורו היא נזקקה לשיטה המטופשת של אופ"א כדי לעבור בכלל את הבית המוקדם החלש בו שיחקה וגם אחר כך היא לא ממש הרשימה ובעיקר גירדה ניצחונות. קשה להאמין שתהיה מסוגלת לשחזר את ההישג.

9. בלגיה

למה כן? כי דור הזהב הבלגי חייב לעשות משהו סופסוף. יש בנבחרת הזו יותר מדי כישרון בשביל להסתפק ברבע גמר מונדיאל ב-2014 ורבע גמר יורו ב-2016. ביורו, השדים האדומים היו חייבים להגיע רחוק יותר ואיכשהו הצליחו להפסיד לוויילס. את הניסיון הם כבר צברו בשנים האחרונות, עכשיו הגיע זמן התוצאות.

למה לא? לבלגיה יש מנטליות של מדינה קטנה וזה ניכר בשני הטורנירים הגדולים האחרונים בהם הנבחרת השתתפה. רוברטו מרטינז הוזעק כדי לנסות לשנות את המצב, אבל כרגע לפחות, למרות שהבלגים שוב מרשימים במוקדמות, לא נראה שהם מוכנים להסתערות על תואר רציני.

שחקני נבחרת בלגיה. AP
דור הזהב הבלגי חייב להוציא מעצמו משהו/AP

10. רוסיה

למה כן? בגלל הביתיות כמובן. הקהל בכל אצטדיון ידחוף בטירוף ולנצח את רוסיה בחוץ זו גם כך משימה כמעט בלתי אפשרית (הפסד ביתי רשמי אחד בשבע השנים האחרונות), אז בטח ובטח שבטורניר גדול. ומי יודע מה ילחש פוטין לשופט לפני שריקת הפתיחה?

למה לא? כמו שראינו ביורו האחרון, רוסיה נבחרת לא מבריקה כרגע, וזה עוד בעדינות. המאמן האלמוני משהו סטניסלב צ'רצ'סוב מחזיק בתפקיד שנראה די גדול על מידותיו והרוסים יגיעו למונדיאל אחרי כמה שנים בלי משחק רשמי. זו כנראה לא תהיה עוד התרסקות כמו ביורו, אבל מתישהו בנוקאאוט הם בטח ייעצרו. או ייזרקו מהטורניר הביתי בגלל החוליגנים.

11. מקסיקו

למה כן? בניגוד ללא מעט נבחרות אירופאיות, ל"אל טרי" דווקא יש ניסיון עם זכייה בתארים, הודות לגולד קאפ החביב. הנבחרת של אוסוריו לא מתאמצת מדי במוקדמות וצ'יצ'ריטו נמצא בכושר נפלא בשנים האחרונות. צרפו אליו את ג'יו דוס סנטוס, קרלוס ולה וכמובן, את השוער שכבש את המונדיאל האחרון, גיירמו אוצ'ואה, ותקבלו אחלה נבחרת.

למה לא? קודם כל, כי מה פתאום נפרדתם ממיגל הררה? איך נעביר את המונדיאל בלי ההשתגעויות שלו על הקווים? חוץ מזה, בגלל "קללת שמינית הגמר", שם נתקעה מקסיקו בששת המונדיאלים האחרונים. לפני שחולמים על תואר, צריך לשבור את המנחוס הזה.

12. אנגליה

למה כן? הזכייה של ה"יאנג ליונס" במונדיאליטו השבוע העירה את הממלכה מתרדמת והכניסה הרבה תקוות לעתיד. כרגיל, התקוות האלה ייפלו על נבחרת שלושת האריות וכרגיל, היא נהנית מסגל איכותי, רווי בניסיון ובדקות בפרמיירליג ועם הארי קיין ודלה עלי, שיכולים לקחת את הנבחרת קדימה.

למה לא? חחחחחחחח. שנתחיל? ההפסד לאיסלנד ביורו הראה בדיוק למה לא. התיקו בסקוטלנד בו אנגליה חטפה שני כדורים חופשיים כמעט זהים בדקות 87 ו-90 הראה בדיוק למה לא. חמישים ומשהו השנים האחרונות הראו בדיוק למה לא. בקיצור, לא.

אלכס אוקסלייד צ'מברליין שחקן נבחרת אנגליה חוגג שער. רויטרס
הזכייה של הנבחרת עד גיל 20 תתן השראה? כנראה שלא/רויטרס

13. צ'ילה

למה כן? התשובה הכי פשוטה היא "כי היא זכתה בשני הטורנירים האחרונים שלה". אחרי בערך 100 שנות בצורת, צ'ילה למדה פתאום להניף תארים. ויש לה את אלכסיס האדיר, ואת וידאל, ואת אדוארדו ורגאס שתמיד כובש בנבחרת, ועוד לא מעט שחקנים טובים מאוד.

למה לא? קודם כל, שצ'ילה תעלה בכלל למונדיאל. גם זה לא ממש בטוח כרגע. אחר כך, וידאל יצטרך לשמור על הראש ולא לעשות תאונה באמצע הטורניר בעודו שיכור, בניגוד למה שקרה בקופה הביתית לפני שנתיים. אחר כך, צ'ילה תצטרך לעבור את שמינית גמר המונדיאל לראשונה מאז אירחה את הטורניר ב-1962 (מקום שלישי). אחר כך נדבר.

14. אורוגוואי

למה כן? כמו צ'ילה, גם אורוגוואי יודעת לזכות בתארים והיא הוכיחה זאת בקופה ב-2011. הסלסטה מציגים שני שחקני התקפה ברמה הגבוהה בעולם (סוארס וקבאני), תמיד מוציאים מעצמם קצת יותר ממה שהם שווים והסגל שלהם סופר מנוסה, רץ שנים ביחד (כולל המאמן אוסקר טבארס) וכבר היה בכל סיטואציה.

למה לא? כי הסגל הסופר מנוסה הזה גם די זקן, בעיקר בקישור. אורוגוואי לא נראתה טוב בשתי מהדורות הקופה אמריקה האחרונות ובמונדיאל, למרות שעברה את הבית של אנגליה ואיטליה, היא הפסידה בלי קרב בשמינית. מעבר לכל זה, לואיס סוארס חוזר לזירת הפשע האחרונה שלו.

15. מצרים

למה כן? רק שלוש נבחרות אפריקאיות הגיעו עד היום לרבע גמר המונדיאל, אף אחת לא התקדמה מעבר לזה וזה האתגר של מצרים, אחת הנבחרות החזקות ביבשת השחורה בעשור האחרון. המצרים זכו בשלוש אליפויות אפריקה רצופות ואז נכנסו לבלגן בתוך המדינה, אבל השנה נראה שהם התאוששו, הגיעו לגמר אליפות אפריקה האחרונה ומסתדרים בינתיים במוקדמות. המרחק הקצר לרוסיה עשוי למשוך אוהדים, הקטור קופר הוותיק יעזור מהספסל ומוחמד סלאח יוביל נבחרת ססגונית. את החגיגות במקרה של זכייה אפשר יהיה לשמוע גם באילת.

למה לא? מצרים הייתה עד היום רק פעמיים במונדיאל, ב-1934 וב-1990, ולא עברה את השלב הראשון. איכשהו, למרות כל ההצלחות המקומיות, היא לא העפילה למונדיאל בשלושת העשורים החולפים, אז זו המשימה הראשונה וגם אם תיצלח אותה, חוסר הניסיון בטורנירים ארוכים כאלה והחורים שבכל זאת יש בלא מעט נקודות בהרכב כנראה יכריעו נגדה.

שחקני נבחרת מצרים חוגגים. AP
את החגיגות של מצרים ישמעו עד אילת/AP

16. שבדיה

למה כן? כמו שהניצחון הדרמטי על צרפת הוכיח, יש חיים אחרי זלאטן איברהמוביץ'. המאסטר הגדול אומנם פרש אחרי הכישלון ביורו החולף, אבל עכשיו השבדים בונים על הנבחרת שזכתה באליפות אירופה עד גיל 21 לפני שנתיים, לצד עוד כמה שחקנים מרתקים. פורסברג מלייפציג, גידטי, דורמאז, טויבונן, לינדלוף שהצטרף לאחרונה ליונייטד. לשבדים יש לא מעט מה להציע.

למה לא? מאז שנות ה-90' המאושרות עם ברולין, דאלין והחברים, שבדיה לא הצליחה באף טורניר גדול, עם או בלי זלאטן. קשה לראות למה זה ישתנה הפעם ומי יודע אם השבדים בכלל יהיו ברוסיה. הם יצטרכו להשאיר מאחור את צרפת ואת הולנד במוקדמות כדי שזה יקרה, או לפחות לעקוף אחת מהן ולהילחם בפלייאוף. לא יהיה פשוט.

17. ניגריה

למה כן? מדובר בנבחרת הכי "עולמית" באפריקה, זו שבניגוד ליריבותיה ליבשת, לא עולה ויורדת כל הזמן, אלא נותרת די יציבה וחזקה לאורך השנים. הניגרים זכו באליפות אפריקה ב-2013 ונראים טוב במוקדמות בינתיים. גם במונדיאל הקודם הם היו סבירים עד שנכנעו מול צרפת בשמינית הגמר.

למה לא? כי כמו שניגריה מוכשרת, ככה היא מבולגנת. אף אחד לא יודע אם המאמן יוחלף שעה לפני הטורניר ואף אחד לא יודע מי משלם וכמה כדי להיכלל בסגל. הבלגן הזה גרם לנבחרות הרבה יותר איכותיות מהסגל הנוכחי לעוף שוב ושוב בשלב הבתים או בשמינית גמר המונדיאל (בניגוד לשלוש נבחרות אפריקאיות שכבר הגיעו לרבע הגמר) וניגריה תצטרך לבוא שקטה ומסודרת כדי להצליח. הסיכוי שזה יקרה לא גבוה.

18. הולנד

למה כן? האליפות המרגשת של פיינורד, לצד העלייה המבריקה של ילדי אייאקס, הפיחה השנה קצת רוח חיים בכדורגל ההולנדי הגווע. תוסיפו לזה עונה גדולה של אריאן רובן ואת חזרתו לקווים של דיק אדבוקט המנוסה במקום כל מיני ניסויים מוזרים ותקבלו נבחרת שיכולה להתחיל, אולי, להזכיר את זו שהגיע לגמר ב-2010 ולחצי הגמר ב-2014.

למה לא? כי הכאוס בכדורגל ההולנדי חוגג בשנים האחרונות, עוד יותר מתמיד ואחרי שהתבזתה במוקדמות היורו והצליחה להישאר מחוץ לטורניר של 24 נבחרות, הולנד בסכנה אמיתית לא להגיע אפילו לפלייאוף העלייה למונדיאל. היא תצטרך הרבה מזל והרבה מאוד יכולת כדי לעבור לפחות אחת מבין צרפת ושבדיה. אם להיות ריאליים, ההולנדים צריכים לכוון יותר ליורו הבא מאשר למונדיאל הקרוב.

אלכסנדר פרנסון שחקן שבדיה מול ווסלי סניידר שחקן הולנד. GettyImages
מה הסיכוי של הולנד? או שבדיה?/GettyImages

19. ארצות הברית

למה כן? בימים בהם אמריקה גם מנסה לשכנע את העולם להעניק לה את אירוח מונדיאל 2026 וגם מנסה לשכנע את העולם שהיא עדיין מדינה שפויה, הצלחה בטורניר, דווקא אצל האויבת הגדולה רוסיה, תהיה מושלמת. האמריקאים צריכים לבוא למונדיאל ברוח הנשיא שלהם: העולם כולו נגדנו, ואנחנו ננצח. יאללה, להפוך את אמריקה לגדולה שוב.

למה לא? יורגן קלינסמן הושלך אחר כבוד מתפקידו אחרי שלא הצליח לממש אפילו רבע מהפוטנציאל בסגל. ברוס ארינה מנסה להציל את המצב, אבל אפילו המקום במונדיאל עוד רחוק מלהיות מובטח. וגם אם כן, ולמרות הבאזז הענק שצפוי להיות שוב סביב הנבחרת, קשה להאמין שהאמריקאים, שבשבעת המונדיאלים האחרונים עלו רק פעם אחת לרבע הגמר, מסוגלים לעשות משהו עם הכישרון המוגבל שלהם.

20. קמרון

למה כן? האריות הבלתי ניתנים להכנעה היממו את כולם באליפות אפריקה השנה, עם זכייה לא צפויה ומאוד מרגשת. הימים של סמואל אטו אומנם עברו חלפו להם, אבל לקמרון יש סגל נחמד מאוד, שמשחק כמעט כולו באירופה ומציד התקפה צעירה ומרתקת בראשות ונסן אבובאקר, כולה בן 25 וכבר עם הרבה קילומטרים של נבחרת על הגב.

למה לא? ראשית, קשה לראות איך קמרון עולה בכלל למונדיאל מהבית המסובך בו היא נמצאת במוקדמות (עם ניגריה, זמביה ואלג'יריה, כאשר רק אחת עולה). שנית, הנבחרת אומנם הייתה בשני המונדיאלים האחרונים, אבל באחרון היא הייתה הכי גרועה סטטיסטית, וב-2010 הייתה מקום אחד לפני הסוף. מאז רבע הגמר של רוז'ה מילה ב-1990, קמרון העפילה לחמישה מששת המונדיאלים, אך באף אחד מהם לא עברה את שלב הבתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully