וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרו גאודלוק לקראת חיפה: "אנחנו מרגישים שזה אנחנו נגד העולם"

11.6.2017 / 15:39

חצי הגמר השני של הפיינל פור: אריק שיבק, שעצר את הצהובים בשנתיים האחרונות בחצי הגמר, מקווה לשמור על המומנטום מהסדרה נגד הרצליה כשיפגוש את מכבי חיפה, שמגיעה כאנדרדוג (ב', 21:15, ספורט 5)

צילום ועריכה: קובי אליהו

העולה השנייה לגמר הפיינל פור תקבע בסיום חצי הגמר השני שבו ייפגשו מכבי תל אביב ומכבי חיפה (21:15, שידור ישיר בספורט 5). שתי הקבוצות נפגשו העונה שלוש פעמים בליגה הסדירה: בסיבוב הראשון ניצחה מכבי תל אביב ברוממה 81:83, כשויקטור ראד בולט עם 21 נקודות. הצהובים שמרו על ביתם בסיבוב השני עם ניצחון דרמטי נוסף, 96:97, כשקולטון אייברסון וגל מקל קולעים 21 נקודות כל אחד, ואילו מכבי חיפה רשמה ניצחון היסטורי ביד אליהו בסיבוב השלישי, כשגברו על הצהובים 63:79, בזכות 20 נקודות ו-7 אסיסטים של גרגורי ורגאס. שתי הקבוצות נפגשו 6 פעמים בפלייאוף ובמעמדי ההכרעה של הכדורסל הישראלי, כשהמאזן עומד על 1:5 לטובת הצהובים, כשהניצחון היחיד של חיפה הגיע במשחק הגמר בעונת 2012/13.

עשרה ימים עברו מאז הבטיחו הצהובים את הכרטיס לפיינל פור עם ניצחון חלק 0:3 על בני הרצליה בסדרת רבע הגמר, ועד שהם יעלו לפרקט לשחק נגד מכבי חיפה. הצהובים מנוסים בהתמודדות עם מצבים כאלה, אבל מאוד מקווים שהמומנטום שהביא עמו אריק שיבק לא הלך לאיבוד בימי המנוחה הרבים שהיו לקבוצה. בשנתיים האחרונות לא הצליחו הצהובים להעפיל למשחק הגמר, כשבעונת 2014/15 הפסידו בפלייאוף להפועל אילת של שיבק, ובחצי גמר הפיינל פור בעונה שעברה הפסידו למכבי ראשון לציון של שיבק. המאמן עשוי להפוך לשני בתולדות הכדורסל הישראלי שזוכה באליפות עם שני מועדונים שונים, כשקדם לו רק פיני גרשון. גל מקל עשוי להפוך לשחקן הראשון בכדורסל הישראלי שזוכה באליפות עם שלושה מועדונים שונים. מי שהיה בכושר טוב בפלייאוף הוא הפורוורד קווינסי מילר, שמיעט לשחק במהלך העונה סדירה בשל ריבוי פציעות, ורשם 17.3 נקודות ו-6 ריבאונדים בממוצע למשחק. ההערכות הן שלצהובים יהיה רוב ביציעי יד אליהו עם כ-3,500 אוהדים.

אריק שיבק אמר לקראת המשחק: "אנחנו נותנים המון כבוד למכבי חיפה. ברמות האלה, בסופו של דבר מגיעים לאחד על אחד, וזה יצטרך לבוא לידי ביטוי במשחק מחר. יש לנו מספיק עומק ואני חושב שנסתדר".

אנדרו גאודלוק הוסיף: "אנחנו מרגישים שזה אנחנו נגד העולם. ביקרו אותנו, ירדו עלינו כל השנה, כך שאני לא מאמין שעכשיו באמת נותנים לנו סיכוי. אנחנו עובדים קשה ואנחנו מרוכזים בהשגת היעד שלנו".

עוד בנושא:

המשטרה אוסרת הכנסת אביזרי עידוד לפיינל פור, האוהדים זועמים
יותם הלפרין: "אף קבוצה לא פייבוריטית בפיינל פור, הכל פתוח"

ג'ון דיברתולומאו מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
יוביל את הירוקים לגמר? ג'ון דיברתולומאו/אדריאן הרבשטיין

עד המחזור האחרון של העונה הסדירה היה נראה כי הנפילה של מכבי חיפה אחרי הפציעה של וויל גרייבס תשאיר את עופר רחימי ללא פלייאוף בעונת הבכורה שלו, אך התאוששות נפלאה הביאה את הירוקים עד הפיינל פור. חיפה רשמה היסטוריה כשהפכה למדורגת שמינית הראשונה שמצליחה להדיח את המדורגת ראשונה, והשחקנים מגיעים רעבים מאוד להמשיך במומנטום בדרך לאליפות שנייה למועדון. בשבוע שהיה לרחימי ולעוזריו להתכונן למשחק הם שידרו הרבה מאוד אופטימיות, כשהשחקנים הפגינו כבוד כלפי יריבתם במהלך הימים האחרונים, אך מודעים לאפשרות הריאלית להגיע לגמר. ג'ון דיברתולומאו נמצא בכושר שיא מבחינתו כשבארבעת משחקי הפלייאוף נגד הפועל חולון רשם 22.5 נקודות למשחק, וירצה להמשיך במגמה גם בחצי גמר הפיינל פור. רחימי ירצה להפוך למאמן השלישי שמגיע לגמר בעונת הרוקי שלו אחרי דן שמיר וליאור ליובין. כ-1,900 ירוקים צפויים להגיע ולדחוף את הקבוצה ביד אליהו.

המאמן עופר רחימי אמר: "עשינו את ההכנה הכי טובה שיכולנו לעשות. החדרנו אמונה. ניסינו לגעת בנקודות הנכונות, לעשות התאמות ולתקן מה שהיה צריך לתקן. אנחנו קבוצה שונה מאז המשחק האחרון נגד מכבי תל אביב וחשוב שנמשיך במגמת השיפור".

על ג'ון דיברתולומאו: "הוא מאוד חשוב לנו, אני מקווה שהוא ימשיך לקלוע באחוזים טובים. בגלל שהוא בולט הוא יקבל יותר תשומת לב. אני מקווה שגם עמית שמחון יחזור לכושר הקליעה שלו ושורגאס יתרום לנו יותר מבחינה התקפית, כי הגנתית הוא תמיד מופיע. ננסה לעצור את גאודלוק וקווינסי מילר, אבל למכבי תל אביב יש עוד נשקים".

עוד באותו נושא

ראשון לציון תתקרב להיסטוריה או גמר שלישי ברציפות לירושלים?

לכתבה המלאה
שחקן מכבי חיפה עמית שמחון. אדריאן הרבשטיין
"אנחנו קבוצה לא צפויה". עמית שמחון/אדריאן הרבשטיין

קווין פינקני הוסיף: "אנחנו נרגשים, המטרה היא לזכות באליפות וכדי לעשות זאת נצטרך לנצח מחר. יש לנו הרבה שחקנים שהיו במעמדים האלה, ומה שחשוב במשחק כזה זה מי רוצה את זה יותר".

עמית שמחון: "עבדנו מאוד קשה השנה כדי להגיע לכאן ואנחנו באים כדי לנצח. אנחנו מאמינים אחד בשני, יש לנו חומר שחקנים מעולה וצוות מאמנים מעולה. אנחנו קבוצה לא צפויה".

על הזימון לנבחרת: "ציפיתי לזה מאוד. אני שמח שהזימון הגיע, זה אומר המון. אני מקווה להחזיר על המגרש גם בנבחרת, אבל קודם כל נתעסק בחצי הגמר".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully