וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמוליק ברנר: "אנחנו עדיין האלופה הגאה, נבוא עם הרוח והמחויבות שלנו"

11.6.2017 / 15:34

משחקי חצי הגמר ייצאו לדרך בשחזור הגמר מאשתקד: הקבוצה של פיאניג'אני תקווה שעוד שחקנים יצטרפו ליכולת הנפלאה של קינזי מול הכתומים, שחולמים על אליפות שנייה ברציפות (ב', 18:45, ספורט 5)

צילום ועריכה: קובי אליהו

משחקי חצי גמר הפיינל פור לעונת 2016/17 ייצאו מחר (שני) לדרך בשחזור הגמר מהעונה שעברה בו יפגשו הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון (18:45, שידור ישיר בספורט 5). שתי הקבוצות נפגשו ארבע פעמים העונה, שלוש פעמים בליגה ופעם נוספת בחצי גמר גביע ווינר. בגביע ווינר ניצחה ירושלים 81:93, והמשיכה עם המומנטום עם ניצחון 59:79 בסיבוב הראשון בארנה, כשג'רום דייסון קולע 20 נקודות, ו-68:82 בסיבוב השני בליגה בראשון לציון כשאותו דייסון מפציץ 22 נקודות. בסיבוב השלישי נקמו הכתומים בירושלים עם ניצחון משכנע 59:83 כשקמרון לונג קולע 18 נקודות, וצ'ארלס תומאס ואלישי כדיר מוסיפים 17 נקודות כל אחד. שתי הקבוצות נפגשו 5 פעמים במעמדי ההכרעה של הכדורסל הישראלי, כשהמאזן עומד על 1:4 לטובת ירושלים, כשהכתומים מנצחים רק בגמר בשנה שעברה.

הפועל ירושלים מגיעה למעמד אחרי ניצחון דרמטי בסדרה על עירוני נהריה 2:3, אחרי שכבר פיגרו 2:0. בירושלים רוצים בפעם הראשונה בהיסטוריה שלהם לרשום שלוש הופעות רצופות בגמר הפיינל פור, אבל כדי לעשות זאת, יהיה עליהם לשחק טוב יותר מבסדרה נגד נהריה, שבה גם במשחקים בהם ניצחו שמטו יתרון דו ספרתי. מי שבלט מאוד בירושלים בפלייאוף היה טרנס קינזי עם 14.4 נקודות למשחק, ובקבוצה יצטרכו לקבל תרומה ממספר שחקנים נוספים בחצי הגמר. מי שימשיך להיעדר בירושלים הוא אלסנדרו ג'נטילה, שחזר לאיטליה ולא שב לארץ, כשבהעדרו ובעקבות העובדה שאבירם זליקוביץ' לא מקבל דקות מהמאמן סימונה פיאניג'ני, הנטל בעמדה מספר 3 על קינזי אמור להיות גדול מאוד. האדומים בחרו שלא להתאמן ביד אליהו, אלא ערכו אימון אחר הצהריים בארנה, אקט דומה לזה שעשתה מכבי תל אביב לפני שהפסידה בחצי גמר הפיינל פור אשתקד. ההערכות הן שלמרות שרק 1,900 כרטיסים הוקצו להפועל ירושלים, לפחות 3,000 אוהדים ידחפו את הקבוצה בחצי הגמר.

עוד בנושא:

המשטרה אוסרת הכנסת אביזרי עידוד לפיינל פור, האוהדים זועמים
אלישי כדיר: "עברתי עונה לא קלה, אבל עצרתי את כדור השלג"
יותם הלפרין: "אף קבוצה לא פייבוריטית בפיינל פור, הכל פתוח"

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
משחק על עונה שלמה. ליאור אליהו/ברני ארדוב

ליאור אליהו אמר לקראת המשחק: "ראשון לציון ניצחה את אילת בצורה מאוד מרשימה ומצפה לנו משחק מאוד קשה. במשחק אחד הכל יכול לקרות. אנחנו לא חושבים על נקמה בראשון בגלל שהפסדנו להם בגמר בשנה שעברה. אנחנו מסתכלים על העתיד ומבחינתנו למשחק יש משמעות גדולה לגבי העונה כולה".

מאמן האדומים סימונה פיאניג'אני: "נצטרך להתכונן טוב ולהתרכז בעצמנו. הייתה לנו סדרה ארוכה ולא קלה, האווירה תהיה שונה בפיינל פור. חשוב שנשים דגש על הכנה מנטלית, וגם נתכונן ליריבה שמשחקת בצורה מאוד חזקה. סיימנו את הסדרה עם שלושה ניצחונות רצופים ויש לנו הרבה ביטחון".

טראוויס פיטרסון הוסיף: "יש המון דמיון בין מכבי ראשון לציון לעירוני נהריה, שאותה ניצחנו, לכן אני חושב שנצטרך להגיע עם אינטנסיביות דומה. הם יהיו אגרסיביים ויילחמו".

עוד באותו נושא

המשטרה אוסרת הכנסת אביזרי עידוד לפיינל פור, האוהדים זועמים

לכתבה המלאה
שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון. קובי אליהו
בקבוצה מאמינים בו. שון דאוסון/קובי אליהו

אחרי עונה לא פשוטה, שכללה את פיטוריו של אריק שיבק והחלפת ארבעה זרים, מכבי ראשון לציון מגיעה לפיינל פור בפעם השלישית, כשהיא רוצה אליפות נוספת, ולהפוך לקבוצה השנייה ששומרת על תארה שהיא אינה מכבי תל אביב, מאז הפועל תל אביב באמצע שנות ה-60. הכתומים מגיעים למשחק מעודדים מהסדרה נגד הפועל אילת ומהמשחק החמישי בו השיגו ניצחון משמעותי בחוץ. הפורוורד צ'ארלס תומאס, שבלט בסדרה, והורחק במשחק החמישי, נקנס ב-12 אלף שקלים ויוכל לשחק. אבי בן שימול סובל מפציעה בקרסול וביד, אך למרות זאת ימשיך לעמוד לרשותו של שמוליק ברנר בעונת הבכורה שלו על הקווים. בעיר היין יקוו לעוד התעלות מצד שחקני הספסל, כמו שרשם עודד ברנדווין במשחקים הרביעי והחמישי, וחזרה לחיים מצד שון דאוסון שנראה רע מאוד לאורך רוב שלבי העונה. הקבוצה קיבלה כ-1,900 כרטיסים למשחק, וההערכות הן שלפחות 1,700 כתומים יהיו ביציע.

אבי בן שימול אמר לקראת המשחק: "עבדנו על מה שצריך, מקווים להוציא את תוכנית המשחק לפועל. ירושלים קבוצה מאוד חזקה, מאוד עמוקה, מן הסתם יהיה לא פשוט. נקווה שהדברים יעבדו. כמו כל קבוצה יש להם את נקודות התורפה שלהם, אנחנו עובדים על לעצור את היתרונות שלהם, משחק הריצה וריבאונד ההתקפה שהוא מאוד משמעותי בניצחונות שלהם, יותר מתרכזים בזה, להגיע למשחק של 5 על 5, ומשם אני מניח שנצליח לפצח את זה. לא דיברנו ברמת הזכרונות אלא ברמת הפרקטיקה, עצם זה שהיינו שם אומר שאנחנו יודעים מה לעשות. הראינו את זה בפלייאוף, ברמת האגרסיביות שהגענו איתה, את הצעד שמעבר לכדורסל שנצטרך להביא מחר".

שמוליק ברנר הוסיף: "לא ברור מאליו שאנחנו כאן, אנחנו מאוד שמחים מהמעמד, שמחים אבל גם מחוייבים מאוד, מכבי ראשון לציון עשתה סוג של מסורת להגיע למעמדים האלה, אנחנו עדיין האלופה הגאה, נבוא עם הרוח שלנו והמחויבות שלנו, יהיה משחק מעניין. יש שמחה, הרבה לחץ, הרבה לילות בלי שינה, אבל זה כיף ובגלל זה אנחנו עושים את זה, פעם ראשונה כמאמן ראשי אבל אני לא מרגיש שונה מהפעמים הקודמות".

על האם המאמן האמין שהקבוצה תגיע לפיינל פור: "האמנתי שנהיה פה, אם ידעתי איך, זה לא. לפעמים לא צריך לדעת את כל הצעדים בדרך אלא להתחיל ללכת עם אמונה. לפני חודשיים היינו רק שישה שחקנים באימון, אף אחד לא חלם שנוכל להגיע לכאן".

על שון דאוסון: "שון שחקן מאוד חשוב בשבילנו, מאוד אוהבים אותו. אנחנו קבוצה, לא צריך לומר כמה הוא חשוב עבורנו ואני מקווה שנראה אותו כמו שאנחנו אוהבים".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

שחקן מכבי ראשון לציון אבי בן שימול. קובי אליהו
מאמין בקבוצתו. אבי בן שימול/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully