וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון לא מקבל את ההשוואה לדוראנט: "הקריירה שלנו שונה לחלוטין"

כוכב קליבלנד עם ציטוטים מרתקים: על ההשוואה בין ההצטרפות שלו למיאמי לבין המעבר של KD לווריירס ("זה לא דומה"), ההחלטה למסור ולא לזרוק במאני טיים ("לא הייתי משנה דבר") ועוד. וגם: ריפ המילטון מזלזל בווריירס, ואיך גרין דחף לבואו של דוראנט

עריכה: מתן חדד

גולדן סטייט בדרך הבטוחה להשלים את הפלייאוף הכי דומיננטי בתולדות ה-NBA, כשניצחון מחר (בין שישי לשבת) יעניק לה אליפות עם מאזן 0:16 מושלם בפוסט סיזן, הישג שאף קבוצה לא הגיעה אליו מעולם. אבל על אף חוסר התחרותיות ולמרות הביקורת המושמעת בארצות הברית על כך שמדובר בפלייאוף מהמשעממים והצפויים אי פעם, הקהל בבית אומר אחרת. במשחק 3 צפו לא פחות מ-20.5 מיליון אמריקאים, עלייה של 22 אחוז באחוזי הצפייה באותו שלב בעונה שעברה. בסך הכל, צופים במשחקי הסדרה כ-20 מיליון צופים בממוצע, שדרוג של 11 אחוזים ביחס לעונה שעברה. מדובר באחוזי הצפייה הגבוהים ביותר בסדרת גמר בארצות הברית מאז גמר 1998, בה מייקל ג'ורדן זכה באליפות האחרונה שלו.

גם לברון ג'יימס השתמש אמש בטיעון הזה כדי לגבות את קווין דוראנט, שההצטרפות שלו לגולדן סטייט שוב נראית בימים האחרונים כמו מכת מוות לשאר הקבוצות הליגה. "האם זה פייר ליצור קבוצת על שכזו? האמת שלא אכפת לי. אני חושב שזה נהדר לליגה שלנו, זה דבר גדול. תראו את הרייטינג של הסדרה בטלוויזיה, תראו את הכסף שהליגה מרוויחה. אי אפשר שלא לאהוב את ה-NBA כרגע, ולגולדן סטייט יש חלק חשוב בזה".

עוד בנושא:

השינוי של דוראנט וקרי: סיכום הניצחון של גולדן סטייט במשחק 3
קרי בעננים: "הניצחון הגדול ביותר שלנו בשנים האחרונות"
ביחד קרי ודוראנט גדולים על לברון ג'יימס: מחשבות על משחק 3

שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, קיירי אירווינג, דרק וויליאמס מאוכזבים. GettyImages
מפרגן לגולדן סטייט, למרות הכל. לברון מאוכזב אמש/GettyImages

לברון הוסיף ש"לא מתפקידי לשפוט אם זה ראוי או לא. אני יכול לומר שמבחינתי לא משנה אם אני מתמודד מול ארבעה הול אוף פיימרים כמו עכשיו, או שניים או שלושה, אני תמיד נרגש לשחק את המשחק. האם זה פייר שהיאנקיז צירפו כוכב אחרי כוכב אחרי כוכב בשנות ה-90? דברים כאלה קורים בספורט. אם יש לך הזדמנות להשיג אחד מהשחקנים הטובים בעולם, לך על זה, למה לא? אם אני הייתי בעלים של קבוצה, הייתי מנסה להחתים את כולם בבת אחת".

יחד עם זאת, לברון הקפיד להבדיל בין המהלך המושמץ שהוא עשה בקיץ 2010 - כשחבר לדווין וייד וכריס בוש במיאמי ויצר קבוצת על משלו - לבין המהלך של דוראנט שהצטרף לקבוצת הכוכבים של הווריירס, ועל הדרך גם החליש משמעותית את אוקלהומה סיטי, שהיתה אחת היריבות העיקריות שלהם במערב. "אני לא חושב שהקריירה שלנו זהה בכל מה שקשור להחלפת קבוצות", הבהיר, והוסיף בנימה של ביקורת כלפי דוראנט ש"גולדן סטייט כבר היתה קבוצה מוכנה שיודעת מה הזהות שלה ומי היא רוצה מעצמי. הוא פשוט הגיע לסיטואציה שהוא יודע מה הוא צריך לעשות. יש שם חבורה שלמה של כישרונות נהדרים שמוכנים להקריב מעצמם ולעשות הכל כדי לעזור לקבוצה לנצח כמה שיותר. לעומת זאת, כשאני עזבתי את קליבלנד ועברתי למיאמי, הייתי צריך לבנות משהו מאפס. הבאנו תשעה אם לא עשרה שחקנים חדשים. גם כשהגעתי לקליבלנד בפעם האחרונה בנינו הכל מחדש".

לברון הוסיף ש"כדי להביא את דוראנט, גולדן סטייט היתה צריכה להיפטר מהריסון בארנס ולא להחתים על חוזים חדשים את לאנדרו ברבוסה ואנדרו בוגוט. זה הכל. במקרה שלי, כדי לעבור למיאמי הם היו צריכים לוותר על הרבה יותר מזה. לכן זה שונה לחלוטין".

עוד באותו נושא

דיווחים בארה"ב: לברון ג'יימס שוקל לעבור ללוס אנג'לס

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מול קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
אז ההשוואה פיירית או לא? לברון ודוראנט/GettyImages

ביממה האחרונה, מאז שהסתיים משחק 3, בארצות הברית יש כבר מי שמבקר את ההחלטה של לברון למסור לקייל קורבר שהיה פנוי מחוץ לקשת ביתרון שתי נקודות, כשנותרו 53 שניות על השעון. פרשנים רבים השוו בין המהלך הזה לבין פעמים אחרות בהן ג'יימס נהג להיפטר מהכדור ולא לזרוק בעצמו במאני טיים, כולל בסדרת הגמר הידועה לשמצה שלו מול דאלאס ב-2010. כשנשאל האם הוא מתחרט על המסירה לקורבר, שהחטיא כמובן, לברון סיפק תשובה מוחצת. "הייתי עושה בדיוק את אותו דבר. לעזאזל, קייל קורבר הוא אחד מקלעי השלשות הטובים בתולדות הליגה הזאת, והוא היה פנוי בפינה", השיב והוסיף אמירה עוקצנית: "היו לי משהו כמו 101 חדירות לסל אתמול. אני מצטער באמת שלא עשיתי את זה גם בפעם ה-102 בשבילכם".

בנוסף, ג'יימס ספג ביקורת על המהלך שביצע 10 שניות לסיום, כשנחסם על ידי אנדרה איגודלה תוך כדי זריקה בפיגור שלוש נקודות, ובירידה למטה, כפי שמראים ההילוכים החוזרים, שלח בעיטה לאזור האשכים של פורוורד גולדן סטייט. כזכור, בעונה שעברה מהלך דומה של דריימונד גרין על ג'יימס הוביל להרחקה ממשחק 4 ובדיעבד גם שינה את כל המומנטום של הסדרה. כעת יש כאלה שקוראים לנהוג בג'יימס באותה מידה ולהרחיקו מהמשחק הבא.

איגודלה סירב להתייחס לטענות נגד ג'יימס ברצינות, ואמר ש"אתם יודעים מה מטורף? שבכלל לא הרגשתי את הבעיטה הזאת. אנשים סיפרו לי על זה, אבל אני לא זה שצריך להחליט אם הוא ישחק במשחק 4 או לא".

ריפ המילטון במדי דטרויט פיסטונס. GettyImages
הפיסטונס מודל 2004 היו עוברים את הווריירס? ריפ המילטון/GettyImages

ובזמן שהווריירס ממשיכים לשלוט בליגה ביד רמה, שחקני ומאמני עבר ממשיכים לפקפק בגדולה ההיסטורית שלהם. אחרי שמג'יק ג'ונסון ופט ריילי הצהירו שהשואוטיים לייקרס היו מנצחים בסוויפ את גולדן סטייט הנוכחית, גם ריפ המילטון, מכוכבי האליפות של דטרויט ב-2004, השמיע דברים דומים. "לא יודע אם היינו קורעים אותם, אבל היינו מנצחים אותם בסדרה של הטוב משבעה משחקים. אני די בטוח שהיינו גוררים אותם למשחק שביעי". הפיסטונס נחשבו בזמנו לקבוצת הגנה משובחת ופיזית במיוחד, והמילטון מאמין ש"בסופו של דבר, יש לנו מצ'-אפ טוב איתם. יכולנו לעשות חילופים על כל העמדות, מרכז עד סנטר. ראשיד ובן וואלאס היו יכולים לשמור ולהגביל את הגארדים והפורוורדים שלהם".

עוד בגולדן סטייט: ב-ESPN חושפים על האופן הדי מדהים בו נוצר הקשר הראשוני בין דוראנט לגולדן סטייט. מדווח כי מיד לאחר ההפסד במשחק 7 מול קליבלנד בגמר 2016, דריימונד גרין המתוסכל לא יכול היה להירגע, והתקשר ממגרש החנייה באורקל ארינה לג'נרל מנג'ר בוב מאיירס, כשהוא דורש לצרף את דוראנט בעונה הבאה. מיד לאחר מכן, גרין התקשר לדוראנט עצמו. "הפסדנו את הגמר, אבל הרווחנו את KD. זה חתיכת פרס ניחומים", אומר גרין בכתבה. "אם היינו זוכים באליפות בזמנו, 99 אחוז שקווין לא היה מגיע לפה בכלל. מסתבר שיש דברים טובים גם במה שנראה כמו רע טהור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully