וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטפן קרי בעננים: "הניצחון הגדול ביותר שלנו בשנים האחרונות"

גולדן סטייט מריחה אליפות. דוראנט על הזריקה המכרעת: "התאמנתי עליה כל חיי". לברון על הווריירס: "ככל הנראה הקבוצה עם הכי הרבה כח אש שפגשתי בקריירה". כל התגובות והמספרים

עריכה: מתן חדד

גולדן סטייט עשתה הלילה (בין רביעי לחמישי) צעד ענק אל עבר אליפות שנייה בשלוש השנים האחרונות, כשניצחה 113:118 בקליבלנד ועלתה ל-0:3 בסדרת הגמר. הווריירס, שסיימו את המשחק עם ריצת 0:11 בניצוחו של קווין דוראנט, שיפרו את מאזן הפלייאוף שלהם ל-0:15, ויוכלו לחגוג באולם של לברון ג'יימס בלילה שבין שישי לשבת.

עוד בנושא:

גולדן סטייט ניצחה 113:118 בקליבלנד ועלתה ל-0:3 בסדרת הגמר
מגלגלים את הסלע למטה: חמש מחשבות מהירות על משחק 3 בגמר ה-NBA

seperator

המספרים

* אף קבוצה בהיסטוריה לא חזרה מפיגור 3:0 בסדרת גמר (126:0).

* גולדן סטייט עם 15 ניצחונות רצופים בפלייאוף - הרצף הארוך ביותר בתולדות ה-NBA, ה-MLB או ה-NHL.

* ארבעה שחקנים (דוראנט, תומפסון, לברון ואירווינג) קלעו 30 נקודות או יותר. זו הפעם השנייה בהיסטוריה בה זה קורה במשחק גמר (הראשונה - בגמר של 1995).

* זו הפעם השנייה בקריירה שלו בה לברון מפגר 3:0 בסדרת גמר (הראשונה הסתיימה בסוויפ, מול סן אנטוניו בגמר של 2007).

* קווין דוראנט קלע 31 נקודות ברבעים האחרונים של הסדרה עד כה. לברון ג'יימס - 11 בלבד.

* הנקודות של לברון בסדרה, לפי רבע: 1 - 39 (70 אחוז מהשדה), 2 - 25 (71 אחוז מהשדה), 3 - 21 (40 אחוז מהשדה), 4 - 11 (36 אחוז מהשדה).

* לברון וקיירי קלעו ביחד 77 נקודות - הכי הרבה של שני שחקנים יחד בהפסד בגמר.

* ברבע הראשון, גולדן סטייט קלעה שיא NBA חדש של תשע שלשות - אחת יותר משלוס אנג'לס לייקרס קלעה בכל סדרת הגמר של 1985, שנמשכה שישה משחקים

* קליי תומפסון קלע 16 נקודות ברבע הראשון - הרבע הפורה ביותר שלו בפלייאוף הזה.

* בכך, הפך לשחקן הווריירס הראשון שקולע 16 נקודות או יותר ברבע הראשון של משחק גמר מאז ריק בארי ב-1975.

* במהלך הרבע הראשון, עבר לברון ג'יימס את ביל ראסל והתברג במקום החמישי של קלעי כל הזמנים בסדרות הגמר.

* 17 מ-18 סלי השדה הראשונים של גולדן סטייט הגיעו מאסיסטים.

* דוראנט, קרי ותומפסון קלעו 51 נקודות במחצית הראשונה - יותר מבכל משחק אחר שלהם בפלייאוף העונה.

* לברון סיים את המחצית הראשונה עם 27 נקודות - שווה ערך למחצית הטובה ביותר שלו בסדרת פלייאוף (המחצית השנייה של משחק 3 מול בוסטון ב-2015).

* גולדן סטייט קלעה 12 שלשות במחצית הראשונה - יותר מכל קבוצה אחרת בתולדות סדרות הגמר.

* לברון הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמשחק לפחות 20 משחקי גמר בשתי קבוצות שונות (במיאמי היו לו 23).

* בפעם השביעית בתולדות המועדון, שני שחקנים של קליבלנד קלעו 30 נקודות או יותר במשחק פלייאוף. לחמש מהפעמים הללו אחראיים קיירי אירווינג ולברון ג'יימס.

* לראשונה בקריירה, סיפק סטף קרי שני משחקים רצופים של לפחות 20 נקודות ו-10 ריבאונדים.

עוד באותו נושא

גולדן סטייט ניצחה 113:118 בקליבלנד ועלתה ל-0:3 בסדרת הגמר

לכתבה המלאה
שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. AP
ערב היסטורי הסתיים במפח נפש. לברון/AP

התגובות

קווין דוראנט נשאל בסיום על השלשה הגורלית שצלף על הראש של לברון ג'יימס, 45 שניות, שהעבירה את היתרון לצד של גולדן סטייט, שם הוא נשאר עד הסיום. "התאמנתי על הזריקה הזו כל חיי", אמר. "לראות אותה נכנסת, זה היה משחרר. נשאר עוד ניצחון אחד".

סטפן קרי, שצירף ל-26 הנקודות שלו 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, קבע: "זה הניצחון הגדול ביותר שלנו בשלוש השנים האחרונות. ידענו כמה קשה זה יהיה, זה הישג מדהים. דוראנט היה מדהים, לא נכנסו לפאניקה. לא היינו במצב הזה הרבה, בעיקר בפלייאוף, אבל כשאתה מאמין אחד בשני אתה מוצא דרכים לנצח. לברון וקיירי שחקנים מדהימים, הם לא הספיקו לתקוף אותנו. יש לנו עוד משימה אחת להשלים, ונותרה הרבה עבודה".

סטיב קר הילל את דוראנט: "הוא השתלט על המשחק. אפשר היה לראות שזה הרגע שלו. הוא היה שחקן מדהים בליגה הזאת כבר זמן רב והוא מבין מתי הזמן שלו. הוא עושה חיים". על לברון וקיירי אמר המאמן המנצח: "מתישהו הם יתעייפים. העניין הוא להישאר לפניהם, להכריח אותם לקחת זריקות מבחוץ. בסוף העייפות תשחק תפקיד. זה די מעייף, לשחק אחד על אחד משחק שלהם. שניהם היו מדהימים, אבל זה מוציא ממך הרבה".

דריימונד גרין הוסיף: "ראיתי שלברון ג'יימס הולך בסוף הרבע השלישי, אפשר היה לראות שהוא מותש".

קליי תומפסון, שהבריק עם 30 נקודות, אמר: "אנחנו לא רוצים לחזור הביתה ולנצח, אנחנו רוצים לסיים את זה כאן".

שחקן גולדן סטייט ווריירס קווין דוראנט מול שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. רויטרס
השלשה המכרעת. דוראנט מעל לברון/רויטרס

בצד המפסיד, לברון ג'יימס נאלץ להודות: "כבר שיחקתי מול קבוצה גדולות, אבל זו כנראה הקבוצה עם כח האש הגדול ביותר שפגשתי בקריירה. הם קלעו זריקות ברגעי ההכרעה ואנחנו לא, למרות שהיו לנו מבטים טובים. זה מין הסתם מצב לא פשוט להיות בו, אבל זה המצב ונצטרך להיות מוכנים למשחק 4. עוד לפני תיחלת הסדרה ידענו עם מי יש לנו עסק. אפילו כשאתה משחק טוב מולם, אתה חייב לשחק את הכי טוב שלנו. אני לא חושב שהייתי עייף, פשוט החטאתי זריקות. נתני כל מה שהיה לי".

קיירי אירווינג לא איבד תקווה: "אני מחכה למשחק 4, זה יהיה אתגר עבורנו, לנסות לשחק יותר טוב נגד קבוצה גדולה. הייתי אגרסיבי כל הערב. גולדן סטייט עשתה מהלכים גדולים ברגעי ההכרעה, צריך לתת להם קרדיט. כמובן שזה כואב, אני והחברים שלי לקבוצה אנושיים ורצינו לנצח, אבל ממש ניסינו. גולדן סטייט קבוצה משוגעת. נצטרך לצאת למשחק הרביעי עם ריכוז בלתי רגיל, כמו שהיה לנו היום, ולנסות להגביל את הדברים שהווריירס עושים היטב. קשה לדמיין שאני אקלע 38 ולברון 39 ובכל זאת נפסיד".

טיירון לו התעקש שהקצב עדיין מתאים לקבוצה שלו: "אנחנו רוצים לשחק מהר, להשיג זריקות טובות. הרגשנו שהמשחק הזה היה בידיים שלנו ונתנו לו לחמוק. אני לא זוכר את שלוש הדקות האחרונות. גולדן סטייט הביאה את דוראנט בדיוק בשביל המצבים האלה".

בסיום המשחק הופיע בחשבון הטוויטר של ג'יי אר סמית' ציוץ ובו המילים: "קאבס ב-7". שחקן קליבלנד טען שפרצו לו לחשבון: "לא צייצתי את זה, אני מאמין שזה אפשרי אבל זה לא הייתי אני".

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. AP
מלא הערכה כלפי היריבה. לברון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully