וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בבני יהודה חוגגת: "אפשר לעשות עוד דברים גדולים עם הקבוצה"

הזכייה בגביע, בתוספת להגעתו הקרובה של אבוקסיס, גרמה למספר שחקנים שכבר היו בדרך החוצה לשקול את עתידם. על המאפיה שאירחה את החגיגות הצנועות ולחץ האוהדים שעשוי להשאיר את גלבאן

צילום ועריכה: קובי אליהו

בלי ציפיות מוקדמות, כאנדרדוג מוחלט, ועם הרבה קור רוח, בני יהודה השלימה אמש (חמישי) הישג מופלא כשזכתה בגביע המדינה לראשונה מאז 1981, אחרי דו קרב פנדלים עם מכבי תל אביב. אחרי המשחק המשיכו השחקנים לחגוג בשכונת התקווה, וניכר כי הם עדיין מתקשים לעכל את הניצחון. "כל הדרך לפה נראתה כמו חלום", אמר המאמן כפיר אדרי. "אני בטוח שמחר נקום בבוקר ונהיה קצת יותר שפויים ונבין את גודל ההישג הזה, כי זה באמת הישג ענק. הייתי במעמדים האלה כבר עם בני יהודה, דווקא השנה בעונה שהיתה מלאה תהפוכות מבחינת המועדון, זה מעצים מאוד את ההישג. כן ירבו הישגים כאלה".

הגיבור המפתיע של בני יהודה היה סתיו פיניש, שכבש את הפנדל המכריע. למרות זאת, פיניש חשף כי היה אמור לבעוט את הפנדל השני, ורק בלבול של צוות האימון של הזהובים סידר לו את הבעיטה השישית ואת תהילת העולם שקנה אחריה. "איך שנגמרה ההארכה, הלכתי לכפיר ויעקב ואמרתי להם 'תשימו אותי בין חמשת הבועטים'. הוא ויעקב התבלבלו ברשימה, איכשהו הם שמו אותי שני ואחרי זה לא שמו אותי בכלל, ואז יצא איכשהו שאני צריך לבעוט שישי. זה מלמעלה, כנראה שהיו צריכים להתבלבל".

פיניש שחזר והוסיף ש"מיד כשבן חיים החמיץ ידעתי לאיזו פינה אני הולך לבעוט. קשה מאוד לנטרל את כל הלחצים והרעשים מסביב, אבל זה יצא לטובה. זה רגע מדהים. לא הצלחתי לדבר עם כל מי שהתקשר אליי מרוב התרגשות".

עוד בנושא:

בני יהודה ניצחה את מכבי תל אביב אחרי פנדלים וזכתה בגביע
בני יהודה בעננים, כפיר אדרי: "אי אפשר להסביר, זה משהו חלומי"
כחילה 8, זובאס ויונתן כהן 7: גיליון הציונים של גמר הגביע המפתיע
קרויף עשוי לעזוב את מכבי ת"א: "לא יודע מה יקרה בעונה הבאה"

שחקני בני יהודה חוגגים. קובי אליהו
ככה נראות חגיגות במאפייה. הגביע מעל ויטרינת המאפים/קובי אליהו

1. החגיגות הצנועות במאפיה

רומנטיקה או נוסטלגיה חיפשתם בכדורגל הישראלי? ספק גדול שאם מכבי תל אביב הייתה חוגגת אתמול, היא הייתה עוצרת במאפיה שיום קודם בעליה החליט להפוך לספונסר של הכתומים למשחק תמורת 100 אלף שקלים. ספק גדול עוד יותר, אם המשטרה הייתה אוסרת על הגעה של הקבוצה לכיכר רבין או למקום אחר שהיה יכול לקלוט כמה מאות מהאוהדים הצהובים, כפי שקרה אמש בלילה כאשר בני יהודה לא הורשתה להיכנס לשכונה.

אצל המועדון הצנוע משכונת התקווה, המאפיה 'שיבולת השרון' באמצע כמעט שום מקום אירחה את השחקנים ומספר מצומצם מאוהדי הקבוצה, יחד עם כמה קרובי משפחה שהגיעו. אבל את השמחה הצנועה זאת אף אחד לא יכול לקחת לבני יהודה, שלקחה תואר ראשון משמעותי מאז האליפות ב-1989/90 וגביע ראשון אחרי 36 שנה. במקום הוכן לקבוצה שולחן עם לא מעט כיבוד ושלושה בקבוקי שמפניה שכיכבו במהלך החגיגות הקצרות שארגנה הקבוצה. השחקנים חגגו שם עם הגביע, שרו שירי הלל לפדרו גלבאן ורקדו זה לצד זה עד לארבע בבוקר, שעה לאחר שהגיעו למקום. הבעלים ברק אברמוב לא נכח במקום, אך המאמן/מנכ"ל כפיר אדרי, התקבל באמצע השמחה כנסיך הערב, כשאת תפקיד החוגג הראשי לקח הקפטן איציק עזוז. יונתן כהן אחד עם חלוצה רשמית אחת של מחזיקת הגביע. האמנו שאפשר לעשות את זה, אמר כמעט כל שחקן אצל הכתומים, אך לפי החגיגות הצנועות, קשה להאמין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

2. האוהדים ישאירו את גלבאן?

הגיבור הכביכול הטרגי של אתמול, פדרו גלבאן, שכבר היה מוכן להיכנס למשחק לקול תשואות האוהדים, אך בסוף נותר על הספסל בגלל פציעתו של מרשיץ', השתדל מאוד שלא לגנוב את ההצגה לחבריו. באמצע החגיגות הוא אפילו שיתף את מה שהיה לו על הלב: "אני שמח מאוד. זו חגיגה של כולם, לא משנה אם אני שיחקתי או לא. בכדורגל יש עליות וירידות בקריירה ואני רוצה להודות לאנשי אשקלון גם על התמיכה. הקהל עשה אותי שמח וזה היה כיף לשמוע אותם קוראים לי, אני רוצה להודות להם על אהבה שהם נותנים לי כל הזמן. היה לי מאוד חשוב לזכות עם בני יהודה בתואר אחרי כל השנים ובטח אחרי עונה שהייתה לי מאוד קשה וגם לקבוצה. אני חושב שזו דרך נהדרת לסיים את העונה הזו בשביל כולם".

עוד לפני הגמר, גלבאן שלא היה מתוכנן בהרכב, היה מאוד מאוכזב. בשבועיים שקדמו למשחק הוא לא הפסיק למעשה להתאמן, ואפילו הוריד כמה קילוגרמים ממשקלו. מעבר לזה, נדמה היה בשבוע שעבר כי הארגטינאי עומד להיפרד מהקבוצה אחרי הגמר ולחתום בהפועל תל אביב, שם כמעט הגיע לסיכום על חוזה. אלא שלחץ האוהדים עזר וגלבאן אמור לשבת עם הנהלת בני יהודה בתחילת השבוע הבא במטרה להגיע סיכום על חוזה חדש בקבוצה.

איציק עזוז עם פדרו גלבאן שחקני בני יהודה מניפים גביע. ברני ארדוב
"עשינו היסטוריה". עזוז וגלבאן מניפים גביע/ברני ארדוב

3. הקפטן נשאר בחוץ

מי שכמעט היה הגיבור הטרגי של המשחק הוא הקפטן איציק עזוז. עד אתמול היה עמוק בלב ההגנה, דווקא אתמול בצהריים בשיא המתח לפני המשחק, הפור הוכרע ומרקו יובאנוביץ' שמיעט לשחק במחזורים האחרונים, קיבל את האור הירוק מצד הנהלת בני יהודה שהוא זה שאמור לפתוח בגמר. "היה לי מאוד קשה עם ההחלטה הזאת. הסתובבתי עם תחושה מאוד לא טובה בקשר להחלטה הזאת", אמר עזוז, "תמיד האמנתי שאני אקח עם המועדון הזה תואר ואני שמח שהגשמתי את זה. אני פה מגיל שש".

עזוז הוסיף בהתרגשות: "הרבה אנשים עוד לא הבינו מה קרה לנו, זה משהו שייזכר הרבה מאוד זמן. עשינו היסטוריה, זה תמיד היה החלום לקחת תואר עם המועדון שאני כל כך אוהב. לזכות בתואר עם המועדון שגדלת בו ושיחקת בו כל כך הרבה שנים זה הגשמת החלום הכי גדולה שיכולה להיות. החיוך לא מפסיק לרדת מהפנים".

4. מעין מסיבת סיום

בזה אחר זה יצאו שחקני בני יהודה ואמרו את אשר על ליבם, כאילו היה זה סוג של מסיבת סיום גדולה. "זו הייתה אחת העונות הכי קשות שהיו לי באופן אישי", אמר רועי גורדנה, "כל הסיפור עם באר שבע, והעובדה שהגעתי לכאן והיה קשה בליגה עד הסיום. התחברתי מאוד למועדון הזה, ואני מאושר שכך זה נגמר". גורדנה שגם הוא מחזיק בהצעה מהפועל תל אביב אמור ביום ראשון להיפגש עם סוכנו ולהחליט האם להמשיך עונה נוספת בקבוצה או לחתום במקום אחר.

"היו לי המון שיחות עם אבא השבוע על המשחק", אמר טל כחילה המצטיין במשחק אמש, "אני מאושר שגם לי יש תואר ראשון. לא האמנתי שראיתי את מה שהאוהדים עשו בשבילנו כל היום". גם כחילה אמור לחזור לסגל של בית"ר בסוף העונה.

שון גולדברג שגם הוא מושאל לקבוצה אמר בסיום: "ברור שקשה בתור אחד שגדל במכבי ואוהב את המועדון הזה. אבל התחברתי מאוד לבני יהודה בשנתיים שאני כאן. לא הרבה נתנו לנו סיכוי לפני המשחק אבל עשינו חתיכת היסטוריה אחרי 36 שנה, אני שמח מאוד וכל שחקן פה נתן הכל על המגרש".

"אני מרגיש כמו בחלום", הוסיף אנטוני מרשיץ'. "אני עדיין לא קולט בכלל מה קרה כאן. קרו איתי לא מעט דברים העונה, אבל הרבה ממה שהיה כתוב היו המצאות של עיתונאים. אני שמח מאוד שלקחנו תואר. יש מאמן חדש ואני מאמין שאפשר לעשות עוד דברים גדולים עם הקבוצה".

שחקני בני יהודה חוגגים. קובי אליהו
השמפניה כיכבה בחגיגות/קובי אליהו

5. ומה בהמשך?

למרות הזכייה, בבני יהודה יודעים כי למעשה יוסי אבוקסיס ייאלץ לבנות כמעט סגל חדש לקבוצה. מלבד מרשיץ', ולסקיס, אמיליוס זובאס ועוד מספר מועט של שחקנים, רוב השחקנים בקבוצה מסימיים חוזים. אם לפני חודשיים נראה כי אף אחד לא ממש רוצה להישאר במועדון בגלל ההתנהלות הבעייתית העונה של בני יהודה, השיבה של אבוקסיס והזכייה בגביע גרמו למספר שחקנים לשנות את דעתם. בכל מקרה, בניגוד לעונה האחרונה, בחירת השחקנים תעשה על אבוקסיס עצמו וכבר בשבוע הבא יחל להחתים שחקנים חדשים בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully