וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע יונתן: האם יונתן כהן יחסוך למכבי תל אביב את ההתלבטות לגביו?

סדרת החינוך ברמלה, ההלם במחנה האימונים, הגיבוי של אסייג וההמלצות של שום לגבי הצעד הבא. יונתן כהן סומן מגיל צעיר כפרויקט המרכזי של מכבי תל אביב והראה ניצוצות העונה כמושאל בבני יהודה. האם ינצל את הגמר כדי לגרום לזעזוע בקבוצת נעוריו ולאותת על חזרה הביתה?

צילום: קובי אליהו עריכה: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים לקראת גמר הגביע

רגע אחרי שאריק בנאדו פוטר מבני יהודה, יונתן כהן הבין כי ההזדמנות האמיתית הראשונה שלו בליגת העל הגיעה. נכון, בנאדו היה האיש שהביא אותו למועדון, אך דווקא כניסתו הזמנית של יעקב אסייג לתפקיד המאמן היא שהובילה לשינוי. דווקא ברגע של משבר, החליט אסייג להמר על הילד.

"יש לך את כל מה שצריך כדי להצליח", אמר אסייג לשחקן הצעיר באחת מני שיחות רבות בין השניים. עם זאת, כהן, לא ממש הצליח להביא הגיבוי של המאמן לידי ביטוי על הדשא. אסייג יחד עם עוזרו אסי בלדוט, שברו את הראש ובסוף החליטו כי הם לא יניחו לילד עד אשר "תביא את היכולת שלך באימונים למגרש", אמרו לו. "יש לך את זה, רק תהיה רגוע במגרש. הדברים יתחברו לך. אנחנו מאמינים בך".

עוד בנושא:

20:45, ספורט 5: מכבי תל אביב מול בני יהודה בגמר הגביע
כפיר אדרי מבטיח: "בני יהודה תגיע בלי חשש לגמר הגביע"
מיטש גולדהאר לא יגיע לגמר: "רוצה שנסיים את העונה בגדול"
אייל גולסה בראיון מיוחד: "הסגל של מכבי תל אביב טוב מזה של באר שבע"

יונתן כהן חלוץ מכבי תל אביב לנוער. מכבי תל אביב, אתר רשמי
יספק הופעה שתקדם את חזרתו למדים הצהובים? יונתן כהן בקבוצת הנוער/אתר רשמי, מכבי תל אביב

הכישרון של יונתן כהן בן ה-20 לא זר לאף אחד שעוקב אחרי ליגות הנוער. רק לפני שנתיים הוא הוביל את קבוצת הנוער של מכבי תל אביב לזכייה באליפות עם 20 שערים, ולאורך שנים סומן כבעל פוטנציאל גבוה להיות אחד מכוכביה הבאים בזכות הנתונים הפיזיים, האתלטיות המרשימה והכוח המתפרץ. אלא שכמו שחקנים רבים צעירים ומוכשרים, הוא לא מצא בינתיים את המקום בקבוצת הבוגרים העשירה. במהלך העונה האחרונה כמושאל בבני יהודה, התחיל כהן להראות חלק מאותו כישרון מדובר. הערב (חמישי, 20:45, ספורט 5) ינסה הקשר/חלוץ להשאיר את קבוצת נעוריו ללא תואר עונה שנייה ברציפות ועל הדרך לסמן לראשיה כי בעונה הבאה הוא רוצה לחזור הביתה.

אולם, אם יחסי הכוחות בין מכבי תל אביב לבני יהודה ברורים לקראת הגמר, לפחות על הנייר, התשובה לשאלה "האם הילד כבר בשל להוביל את המועדון הצהוב?" היא קצת יותר מורכבת.

seperator

הסבלנות והאמונה מצד הצוות המקצועי של בני יהודה השתלמה. ככל שהעונה התקדמה, יונתן כהן הפך להיות משמעותי יותר ויותר בקבוצה, אך הדרך לשם לא הייתה חלקה. לפני שנתיים הבין החלוץ כי זה הזמן מבחינתו לנסות את מזלו בבוגרים ולנטוש את מחלקת הנוער. אצל רבים סומן ביומן, אך מי שחשק בשחקן הכי הרבה היה שלומי דורה, אז מאמן מכבי נתניה. במסגרת סוג של שיתוף פעולה בין שני המועדונים בזמנו, עסקת כהן נפלה בין הכיסאות בגלל דרישה של מכבי תל אביב לדקות משחק מובטחות עבור השחקן, בניגוד לשאר המושאלים. דורה סיפר בזמנו שמבחינתו היה זה תנאי שלא היה מוכן לקבל, והעסקה נפלה. עם הידיעה, כהן החליט כי החממה של בית"ר תל אביב רמלה תהיה טבילת אש טובה עבורו ברמת הבוגרים.

המעבר למי שנחשבת לקבוצת הבת של מכבי תל אביב, צלח בקלות. לפחות כך זה נראה על הנייר. את העונה החל על הקווים פטריסיו סייג שהאמין מאוד בחלוץ הצעיר. כבר בשיחות הראשונות ביניהם העניק לו חופש מוחלט על המגרש, אך השערים טרם הגיעו. למרות שכבר אז ראו שמדובר בכישרון גדול, כמות ההחמצות כבר החלה להתחרז עם שמו. על אף יחסיו המצוינים עם סייג, המהפך האמיתי של השחקן הגיע אצל עמיר תורג'מן, שהחליף בתפקיד את סייג.

ההגעה של תורג'מן הפכה לגמרי את המועדון הקטן לסוג של מכבי הקטנה, אבל דווקא המאמן הטרי ממש לא התכוון לעשות הנחות לכוכב. בדיוק להיפך. "אני רוצה להחזיר אותך למכבי תל אביב, וכרגע זה לא שם", אמר המאמן. "אתה צריך להתאמץ הרבה יותר". מאותה שיחה ביניהם, תורג'מן העביר לכוכב הצעיר סוג של סדרת חינוך. בכל פעם שהזניח את ההגנה או שהרגיש שהוא פחות מתאמץ, כהן ירד לספסל. את החלוץ זה ממש לא שבר, להיפך. כהן הבין את הסיבות בגללן תורג'מן "עושה לו את החיים קשים", וככל שחלפו להם השבועות שדרג את משחקו.

גם המספרים הגיעו בהתאם. את העונה סיים עם 11 שערים ועם תחושה שלמכבי תל אביב צומח כישרון גדול. אגב, הנה סיפור על אחד השערים. את העונה ברמלה פתח יונתן עם אחיו גיא, שניהם בניו של מיקי כהן, שחקן העבר של מכבי תל אביב. באמצע העונה גיא כהן עבר להפועל ירושלים ובמפגש בין שתי הקבוצות בפלייאוף התחתון, במחזור הלפני אחרון, כבש יונתן לזכות המארחת בדקה ה-19, כשאחיו השווה את התוצאה בחלוף שתי דקות (2:4 לרמלה בסיום). ביום שישי האחרון, בזמן שיונתן מתכונן לגמר הגביע, גיא ירד עם הפועל ירושלים לליגה א'.

גיא כהן שחקן הפועל ירושלים חוגג. מגד גוזני
שני האחים כבשו זה מול זה בהפרש של שתי דקות. גיא כהן/מגד גוזני

אחרי סיום העונה המוצלח ברמלה, לא חסרו לחלוץ הצעיר הצעות מליגת העל. אחרי שבחן לא מעט מהן, החליט כהן דווקא ללכת על המוכר והבטוח. בנאדו שהכיר את השחקן מהנבחרת הצעירה, הבטיח הרים וגבעות לסוכנו, וכהן שהכיר את המאמן החליט כי עדיף לו ללכת עם מי שכבר מכיר את היכולות שלו. בחירה נכונה? ממש לא. כבר באימונים הראשונים ניתן היה לראות שכימיה ממש לא הייתה בין השניים. השיא הגיע במחנה האימונים, כאשר בנאדו השאיר את כהן מחוץ לשני ההרכבים במהלך משחקון פנימי. לכולם, כולל השחקן עצמו, היה ברור כי הוא לא יראה דקות משחק בקרוב. אמנם היו 10 דקות בגביע הטוטו, אבל בנאדו לא התייחס כלל לכישרון הצעיר.

"התחושה הייתה שהוא לא סופר אותו בכלל, למרות שכולם ראו את היכולת שלו באימונים", טען אחד משחקני בני יהודה. במחזור השישי הדברים השתנו כשהחבל על צווארו של המאמן התהדק. כהן נכנס אז כמחליף וכבש את השער השוויון שהעניק לכתומים נקודה יקרה ב-2:2 מול מ.ס. אשדוד. אלא שזה לא הקנה זמן חסד נוסף לבנאדו ועם פיטוריו, כאמור יעקב אסייג ואסי בלדוט לקחו את כהן תחת חסותם. הם עשו הכול במטרה לגרום לשחקן הכנף להביא את היכולת שהוא מראה באימון למגרש עצמו. עם הזמן, הביטחון חזר והוא החל לספק את הסחורה, אך התוצאות של הקבוצה לא היו משביעות רצון והבעלים ברק אברמוב ביצע עוד שינוי בצוות המקצועי.

דווקא את תחילת הקדנציה של ניסן יחזקאל ושל יצחק שום, פספס כהן בגלל פציעה בשריר שהשביתה אותו לתקופה של כחודש ימים. ממש בשבוע שחזר להתאמן, כבר מצא את עצמו בהרכב. עד היום לא ברור מי בבני יהודה עמד מאחורי ההתעקשות לתת במה לכהן הצעיר - אם זה שום שהכיר את החלוץ ששיחק עם נכדו או יחזקאל שדחף ועודד בכל רגע שמצא. כך או כך, גם במקרה הזה כהן החזיר וסיים את העונה עם ארבעה שערים ושלושה בישולים ב-27 משחקי ליגה, ועוד ארבעה שערים בגביע המדינה, כולל השער שסידר לבני יהודה מפגש בגמר עם מכבי תל אביב.

יונתן כהן שחקן בני יהודה. ברני ארדוב
חתום גם על שער הניצחון בחצי גמר הגביע. יונתן כהן/ברני ארדוב

בפן האישי, כהן הותיר בבני יהודה רושם חיובי של ילד טוב וחרוץ. למרות ש"נלחם" לא פעם עם פדרו גלבאן ועם אנטוניו מרשיץ' על הזכות לבעוט בעיטות חופשיות, בקבוצה טוענים: "הוא ילד טוב שרוצה מאוד להצליח, אחד שבא להשקיע את כל כולו. הוא לא מפסיק להתאמן ואם ימשיך כך יש לו היכולת להגיע למקומות גדולים. לא יודע אם זה יהיה נכון בשבילו לחזור כבר בעונה הבאה למכבי תל אביב. עדיף לו להתחשל עוד עונה במועדון כמו בני יהודה כדי ליצור עקביות ולשמור על יכולת גבוהה לאורך עונה שלמה".

גם ליצחק שום אין תשובה חד משמעית לגבי הצעד הבא של השחקן. "יש לו את כל מה שצריך להצליח", מסביר שום. "הוא מהיר, חזק, טכני ושחקן מצוין. אבל הוא צריך ויכול עדיין להשתפר בכל האספקטים של המשחק. קשה לי להמליץ לו מה לעשות. בכדורגל שום דבר לא בטוח ואולי עדיף לו ללכת לשבת על הספסל של מכבי מאשר להיות בקבוצה אחרת ובסופו של דבר לשבת בה על הספסל. בגילו הוא צריך דקות משחק, לא משנה איפה. הוא יכול להצליח במכבי, אבל הוא יצטרך לעלות עוד רמה במשחק שלו".

בעניין הכישרון, אין מחלוקת. אפילו בבני יהודה טוענים כי הוא יהיה הכוכב הכי גדול בליגה בשנים הבאות. אם יחליט יחד עם מכבי תל אביב כי זה הזמן לחזור הביתה, יכול להיות שיצליח או יכול להיות שיילך לאיבוד כמו כישרונות אחרים במועדון. דבר אחד בטוח: אם יביא הערב תואר לבני יהודה, לא רק שיגרום לזעזוע במכבי, אלא גם יחסוך לכולם את ההתלבטות. ואם למישהו יש ספק באשר לרצון של כהן עצמו הערב, הנה מה שאמר השחקן השבוע: "להביא לבני יהודה תואר זה יהיה רגע היסטורי, ואני אהיה חלק ממנו".

שרן ייני מכבי תל אביב מול יונתן כהן בני יהודה. ברני ארדוב
ישתפו פעולה בקרוב? יונתן כהן מול שרן ייני/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully