וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי מכבי תל אביב מחריפים את המחאה. מונה יועץ מיוחד להנהלה

אחרי שהעבירו להנהלת הצהובים מכתב חריף, נחשפים לראשונה שני אוהדים מקבוצת המחאה ומאיימים לא לרכוש מינויים: "המותג התרסק, אין זכר לניהול של פעם. יש גבול לטעויות שאפשר לעשות". יונה ויזנטל מצטרף להנהלה

one

קבוצת "המטה להצלת מכבי תל אביב מעצמה" שלחה אמש (חמישי) מכתב שפורסם בהיקף נרחב בכל כלי התקשורת ובו דרשה שינוי נרחב בקבוצה, מבעלי התפקידים, דרך ההנהלה ועמדת המאמן ועד מחירי המנויים כשהיא מאיימת לבסוף "אם לא יתקיימו הדרישות הללו או לא יפתח ערוץ תקשורת לדיון בדרישות אלה, נתרגם את הדרישות לפעילות בשטח, במסגרת החוק".

מאז פרסום המכתב עלה הנושא לדיון נרחב ברשתות החברתיות, ולא מעט טענות ותהיות הופנו כלפי אותה קבוצה, שבחרה עד היום לשמור על אנונימיות. היום אנו חושפים שניים מחברי הקבוצה, נמרוד פראוור ואיל מילמן, מנויים למעלה מ-20 שנים ביד אליהו, שמאסו בצורת הניהול והסכימו להתראיין לוואלה! ספורט על דעותיהם ועל המטרות של הקבוצה החדשה.

פראוור בן 34, מנוי מגיל 14 להיכל, והיה עושה את מתיכון בירושלים למשחקים. היה בחמישה פיינל פורים, "כל אוהד זכאי להביע את דעתו ויש אוהדים שהרוויחו את דעתם להגיד נשבר לנו", הוא אומר. מילמן, בן 41, מנוי משנת 1992 ביחד עם אחיו, היה בכל משחקי הפיינל פור ובשנים האחרונות גם בנו בן ה-8 מנוי הקבוצה, "הייתי עם מכבי בהפסד אליפות בגליל ב-93 ואיפה שלא תרצה. היו שנים שהייתי יותר מעורב בקטע של האוהדים, ובשנת 2000 בפיינל פור בפאריז במחאה שעשינו, ויש קשר די עמוק. הייתי בא גם בתקופות הרעות, באופי שלי שאני אומר שצריך להגיע יותר בימים הרעים, ושלחתי בזמנו גם מכתבים לשחקנים, מאוד מאמין בזה. היום זאת לא תקופה רעה, זה התרסקות של המותג, זה לא כישלון ספורטיבי אלא כישלון ניהולי ממדרגה ראשונה", מספר מילמן.

עוד בנושא:

אוהדי מכבי תל אביב במכתב נגד ההנהלה: רשימת הדרישות המלאה
גאודלוק אחרי ההפסד לנהריה בהיכל: "קשה לצפות בזה, זה מייאש"

יושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם דיוויד פדרמן. ברני ארדוב
"כישלון ניהולי ממדרגה ראשונה". פדרמן ומזרחי/ברני ארדוב

"התחלנו להחליף פייסבוקים וואטסאפים והתפלאנו לגלות כמה אנשים חושבים בדיוק כמוני", מספר פראוור על הקמת קבוצת המחאה, "לא יכול להצביע על הרגע המכונן שזה התחיל, קיבלתי פתאום הודעות וראיתי קבוצת פייסבוק, מדהים כמה מהר זה תפס ואנשים אמרו זה בדיוק מה שאני חושב. אי אפשר להגיד כמה אנשים אנחנו, אבל ביומיים בפייסבוק היו לנו תמיכה של אלף וחמש מאות אוהדים, אני מניח שאנחנו מייצגים הרבה מאוד אנשים. אם אתה לוקח את האנשים שיצאו לכיכרות כשמכבי זכתה בגביע אירופה, ולא מגיעים היום ולמה זה לא מעניין אותם היום, כולם רלוונטיים. אנחנו הרבה מאוד אנשים".

"לא האמנתי שכל כך מהר, וזה שלוש או ארבע שנים, מותג כל כך חזק יכול לגרום לי תחושת מיאוס עצומה", ממשיך מילמן, "הכרחתי את עצמי להסתכל במשחקים האחרונים כי להפסיק לשתוק ולהיות אדיש. אתה רואה את הבושה הזאת, זאת בושה ניהולית אבל אין אף שחקן אחד שחף מאשמה. התחושות מאוד קשות ומאוד עמוקות, זה לא שיביאו משהו כזה או אחר זה יסתדר. אין לי תלונות לדיוויד או דני פדרמן, הם רוצים את ההצלחה של מכבי יותר ממני, זה מפעל החיים שלהם, המון מרגעי האושר הגדולים שלי אני יכול לזקוף לזכותם, והוא היה שם. אחרי שלוש או ארבע שנים שהכישלון הוא לא ספורטיבי, אז צריך להניח את המפתחות, אז הלגיטימיציה נגמרה. אנחנו על גלגל כזה, אפשר להיות למטה, אבל זה עבר מעבר לזה, המותג התרסק, האמון לא קיים. כשראית את הפיטורים של בגאצקיס, הבנת שמהניהול של פעם לא נשאר כלום, וכשאתה מאבד את האמון במערכת ובראשיה צריך לקום וללכת. המותג יכול לקום מחדש בהתנהלות אחרות".

למה בעצם לא לעשות את המחאה דרך אחד מארגוני האוהדים הרשמיים?

"בין ארגוני האוהדים לבין עצמם יש את הפוליטיקות ואת האינטרסים. דווקא בגלל זה אני מגיע מהמקום הכואב שלי, אני לא מסכים עם כל מה שכתוב במסמך, קטונתי מלהגיד איך תראה ההנהלה, אבל מי שנכשל כישלון עצום צריך ללכת הביתה", אומר מילמן, "מ-2010 מכבי בלי יתרון ביתיות בהצלבה. מכבי היא שם ענק באירופה, אבל רחוקה מלהיות קבוצה מפחידה ושמתנהלת קבוצה באופן עקבי בצורה מתאימה. מותג כמו מכבי שנבנה בזיעה 40 שנה, יש מי שיבוא וירצה לקחת להעמיד את מכבי באותו סדר גודל כמו ריאל מדריד". פראוור מסביר כי: "אין שום בעיה עם ארגוני האוהדים, הם מעולים, אני יכול רק להעריך ילדים בני 16 ו-17 שצובעים דגלים ונוסעים למשחק חוץ באילת. אני לא יכול לבקר אותם על מה שהם עושים. אבל, ואין לי בעיה עם תפיסת העולם הזאת, הם הולכים עם המועדון ולא משנה מה. אני לא מנסה לייצג אותם. אני חושב אחרת, אם האנשים שחושבים כמוני, לגבי ההנהלה הנוכחית, לגבי הפעולות של ההנהלה הנוכחית בכמה שנים האחרונות, היו מחכים שארגוני האוהדים יעשו משהו, לא היינו מגיעים לשום מקום. זה תפיסות שונות, לא בטוח שיש תפיסה נכונה או לא נכונה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איל מילמן ובנו. באדיבות המצולמים
"מי שנכשל כישלון עצום צריך ללכת הביתה". מילמן, עוד אוהד מתוסכל/באדיבות המצולמים

בשנה שעברה החלה מחאה נרחבת של אוהדי מכבי תל אביב כנגד מחירי המנויים שלבסוף הסתיימה בפיתרון של העלאת המחירים עם אלטרנטיבות. כשהמחאה ההיא נחלה הצלחה חלקית מאוד, מדוע שהמחאה הנוכחית תצליח יותר? "אני לא בטוח שהמחאה תצליח, אני מקווה שהיא תצליח, אבל זה יותר טוב מלא לעשות כלום ולחכות שאנשים אחרים יעשו", אומר פראוור, "מחאת מחירי המנויים היא סופר צודקת בעיניים אבל היא הסימפטום ולא המחלה. המחלה זה הצורה שבה ההנהלה מתייחסת לאוהדים, ואחד הדברים שזה בא לידי ביטוי זה אחרי שנה מחרידה להעלות את מחירי המנויים. דרך אחרת זה להבטיח במסיבות עיתונאים ולא לעשות כלום שנתיים, לא להתראיין אחרי אף הפסד ולצאת אחרי הגמר גביע שבמקרה לקחנו".

מילמן מוסיף: "פה המחאה היא מהלב ולא מהכיס. שנה שעברה אמרתי שנהנינו במנוי במחיר לא יקר ועונות מטריפות של פארקר, שאראס ווויציץ', אז יש שנים פחות טובות, לא חשבתי שמחאת המחירים נכונה והיא הייתה נישתית. לא הייתי חלק ממנה כי הייתה נישתית ומהכיס. אנחנו מדברים על הקבוצה ועל המותג. לא חושב שמחירי המנויים הוא הנושא, הנושא הוא שאחרי 20 או 30 שנה של גאווה בקבוצה, 4-5 שנים שכל טעות אפשרית, התנהלותית מול הקהל ובבניית הקבוצה גרמו לי לאבד את האמון בקבוצה. רוב האנשים באים מהמקום שאוהבים את הקבוצה".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אולי קרחות ביציעים יזיזו משהו?/ברני ארדוב

פרסמתם רשימה ארוכה של דרישות, כולל לקבוע דברים עבור ההנהלה. למה פשוט לא לעשות מינוי ובכך למחות?

"יכול להיות שזה יקרה", אומר מילמן, "החלטתי לא לשתוק, הכרחתי את עצמי בסבל לראות משחקים כדי שיהיה לי מספיק בפנים מהבטן, הכי קל זה לקום וללכת. לקוח ששותק ועוזב הוא הכי גרוע, כי אתה לא יודע למה הלך. אני לא רוצה שהקבוצה תתפרק. גדלתי על חלק גדול מהערכים האלה של דבקות במטרה, תחרותיות והצלחה. אני אוהב את הדבר הזה, אני לא רוצה שהדבר הזה יתפרק. אני לא שונא ואין לי רצון כזה. אני רוצה שהקבוצה תחזור להיות איך שהיא יכולה להיות. עם ההנהלה הזאת זה לא יקרה. לא ניתן לקבוצה להתנהל בחרפה שזה מתקיים. אני רוצה גוף שיש שני אנשים או אדם אחד שמחליט. יש שמונה אנשים ושבע קבוצות, ואינטריגות, וכשהכשלונות מתמשכים זה רק מייצר את הטעויות הבאות. אני בן אדם סבלני ואפשר לטעות, אבל יש גבול שאי אפשר יותר, ואם ההנהלה תמשיך באותו מבנה, אולי השלב הבא וזה לפגוע בכיס. מקווה שזה ייגמר אחרת".

פראוור מסכם: "אלה שתי דרכים לא סותרות, אלא משלימות, אני מייצג את עצמי ולא עושה מנוי בעונה הבאה, אני מרחק הליכה מהאצטדיון ולא הולך למשחקים. למשחק נגד מילאנו לא באתי, לא היה לי כוח ולא רציתי להעביר את הסבל הזה. אני רואה בבית וסובל, אבל לא רוצה לעשות את זה. כרגע אני לא קונה מנוי. אז לא נקנה מנויים ואני יודע מה יהיה הפיתרון, יכול להעריך שבוודאות גבוהה יביאו שמות גדולים כמו שאראס וטירייס ובום 11 אלף מנויים. אני לא אקנה, אבל אחרים יקנו. זה לא משנה מי יאמן, אם אין לו גב, גם גרג פופוביץ' לא יצליח. אם מי שיבנה את הקבוצה לא יאמן אותה, זה לא יעבוד. איפה מכבי איפה המועדון הזה שיכל להביא שחקנים יותר יקרים ולהשאיר אותם. יש היום שחקנים ומאמנים שצריכים להגיד תודה שמכבי מסתכלת עליהם והם לא מוכנים לבוא אליהם. נמרוד לוי יכול להיות שחקן מוכשר, זה שם שיכול להיות במכבי, יכול לתת דקות נגד הפועל ירושלים, זה הזוי בעיניי. שלושה מאמנים ישראלים יגידו לנו לא? זה הזוי. אני מבין אותם, אני לא הייתי בא למכבי עכשיו".

השני נמרוד פראוור. באדיבות המצולמים
פראוור/באדיבות המצולמים

בנושא אחר, הקבוצה הודיעה על צירופו של יועץ מיוחד להנהלה. בהודעה הרשמית נכתב: "יונה ויזנטל (55), מאנשי התוכן, תקשורת ושיווק הבכירים בישראל, ישמש כיועץ מיוחד להנהלה ולבעלים של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב. הוא יעסוק בין היתר בבניית תוכניות עבודה לעתיד, והחל לפעול בנושא בשבוע האחרון. ויזנטל, איש מקצוע מנוסה ומוערך עם ידע רב בניהול ארגונים וכספים, הוא ממייסדי ערוץ הספורט, שימש שנים רבות כסמנכ"ל התוכן בחברת הכבלים yes, היה המנכ"ל והעורך הראשי של רשות השידור (בפירוק) ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully