וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם האתלטיקה סוער בעקבות ההמלצה למחוק שיאי עולם מלפני 2005

האיגוד האירופי מציע למחוק שיאים מהעידן בו עדיין לא נשמרו בדיקות דם ושתן. מייק פאוול: "השיא שלי הוא אחד מהרגעים הגדולים בספורט, אלחם עד הסוף". פולה רדליף: "המלצה פחדנית"

מייק פאוול בשנת 1991. GettyImages
"הם יהרסו כל כך הרבה רגעים גדולים בלי לחשוב על זה אפילו". פאוול/GettyImages

הצעה של איגוד האתלטיקה האירופי - למחוק את כל שיאי העולם שנקבעו לפני 2005 - מעוררת סערה בעולם האתלטיקה ובעיקר בקרב השיאנים הוותיקים. על פי ההצעה, השיאים שנקבעו לפני אותה שנה לא יוכרו יותר בגלל שלא קיימות דגימות דם ושתך מלפני כן ובאותה תקופה בדיקות הסמים לא היו משוכללות כמו היום.

איגוד האתלטיקה העולמי שומר בדיקות דם ושתן מאז 2005 וישנה אפשרות לבדוק כל אחת ואחת מהן גם היום. כך שגם ספורטאים שהתחרו לפני 12 שנים יכולים להיבדק. אבל אם איגוד האתלטיקה העולמי יאמץ את המלצות האיגוד האירופי, שיאים רבים ומפורסמים לא יוכרו בצורה רשמית.

בין השיאים המפורסמים שנקבעו לפני 2005:

קפיצה לגובה, גברים (חאבייר סוטומאיור, 2.45 מטר)
400 מטר משוכות, גברים (קווין יאנג, 46.78 שניות)
1,500 מטר, גברים (הישאם אל גורוז', 3:26,00 דקות)
קפיצה לרוחק, גברים (מייק פאוול, 8.95 מטר)
קפיצה משולשת (ג'ונתן אדוארדס, 18.29 מטר)
מרתון, נשים (פולה רדקליף, 2:15.25 שעות)

מצד שני, הרבה מאוד אנשים ישמחו לראות את כל שאי העולם בריצות הקצרות אצל הנשים נמחקים, בעיקר את השניים של פלורנס גריפית' ג'וינר מ-1988, ב-100 מטר (10.49 שניות) וב-200 (21.34 שניות). הספריטנרית שמתה ב-1998, לא נתפסה בבדיקות סמים, אבל ההנחה הרווחת היא שהשיאים שלה נקבעו תחת השפעת חומרים אסורים.

"יש שיאים שבאמת מוטלים בספק, אני מבין את זה, אבל שלי אמיתי לחלוטין", אמר מייק פאוול הזועם, שב-1991 הדהים את העולם (ואת קארל לואיס) כשניפץ את שיאו בן 23 השנים של בוב בימון בקפיצה לרוחק. פאוול הוסיף: "כבר יצרתי קשר עם עורך הדין שלי. השיא שלי הוא אחד מהרגעים הגדולים בספורט. אם ההצעה תעבור, הם יהרסו כל כך הרבה רגעים גדולים בלי לחשוב על זה אפילו. לא משנה מה יקרה, אני מתכוון להילחם".

שיאנית העולם במרתון, פולה רדקליף ביקרה את הצורה בה הגופים המנהלים את הענף מגוננים על הספורטאים ההוגנים, ואמרנ: "ההצעה הזו פחדנית. אני פגועה ומרגישה שמטילים את האמינות שלי בספק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully