וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס: "אנחנו קרובים מאוד ליכולת שאנחנו מסוגלים להציג"

כוכב קליבלנד רחוק 12 נקודות בלבד מהמקום השלישי בטבלת קלעי הפלייאוף בכל הזמנים, טיירון לו מודאג מאיבודי הכדור. לאונרד ממשיך לשבור שיאים, מאמן ממפיס זעם על השיפוט, אדם סילבר רוצה לשנות את החוקים ב-NBA ומשווה לכדורגל אירופאי: "קבוצות יורדות ליגה"

שחקן קליבלנד לברון ג'יימס. AP
הוא והחברים באו לעבוד. לברון ג'יימס/AP

שני משחקים התקיימו הלילה (בין שני לשלישי) בפלייאוף ה-NBA, בהם קליבלנד וסן אנטוניו עלו ל-0:2 בסדרות שלהן מול אינדיאנה וממפיס בהתאמה.

קליבלנד - אינדיאנה 111:117

הקאבס נמצאים בדרך הבטוחה לשלב הבא, בעיקר בהתחשב בכך שלברון ג'יימס מחזיק במאזן 0:18 בסדרות בהן הוא מוביל 0:2. למרות שאיבד שישה כדורים במחצית הראשונה (שווה לשיאו במחצית בפלייאוף), מה שיזכרו לו מהמשחק הזה הם בעיקר דברים טובים. ג'יימס רשם את ניצחונו ה-19 ברציפות בסיבוב הראשון, והוא רחוק משחק אחד בלבד ממג'יק ג'ונסון, ג'יימס וורת'י ומייקל קופר. מעבר לכך, הוא עלה למקום השביעי בריבאונדים בפלייאוף, והוא רחוק 12 נקודות בלבד מלעקוף את קובי בריאנט במקום השלישי של רשימת קלעי הפלייאוף בכל הזמנים. בנוסף, לראשונה אחרי 1,262 משחקים הוא סיים משחק עם לפחות 4 חטיפות ו-4 חסימות.

לברון הסביר בסיום המשחק מה גרם לרבע השלישי המוצלח של הקאבס, אותו ניצחו 20:33 (הכי מעט שספגו ברבע עד כה בסדרה): "נערכנו מוקדם למהלכים שלהם. הגבוהים שלנו, טריסטן וקווין, עשו עבודה טובה בחילופי המקומות בזמן ששיחקנו עם שני מובילי כדור, ואני וקיירי פשוט ניסינו לקרוא את המשחק ולהגיב מהקו האחורי. זזנו ותקשרנו לגבי חילופים בהגנה. אנחנו קרובים מאוד ליכולת שאנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים להציג. נמצא את הדרך להגיע לשם. אני מעדיף לאבד יתרון 18 מלא להוביל בכלל".

עוד בנושא

הטריו של קליבלנד הוביל אותה ל-0:2, ניצחון גם לסן אנטוניו

ברבע השני ג'יי אר סמית' נפצע ברגלו ולא חזר עד לסיום. על פי הדיווחים לא מדובר בפציעה חמורה והוא צפוי להיות כשיר למשחק השלישי בסדרה. בהיעדרו, אימן שאמפרט נכנס ברבע השלישי לדקות ראשונות שלו בסדרה, ועבודת ההגנה שלו לא נעלמה מעיניו של טיירון לו.

"הוא היה לא ייאמן", אמר" "הוא נשאר מוכן, מקצוען. הוא נכנס והקשה על פול ג'ורג', החזיק אותו על ארבע נקודות ברבע השלישי (קלע 18 במחצית הראשונה). כשג'ורג' זורק, אני תמיד חושב שהוא עומד לקלוע. ברגע שנפסיק עם האיבודים הטיפשיים, שמאפשרים לו לקלוע ולהשיג נקודות קלות במתפרצות, יהיה לנו הרבה יותר פשוט. שאמפרט שיפר את ההגנה שלו ועזר להוציא לו את הכדור מהידיים".

"אני לא חושב שאיבדנו את היתרון בגלל הגנה", הוסיף, "אלא דווקא בגלל ההתקפה. אני חושב שאנחנו מתעייפים לפעמים, ואז אנחנו לא דוחפים את הכדור כשאנחנו יכולים. אנחנו פשוט מאבדים יותר מדי כדורים".

מאמן ממפיס דייויד פיזדייל. AP
התקשה להירגע. פיזדייל/AP

סן אנטוניו - ממפיס 82:96

קוואי לאונרד ממשיך להיראות נהדר ולשבור שיאים. אחרי שבמשחק הראשון קלע 32 נקודות והשווה את שיאו בפלייאוף, הפעם שבר את שיאו האישי עם 37 נקודות באחוזים מצוינים (9 מ-14 מהשדה) ובעיקר עם 19 מ-19 מקו העונשין. רק לשם השוואה, כל ממפיס קלעה 13 מ-15 מהקו במשחק. לאונרד לא היה רחוק מתצוגות העונשין הטובות בתולדות הפלייאוף: 24 מ-24 של דירק נוביצקי ב-2011 ו-21 מ-21 של פול פירס ב-2003. בנוסף, הוא הפך לראשון בסן אנטוניו מאז טים דאנקן ב-2008 שסיים משחק בפלייאוף עם לפחות 35 נקודות ו-10 ריבאונדים.

מי שלא ממש חגג את נתוני העונשין הנהדרים של לנארד הוא מאמן ממפיס, דייויד פיזדייל, שאמר בסיום מה הוא חושב על השיפוט במשחק, ובסיום יצא בכעס מהמסע"ת. "אני לא בחור של מספרים אבל זה לא ממש מסתדר", אמר, "קוואי זרק יותר פעמים מהקו מכל הקבוצה שלי, תסבירו לי את זה. זה מצער שיש לי שחקן כמו מייק קונלי, שפשוט לא מצליח לקבל את הכבוד שמגיע לו מהשופטים. אולי זה כי הוא לא משתגע, הוא לא קיבל עבירה טכנית בכל הקריירה שלו. אני לא אתן להם להתייחס אלינו ככה. אני יודע שלפופ יש מעמד ואני מאמן צעיר אבל אני לא אתן להם להקטין אותנו. זה בלתי מתקבל על הדעת. השחקנים שלי הרוויחו את החזקה שלהם למשחק אבל לא באמת קיבלו סיכוי מהשופטים. מה תגידו על זה?".

גרג פופוביץ' השיג את ניצחונו ה-65 בסיבוב הראשון ועקף את פיל ג'קסון, וכעת הוא השיאן בתחום מאז המעבר לפורמט הנוכחי של הפלייאוף, אם כי במאזן הכללי הוא עדיין מפגר מאחוריו ומאחורי פט ריילי. לספרס יש כעת עשרה ניצחונות פלייאוף רצופים על ממפיס.

פאו גאסול: "לקבוצה הזו יש אופי, מעבר לכישרון ולרצון לנצח. אנחנו צריכים להמשיך ככה בכל לילה. הגבנו טוב מאוד לריצה שלהם, ובגישה הזו אנחנו צריכים לשחק תמיד".

פרודיה משובחת: הנאום של מאמן ממפיס מחובר ל"היום השלישי"

אדם סילבר נלחם בטנקינג

* קומישינר ה-NBA אדם סילבר התייחס לחלק מהמגמות השליליות בליגה, ועל האפשרות לטפל בתופעות כמו טנקינג (קבוצות שמפסידות בכוונה על מנת להגדיל את סיכוייהן לזכות בהגרלות בדראפט) ומנוחת שחקנים. "נצטרך להגיב ולשנות מעט את התמריצים, אני חושב שהמצב די מתסכל", הודה הקומישינר, "רק עכשיו דיברתי עם האיש שלי מהכדורגל האירופאי. אני לא אומר שנעשה את הדברים האלה ב-NBA, אבל להם יש את התמריצים הכי טובים, בגלל ששם קבוצות פשוט יורדות ליגה. תחשבו על ההשלכות של זה. הם מפסידים את הכסף מהטלוויזיה, הם מפסידים כסף על מכירת כרטיסים למשחקים מול הקבוצות הגדולות, כך שלקבוצות יש את כל הסיבות והתמריצים לא ליפול לתחתית.

"אני חושב שבליגה שלנו, אם אני מסתכל על קבוצה כמו הסיקסרס, היא אשכרה מקבלת שבחים על התהליך כביכול שלה, והיא עובדת לפי החוקים, אבל ראוי להשוות אותה לניו יורק ניקס, ואומרים שזה מה שפיל ג'קסון היה צריך לעשות, להשיג את המאזן הכי גרוע בליגה במשך כמה עונות רצופות, ולטעון שזה היה טוב יותר לניקס. וייתכן שזה באמת היה טוב יותר לניקס, אבל אם זה המצב, אנחנו בהחלט צריכים לשנות את החוקים - אם אין לג'נרל מנג'ר כמו פיל ג'קסון תמריץ לבנות קבוצה, אלא לרסק אותה, ולבנות אותה מחדש מאפס".

קומישינר ה-NBA אדם סילבר. AP
זמן לקבל החלטות. סילבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully