וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי כהן מתגונן: "לא מכרנו את ריצ'רד האוול מטעמים כלכליים"

14.4.2017 / 11:00

יו"ר הפועל תל אביב מתעקש שהמניע לשחרור הסנטר להפועל ירושלים היה מקצועי נטו: "הצוות המקצועי דרש את זה, ויצא שזו אולי העסקה גדולה בתולדות הכדורסל הישראלי. יש משבר בקהילה"

one

פרשיית ריצ'רד האוול סוף סוף הסתיימה אתמול (חמישי), כשבתיווכו של מנכ"ל מנהלת ליגת העל עדלי מרכוס עבר המתאזרח הישראלי להפועל ירושלים. הפועל תל אביב תקבל פיצוי בסך 80 אלף דולר, בנוסף לחיסכון המשכורת של האוול ולפיצוי שאמור היה להיות משולם לו במקרה של התרת החוזה בקיץ, בסך 30 אלף דולר. הוויכוח שנגרר בשבוע האחרון נסב על מי מבין הקבוצות תשלם את הפיצוי להאוול, ויכוח שגרם לאי שקט בהפועל תל אביב, שבינתיים הובסה על ידי עירוני נהריה ובני הרצליה, וראתה איך האוהדים שלה משתוללים ומאשימים את ההנהלה והמאמנים במהלך שמחליש את הקבוצה.

"שווי העסקה גדל ב-50 אלף דולר, כי מבחינתנו צריך לקחת בחשבון גם את ה-30 אלף דולר שהיינו צריכים לשלם לו בתור פיצוי בקיץ", אומר הבוקר רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב בשיחה עם וואלה! ספורט על כל מה שהתרחש בתקופה האחרונה, "מעבר לכסף, האם השבועיים היו שווים את זה? גם משא ומתן זה חלק מהחיים, הכי נוח שהדברים נסגרים בלחיצת כפתור. אם הפועל ירושלים היתה עושה את הדברים בזמן שתכננו, היה יותר טוב. כשהחלטנו לשחרר את האוול עשינו משהו פשוט - בדקנו קודם כל באירופה וההצעות עליו היו בסדר גודל של 30-40 אלף דולר. אחר כך הלכנו לעסקה של ירושלים, אם זה היה נסגר באותו שבוע זה היה יותר טוב, כי כל הזמן ראיתי את ה-30 אלף דולר כמשהו שמגיע לנו. אם זה היה קורה לפני שבועיים היה עדיף לי, מכל הבחינות. באו פתאום כל מיני ניסיונות לשנות את מתווה העסקה וזה לא היה מקובל עלינו".

עוד בנושא:

בתיווך מנכ"ל המנהלת: נסגרה העברתו של האוול להפועל ירושלים
פיאניג'אני: "הכל בסדר עם אליהו. לפעמים אנחנו פועלים מהרגש"

רמי כהן יושב ראש הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
סופג הרבה ביקורת. רמי כהן/יוסי ציפקיס

"אנשים מדברים כאילו עסקאות בכדורסל נעשו במיליוני יורו", הוא מוסיף. "אם תלך 40 שנה אחורה ותבדוק את העסקאות שנעשו בכדורסל הישראלי במהלך העונה, יהיה לך קשה למצוא חמש. גם אלה שכן, נסגרו בסכומים נמוכים מאוד .יכול להיות שעסקת האוול היא העסקה הכי גדולה שהייתה פה אי פעם. הלכתי עד שון ג'יימס שעבר מהרצליה למכבי, ויצא להם 50-60 אלף דולר. זה לא שחקן בן 19 ששווה שני מיליון יורו אחרי שנתן גול אחד. יש שווי מקובל, זה מחיר העסקאות, זה מחיר החוזים בכדורסל".

כהן מסביר שלמרות הנימוק הכלכלי, השיקול בשחרור של האוול היה אחר. "אנחנו נמצאים חודש וחצי לפני סוף העונה, הקבוצה הקולטת עוד צריכה לשלם סכום משמעותי. לא הלכנו לעסקה הזו מטעמים כלכליים. זה קרה אחרי שהצוות המקצועי לא רצה את השחקן. בהתחלה לא הסכמנו לזה ובסופו של דבר קיבלנו את עמדת הצוות כי להיות בקבוצה ולהחזיק שחקן שהצוות לא רוצה, זה לא לעניין. משם התחילה העסקה. זאת הייתה החלטה מקצועית פרופר לשחרר את השחקן, ואחר כך היה ניסיון למקסם את העסקה בשביל הפועל תל אביב".

כל מה שקרה פגע גם במעמד שלך. האוהדים התעמתו איתך ועם המאמן.

"זה פגע במעמד שלי, נקודה. אני אחטא לתפקיד שלי אם בתקופות כאלה לא אקרא כתבות. עשינו מה שאני וההנהלה חושבים שהוא הדבר הנכון להפועל. לכל מהלך תהיה ביקורת, זה לא עולה כסף להעביר ביקורת. רק המציאות שופטת אם זה היה נכון או לא. הלכנו למהלך הזה בניקיון מוחלט. אם זה מעורר ביקורת, אני אחטא לתפקידי אם אתן לה לנהל אותי. ברור שאנחנו במשבר על הפרקט, היינו במשבר חברתי בשבועות האחרונים בתוך הקבוצה ואנחנו במשבר בתוך הקהילה של הפועל, אבל חבל לי שחלק מהביקורות נאמרות מבלי לדעת את הנתונים.

"חבל לי שתקשורתית לא יצאנו טוב, כל הנתונים שנכתבו לא נכונים. בערכים של כדורסל מדובר בעסקה טובה להפועל, ובתוך משא ומתן שמתארך אז יוצא לפעמים שהדבר נמתח, ואתה לא תמיד יכול לייצר שקיפות במשא ומתן. עם ההשלכות נצטרך להתמודד".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ריצ'ארד האוול שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"רק המציאות תשפוט אם זה היה צעד נכון". האוול/ברני ארדוב

הפועל תל אביב תכנס בעוד עשרה ימים ישיבת עמותה כדי לדון בכל הנעשה בתקופה האחרונה, ובמקביל תנסה לצרף שחקן פנים, ככל הנראה על חשבונו של דרל וויליאמס המאכזב. "מחוץ לפרקט קבענו אסיפת חברים ב-25 בחודש. כל אחד מ-2,000 חברי העמותה מוזמן ורצוי שישאל את השאלות, גם אם זה ייקח חמש שעות, וגם את תהיה ביקורת שתהיה עניינית על סמך הנתונים. אנחנו לא בורחים גם לא אחרי משחקים, אני יושב ונותן את הנתונים. על הפרקט אמרנו שיש לנו תשעה ימים להכין את הקבוצה להמשך העונה, קודם כל ישבנו עם הצוות המקצועי ואז ישבנו לגמור את עסקת האוול. מאוד יכול להיות שזה לא השינוי האחרון. כשנגמור את השינויים, נעשה ערבוב מחדש ונתחיל את העונה מחדש, נגרום לשחקנים להתעלם מכל רעשי הרקע, ונגרום להם לשחק כמו שאנחנו אוהבים שהפועל משחקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully