וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלברו מוראטה בראיון: "כיום כדורגלנים הם יותר כמו כוכבי רוק מאשר ספורטאים"

"אנשים חושבים שאנחנו מכונות, בופון ראה אותי בוכה ואמר לי לבכות רק בבית, הדברים הטובים בכדורגל מדהימים אבל הרעים קשים מאוד". חלוץ ריאל מדריד מנתח את המשחק וחושף משברים אישיים

רויטרס

חלוץ ריאל מדריד אלברו מוראטה חושף את התקופות הקשות שעבר ככדורגלן, ואת האתגרים עמם מתמודדים השחקנים בענף. מוראטה סיפר בראיון ב"גרדיאן" על תקופה ביובנטוס שבמהלכה לא כבש יותר משלושה חודשים ברציפות, וסבל ממשבר אמיתי. "אנשים חושבים שאנחנו מכונות, הם לא יודעים שמאחורי תקופה רעה יש תמיד בעיות אישיות, עניינים משפחתיים", מספר החלוץ הספרדי, "יש לך רגשות, אתה עושה טעויות, אתה בן אדם".

מוראטה מספר ש"הייתי קצת אבוד. זה לא היה רק הגולים. היו לי ריבים עם האנשים שקרובים אליי וחשובים לי, לא התעסקתי בדברים שחשובים באמת. היה שם הכל מהכל. הייתי צעיר מדי כשעזבתי את הבית, נאבקתי על מקום ביובנטוס, והייתי על תנאי בריאל מדריד על חזרה לקבוצה, וזה לא היה תלוי בי. לא ידעתי מה יהיה בעתיד. הכל השפיע עליי והסיח את דעתי.

"יום אחד סיימתי להתאמן. היה לי אימון רע מאוד. פשוט נורא, אחד הגרועים בחיים שלי. לא הצלחתי להשתלט על הכדור. הפיזיותרפיסט שאל אותי מה קורה, ואמרתי לו שאני עצוב. בכיתי. הייתי על שולחן הטיפולים, וג'יג'י בופון היה ממש לידי. אחר כך הוא לקח אותי הצדה, לבד, ואמר לי שאם אני רוצה לבכות, שאעשה את זה בבית. הוא אמר שהאנשים שמאחלים לי דברים רעים ישמחו לראות אותי ככה, ואלה שמאחלים לי דברים וטבים ייעצבו.

עוד בנושא

הערב הגדול של כריסטיאנו רונאלדו: "לא יודע מי פקפק בי"
בנגיעה אחת: כריסטיאנו רונאלדו הגיע ל-100 שערים באירופה בזכות השילוב המיוחד

אלברו מוראטה שחקן נבחרת ספרד עם ג'אנלואיג'י בופון שוער נבחרת איטליה. GettyImages
העניק לו עצה. בופון עם מוראטה/GettyImages

"היה לי מזל, כי פגשתי את אליס, והחיים שלי השתנו. אנחנו עומדים להתחתן. בלעדיה אני לא יודע מה יכול היה לקרות. חזרתי למסלול, הרגשתי שוב חשוב, כבשתי שערים. עכשיו אני מוכן יותר להתמודדות עם הרמות הגבוהות. אני מרגיש את זה יותר ויותר ככל שעובר הזמן".

עוד טוען מוראטה שעולם הכדורגל הוא מתיש ותובעני, ושהחיים ככדורגלן הם לא מה שהוא ציפה. "הדברים הטובים הם מדהימים, יותר טובים משדמיינת אי פעם, כמו לכבוש בברנבאו, או לכבוש בליגת האלופות. אבל הדברים הרעים קשים. אם מישהו היה חי ככה 30 או 40 שנה הוא היה משתגע. לפעמים אני חוזר הביתה, רואה את המשחק ואומר לעצמי 'איך החטאתי את זה?'. אלה דברים שמשפיעים עליך. זה גם מזכיר לך עד כמה הקריירה שלך מושפעת מהדעה של עיתונאים, אוהדים, מנהלים, ולפעמים ממש אין להם שום יכולת לשפוט אותך.

"למשל, בעמדה שלי מה שקובע זה השערים. 'הוא לא כבש? היה לו משחק חרא'. הם לא מבינים את התנועה, את כל מה שעשית. החיים שלך יכולים להשתנות ברגע, אם הכדור נכנס או לא. בתחילת השבוע אוהדים יכולים לקרוא לי ללכת הביתה, ובסוף השבוע להגיד שאני המושיע. אסור לך לחשוב שאתה אלוהים כשהולך לך, ולקחת את זה קשה מדי כשלא הולך לך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן ריאל מדריד אלברו מוראטה. רויטרס
"מה שקובע זה רק השערים". מוראטה/רויטרס

מוראטה טוען שהכדורגל השתנה, וש"כיום יש שחקנים שאפילו מוכרים את הזכויות על המוצרים שלהם, והם חתיכות בפאזל בלי קול או אפשרות השפעה, והכדורגל איבד קצת מהסנטימנטליות שלו. הכל זה שיווק, חוזים... כיום כדורגלנים הם יותר כמו זמרים או כוכבי רוק מאשר ספורטאים עם רגשות ושייכות, או אהבת החולצה והצבע שלה. פעם קבוצה רצתה להחתים שחקן ואמרה 'הוא כבש 20 שערים, הוא משחק טוב'. היום הם חושבים על מכירות. למזלנו, ברגע שהכדור מתחיל לזוז, זה מציל הכל. מזל, כי אחרת זה היה יותר ביזנס מאשר ספורט".

* עוד בריאל מדריד: גארת' בייל בספק לגומלין מול באיירן מינכן. הוולשי הוחלף אתמול במחצית השנייה במהלך הניצחון 1:2 בגרמניה, ובספרד טוענים כי הוא סובל מכאבים בשריר הירך הימני. בייל לא החלים מהפציעה שלו, ומאמן הקבוצה זינדין זידאן לא רוצה לסכנו. הוא כמובן צפוי לא לשחק מול ספורטינג חיחון בשבת בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully