וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם וקרלו גם יחד: זינדין זידאן וקרלו אנצ'לוטי בעימות ראשון כמאמנים

12.4.2017 / 14:00

זידאן השחקן שינה את החשיבה של אנצ'לוטי. אנצ'לוטי שינה את הגורל של זידאן המאמן. אחרי החוויה המעצבת ביובנטוס והשילוב המנצח בריאל מדריד, שני החברים נפגשים לראשונה כיריבים ולמאמן באיירן גם יש חשבון לסגור. מה יכריז בסיום שדר האגרוף המדומיין שלו?

one

בווידאו: תקציר הדרבי בו סיימה ריאל מדריד ב-1:1 עם אתלטיקו

"התחלתי להרגיש בודד, כל אנשי יובנטוס היו ניגשים תמיד לזידאן ואפילו האוהדים היו מתעלמים ממני", כתב קרלו אנצ'לוטי בספרו "המשחק היפה של גאון רגיל", ועבר לתאר אירוע מייצג. "יום אחד חזרנו מאתונה אחרי הופעה מביכה בליגת האלופות מול פנאתינייקוס, ובשדה התעופה חיכתה לנו חבורת צעירים. כשזידאן עבר, הם דחפו אותו. הם לא ידעו שישלמו על כך - אולי לא עונש מוות, אבל העונש יהיה מיידי. פאולו מונטרו חזה בתקרית מרחוק. הוא הסיר את משקפי השמש שלו באלגנטיות, הכניס אותם לנרתיק ואחרי כמה שניות כבר שעט לעבר הצעירים באגרופים קפוצים. דניאל פונסקה גיבה אותו מיד. במוחי דמיינתי שדר אגרוף עומד בצד הזירה ומדווח: 'הנה הימנית, מכת וו שמאלית, ועוד וו שמאלי. יש לנו נוקאאוט, זה נוקאאוט טכני! זינדין זידאן מוגן ובטוח, אני חוזר, זינדין מוגן'... מונטרו העריץ את זידאן ועל כך הערצתי את מונטרו, שהיה טהור בלבו ונהג בקוד של כבוד. הייתה לו משימה ועבורה היה מוכן להילחם: 'תיזהרו לגעת בזידאן'".

והנה, כמעט 17 שנים אחרי האירוע שכה השפיע על אנצ'לוטי, דווקא הוא האיש שמעמיד את זידאן בסכנה. הערב (רביעי, 21:45, ערוץ 2 וספורט 5 HD) המאמן האיטלקי יתייצב בצד אחד של הזירה עם באיירן מינכן ויתעמת לראשונה בקריירה עם מי שהיה חניך שלו ביובנטוס ועוזר נאמן שלו בריאל מדריד, לפני שהפך בעצמו למאמנה המצליח. התלמיד נגד רבו. והפעם מונטרו לא יהיה בסביבה כדי להגן על אף אחד.

עוד בנושא:

באיירן מינכן מארחת את ריאל מדריד ברבע גמר ליגת האלופות

שחקן העבר זינדין זידאן עם מאמן ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי. Martin Rose, GettyImages
הפעם מונטרו לא נמצא בסביבה. זינדין זידאן מול קרלו אנצ'לוטי/GettyImages, Martin Rose

הקשר בין השניים החל ב-1999, אז קרלו אנצ'לוטי מונה למאמן יובנטוס במקום מרצ'לו ליפי. המאמן הגיע עם הסגנון המקובע שלו, אבל זידאן גרם לו להבין שצריך להתאים את השיטה לשחקנים ולא את השחקנים לשיטה. "גיליתי שחקן פנטסטי והוא היה המפתח לשינוי החשיבה שלי כי תמיד רציתי לשחק 4-4-2", הסביר אנצ'לוטי, שאיבד לפני כן בעקבות עקשנותו כישרונות כמו רוברטו באג'ו וג'אנפרנקו זולה. "לא רציתי לשנות לו את העמדה, אז החלפתי מערך ל-4-3-1-2. הרווחתי את השחקן הכי גדול שאימנתי - תושב יחיד בפלנטה אחרת לגמרי".

יובנטוס תחת אנצ'לוטי הסתפקה פעמיים בסגנות, וב-2001 השניים נפרדו: המאמן פוטר (במחצית של מחזור הסיום מול אטאלנטה) ואילו זיזו עבר לריאל מדריד כרכש האחרון של עידן הגלקטיקוס. הכוכב הצרפתי נשאר במדריד גם אחרי פרישתו מכדורגל, ובדיוק כמו ביובנטוס - נותר חביבם של המושכים בחוטים. פלורנטינו פרס, שהיה הנשיא ששבר את שיא ההעברות העולמי ב-2001 כדי להחתים את זידאן, חזר לקדנציה שנייה ב-2009 ומינה את זידאן ליועצו, מתוך כוונה עתידית שיאמן את הקבוצה בעתיד.

זידאן של אותם ימים לא רצה לאמן. הוא עבר מעמדת היועץ של הנשיא לתפקיד "היועץ המיוחד של הקבוצה הראשונה" ולאחר מכן גם שימש לרגע כמנהל ספורטיבי. מעטים האמינו שיש לו את מה שצריך כדי לעמוד על הקווים. אנצ'לוטי היה אחד מהם. השניים נותרו בקשר חברי ובקיץ 2013 היה זה זידאן שסייע בהבאתו של קרלטו למדריד. המאמן האיטלקי לא חשש מהקשר החם בין זידאן לפרס. במקום לפחד שיחתור תחתיו, הוא ראה בזיזו כמגשר האולטימטיבי בינו לבין ההנהלה וכדמות שהשחקנים לא יוכלו שלא לכבד. "כשזידאן מדבר, כולם מקשיבים", הסביר. זה היה שילוב מנצח.

דושאן טות שחקן קושיצה גולש לרגלי זינדין זידאן שחקן יובנטוס, 1997. AP
אנצ'לוטי הגדיר אותו "השחקן הכי טוב שאימנתי". זינדין זידאן במדי יובנטוס/AP

זידאן תמיד היה מסוגר וקר למדי, בעוד אנצ'לוטי חייכן ולבבי. בזמן שזיזו היה קרוב לבעלי ההשפעה, אנצ'לוטי תמיד העדיף את קרבת השחקנים. למרות השוני המהותי ביניהם, כצוות הם ידעו לבנות חדר הלבשה מאוחד וגרמו לשחקני ריאל מדריד ללכת אחריהם בעיניים עצומות בדרך להשגת

הדסימה ב-2013/14, כולל 0:4 מדהים על באיירן במינכן. "מאמן צריך לחשוב על הכול, כל הזמן", אמר אז זידאן. "קרלו רוצה שהשחקנים שלו תמיד יהיו מרוצים ויעבדו היטב. כל שחקני הסגל, לא רק כמה מהם". אז הצרפתי עזר למאמן להבין את קארים בנזמה אחרי לא מעט חיכוכים ותרם לחיבור המיוחד עם כריסטיאנו רונאלדו. רק להשפעתו על הנשיא היה גבול.

תחילת הסוף של אנצ'לוטי במדריד נעוצה בפגישה בין פלורנטינו פרס לסוכנו של גארת' בייל, שהתלונן על היחס לו זכה הוולשי מהמאמן. פרס לחץ, אבל אנצ'לוטי לא התכוון לקבל התערבות בוטה שכזו וזידאן בכלל אימן את קבוצת המילואים ולא היה בעניינים כדי לגשר. כשהמאמן שמע את הבוס מותח עליו ביקורת בחדר ההלבשה אחרי ההפסד בוולנסיה בשל העובדה שהוציא את בייל מהמשחק בניגוד להוראות מלמעלה, הבין כבר שהסיפור תם. "הלכת נגדי", האשים אז פרס את אנצ'לוטי והכשיר את הקרקע לפרידה שאיש במדריד לא הבין את פשרה.

אנצ'לוטי פוטר אמנם אחרי עונה נטולת תארים, אך המהלך נעשה בניגוד לדעת הקהל ובניגוד לעמדת השחקנים. ופרס עוד הוסיף התגרות באמצעות מינויו של רפא בניטס למחליף. הסיטואציה הזו כבר הרעידה את כסאו של הנשיא, אך אז הוא שלף את הקלף של זידאן, הצניח אותו לתפקיד המאמן ובכך העניק לעצמו חסינות. כי האוהדים אמנם רצו את האיטלקי, אבל אהבו את זיזו הרבה יותר. ואנצ'לוטי הרי תמיד אמר שלזידאן יש את מה שנדרש כדי לאמן את ריאל. הזכייה ה-11 בליגת האלופות הוכיחה שהוא צדק.

קרלו אנצ'לוטי (שמאל) מוצג כמאמן ריאל מדריד. רויטרס
יש לו חשבון לסגור. קרלו אנצ'לוטי עם פלורנטינו פרס ב-2013/רויטרס

הערכה עצומה קיימת בין השניים. אנצ'לוטי היה מראשוני המפרגנים לזידאן אחרי הזכייה לליגת האלופות, ובשבוע שעבר אמר: "זידאן אדם צנוע, אבל יש לו גם כריזמה בשפע וזה חשוב מאוד למאמן. הוא התחיל בתחתית הסולם וטיפס דרך התפקידים כעוזר וכמאמן המילואים. הניסיון שלך כשחקן לא מספיק כמאמן - צריך ללמוד הרבה, צריך לצבור ניסיון. זידאן עשה את זה". מאמן ריאל החזיר: "קרלו אדם נפלא וכולנו יודעים מה עשינו כאן יחד איתו. למדתי ממנו המון".

אך האם זיזו הפיק את כל הלקחים מתקופת המורה? הוא שימר כמעט את כל תכנית האימונים של אנצ'לוטי, החזיר תרגולים אותם הביא האיטלקי והשבוע הגיעה ריאל שלו ל-200 שערים ב-73 משחקים - בדיוק אותה כמות לה נזקקה הקבוצה בימי אנצ'לוטי. אלא שבמקביל, פפה נפצע בדרבי והזכיר למדרידאים את מכת הפציעות של עונת אנצ'לוטי השנייה, אז הוא, סרחיו ראמוס, לוקה מודריץ', חאמס רודריגס ובנזמה נעדרו ברגעי ההכרעה. הסגל נשחק אחרי רצף נדיר וסיים ללא כלום. המבחן של זידאן יהיה להימנע מתסריט דומה.

ואנצ'לוטי? הוא בסך הכול רוצה לסגור חשבון עם פרס. זיזו מהווה נזק משני מבחינתו. "קרלו מכיר את מדריד ואת השחקנים כמו כף ידו", אמר אולי הנס, נשיא באיירן מינכן, לעיתון "אס" הספרדי. "בנוסף, הוא נחוש להדיח אותם כי הפרידה ממנו לא הייתה הכי נחמדה. זה נורמלי בספורט. קרלו נינוח, הוא גם מרגיע אותנו ואומר שנעשה את זה".

הפעם, שדר האגרוף במוחו של אנצ'לוטי יצטרך לבחור בין "נוקאאוט טכני" לבין "זידאן מוגן ובטוח".

זינדין זידאן, קרלו אנצ'לוטי, ריאל מדריד. AP
האם הפיק את כל הלקחים מהתקופה לצד מורהו? זינדין זידאן עם קרלו אנצ'לוטי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully