וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב, מקסיקו וקנדה יגישו הצעה לאירוח משותף של מונדיאל 2026

הטורניר הראשון בו מספר הנבחרות יגדל מ-32 ל-48 עשוי להיות גם הראשון שמתקיים בשלוש מדינות מארחות במקביל. על פי ההצעה, האמריקאים ייארחו 60 משחקים, מקסיקו וקנדה תארחנה 10 כל אחת

נשיאי התאחדות הכדורגל ארצות הברית, מקסיקו, קנדה. AP
יעשו היסטוריה? נשיאי ההתאחדויות לכדורגל בארה"ב, קנדה ומקסיקו/AP

ארצות הברית, קנדה ומקסיקו הכריזו היום (שני) כי יגישו יחד הצעה לאירוח משותף של גביע העולם ב-2026. בעקבות הגדלת מספר הנבחרות שתשתתפנה בטורניר, החל מ-2026, מ-32 ל-48 נבחרות, גדל משמעותית גם מספר המשחקים ולכן לראשונה בתולדות המונדיאלים שלוש מדינות שונות עשויות לארח במקביל. על פי ההצעה, האמריקאים ייארחו 60 משחקים, בעוד מקסיקו וקנדה תארחנה 10 משחקים כל אחת. ההחלטה על זהות המארחת (או המארחות) תתקבל במאי 2020.

ארצות הברית אירחה את מונדיאל 1994, טורניר שמחזיק בשיא הצופים בתולדות גביעי העולם, והיא תשמח להחזיר את הטורניר לשטחה בדיוק ביום ההולדת ה-250 שלה. מקסיקו אירחה כבר שני גביעי עולם, ב-1970 ו-1986. קנדה אירחה ב-2015 את גביע העולם לנשים.

למרות הבעיות שעלולות לצוץ מאירוח משותף של ארה"ב ומקסיקו, עקב כוונתו של הנשיא דולנד טראמפ להקים חומה בין המדינות, נשיא ההתאחדות האמריקאית טוען שטראמפ בעד ההצעה ושהוא עודד אותה. "שלוש המדינות הוכיחו בעבר שהן מסוגלות לארח טורנירים ברמה עולמית", אמר, "כשכולן פועלות יחד, כמו שנעשה ב-2026, אין ספק שנוכל לספק חוויס שתחגוג את המשחק ותשרת את השחקנים והאוהדים".

מדינות מאירופה ואסיה לא יכולות להגיש הצעה לארח את הטורניר, מכיוון שחוקי פיפ"א אוסרים על יבשות שאירחו את שני המונדיאלים האחרונים לארח שוב. אירופה נפסלה בשל גביע העולם ברוסיה ב-2018, אסיה בשל האירוח הקטארי ב-2022. בעקבות החקירות הרבות סביב הטורניר בקטאר, תהליך בחירת המארחת עבר שינוי. הוועד הפועל של פיפ"א לא יקבל יותר את ההחלטה הסופית בעניין, אלא כל 209 החברות בפיפ"א יצביעו.

עוד בנושא

פיפ"א החליטה: מונדיאל 2026 יתרחב ל-48 נבחרות
אירופה תקבל 3 נציגות נוספות במונדיאל 2026, אפריקה תקבל 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully