וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברטסון המום, הארדן עוקץ, לברון מברך: ה-NBA מצדיעה לווסטברוק

בארה"ב חוגגים את השיא המופלא: הביג O מתרגש, דונובן נלהב ממה שלא רואים בסטטיסטיקה, ורק היריב על ה-MVP טוען ש"ניצחונות זה מה שחשוב". וגם: לברון זועם על השופטים, הרגע המרגש של דיאנג'לו ראסל

צילום: נועם אשל עריכה: מתן חדד

כשיבוא היום וראסל ווסטברוק יתלה את הנעליים, הוא בוודאי יזכור את ה-10 באפריל 2017 כתאריך מכונן בקריירה. כוכב אוקלהומה סיטי השלים הלילה (בין ראשון לשני) בניצחון 105:106 על דנבר את ההישג שנראה רק לפני כמה חודשים כמו מדע בדיוני, כשקבע טריפל דאבל 42 העונה. בכך הוא שבר שיא בן 55 שנה של אוסקר רוברטסון שנראה היה שיחזיק לנצח. ראסל ווסטברוק כמו ראסל ווסטברוק עשה את זה הכי בסטייל שיש. אפילו השורה הסטטיסטית שלו - 50 נקודות, 16 ריבאונדים ו-10 אסיסטים - לא מספרת את כל הסיפור.

רגע השיא בערב המושלם של ווסטברוק הגיע בשנייה האחרונה, עם שלשת ניצחון בלתי אפשרית, מטר מאחורי קו השלוש, ששם חותמת סופית על מה שיירשם אולי כמשחקו הגדול בקריירה עד כה. "אני מרגיש מבורך, מאוד מבורך, ובעיקר רוצה להודות להוא שלמעלה. הוא בירך אותי ביכולת להתחרות מדי יום ברמות הכי גבוהות שיש", אמר ווסטברוק הנרגש, שנראה אחרי סל הניצחון בהתפרצות רגשות. "אני פשוט מודה לחברים שלי לקבוצה, למאמנים, לארגון, לכל האוהדים, למשפחה שלי שמאמינה בי כל השנים האלה".

עוד בנושא:

עם 50 נקודות וסל ניצחון משוגע: ווסטברוק שבר את שיא הטריפל דאבלים
דיוויד בלאט על סוגיית המנוחה ב-NBA: "לאוהדים מגיע הרבה יותר"

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
יזכור את זה כל החיים. ווסטברוק אחרי השלשה/GettyImages
ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
רמות הערצה של סטף קרי. אוהדים בדנבר בעד ווסטברוק/AP

השיאים ההיסטוריים של ווסטברוק שזורים לכל אורך העונה שלו. הלילה היה זה הטריפל הדאבל השלישי שלו העונה כשהוא קולע 50 נקודות ומעלה. לשם השוואה, אף שחקן בתולדות ה-NBA לא עשה זאת לאורך קריירה שלמה. בנוסף, לווסטברוק יש 8 טריפל דאבלים עם 40 טריפל דאבלים ומעלה.

ווסטברוק סיים את המחצית הראשונה עם 23 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, והשיא המיוחל נשבר ארבע דקות לסיום, כשחילק אסיסט עשירי לסמאג' כריסטון. זה גם היה הרגע בו התברר שהאולם של דנבר היה מלא באוהדי ווסטברוק, שעודדו וקראו לעברו "MVP". זו תופעה רווחת בשבועות האחרונים: כמו סטף קרי בעונה שעברה, גם ווסטברוק הופך לקונזצנזוס, כשמופיעים מעריצים שלו ביותר ויותר משחקי חוץ.

"אני מרגיש את האהבה מהקהל זמן מה. בכל מקום שאני נמצא הקהל מתייחס אליי יפה, וזה דבר מדהים. בתור ילד קטן משכונה קשה בלוס אנג'לס, לא יכולתי אפילו לחלום על דבר כזה", סיפר חתן השמחה הנרגש, שאמר שישמור את גופיית המשחק והכדור להוריו. "סל הניצחון היה מושלם עבורי. זה היה רגע שכל כולו אדרנלין והתפרצות רגשות. על זה אתה חולם בתור ילד, על זריקה כזאת, בטח כשהיא מגיעה ממרחק כזה. זה רגע שלא אשכח לעולם".

ווסטברוק סיפר שגם הוא היה פסימי בנוגע לשבירת השיא כשהחלו לדבר על זה בתור אופציה. "גם עוד מיליון שנה לא הייתי חושב שזה אפשרי", אמר, וגם מאמנו בילי דונובן הצטרף לברכות, כשהכתיר אותו ל-MVP הבלתי מעורער. "אני חושב שהיום הוא נתן טיעון די טוב לזה שהוא ה-MVP", אמר, "למרות שאני רואה את זה מדי יום. אני מאמין בלב שלם שהוא צריך לזכות, אבל לא רק בזכות מה שהוא עושה על המגרש, אלא גם בזכות מה שקורה כשאף אחד לא רואה. יש לו מוסר עבודה מדהים, הוא מנהיג נפלא. זה מדבר בעד עצמו".

ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
"יש לו מוסר עבודה מדהים". ווסטברוק/AP

גם אוסקר רוברטסון היה בין המברכים. במכתב שפרסם מיד בתום המשחק, הביג O ציין ש"לא הייתי יכול להיות שמח יותר עבורו. הממוצעים שלו בנקודות ואסיסטים דומים לשלי, והוא עושה עבודה עילאית גם בשאר התחומים. אם הוא יישאר בריא, אין שום סיבה שלא ישבור את שיא הטריפל דאבלים בקריירה, שאני מחזיק בו (181). המסע שלו אל עבר השיא שלי היה מעורר השראה ונפלא. אני מעריץ את התשוקה שלו למשחק, הוא אתלט עצום שמרגש לראות, ואני בטוח שהוא היה שחקן ענק בכל עשור שהיה משחק בו".

אבל תואר ה-MVP עדיין לא חתום ונעול, לפחות לא אם זה תלוי בג'יימס הארדן. כוכב יוסטון כיכב עם טריפל דאבל 21 העונה (35 נקודות, 15 אסיסטים ו-11 ריבאונדים) בניצחון 128:135 על סקרמנטו, וכעת הוא מבקש להתייחס למספר הניצחונות - בו יש לו יתרון ברור על פני ווסטברוק - כפרמטר העיקרי בבחירת השחקן המצטיין של העונה. "אני חושב שזה הדבר הכי חשוב. אני לא מתכוון להיכנס לזה יותר מדי, אבל אני משוכנע שניצחונות זה הדבר הכי חשוב. אם אתה מעמיד את הקבוצה שלך בעמדה של ניצחון, שזו המטרה האולטימטיבית בסופו של דבר, זה חייב להיות הדבר הכי חשוב".

הארדן שפע מחמאות לווסטברוק אחרי שקבע את השיא, ואמר ש"זה הישג נפלא. הוא משחק מצוין במשך על העונה, עושה דברים שלא נעשו לפני כן, וזה מרשים בכל קנה מידה", אבל יחד עם זאת, הביע עמדה די ברורה, שמצטרפת לסדרת ציוצים של ג'נרל מנג'ר יוסטון, דריל מורי, מלפני יומיים. "באולסטאר...בלוטרי...במאבק על ה-MVP ב-2017....הכדורסל מאבד את הפוקוס שלו עם ניצחונות", כתב בין היתר.

לברון מברך

גם בלייק גריפין בעד ווסטברוק ל-MVP

אבל המשחק ההיסטורי של ראסל ווסטברוק לא היה המאורע המסעיר היחיד במחזור המשחקים הזה. קליבלנד היתה בדרך הבטוחה לניצחון על אטלנטה, אבל הצליחה איכשהו לשמוט יתרון 26 ברבע האחרון, והפסידה לבסוף 126:125 בהארכה. בסיום הקאבס, ובעיקר לברון, זעמו על השיפוט, שהדביקו לג'יימס שש עבירות וגרמו לו לראות את הדקות האחרונות של תוספת הזמן מהספסל. "הפאול השישי שנשרק לחובתי לא היה ולא נברא. ידעתי שיש לי חמש עבירות. אולי נגעתי קצת בפול מילסאפ, אבל אלה דברים שקורים במהלך משחק, לא דחפתי אותו ולא שום דבר כזה".

ללברון היו טענות כלפי השיפוט גם במקרים אחרים, כמו למשל על שריקה לכדור ביניים ארבע שניות לתום הזמן החוקי, אחרי שנראה היה שהיה צריך להישרק חוץ לטובת קליבלנד. "ביקשתי פסק זמן בשלב מסוים והשופט פשוט לא נענה לי. הוא נתן לי הסבר, אבל זה הסבר שלא שמעתי ב-14 שנות הקריירה שלי", אמר ג'יימס. בסיום נשמע גם אחד מאנשי הצוות המקצועי של הקאבס מקלל את השופט בירידה לחדר ההלבשה, וגם לקיירי אירווינג היו טענות קשות.

"מה הקנס על ביקורת על שופטים?", תהה באוזני התקשורת בסיום. "משהו כמו 50 אלף דולר? 25? זה לא שווה לי את זה. היו לי שיחות עם השופט תוך כדי המשחק. היו הרבה דברים שהוא היה יכול לעשות אחרת, אבל אני עדיין חושב שזה לא היה הצעד הראשון להתפרקות שלנו. זו לא הסיבה שהמשחק התארך. היינו צריכים להיות הרבה יותר מרוכזים".

טיירון לו, לעומת זאת, בעיקר הופתע מנפילת המתח של שחקניו. "היינו ביתרון 26, אז כנראה שאנחנו יודעים לשחק. אבל החל מאותו רגע הכל השתבש. כל דבר. מהוצאת חוץ, דרך מסירות פשוטות, דרך קליעות פנויות, פשוט הכל. צריך להוריד את הכובע בפני אטלנטה, הם הראו נחישות ואופי".

שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, ריצ'רד ג'פרסון. AP
"לא ראיתי דבר כזה". לברון על הספסל, אחרי שש העבירות/AP

גם המשחק בין הלייקרס למינסוטה סיפק מותחן של ממש, על אף העובדה ששתיהן משחקות לפרוטוקול בלבד בשלב זה. ובכל זאת המשחק סיפק רגע אנושי מופלא: דיאנג'לו ראסל התבשר לפני המשחק על מותה של סבתו, ולא אמור היה להגיע למשחק. ברגע האחרון הוא התייצב באולם מבלי ליידע את ראשי הלייקרס. את ההמשך אתם כבר יודעים: ראסל, איך לא, קלע את שלשת הניצחון על הבאזר. "אלוהים נתן לי את הדובדבן שבקצפת", אמר ראסל, שקלע 16 נקודות ונראה נרגש מאוד בסיום. "רציתי לנצח עבורה, רציתי לעשות את זה בשביל המשפחה שלי".

מאמן הלייקרס לוק וולטון סיפר ש"יכולת לראות שדיאנג'לו עצוב וכעוס. הוא הגיע למשחק טעון ברגשות, כאב לו מאוד, ולא היה קל לדבר איתו על זה. אני שמח שהוא הוציא הכל במגרש. הוא אהב את סבתא שלו ורצה להראות לה את זה הלילה".

שחקני לוס אנג'לס לייקרס דיאנג'לו ראסל, ג'וליוס רנדל חוגגים. AP
מרגש. דיאנג'לו ראסל מקדיש את הסל לסבתו/AP
שחקני לוס אנג'לס לייקרס חוגגים עם דיאנג'לו ראסל. AP
שחקני לוס אנג'לס לייקרס חוגגים עם דיאנג'לו ראסל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully