וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון: "אנשים ישלמו בשנה הבאה. לא אכפת לי שיש לכם חוזים"

10.4.2017 / 14:20

מאמן מכבי חיפה ערך אסיפה קשה לשחקנים בשל התבוסה למכבי תל אביב: "אני יודע מי נלחם ומי משקר. עליתם מבוהלים. לא צריך שחקנים שיצטיינו ומשחק אחר כך ייעלמו. מי שלא שומר על יציבות, לא יהיה פה"

יוסי ציפקיס

1. פאניקה בהגנה, ביקורת על הזרים ואסיפה קשה

בעקבות ההפסד למכבי תל אביב אתמול (ראשון), ערך מאמן מכבי חיפה גיא לוזון אסיפה קשה לשחקנים: "בבאר שבע לקחתי את האחריות עליי, אבל במשחק הזה היא עליכם. פחדתם. כולכם פחדתם לקחת את הכדור. אותם שחקנים ששיחקו נגד בית"ר ירושלים עלו מבוהלים ופחדו לקחת את הכדור. טוב שזה קרה עכשיו ולא בעונה הבאה. בעונה הבאה אנשים פה ישלמו על מה שהיה. אם חשבתם שאני פראייר אז אני לא. אני יודע מי פה נלחם ומי משקר. אם צריך אעשה מהפכה. לא אכפת לי שיש לכם חוזים. אעשה מה שנצטרך. יש עוד שבעה משחקים, אני לא רוצה שחקנים שיצטיינו ומשחק אחר כך לא יהיו על המגרש. מי שלא יודע לשמור על יציבות, לא יהיה פה".

אתמול, בדקה ה-38, לוזון הבין שוב מדוע הוא צריך בלם מהיר יותר וחזק יותר לקבוצה שלו. הולמאר אייולפסון מבקש עוד זמן, אבל במכבי חיפה יש מי שסבור שהוא פשוט לא מספיק טוב לרמות הגבוהות. "ראית אתמול כמה הוא אומלל מול בן חיים, כמה קשה לו מול משחק מהיר, מול שחקנים טכניים. הוא עשה מעט מאוד פעולות שמשנות משחק מאז שהגיע לכאן. לא בטוח שכדאי להשאיר אותו", נאמר על הבלם. מכבי חיפה סופגת תשעה שערים בשלושה משחקים. פלא שלוזון רוצה כל כך את דוס סנטוס?

הסיבה הראשונה לרצון לראות את הברזילאי בקבוצה נעוצה בעובדה שלוזון בונה על הבלם הבא כזר השישי. כלומר, בשלב הראשון הוא מתכוון לכלול את שני הבלמים הזרים הטובים בסגל שלו. גארי קגלמאכר ודוס סנטוס, בהנחה שיחתום סופית, אמורים לשחק יחד. ביכולת הזו, בשעה שאין פציעות והסגל מלא, אייולפסון עשוי להישאר ביציע. אבל, עם דגש על אבל, במכבי חיפה עדיין לא פוסלים אפשרות שאם ימשיך ביכולת הזאת לוזון יבקש להחליף אותו, אם המועדון יאפשר לו, לאור ההתחייבות הכלכלית העצומה כמובן. הסיבה השניה, מעבר לרצון לאזן את המהירות במרכז ההגנה - לוזון שוקל לעבור בעונה הבאה למערך של שלושה בלמים במשחקים מסוימים, כך שלמהירות של דוס סנטוס לצד שני בלמים אחרים (קגלמאכר, כפי שהבנתם, יהיה בכל מקרה אחד מהם) תהיה משמעות גדולה.

גם גיא לוזון לא יצא נקי. ניהול המשחק מול שתי הקבוצות הגדולות שהתקשו מול חיפה בקדנציה הרעה של מולנסטיין אינה מועדדת, בדיוק כמו העובדה שהמאמן לא טרח להציב בלם מחליף בסגל שלו. "קל מאוד להאשים את אייולפסון, אבל הוא לא הזר היחיד שלא בולט כאן. חוץ מקגלמאכר, אף זר לא עולה בשתי דרגות על הישראלים. אולי צריך לחשוב על שינוי גדול יותר בסגל", אמרו בחיפה. נו, מה חדש?

עוד בנושא:

מכבי תל אביב הביסה את מכבי חיפה 0:3, צמד ובישול לטל בן חיים
בן חיים הדגיש את ההחמצה, ורמוט קלקל את הרושם: הטופ והפלופ
גיא לוזון מתוסכל אחרי התבוסה: "בדרך הזו אי אפשר להגיע לכלום"

מאמן מכבי חיפה גיא לוזון. יוסי ציפקיס
"אולי צריך לחשוב על שינוי גדול יותר". לוזון אתמול/יוסי ציפקיס

2. עניין של סמכות

יעקב שחר ואודי שוכטוביץ', מספרים סוכני כדורגל ישראלים, אמרו לאחרונה בשיחות סגורות כי הם מוכנים לקחת צעד אחורה אם יגיע מנהל ספורטיבי מתאים, שיוכל לקחת על עצמו מעורבות יתרה בהחתמת שחקנים. בשלב הזה, לא בטוח שזה מה שמכבי חיפה צריכה. לוזון החל לתכנן את העונה הבאה. הוא יודע איזה בלם הוא רוצה, הוא יודע איזה מגן הוא רוצה ורשימת הרכש הישראלי שלו כמעט סגורה.

כבר הבהרנו בשבוע שעבר שלוזון החליט ליצור סגל שמורכב מהגנה זרה והתקפה ישראלית. אם יגיע מנהל ספורטיבי, לוזון יהיה מעורב בכל החתמה, אך בשלב הזה, שבו הוא נעול על רוב הסגל הזר שלו בחוליית ההגנה ועל רוב הסגל הישראלי שלו בחוליית ההתקפה - מנהל זר, לפחות בשלב הראשון, לא יהיה שותף למהפכה של ממש. הפגישה של שוכטוביץ' עם מריו ברנקו היא ודאי אינה מקרית. לשוכטוביץ' היו מספר פגישות עם אנשי מקצוע, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, ובקרוב מאוד שחר ואסף בן דב יצטרכו לקבל החלטה.

על השאלה האם מכבי חיפה מסוגלת להעניק סמכויות כה רחבות למנהל הספורטיבי, תקבלו תשובות בקרוב.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יעקב שחר, הלוויית מאיר איינשטיין. ברני ארדוב
ייקח צעד אחורה? שחר/ברני ארדוב

3. כבר לא שחקן מוביל

רועי קהת עדיין לא פתח בהרכב מאז תחילת הפלייאוף (שני משחקים על הספסל, אחד ביציע בשל צבירת צהובים). אתמול לוזון העדיף את ההגנה של לביא על פני הנעת הכדור של קהת, ששוב נשאר בחוץ. נראה כי זו לא הסיבה היחידה שתורמת לתחושה שקהת לא יוביל את מכבי חיפה גם בעונה הבאה. הפועל באר שבע דולקת אחריו, ועל פי גורמים הקשורים לעסקה היא מוכנה לשלם מיליון יורו תמורתו – הסכום אותו השקיעה מכבי חיפה ברכישתו מאוסטריה וינה. "אין לו את התרומה של בוזגלו או מליקסון, אבל הוא בהחלט אחד הישראלים הבכירים שיש בשוק. הייתי אומר שהוא שחקן ברמה של איינבינדר", אמר לנו בשבוע שעבר גורם במועדון. לוזון דוגל ב-4:4:2, וכפי שתבינו מיד, הוא שוקל ברצינות לתרגל גם שיטה של שלושה בלמים במשחקים מסוימים בעונה הבאה. לא בטוח שלקהת יש מקום במערך הבסיסי של המאמן. השאלה הגדולה, כמובן, היא איך קהת ישתלב, אם בכלל, ברוטציה בעונה הבאה.

אבל לא רק קהת נמצא תחת סימן שאלה גדולה בעונה הבאה. איסמעיל ריאן חשב שהוא ייכלל בסגל למשחק הקרוב, אבל לוזון שזימן 19 שחקנים כרגע אותו מהסגל ביום ראשון בערב ואותת לו את מה שהמועדון אמור לבשר לו בקיץ: חפש קבוצה אחרת. ריאן מחזיק בהצעות מכמה קבוצות, אבל העובדה שבמועדון רוצה לשדרג את עמית זנטי (גם הוא לא היה בסגל אתמול, למרות שלא יצא עם הנוער לטורניר בדאלאס), בונה על החתמת עומרי אלטמן, על השדרוג שלוזון מתכנן לרוקאביציה, על עטר, על ורמוט, על כל שחקן קו אחר חוץ ממנו, תשלח אותו בקיץ לחצי עונת השאלה במקרה הטוב, ולמכירה בסייל מיוחד במקרה הרע. גם פיטים עזמי אמור להצטרף למארק ואליינטה, שעוד לפני שנפצע שוב אתמול היה ברור שהוא בדרך החוצה. איאד אבו עביד עשוי לבקש בעצמו לצאת להשאלה לאחר שלא נכלל בסגל.

שחקני מכבי חיפה נטע לביא, רועי קהת. יוסי ציפקיס
מאוכזב מאוד. קהת בקצה הספסל/יוסי ציפקיס

4. צעירים על חשבון דמארי, או בכירים על חשבון צעירים?

לא ברור למה מכבי חיפה ציפתה מעומר דמארי במשחקים הבודדים בהם שותף, אבל דבר אחד בטוח: הוא לא מקבל את הקרדיט שציפה לו. לדמארי חוזה לעונה נוספת, בהשאלה, לוזון מחמיא לו במסיבת העיתונאים, אבל הוא עדיין לא מצליח להיכנס כמחליף. בישראל.

לוזון מספר למקורביו שהוא בונה על דמארי, שלפי שחקנים בקבוצה הוא מאוכזב מאוד מהעובדה שהוא לא שותף בשני המשחקים האחרונים. במשחק הבא לוזון עשוי לתת את הקרדיט לעטר, שפתח על הספסל בגלל התצוגה של עוואד ורוקאביציה מול בית"ר, ודמארי שוב יקווה להשתלב ברוטציה. חלק מהשחקנים מספרים שזו מראה למכבי חיפה של העונה: הרצון לשלב צעירים מצד אחד, ההחלטה להביא ישראלים בכירים מצד שני. "אם הולכים על צעירים, אפשר להכריז על עונה פיננסית ולנקות הכל. אבל אם רוצים שחקנים בכירים ותארים, הסגל הזה לא מספיק טוב. כרגע, מנסים לעשות משהו באמצע. וזה לא ממש מצליח".

חברו של דמארי, גילי ורמוט, סיכם: "לא היינו במשחק מהרגע הראשון ועד האחרון. פערי הרמות עצומים. זה היה דומה למשחק בבאר שבע. זאת קבוצה הרבה יותר טובה מאיתנו, טקטית לא הצלחנו לעצור אותם. עד לפלייאוף עשינו משחקים טובים מול מכבי תל אביב ובאר שבע. זה ההפסד הראשון למכבי תל אביב. יש פערי רמות בנינו לבין הגדולות. אירופה? אנחנו פחות מתרכזים בזה. המטרה כרגע היא להיראות כמה שיותר טוב, להראות כדורגל, לתת לקהל ליהנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully