וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון זועמת בעקבות השיא של בוקר: "לאן נעלמה הרוח הספורטיבית?"

פיניקס עזרה במופגן לשוטינג גארד להגיע ל-70 נקודות. אייזאה תומאס כועס: "מעולם לא היתה רדיפת שיא בוטה כל כך", מאמן הסאנס הודף את הביקורות. המספרים והתגובות לערב ההיסטורי והשנוי במחלוקת, וגם: ג'ואקים נואה נתפס על שימוש בסמים, יורחק מ-20 משחקים

דווין בוקר, פיניקס סאנס. AP
עם הרבה עזרה מחברים. דווין בוקר חוגג, הלילה/AP

עונת 2016/17 סיפקה עד הצגות גדולות למכביר, אבל ספק אם יש הופעה שמתעלה על זו שסיפק הלילה (בין שישי לשבת) דווין בוקר. השוטינג גארד של פיניקס קלע לא פחות מ-70 נקודות מול בוסטון, עם 21 מ-40 משדה, 4 מ-11 מהשלוש ו-24 מ-26 מהעונשין, אולם קבוצתו איכשהו הצליחה להפסיד 130:120. כמובן שמדובר במפגן הקליעה המרשים ביותר העונה, אבל למען האמת יש הרבה מאוד נתונים ששווה לציין בלילה כזה. הנה תמציתם:

* 70 הנקודות של דווין בוקר הן הכי הרבה שנקלעו אי פעם במשחק מול בוסטון סלטיקס.

* זו הפעם ה-11 בלבד בתולדות ה-NBA ששחקן מגיע ל-70 נקודות. הפעם הקודמת הייתה רשומה על שמו של קובי בריאנט, במשחק המפורסם מול טורונטו בינואר 2006, בו קלע 81 נקודות.

* רק שישה שחקנים לאורך ההיסטוריה קלעו 70 נקודות ומעלה במשחק. ווילט צ'מברליין, קובי בריאנט, דייויד תומפסון, דייויד רובינסון, אלג'ין ביילור, ועכשיו גם דווין בוקר. כבוד.

* בגיל 20, בוקר הוא גם השחקן הכי צעיר שהגיע ל-70 נקודות.

* מדובר מן הסתם גם בשיא הנקודות עבור שחקן פיניקס. עד היום, השיא היה שייך למיודענו טום צ'יימברס, שקלע 60 נקודות מול סיאטל במרץ 1990.

* שלושה שחקנים בלבד בתולדות ה-NBA קלעו 70 נקודות ומעלה והפסידו, כפי שקרה הלילה לבוקר: ווילט צ'מברליין, דייויד תומפסון ו...דווין בוקר, כמובן.

בוקר סחט מחמאות מקיר לקיר בזכות התצוגה המופלאה והנדירה שלו, ואמר בסיום ש"דבר כזה לא קורה כל יום, במיוחד לא מול קבוצת הגנה טובה כמו בוסטון. ידעתי שאצטרך להיות סופר מפוקס, כי קשה מאוד מול הסלטיקס. הם הקשו עליי במחצית הראשונה, אבל משהו השתחרר במחצית השנייה". בוקר הודה שלהישג הזה יש משמעות מיוחדת בעונה שבה הסאנס בעיקר מפסידים, וסיפר ש"חיפשנו משהו שנוכל לחגוג עליו. זו סיטואציה משונה, כי כולנו רגילים להיות ווינרים כל הקריירה, ופתאום מגיעה עונה כזו. שמחתי להסב קצת נחת לווטרנים שלנו, טייסון צ'נדלר וג'ארד דאדלי".

אבל לא כולם שמחו בחלקו של בוקר: במהלך המחצית השנייה, כשהפער היה דו ספרתי לזכות בוסטון, מאמן הסאנס ארל ווטסון הורה לשחקני פיניקס לבצע עבירות מכוונות על שחקני בוסטון כדי להגדיל את מספר הפוזשנים של קבוצתו. בנוסף, הוא לקח פסקי זמן גם כשלא נראה היה שיש בהם צורך. המטרה שעמדה לנגד עיניו, ואת זה הוא לא הסתיר, הייתה לסייע לבוקר לקלוע כמה שיותר נקודות. אולם שחקני בוסטון לא התלהבו יותר מדי, ונראו מעט כעוסים על החגיגה על חשבונם. בשלב מסוים גם אוהדי בוסטון החלו לעודד את בוקר בכל סל שקלע, אבל שחקני הסלטיקס לא אהבו את זה. ג'יי קראודר אפילו צייץ מיד לאחר המשחק ש"מעולם לא ראיתי כל כך הרבה אנשים שמחים בהפסד", אך מחק את הציוץ זמן קצר לאחר מכן. גם אייזאה תומאס הביע בצורה די מופגנת מורת רוח מהפסטיבל סביב בוקר, ואמר בסיום ש"מה שהם עשו היה מאוד משונה בעיני. מעולם לא ראיתי אף אחד שרודף אחרי שיא בצורה כל כך מוגזמת. לדעתי אף אחד מעולם לא ראה רדיפת שיא כל כך בולטת. הם המשיכו לקחת פסקי זמן, המשיכו לעשות עלינו עבירות כשהיינו ביתרון 15. ברור מה הם ניסו להשיג, ובעיני זו הפרה בוטה של הרוח הספורטיבית ב-NBA".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דווין בוקר, פיניקס סאנס, מול אייזאה תומאס, בוסטון סלטיקס. AP
לא כולם נהנו. תומאס מול בוקר/AP

כך או כך, את מאמן הסאנס ארל ווטסון הביקורות לא ממש מעניינות. "אין לי שום כוונה להגיע למשחקים ולנסות להתחבב על כולם. זו לא אחת המטרות שלי. לא אכפת לי אם מחבבים אותי או לא, אם להיות כן. הגענו לבוסטון ואנחנו מנסים לבנות משהו פה עם החבורה הצעירה הזאת. אם יש אנשים שלא אוהבים את זה ולא בעד מה שאנחנו בונים, למי אכפת? תעשו עם עצמכם משהו, זה עד כדי כך פשוט", ענה בחריפות. "אני בסך הכל מנסה לעזור לילדים האלה להיות שחקנים נהדרים. יש לכם בעיה עם זה? תפתרו אותה עם עצמכם".

גם בוקר עצמו הופתע מהסיטואציה הסוריאליסטית שבה שחקני פיניקס מחפשים אותו במכוון במשך כל המחצית השנייה, בה קלע לא פחות מ-51 נקודות. "זה היה קצת מוזר, אבל אתה חייב לראות את היופי שבזה. בסופו של יום נעשתה פה היסטוריה הלילה", אמר בוקר.

* עוד חדשות עצובות תוצרת הניקס: ג'ואקים נואה יושעה מ-20 משחקים בעקבות הפרת תקנון ה-NBA בנוגע לשימוש בסמים, כך על פי אדריאן ווג'נראוסקי מ-The Vertical. הסנטר הוותיק (32) עבר בדיקת סמים שגרתית בה נמצא חיובי לסם שלא נכלל בין הסמים המותרים לשימוש בליגה (לא ידוע בדיוק באיזה חומר מדובר לעת עתה), ויורחק מ-10 משחקים העונה ו-10 בעונה הבאה. נואה לא שיחק מאז ה-4 בפברואר בשל פציעה, ובלי קשר הוא מציג העונה יכולת מאכזבת למדי עם חמש נקודות ו-8.8 ריבאונדים למשחק, הרבה פחות ממה שציפו כשהחתימו אותו לארבע שנים תמורת 72 מיליון דולר.

ג'ואקים נואה עם קריסטאפס פורזינגיס, ניו יורק ניקס. AP
אחד החוזים הפחות משתלמים, מסתבר. נואה עם פורזינגיס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully