וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "הוותיקים לקחו אחריות אחרי ששוטה פוטר, זהבי רצה לסיים את הקריירה במכבי"

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב התראיין לפודקאסט "מכביבול": "הבהרנו שהעונה הזו לא גמורה, לא יכולים להתמודד עם הכסף הסיני". וגם: הקאמבק של בארסה והאימון המדהים עם רומאריו

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

הפלייאוף העליון בליגת העל יוצא הערב (שבת) לדרך ומכבי תל אביב תוכל להשתוות פעם נוספת לאלופה הפועל באר שבע בפסגת הטבלה, אם תנצח את בני סכנין (18:15, ספורט 1 ו-HD). הצהובים כבר היו בבור גדול במהלך העונה, לפני שהמנהל המקצועי ג'ורדי קרויף נפרד משוטה ארבלדזה וניהל כמה משחקים בעצמו כמאמן, במהלכם החזיר את הקבוצה למסלול. רגע לפני המאני טיים של העונה, קרויף העניק ראיון לטל בן יהודה וגיל שלי מפודקאסט "מכביבול". אלה עיקרי הדברים.

להאזנה לפרק המלא

על הקאמבק המדהים של קבוצת נעוריו ברצלונה מול פריס סן ז'רמן:

"אני חושב שהפנדל הראשון שבארסה קיבלה היה ברור ומוצדק. זו אחת מאותן החלטות שאם השופט נותן לך אתה מסכים ואם היא נגדך, אתה מוחה. השני לא היה מספיק כדי להיות פנדל, אבל המגן כן שם את היד על הפנים של החלוץ. בארסה ניצחה למרות שזה לא היה המשחק הכי טוב של מסי. בסופו של יום, היא כבשה שישה שערים, חצי מהם ממצבים נייחים וזה משהו שפריס הייתה צריכה להתמודד איתו טוב יותר".

על החזרה לעניינים בליגה:

"לקחנו כל מיני החלטות בינואר. החתמנו כמה צעירים, שלא דיברו מילה באנגלית. נתנו להם זמן להתרגל ולא ציפינו מהם לכלום מהעונה הזו, רק לתת להם להתרגל לקראת העונה הבאה. בסך הכול, החתמנו חמישה שחקנים ונתנו לארבעה לעזוב. החתמנו שחקנים בכל מיני גילאים ולכל אחד מהם הייתה לנו תכנית אחרת. זה שלא מכרנו את טל בן חיים, למרות הצעה באמת נהדרת שקיבלנו, מראה שאנחנו עדיין חושבים גם על הטווח הקצר ורוצים הצלחה עכשיו.

בזמן הקצר שהייתי על הספסל היו לנו תשעה משחקים, שישה מהם בחוץ לדעתי. לא חיפשנו מאמן לטווח קצר, אלא מישהו שיהיה איתנו גם בעונה הבאה. ניהלתי כמה משחקים בזמן התקופה הקשה יותר ואז זזתי הצידה, כשהגענו לכמה משחקי בית. רציתי להוציא כמה שיותר מהמשחקים שאימנתי, כדי להראות שזה לא תלוי רק במאמן, אלא גם בשחקנים. הם היו צריכים לסגור את הפער. כל השחקנים היו צריכים לעשות יותר. בסוף, אנחנו מסתכלים לעתיד, אבל היה חשוב לנו להבהיר שהעונה הזו לא גמורה".

על חילופי המאמנים:

לפעמים מאמן טוב ושחקנים טובים לא מתחברים ברמת האנרגיות. לא הגבנו טוב לסיטואציה שנוצרה ואחרי העזיבה של שוטה, השחקנים הבינו שכל העיניים מופנות אליהם. אנחנו מתעדים את עצמנו מספיק טוב כדי לדעת שלא הייתה ירידה ברמה מבחינת רצון לנצח או מבחינת מאמץ. אם אתה מחליף מאמן מוקדם מדי, אתה מפיל עליו את כל האשמה. החלפנו מאמן במצב בו האחריות נפלה על כולם, גם עליי ועל השחקנים והיינו צריכים לקחת את האחריות הזו ולהשתפר".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב - בני סכנין: בן חיים ישוב להרכב, נסאר יפתח על חשבון ספורי
המנהיג: כיצד החזרה של שרן ייני ייצבה לגמרי את מכבי תל אביב

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
מחשבות לטווח הקצר והארוך. קרויף/ברני ארדוב

על התפקיד שלו:

"בעלים עשירים קונים מועדונים ורוצים לשים בצמרת שלהם מישהו שהם מאמינים בו. בספורט, אחד ועוד אחד זה לא תמיד שתיים, בניגוד לחברה רגילה, שם אתה יכול לעשות תחזיות לגבי רווחים. כדורגל תלוי הרבה יותר באנשים ויכול להשתנות מהמון סיבות. לכן הגיוני להביא מישהו שהיה בעבר בחדרי הלבשה ויכול לקחת החלטות נכונות. למדתי מאבא שלי, בגיל צעיר, שאנשים שלא היו בחדר הלבשה ולא חשו את הרגשות, לטוב ולרע, לא יודעים מספיק מה עובר על השחקנים. יש 25 שחקנים ורק 11 מקומות בהרכב וכולם רוצים אותם, מה שיוצר מתחים. עברתי ניתוחים, ישבתי על הספסל וביציע, הרווחתי פחות משחקנים שהייתי יותר טוב מהם. אני מכיר את כל המצבים. הייתי בכל הצדדים של הסיפור הזה".

על אבא שלו והשהייה בישראל:

"הוא תמיד אמר לי לחיות את חיי, לא דחק בי להיות קשור לדת כזו או אחרת, אבא הולנדי טיפוסי. הוא רצה שאלך במסלול שלי ותמך בי. גם כשהלכתי לקפריסין לעבוד וזו הייתה החלטה מוזרה וגם כשבאתי לישראל, כל עוד הוא ראה שיש היגיון מאחורי ההחלטות שלי, הוא היה לצדי. הייתי שנתיים בקפריסין, שזה די קרוב לישראל, כך שלא הגעתי לכאן מאירופה הרחוקה פתאום. הדבר הכי קשה בהחתמת שחקנים בישראל זה לא הכסף, אלא לשכנע אותם להגיע. בגלל זה החתמנו ספרדים ובכלל, לטינים. המנטליות שלהם מתאימה לישראל. יש לי בן דוד שחי כאן בישראל כבר המון שנים, אז ידעתי לקראת מה אני בא".

על ההצטרפות שלו למכבי תל אביב:

"השיחה שהכי השפיעה עליי הייתה עם מדוניאנין, כשהוא בדיוק רצה לעזוב בפעם הראשונה. האריס תמיד אומר מה שהוא חושב והיה לו ניסיון במדינות עם כדורגל ברמה גבוהה, כמו הולנד וספרד. שאלתי אותו מה הוא היה עושה במקומי ואם הוא היה בא לישראל. הוא נתן לי עצות טובות ואמר לי שאני חייב להתמקד במקצוענות. הוא אמר שלתקשורת יש יותר מדי קשר לקבוצה. הוא עזר לי בפרטים הקטנים, כמו בארגון של קרית שלום. אני חושב שלחיפה הייתה קבוצה יותר טובה מאיתנו בעונה הראשונה, אבל לקחנו את האליפות. לא שיחקנו באירופה, אז התמקדנו בליגה כמו שצריך. בסופו של דבר, השחקנים הם אלה שקובעים כמה אתה טוב בעבודה שלך. אם הכדור נכנס, אתה גאון ואם לא, אתה מפוטר. הם השחקנים הראשיים בהצגה ואני צריך לדאוג לכך שהם יתרכזו רק בכדורגל. אם זה לא קורה, זה כישלון שלי".

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
שיחה שהובילה להגעה לישראל. מדוניאנין/יוסי ציפקיס

על העזיבה של מדוניאנין לארצות הברית:

"האריס קיבל הצעה טובה מאוד ובגילו, 31, חוזה לשלוש שנים באווירה אחרת זו בכלל הצעה מצוינת. הוא אמר שהוא ישמח להישאר, אבל שאל אותי מה הייתי עושה במקומו, עם חוזה עד סוף העונה או חוזה לשלוש שנים. אמרתי לו שבמקומו הייתי עולה על המטוס עכשיו, למרות שהוא היה אחד השחקנים הכי טובים בקבוצה. מצאנו לו מחליף רק ביום האחרון של מועד ההעברות. הוא התנהל כמו מקצוען עד הסוף ושיחק בעוד כמה משחקים. ביקשתי ממנו שיישאר מחוייב ב-100 אחוז וייתן לנו עוד חודש, בלי 'להתחבא' על המגרש. הוא עשה את זה, לחצנו ידיים ונפרדנו".

על דרך בחירת המאמנים:

"כל רגע מצריך משהו אחר. כרגע היינו צריכים מישהו שידחוף את השחקנים קדימה, שידרוש מהם הרבה. אני לא יודע מה יהיה בעוד שנתיים-שלוש, אולי נצטרך מאמן אחר כי הסגל שלנו יהיה שונה. מאז הפרידה משוטה, המסר המרכזי שלי לשחקנים היה שהם אחראים בדיוק כמונו. היו לנו כאן מאמנים טובים מאוד וביקשתי מהשחקנים לקחת את מה שהם למדו מכל מאמן ולהביא את זה למאמן הבא. לא להתחיל כל פעם מההתחלה. היו כמה שחקנים שלקחו יותר אחריות, על המגרש ומחוצה לו. זה היה השינוי הכי חשוב בקבוצה. אמרתי לליטו שהקבוצה שוב במסלול הנכון, אז הוא לא צריך לבוא ולשנות הכל. אנחנו לא תמיד משחקים מצוין, אבל אנחנו מגרדים את הנקודות וזה גם חשוב. ליטו בא והבין שהוא צריך להמשיך את הכיוון אליו הקבוצה הלכה. בגלל זה הוא לא עושה הרבה רוטציה, כי לא צריך לשנות מה שעובד. אני בטוח שאם תהיה לו הכנה לעונה עם הקבוצה, הוא יתנהל אחרת".

על שרן ייני:

כשאתה מביא שחקן, אתה מסתכל על כל התמונה. איזה אופי הוא מביא לקבוצה, איך הוא מגיב כשהוא לא משחק, האם הוא כועס או מנסה להשתפר, כמה ורסטילי הוא. כששרן על המגרש, אתה מרגיש רגוע בכל עמדה בה הוא משחק. אולי חוץ משוער... הוא מייצר יציבות לקבוצה. הוא רצה לחזור ואני בטוח שהוא שמח לשמוע שהמועדון רצה והיה צריך אותו בחזרה. סטטיסטית, הייתה לנו עונה טובה בלעדיו בעונה שעברה והייתי חותם על עונה כזו ל-100 שנים קדימה, אבל בסופו של דבר לא זכינו באף תואר. גם השחקנים קיבלו את שרן בחזרה וגל היה ג'נטלמן והעביר לו את סרט הקפטן. אנחנו תמיד רוצים שחקנים כמו שרן בקבוצה".

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב עם שרן ייני. ברני ארדוב
חזרה מוצלחת לקבוצה. ייני עם קרויף/ברני ארדוב

על הקיץ החולף:

"איבדנו את ערן והמעבר לנתניה גם היה לא פשוט. היה לנו סגל מנוסה, עם הרבה שחקנים ששיחקו בנבחרות. כשלא הולך, כולם אומרים 'תנו לצעירים לשחקנים', אבל זה לא נכון להפיל עליהם הכל. צריך לשלב צעירים כשהאנרגיות טובות ולשים את האחריות על הוותיקים. במשחקים האחרונים הצעירים נותנים לבאר שבע נקודות, אבל אני לא חושב שהם היו עושים את זה בלי השחקנים המנוסים. הם שחקני המפתח שם והם מכוונים את הקבוצה. זה עובד כל עוד השחקנים הוותיקים פועלים כולם ביחד. כשערן עזב אותנו, חשבתי שנוכל להסתדר בגלל הניסיון הרב שהיה לנו בסגל. מסיבות כאלה ואחרות זה לא קרה והיינו צריכים לעשות תיקונים ולהביא שחקנים רעבים וחדשים".

על היחסים עם ברק יצחקי:

"הייתי בעצמי בחור עקשן כששיחקתי כדורגל ואני אוהב את האתגר הזה, של התמודדות עם שחקנים כאלה. ברק הוא אחד מאלה שהעלה רמה וסחב את הקבוצה קדימה בתקופה האחרונה. אלה שהכי קשה לטפל בהם, הם אלה שעושים את הדברים הכי מדהימים על המגרש. כשהוא הוחלף בשבוע שעבר הוא לא היה מרוצה וחשבתי שהמצלמות לא מסתכלות עלינו כשניגשתי אליו. כל הכבוד לצלם שתפס את זה, למרות שלא אהבתי את הרגע. אחרי חמש דקות ברק כבר חזר לתמוך בקבוצה. זו המנטליות שאני רוצה במכבי".

על עמדת המגן השמאלי הבעייתית:

"תמיד היו לנו שחקני נבחרת בעמדה הזו. אני לא יודע למה זו עמדה כל כך מסובכת בישראל. יש כאן הרבה שחקני התקפה, אבל אין הרבה שרוצים לשחק בהגנה, למרות שזו ההזדמנות הכי טובה לשחקן ישראלי לעשות קריירה טובה. בעונה וחצי האחרונות אנחנו לא סופגים המון שערים, אז כנראה שבכל זאת משהו מצליח שם. כשקבוצה לא מצליחה, זה אף פעם לא באשמת עמדה אחת".

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב תופס בפניו של ברק יצחקי. יוסי ציפקיס
אוהד את האתגר. קרויף ויצחקי מול הפועל חיפה/יוסי ציפקיס

על הישיבה שלו על הספסל בתקופה האחרונה:

"נחליט בכל משחק מה לעשות. אני לא רוצה להשפיע או להפריע למאמן, אבל אני מכיר את השחקנים ויכול לעזור עם הדברים הקטנים. אני מנסה לתת לשחקנים ולמאמן לעשות את העבודה שלהם".

על העזיבה של זהבי:

"ערן הרגיש מאוד קרוב למועדון ומזוהה איתו. הוא היה בסיטואציה של לסיים כאן את הקריירה. אבל כשאתה מקבל הצעה כזו, עם כל הכבוד, אתה משאיר את הלב פה והולך לעשות כסף. אנחנו לא יכולים להתמודד עם הכסף הסיני".

על העזיבה של ייני להולנד:

"זו הייתה החלטה מקצועית לחלוטין, לא קשור לכסף. שרן אמר שהוא היה כאן כל חייו ולא רוצה לסיים את הקריירה בלי לנסות משהו אחרת. זו הייתה החלטה מוצלחת, הוא שיחק המון, אפילו בשבוע שלפני החזרה שלו הוא היה בהרכב. ויטסה לא רצתה לתת לו ללכת".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (אמצע) עם ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מבין את ההחלטה. קרויף עם זהבי/ברני ארדוב

על היחסים שלו עם התקשורת:

"פשוט יש לנו אינטרסים שונים. אני רוצה שהמועדון ישמור הכל בפנים ויישאר יציב והתפקיד שלהם כמקצוענים הוא לחשוף הכל החוצה. אין לי בעיות אישיות עם אף אחד ואני חושב שאם כל אחד היה בתפקיד של השני, היינו מתנהגים אותו דבר. אני אוהב את התשוקה שיש כאן לכדורגל. גדלתי ככה, בספרד. במקומות חמים, עם שמש זורחת, תמיד יש אנשים חמים ומלאי תשוקה. אני בעד שלאנשים תהיה דעה, רק אל תקבעו את הדעה שלכם מהר כל כך. יש שחקנים שחתכו אותם בהתחלה ולפעמים זה הופך למוצדק, אבל צריך סבלנות".

על השחקנים הכי טובים ששיחק איתם:

"קאנטונה, כי הנוכחות שלו הייתה מדהימה ורומאריו, שלא נולד עם גוף כמו של כריסטיאנו רונאלדו. הוא היה כישרון טהור. היו עוד המון, בקהאם, סקולס, קין, המון. אבל היה לי כבוד להיות שנה אחת עם קאנטונה ולשחק עם רומאריו במשחקי 6 מול 6 באימונים. באחד האימונים הוא ביקש לשחק במשחקון כזה עם חמישה שחקני נוער, כולל אותי. הוא אמר לנו 'אתם תרוצו וכשאני אומר לכם, תמסרו לי את הכדור לרגל. לא מטר ימינה או שמאלה, כי אני לא ארוץ. לרגל. אם תעשו את זה, ננצח'. ואתם יודעים מה? ניצחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully