וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בני, שצעד ראשון, נדקר בגולגלתו. זו לא קטטה, זה ניסיון לרצח"

מורדי אלון, שבנו נפגע באירוע האלים לאחר גמר הגביע בכדורעף, פרסם פוסט זועם: "הביאו לי את הדוקר, חי או מת". לוואלה! ספורט הוא אמר: "התקשורת עושה כאן הנחות, כי אלו אוהדי מכבי תל אביב". מכבי חיפה מסרה: "אנו לא גורם אחראי באירוע ולומדים עליו מהתקשורת"

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
האב לא מוכן להמתין למשטרה שתפעל/ראובן קסטרו

ערב יום רביעי אמור היה להיות ערב חגיגי עבור הכדורעף הישראלי, עם צמד משחקי גמר הגביע, לגברים ונשים. אלא שלאחר שהפועל מטה אשר ניצחה את מכבי תל אביב בגברים ומכבי חיפה גברה על הפועל כפר סבא אצל הנשים, הערב הזה קיבל תפנית שלילית מאוד, עם אירוע אלים שהתפתח מחוץ לאולם מטרווסט ברעננה. במהלך האירוע נפגעו כמה מאוהדי מכבי חיפה ופונו לבית החולים.

מורדי אלון, אביו של אחד הפצועים, פרסם הלילה (בין חמישי לשישי) פוסט כואב בפייסבוק:

"18 מילים. זה מה שהקדיש העיתון של המדינה לניסיון הרצח שהתרחש ביום ד' בלילה. בזמן שצפיתם בטלוויזיה במשחק של ברצלונה, נסעו חבורה של אוהדי מכבי חיפה – ביניהם בני בכורי – לתמוך בקבוצת הנשים של מכבי חיפה בכדורעף בגמר גביע המדינה.

בתום המשחק, כשיצא בני מהאולם ובידיו שלט עידוד, הותקפו הוא ואוהדים נוספים בידי אוהדי מכבי תל-אביב. אלה, הנבלות, ארבו לאוהדי חיפה במשך שעות וכל מטרתם היתה אחת: לרצוח. אוהדי תל-אביב הגיעו חמושים בסכינים ודקרו מכל הבא ליד. בני, שצעד ראשון, נדקר בגולגלתו. חתך עמוק באורך שמונה ס"מ. זה לא נגמר בזה. אוהד אחר של מכבי תל-אביב תקע בו סכין בגב. הוא הובהל מיד לבית החולים "מאיר" בכפר-סבא.

ניסיון לרצח. אין לזה שם אחר. לא "קטטה" ולא "תגרה". ניסיון לרצח. חד וחלק. תחשבו על סיטואציה בה יוצאים אנשים מסרט קולנוע ומותקפים בידי גורמים עויינים בסכינים. גם זה היה מסתיים ב-18 מילה? גם את זה היו מכנים "קטטה"?

מי שמכיר אותי יודע שחינכתי את ילדיי לאהבת ספורט אמיתית. הייתי המו"ל הראשון והיחידי שחרט על דגלו להוציא לאור ספרים בנושא כדורגל במטרה לקרב בין תרבות וספורט. לימדתי את ילדיי לאהוד מבלי לקלל, לתמוך מבלי לשרוק בוז, ללכת אחרי הקבוצה ללא תנאים.

ועכשיו, נותרתי בלי מילים ובלי אמונה. הבן שלי, כולה נער בן 18, יוצא מהבית לראות ספורט וכמעט מת.

והמועדון שבשמו בני יצא לעודד – מועדון מכבי חיפה – מיהר להעלות פוסט. לא חלילה גינוי וזעזוע על אירועי התקיפה האלימה, כי אם הודעת ברכה לבנות הכדורעף על זכייתן בגביע. כאילו לא היו שישה אוהדים שנדקרו בכל חלקי גופם בשם המועדון והסמל והובהלו באמבולנס אל בית החולים.

אני לא יודע אם עמדתם פעם במצב הזה. לראות את ילדכם, בשר מבשרכם, מושפל, עצוב, מצולק, כאוב ושבור. הזעם והחימה בוערת בי בצורה שקשה לתאר.

אני ממליץ להורים שביניכם לחשוב פעמיים בכל פעם כשילדכם יצא מדלת ביתכם לצפות במשחק כדורגל, כדורסל או – לא ייאמן – כדורעף נשים. לא בטוח שהוא יחזור בחתיכה אחת.

לא אחת קראתי על האלימות מחוץ למגרשים ולא האמנתי שזה יגיע אל ילדיי.

אני חוזר על המילים: מישהו. ניסה. לרצוח. את. הבן. שלי.

לא קטטה. ניסיון לרצח.

אז בכל מדינה מתוקנת הייתי ממתין בסבלנות שהמשטרה תעשה את עבודתה, אבל היות ושמי לא שרון פרי וככל הנראה השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לא יורה במקרה זה דחיפות להורות למפכ"ל משטרה לאתר בהקדם את הסכינאים המרצחים, אז אני פונה כאן לעזרת הציבור בבקשה לא שגרתית: הביאו לי את הדוקר, חי או מת; הביאו לי איבר מגופו או הניחו את ראשו על מפתן דלתי.

אני מבטיח לא לשאול שאלות מיותרות של איך וכיצד. פשוט קרקפו אותו כפי שצילק את בני בכורי. רק אז אוכל להרגיע את השדים שדוהרים בתוכי ודורשים דבר אחד: צדק. (ואם לא צדק, אז לפחות שזאת תהיה נקמה)".

עוד בנושא:

יו"ר מכבי ת"א בכדורעף מתגונן אחרי התגרה: "אלה אוהדי כדורגל"

שחקני הפועל מטה אשר חוגגים זכייה בגביע המדינה בכדורעף. ברני ארדוב
ערב שהתחיל עם גמרי גביע בכדורעף ונגמר עם מהומה גדולה/ברני ארדוב

מורדי אלון הוא עיתונאי ספורט לשעבר, מו"ל של ספרי ספורט ואחראי על סדרת הספרים הפופולארית "הוצא" מהקשרו". אחרי הפוסט, הוא דיבר עם וואלה! ספורט ואישר שמדובר בו:

"כתבתי את הפוסט מתוך חוסר אונים. דמם של אוהדי הספורט מותר. זה עצוב. אתה יודע שזה לא מטופל והיה כאן ניסיון רצח. אם ניסיון רצח היה נערך בכל סקטור אחר, המשטרה הייתה פועלת ולא נוהגת כלאחר יד. הייתי עיתונאי, אני יודע מה זה משטרה. מתי אכפת לה ומתי לא ופה אני יודע שניסו לרצוח את הבן שלי והמשטרה לא תעשה כלום, כי זה ספורט.

התקשורת עושה כאן הנחות, כי אלו אוהדי מכבי תל אביב. אם זה היה הפוך ואוהדי מכבי חיפה היו מנסים לרצוח אוהדי מכבי תל אביב, כל המדינה היתה עומדת על הרגליים. כמו שקרה במקרה של יורי ואוהדי בית"ר. התקשורת עושה הנחות כי רוב התקשורת זה אוהדי מכבי תל אביב. לכמות האוהדים שיש להם בתקשורת יש השפעה על העוול הזה. התוצאה – סיקור מוטה של ניסיון רצח. לא פחות. העיתונאים מעלו בתפקידם.

אני פשוט לא מקבל שיקראו לזה קטטה. מישהו ניסה לרצוח את הבן שלי. לא יכול להיות שהוא יילך למשחק כדורעף, יוותר על ברצלונה בטלוויזיה כי בשנה שעברה הוא נהנה בכדורעף ויחזור באמבלונס. זו הייתה הטעות שלו. שהוא בחר ללכת אחרי קבוצת הכדורעף של מכבי חיפה שנה שנייה ברציפות. הייתי עיתונאי. הוצאתי ספרים שנעדו לקרב בין ספורט לתרבות. הייתי מו"ל. החיבור היפה הזה היה חשוב לי. והיום אני שואל את עצמי: זה היה שווה את זה? אני פשוט חסר אונים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
seperator

תגובת מכבי חיפה: "עד כה, אנו למדים על האירוע מהתקשורת בלבד. אנו נמצאים בקשר עם המשטרה, אך טרם קיבלנו מידע על שאירע וזהות הנפגעים, מאחר ואין אנו גורם אחראי באירוע. מהתקשורת למדים אנו שמדובר באוהדי מכבי חיפה, שפוקדים את משחקי הקבוצה בכדורגל. מהתמונה המצטיירת אנו מבינים כי מדובר באירוע אלימות חמור ביותר. נמשיך לעקוב ולדרוש כי האחראים יעמדו לדין. אנו במועדון הכדורגל מכבי חיפה מגנים בתוקף כל אירוע אלימות ונעשה הכל לעקור רעה חולה זו מהשורש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully