וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקו אותי בברצלונה: מה גורם למאמנים לברוח מהקאמפ נואו?

2.3.2017 / 16:30

סבלו מהביקורת מהתקשורת, התקשו לייצר מערכת יחסים תקינה עם מסי ומעל לכל לא היו מוכנים לאכזב. לואיס אנריקה הודיע על עזיבת ברצלונה והעמיק את המשבר שהחל אצל פפ. מי אמר סוף עידן?

one

בווידאו: ברצלונה מביסה 1:6 את ספורטינג חיחון

התבוסה לפריס סן ז'רמן גרמה לרבים להאמין כי ההופעה במשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות סימנה סוף עידן בברצלונה. בין אם מדובר בהשהיית הארכת חוזהו של ליאונל מסי, המצב הבעייתי בהנהלת המועדון או חלומות על קאמבק מול האלופה הצרפתית, נדמה כי גם בברצלונה התאהבו במונח סוף עידן, רק בשל העובדה כי הוא מוזכר כמעט כל שלוש שנים. בין אם העזיבה של פרנק רייקארד סומנה כאסון והנטישה של פפ גווארדיולה עוררה חשש כבד סביב תור הזהב של המועדון, גם ב-2017 יש הרבה יותר סימני שאלה בקאמפ נואו לעומת סימני קריאה. מהרגע ששב לקאמפ נואו ועד ההודעה על סיום דרכו אמש (רביעי), הקריירה של לואיס אנריקה חסתה בצילו של גווארדיולה ולא רק בגלל עברם כשחקנים.

בברצלונה ניסו להתאושש מהטראומה של סיום דרכו של פפ עם תחליפים שונים. טיטו וילאנובה סומן כממשיך דרכו של גווארדיולה, אך מצבו הבריאותי הכריע אותו. חרארדו טאטה מרטינו הגיע כאיש אמונו של מסי, כשל ועדיין מתקשה להשתקם מהחוויה המאכזבת בספרד. מההתחלה בקבוצת המילואים, עונת הבכורה הסנסציונית וההודעה על העזיבה. כל מאמן סיים את דרכו בברצלונה מצולק, עייף ושחוק, רק שההבדלים בין פפ ללוצ'ו מעמיקים את הבעיה וקווי הדימיון מסמנים בעיה מבנית. אז עד כמה שוחק התפקיד בקאמפ נואו?

עוד בנושא:

הניצוד: לואיס אנריקה מרגיש רדוף ושחוק בתפקיד מאמן ברצלונה
ברתומאו: "נכריז על מאמן חדש ב-1 ביולי". פפ: "יום עצוב לברצלונה"
לואיס אנריקה וברצלונה הודיעו על פרידה בקיץ הקרוב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן ברצלונה לואיס אנריקה עם מאמן באיירן מינכן פפ גווארדיולה. AP
גם הפרידה הייתה דומה. לואיס אנריקה ופפ גווארדיולה/AP

1. ביקורת על הרכש

בזמן שהתקופה של פפ נתפסת בעיני רבים כחלומית, לא הכל נצץ. מרטין קאסרס, אלכסנדר חלב, דמיטרי צ'יגרינסקי וזלאטן איברהימוביץ' הם רק חלק משחקני הרכש אותם דרש גווארדיולה, אך לא הצליח להפיק מהם תועלת. הפרשנים דאז ניסו להבין כיצד בברצלונה מוכנים לבזבז סכומי עתק על שחקנים לא מוכחים, כאלה שלא מסוגלים לתרום לה גם כמרחיבי רוטציה. ההצלחות משכיחות את הביקורת, אך ברגעי האמת הסכינים בקטלוניה נשלפים, עיינו ערך לואיס אנריקה.

ייספר סילסן, אנדרה גומש, לוקא דין, דניס סוארס, פאקו אלקאסר, ארדה טוראן ואלש וידאל - כולם הגיעו לבקשתו של לוצ'ו וזכו לקיתונות של ביקורת ולעיתים בוז גם מהאוהדים. בתקופה האחרונה דרש המאמן להעביר את הביקורת מהשחקנים אליו, הפרשנים נענו לאתגר ומאז גם דאגו להצית את חדר ההלבשה, כשהשיא התרחש בפריס.

2. מגיבור לבוגד

בדומה למדריד, גם בקטלוניה התקשורת נעה על הגבול הדק בין תפקידה כשופרה של ההנהלה לבין התוקפת התורנית של המאמן. העזיבה של פפ סומנה כבגידה, ויתור ואף סימנו אותו כנרקיסיסט שלא מסוגל להתמודד עם העובדה שהמועדון גדול יותר ממנו, אחרי אין ספור שבחים שהביאו אותו למעמד של אל. ב-2014, שלוצ'ו תפס את מקומו של טאטה רבים טענו כי החזרה שלו השיבה לברצלונה את הכדורגל המזוהה איתה ורוח הלחימה, התנאים הבשילו וזכו לתוקף מחייב של טרבל בעונת הבכורה.

היום, אחרי הודעת העזיבה, בחר לואיס מסקרו מ'ספורט' המקומי לתקוף באותה צורה את לואיס אנריקה: "איך מאמן מרשה לעצמו לגזול מהשחקנים שלו את אור הזרקורים אחרי ניצחון 1:6 במאבק האליפות? לוצ'ו הגיע למסיבת העיתונאים והטיל פצצה, הוא שדד את השחקנים מההישג הספורטיבי שלהם מול ספורטינג חיחון ודווקא ברגע קריטי של העונה. מה בער ללואיס אנריקה לבגוד ככה בערכים של ברצלונה? הרי כולם ידעו שהוא לא נשאר, אבל חשיבותו העצמית גברה על כולם באותו רגע".

מאמן ברצלונה לואיס אנריקה. AP
"שודד, בגד בערכים של ברצלונה". לואיס אנריקה/AP

3. אני והפרעוש

"לא שוחחתי עם פפ מאז שהוא עזב את ברצלונה, הוא תרם לי הרבה והיו לנו יחסים נהדרים, אבל מאז שהוא עזב לא יצא לנו להתראות", כך הבהיר מסי במאי 2015 לקראת המפגש מול באיירן מינכן בחצי גמר ליגת האלופות. הדברים של הפרעוש היו בגדר הצהרה מפתיעה מצדו, אך התקשורת המקומית זו הייתה יריית הפתיחה. מסי לא אהב את העובדה כי פפ דאג לנכס לעצמו את השליטה בו והנתק ביניהם ניכר.

בינואר 2015, מעמדו של לואיס אנריקה ספג מכה משמעותית. לוצ'ו בחר לספסל את הפרעוש באנוטה מול ריאל סוסיאדד וכמעט שילם בתפקידו. המאמן דאג להרגיע את הגזרה, זכה בתארים אבל הקרע נותר. נובמבר האחרון היה רק המסמר האחרון בארון כשמסי, ניימאר וחבייר מסצ'ראנו הסתודדו עם חורחה סמפאולי בסיום ה-1:2 אצל סביליה, רק כדי לדרוך על הפצעים.

פפ גווארדיולה עם שחקן ברצלונה ליאונל מסי. AP
מאס בשניהם. ליאונל מסי ופפ גווארדיולה/AP

4. אפילו איש הברזל נשבר

האמון המוחלט בפפ גרם לו לבחון מחדש את אמונה של ההנהלה כאשר בכול עונה דרש להאריך את ההתקשרות עימו בעונה אחת בלבד. אחרי שלוש עונות, גם להנהלה בראשות סנדרו רוסי נמאס. עוד לפני כניסתו לשנה הרביעית, חשף מרטי פרננאו הביוגרף של פפ, כי הוא שקל לעזוב בקיץ 2012. גווארדיולה מאס בלחץ, הרגיש שהדרישות רק מתעצמות ורק מסע שכנועים מצד הקרובים אליו הותיר אותו לעוד עונה. ההודעה על סיום דרכו, הגיעה גם במהלך העונה והעבירה מסר ברור: תנו לי לברוח.

"זו לא סיטואציה קלה עבורי. אני מתנצל שהדברים נראים כך, זו טעות שעשיתי, אבל הלחץ על המאמן גדול מאוד ולכן רציתי לחדש את החוזה כל פעם לשנה אחת בלבד. כבר בתחילת דצמבר הודעתי לנשיא על הכוונת שלי, אבל לא יכולתי לספר לשחקנים, כי זה היה פוגע בחדר ההלבשה. הזמן שוחק הכל וגם אותי, זו הסיבה המרכזית לעזיבה. ארבע שנים הן נצח כמאמן ברצלונה", המשיך גווארדיולה. "המחליף שלי ייתן דברים שאני כבר לא יכול. לא כי אני לא מסוגל, אלא כי הדרישות גבוהות והמאמן צריך להיות חזק ועם אנרגיות, כדי להעביר את זה לשחקנים. אני צריך להחזיר לעצמי את האנרגיה הזו, אני רוצה להתרחק, להירגע".

בזמן שפפ דרש שנת מנוחה, המקורבים ללוצ'ו בטוחים כי ברצלונה עשויה להיות קבוצתו האחרונה כמאמן. בהנהלה דרשו ממנו להחליט עד אפריל (המועד בו פפ הודיע על סיום דרכו במסיבת עיתונאים מרגשת), אך המאמן רק רצה להוריד את התקשורת מהגב. "כבר בקיץ הבהרתי למנהל המקצועי רוברטו פרננדס וחלק מחברי ההנהלה שזו העונה האחרונה שלי. במועדון דרשו ממני לחשוב על זה שוב ושוב, אבל הדרישה כמאמן ברצלונה כבדה ומתקשה עליי. אני מודה על האמון שקיבלתי מקבוצת המילואים ועד ההגעה לקבוצה הבוגרת. המקצוע הזה דורש ממני יותר מדי, הסיבה לעזוב היא התובענות שקבוצה כמו ברצלונה דורשת. שלוש שנים הן זמן ארוך במונחים של מאמן כדורגל, במיוחד במועדון כמו בארסה".

גם כשחקן פפ נתפס כדמות שונה. איש רוח, שניסה להטמיע ערכים שונים ובעל חוש מיוחד לאסתטיקה. המרדף שלו אחרי האתגר בגרמניה ואנגליה קרצו לו יותר מאשר אפשרות להפוך לאלכס פרגוסון קטלוני. העזיבה של לוצ'ו רק מחדדת את הקושי בברצלונה. כי אם אחד שלהנאתו לקח חלק במספר מרוצי איש הברזל נשבר, מה יקרה למאמן הבא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully