וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "אין לווידיגאל אגו, סוזה לא היה מוכן לזה"

26.2.2017 / 7:28

הצהובים משוכנעים שמינוי המאמן "היה כמו כפפה ליד", בעיקר בשל העובדה שהוא חי בשלום עם הנוכחות של קרויף על הספסל. וגם: מיכה מפרגן ליצחקי ומשווה בין זהבי לקיארטנסון, והאם דסה קיבל צהוב במכוון?

ברני ארדוב

1. וידיגאל חי בשלום עם הנוכחות של קרויף על הספסל

הפעם הקודמת בה ג'ורדי קרויף עמד על הקווים במכבי תל אביב, היתה אחרי עזיבת אוסקר גרסיה בקדנציה השנייה שלו בצהוב. מכבי תל אביב שיחקה נגד אסטראס טריפוליס במשחק בית שנערך בקפריסין וההולנדי נאלץ לשמש כמאמן מחליף אפילו שפאקו אייסטרן כבר ישב ביציע. למחרת אותו משחק בלרנקה כבר ערך הבאסקי את אימון הבכורה וכעבור כמה ימים היה לבד על הקווים בדרבי גביע הטוטו בבלומפילד אותו הוא ניצח. קרויף לא ישב לידו על הספסל ולא סייע לו מקרוב.

אתמול מול בני יהודה שוב ישב ג'ורדי קרויף על הספסל. ליטו וידיגאל עמד רוב הזמן. כבר משחק שני ברציפות שזה קורה ובמכבי תל אביב יש כאלה שטוענים שזה רק מראה עד כמה הבחירה של קרויף במאמן הפורטוגלי היתה נכונה. "אין לווידיגאל טיפת אגו", אומרים במכבי תל אביב. "סלבישה יוקאנוביץ' או פאולו סוזה לא היו מוכנים שמשחק שני ברציפות ג'ורדי יהיה מאחוריהם על הספסל, אבל כאן מדובר במאמן שבא למטרה אחת והיא לעבוד, לשפר את הקבוצה ולזכות באליפות. לא מעניין את ליטו וידיגאל שום דבר מעבר לזה ומההיבט הזה, המינוי שלו היה כמו כפפה ליד".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב ניצחה 0:2 את בני יהודה והשוותה את מאזנה לבאר שבע
ליטו וידיגאל בסיום: "אם נמשיך להילחם כך כמו אריות יהיה לנו סיכוי"

ליטו וידיגאל מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מתעסק אך ורק בעבודה. וידיגאל/ברני ארדוב

2. וידיגאל מקבל חיזוק מהשחקנים

אבל שלא נטעה. וידיגאל לא פראייר והוא גם לא אחד שייתן שידרכו עליו. קשה איתו בינתיים במסיבות העיתונאים בשל תיאוריו הדלים וחוסר הרצון המופגן להיכנס לפרטים הקטנים, אבל אמש אפשר היה לראות גם קצת חוסר נוחות מצידו כשהתיישב לדבר ושמע על ההתחלה דעה מאחד העיתונאים ולפיה מכבי תל אביב ניצחה בלי לשחק טוב. "לא שיחקנו טוב?", ביקש וידיגאל להבין אם שמע נכון את דברי הכתב. "זו הדעה שלך וזו זכותך לחשוב כך. אני יכול לספר לכם שלפני שנכנסתי לכאן, שוחחתי עם אחד השחקנים שלנו והוא אמר לי: 'המאמן, זה היה משחק מדהים שלנו. כבר הרבה זמן לא שיחקנו כך'. אני חושב שעברנו משחק קשה מול יריבה מאוד מאורגנת. הם התגוננו עם הרבה שחקנים, אבל עבדנו כדי למצוא שטחים. זה היה קשה, אבל מלבד השערים שכבשנו היו לנו עוד מצבים וזה בהחלט מספק אותי כי השחקנים שיחקו עם הרבה תשוקה". מי שהחמיא לווידיגאל על הצורה בה מכבי תל אביב שיחקה, היה ככל הנראה ברק יצחקי, שנצפה במצלמות הטלוויזיה משוחח עם המאמן בסיום המשחק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול בני יהודה. ברני ארדוב
"המחצית הכי טובה שלנו העונה". יצחקי/ברני ארדוב

3. אותו הרכב משחק שלישי רצוף: "יש מלחמה על דקות"

מכבי תל אביב פתחה אתמול עם אותו הרכב שעלה בשני המשחקים הקודמים. שחקנים מסויימים יכולים להתחיל לפתח ייאוש נוכח הבחירה של קרויף ו-וידיגאל באותם 11 משחק שלישי ברציפות. המאמן טען אמש שאין באנקרים בהרכב: "אני קובע את ההרכב לפי האימונים ואין אצלי דבר כזה שהרכב מנצח ממשיך באופן אוטומטי", אמר. "פתחתי עם אלה שהראו לי שמגיע להם לפתוח. אני לא יודע מי יפתח בגביע ביום רביעי. יש לי שני אימונים עד הגביע ואני אבחר את מי שיתאמן הכי טוב ויראה לי שמגיע לו לפתוח". כך או אחרת, מי שכרגע מחפש שוב את דרכו להרכב הוא יוסי בניון שהתחמם אתמול דקות ארוכות על הקו ונכנס בסופו של דבר רק כחילוף שלישי. גם אוסקר סקאריונה מלקט פה ושם כמה דקות והוא מקווה לשינוי במעמדו בקרוב מאוד. וזה עוד לפני אייל גולסה וארון שוינפלד שלא התלבשו בשל פציעות. עומרי בן הרוש, אבי ריקן, שגיב יחזקאל והבלם הברזיאלי רמון שגם נשארו מחוץ לשמונה עשר. "יש סגל חבל על הזמן וכולם יצטרכו להתאזר בסבלנות כדי לחזור ולפתוח בהרכב. זו מלחמה מאוד גדולה", הבהירו במועדון.

יוסי בניון מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עדיין יש תחרות. בניון/ברני ארדוב

4. דור מיכה: "יצחקי מהגורמים לשינוי. אנחנו חזק בתמונה"

מי שבינתיים זוכה לאשראי מלא בשלושת המשחקים האחרונים הוא הקשר דור מיכה שעבר סוג של הסבה משחקן כנף לקשר 50-50 עם נטיות התקפיות. "אני מאוד נהנה בתפקיד החדש שלי. נעים ונוח לי לשחק באמצע ואני מקווה שזה יימשך. המאמן יכול להשתמש בי בכמה עמדות", סיפר מיכה. עבר סיבוב שלם מאז ההפסד לבני יהודה במשחק שנערך בראשון לציון. זו היתה אחת מנקודות השפל בתקופת שוטה ארבלדזה. מיכה סיפר אמש: "אם להגיד את האמת, זה היה נראה אז מאוד רחוק. אחרי אותו משחק מול בני יהודה, היה קשה לחשוב שנצליח להדביק את באר שבע תוך סיבוב אחד. שיחקנו אז כדורגל הכי רע שאני זוכר ממכבי בשנים האחרונות. אבל עשינו את הסוויץ' ואת השינוי וזה מה שחשוב, כי עכשיו אנחנו חזק בתמונה. משהו ברעב חזר בחודש האחרון. שיחקנו אז בלי אנרגיות ואני חושב ששינינו את הגישה וזה מה שגרם לשינוי בתוצאות".

בעניין השינוי והסיבות לו, הוסיף מיכה: "אחת הסיבות המרכזיות היא ברק יצחקי. ברגע שהוא קיבל יותר הזדמנויות, הוא החזיר בשערים חשובים ואם מחפשים עוד סיבה, אז ברק הוא אחד המרכזיים". מיכה בישל אתמול את השער לווידאר קיארטנסון אחרי שכבר היה די סגור שהאיסלנדי יסיים משחק בלי לכבוש. "וידאר הוא חלוץ רחבה אמיתי", תיאר מיכה. "אנחנו משתדלים לחפש אותו כמה שיותר". מיכה גם השווה בין קיארטנסון לערן זהבי לו הוא היה מבשל הרבה שערים. "אני חושב שהם שחקנים מאוד שונים. ערן היה עושה הרבה יותר תנועה לעומק ו-וידאר הוא חלוץ רחבה קלאסי. קיבלנו תפוקה מדהימה מערן ואם וידאר ייתן גם חצי מהשערים של ערן, אנחנו מאוד נשמח".

וידאר קיארטנסון מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
"שייתן חצי מהשערים של ערן". קיארטנסון/ברני ארדוב

5. דסה קיבל את הצהוב במכוון?

כאילו מתוך תכנית שחשבו עליה מראש, קיבל אלי דסה את הכרטיס הצהוב החמישי שלו אתמול. כרבע שעה לסיום המשחק התחיל דסה לבזבז זמן בהוצאות החוץ עד שאיתן שמואלביץ' רץ אליו והוציא לו את הצהוב שימנע מדסה לשחק מול הפועל אשקלון בעוד שבוע אבל לבטח יסדר לו גם ראש שקט לקראת תחילת הפלייאוף והמשחק מול הפועל באר שבע. במכבי תל אביב לא אישרו אמש שהצהוב של דסה היה מתוכנן, אך הוסיפו ביושר כי התוצאה בשורה התחתונה טובה למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully