וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאומי המגדל 2.0: השילוב של דמרכוס קאזינס ואנתוני דייויס מצית את הדמיון

20.2.2017 / 15:00

עם מאמן יצירתי ויריבות שכלל לא ערוכות לרמת כישרון כזאת בצבע, קאזינס ודייויס ייצרו צמד שלא נראה כמותו ב-NBA. אסף רביץ על הטרייד הגדול שמפחיד את גולדן סטייט ועל הדרך נותן לעומרי כספי חבל הצלה

דמרקוס קאזינס עם אנתוני דייויס. GettyImages
דמרקוס קאזינס עם אנתוני דייויס/GettyImages

1. נתחיל את הטרייד העמוס הזה מהזווית המקומית. כנספח למעבר של דמרקוס קאזינס לניו אורלינס, עומרי כספי מקבל חבל הצלה לעונה הקשה שהוא עובר. הישראלי סוחב פציעה בשבועות האחרונים, אבל אמור לחזור לכשירות בקרוב עם כוחות מחודשים להתחלה חדשה. עוד לפני שאלת הסיטואציה בניו אורלינס, עצם ההתחלה החדשה חשובה מאוד עבור כספי. ראינו במהלך השנים הבדלים גדולים מאוד בין מאמנים שמאמינים בו יותר ופחות. העונה הוא נקלע לסיטואציה בה המאמן לא מאמין בו בכלל ומעדיף שחקנים אחרים ברמה דומה לשלו.

לכן, שאלת המאמן תהיה משמעותית גם בניו אורלינס. המאמן החדש של כספי הוא אלווין ג'נטרי, מומחה התקפי שעבד עם מייק ד'אנטוני בפיניקס, דוק ריברס בקליפרס וסטיב קר בגולדן סטייט. הוא מאמין במשחק ריצה ובסגנון התקפי שמבוסס על תנועה ועבודה של כל חמשת השחקנים. אלה בשורות טובות עבור כספי. אם להשתמש בשמות מוכרים לעומרי, ג'נטרי הרבה יותר דומה לג'ורג' קארל אצלו כספי פרח מאשר לדייב ייגר שלא נתן לו לשחק העונה. אפשר לראות את זה כבר בנתון של קצב משחק: בעונה שעברה סקרמנטו שיחקה בקצב המהיר בליגה, והעונה היא מדורגת 27 בתחום. ניו אורלינס מדורגת תשיעית בקצב בליגה שנהיית יותר ויותר מהירה, עם יותר מ-100 פוזשנים במשחק. ככלל אצבע, כספי טוב יותר ככל שהקבוצה רצה מהר יותר.

עוד בנושא

הצלקות עם ייגר, האופק החדש: במשפחת כספי מאושרים מהטרייד
עומרי כספי עובר לניו אורלינס כחלק מהטרייד על דמרכוס קאזינס
הקהל קיבל את מבוקשו? ב-NBA מודים שהאולסטאר הפך לבדיחה
תאומי המגדל הקודמים: על השושלת האבודה של יוסטון בשנות השמונים

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס. רויטרס
נכנס לוואקום, לפחות בינתיים. עומרי כספי/רויטרס

באופן טבעי לקבוצה של אנתוני דייויס ודמרקוס קאזינס, דקות המשחק הפוטנציאליות של כספי יהיו בעיקר בעמדת הסמול פורוורד. בעמדה הזו ניו אורלינס היא אחת הקבוצות החלשות בליגה, וכחלק מהטרייד היא ויתרה על טייריק אוונס שקיבל דקות משמעותיות בעמדה. ג'נטרי השתמש במהלך העונה בשחקן הפנים דאנטה קנינגהאם בעמדה 3, אבל זו ברירת מחדל שלא הוכיחה את עצמה. מי שכרגע הוא הסמול פורוורד הפותח הוא סולומון היל הצעיר, שחתם בקיץ על חוזה גבוה מאוד ובינתיים רחוק מלהצדיק אותו. היל נחשב למומחה הגנה, אבל קשה להיות שחקן חמישייה ב-NBA כשב-28 דקות משחק אתה קולע 6.7 נקודות בפחות מ-40 אחוזים מהשדה. בשבועות האחרונים היל איפס את הידית וניתן להניח שלפחות בתחילת הדרך ישמור על המקום בחמישייה, אבל כספי בהחלט יכול להתברר כסמול פורוורד הטוב בקבוצה.

נכון לעכשיו, עמדת השוטינג גארד של הפליקנס אפילו דלילה יותר. לאחר העזיבה של באדי הילד ולנגסטון גאלווי, איטוואן מור נשאר האופציה היחידה שם. לכן קיימת אפשרות שכספי והיל ישחקו ביחד כשני שחקני הכנף, זה יכול לעבוד כשיש שני שחקני פנים דומיננטיים שמסוגלים ליצור מצבי זריקה. אבל המילים החשובות ביותר בשורות האחרונות הן נכון לעכשיו. סביר להניח שניו אורלינס לא סיימה את המהלכים שלה בדדליין, כרגע היא עמוסה בשחקני פנים חסרי שימוש וכבר יש דיבור על חיפוש טרייד לטרנס ג'ונס המוכשר. את הרוטציה של ניו אורלינס כדאי יהיה להעריך מחדש בתום הדדליין, ואולי גם קצת לאחר מכן כי בדרך כלל שחקנים מעניינים משוחררים בשלב הזה והפליקנס הפכו בן רגע ליעד אטרקטיבי. יכול להיות שאחרי כל השינויים עמדת הפאוור פורוורד המחליף תחזור להיות רלוונטית עבור כספי, גם כי ג'נטרי אוהב הרכבים נמוכים שרצים מהר.

בכל מקרה, קשה לראות אפשרות בה השינוי לא יהיה חיובי עבור כספי, כי המצב שלו בסקרמנטו היה רע כל כך. עבור שחקן שמסיים חוזה בקיץ ועדיין יכול לקבל הצעות גבוהות, הדבר החשוב ביותר כרגע הוא דקות משחק. ניתן היה לחשוב על קבוצות עם רוטציה מסובכת פחות בהן כספי היה יכול לקבל דקות בטוחות, אבל בניו אורלינס גלומה הזדמנות לתפקיד משמעותי בקבוצה עם פוטנציאל גבוה. ניו אורלינס הפכה הבוקר למועמדת הבכירה לתפוס את המקום השמיני במערב, וכספי בהחלט עשוי להיות הסמול פורוורד הטוב ביותר בקבוצה הזאת. אולי דווקא עונה שהתחילה רע כל כך תסתיים בדקות ראשונות של כספי בפלייאוף. שום דבר לא מובטח, מה שתמיד נכון לשחקן בסדר הגודל של כספי ב-NBA, אבל ההזדמנות בהחלט נוצרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סולומון היל, ניו אורלינס פליקנס. AP
עוד עשוי לשחק לצד כספי. סולומון היל/AP

2. בשאר העולם מדברים כרגע על המעבר של דמרקוס קאזינס לפליקנס, ובעיקר על שיתוף הפעולה שלו עם אנתוני דייויס. אפשר להכריז כבר עכשיו שמדובר בתופעה חסרת תקדים לחלוטין. כבר היו צמדי שחקני פנים גדולים בעבר, אבל מעולם לא היו שניים בסדר הגודל הזה עם יכולות כל כך מגוונות בשיא הקריירה. שניהם קולעים שלשות, שניהם מסוגלים לעלות לקליעה מכדרור, שניהם מסוגלים לחדור מבחוץ ולהגיע לטבעת, לשניהם יכולת מסירה גבוהה. קאזינס הוא מפלצת בפוסט בזמן שדייויס קטלני בזכות הזריזות הנדירה לגודל שלו, מה שיוצר מספיק הבדל ביניהם כדי שניתן יהיה לדמיין שיתוף פעולה פורה במיוחד. אין דרך הגיונית להעריך אם ואיך זה יעבוד, אין תקדים להתבסס עליו, זו תהיה עוד אחת מהתופעות אליהן עדיף להגיע ללא השערה, מוכנים להיות מופתעים ונפעמים.

טוב שהמשימה לבנות סביבם התקפה נמצאת בידיים של ג'נטרי היצירתי, שלאחר שנה וחצי בתפקיד סוף סוף מקבל כלים ראויים. האפשרויות של מה שניתן לעשות עם השניים האלה כמעט אינסופיות, ואליהם מצטרף הפוינט גארד האיכותי ג'רו הולידיי שיתאים הרבה יותר לתפקיד הגלגל השלישי. בכנפיים, כאמור, אין כרגע לפליקנס יותר מדי מה להציע, אבל עכשיו יש להם זמן לבנות פרוייקט לטווח ארוך. קשה שלא לשמוח עבור שני הכוכבים: דייויס מקבל אופק אחרי שנים בהן שיחק בגרסת ה-NBA לאיוב, קבוצה שכל מה שיכול לקרות קרה לה. דמרקוס משתחרר מהמועדון הכי פחות מתפקד בליגה וינסה להוכיח שבסיטואציה אחרת גם הוא יכול להיות אחר. אני שייך לאלה שמאמינים בו כפרנצ'ייז פלייר.

בליגה שהופכת ליותר ויותר נמוכה, השילוב של השניים האלה יכול להפוך למאץ'-אפ מהגיהנום כמעט עבור כל יריבה. הגדולות כיום נבנות עם מחשבה על הרכבים נמוכים ופחות עסוקות בלהחזיק שחקנים שמסוגלים לעצור מפלצת כמו דמרקוס, ואולי בקרוב הן יצטרכו לחשב מסלול מחדש. התקווה עכשיו היא שאת שאלת המאץ'-אפ נוכל לבחון כבר בסדרת סיבוב ראשון בין ניו אורלינס לגולדן סטייט. הפליקנס קרובים למקום השמיני ורחוקים מאוד מהשביעי, כך שכרגע זו האופציה הריאלית, ואני בטוח שזה לא מה שהווריירס ציפו לפגוש כבר בסיבוב הראשון. במפגש בין החמישיות הראשונות זאזה פאצ'וליה יצטרך לשמור על אחד משני הגדולים, בהרכב המוות דוראנט ינסה להכיל אחד מהם, דמרקוס עשוי להיות השחקן שגדול מדי, פיזית, בשביל דריימונד גרין. עם כל הכבוד לשאר הנאבקות על המקום השמיני, ובעיקר ניקולה יוקיץ' שחגג על גולדן סטייט לא מזמן, האוהדים הנייטרליים יודעים בדיוק מה הם רוצים בסיבוב הראשון.

דמרקוס קאזינס במדי סקרמנטו קינגס מול אנתוני דייויס, ניו אורלינס פליקנס. AP
צמד שספק אם נראה ב-NBA לדורותיה. קאזינס ודייויס/AP

3. טרייד על דמרקוס קאזינס בדדליין הנוכחי היה המהלך הנכון מבחינת סקרמנטו. היו להם שנים ארוכות להבין איך להשתמש בו ובעיקר איך לבנות סביבו קבוצה ראויה, אבל זה לא קרה. לקאזינס נותרה שנה אחת בחוזה מעבר לנוכחית, הסיכוי שהיה נשאר בסקרמנטו נראה פחות ופחות גבוה עם כל יום שעבר. בקיץ הוא כבר היה שחקן עם חוזה גמור, מה שהיה מרתיע קבוצות מלהמר עליו (ולהסתכן במה שקרה לאורלנדו עם סרג' איבקה) והופך את סקרמנטו ללחוצה יותר להשיג תמורה סבירה.

אבל כאן נגמרים הדברים הטובים להגיד על ההנהלה ההזויה ב-NBA. כי אם הם כבר זיהו את הטיימינג הנכון לבצע טרייד על סופרסטאר, הם היו יכולים לקבל תמורתו הרבה הרבה יותר. הדוגמאות הרלוונטיות בשנים האחרונות הן הטרייד של דרון וויליאמס מיוטה לניו ג'רזי/ברוקלין והטרייד של כרמלו אנתוני מדנבר לניו יורק. בשני המקרים סופרסטאר בשיא הקריירה עבר במהלך העונה כשעוד נותר לו זמן בחוזה. בשני המקרים התמורה הייתה הרבה יותר משמעותית, כללה לפחות שלושה נכסים משמעותיים ובעצם יצרה את הבסיס לקבוצות הנוכחיות והמבטיחות של יוטה ודנבר.

שחקן סקרמנטו קינגס דמרכוס קאזינס. AP
ההנהלה ההזויה בליגה הייתה יכולה לקבל הרבה יותר תמורתו. קאזינס/AP

בעוד שהטיימינג הכללי היה נכון, לא ברור למה סקרמנטו הזדרזה לסגור טרייד על שחקן שאין קבוצה בליגה שלא תרצה ארבעה ימים לפני תום הדדליין. אם הם היו נותנים לקבוצות אחרות זמן לחשוב, אני משוכנע שרובן היו מוכנות לשלם יותר על קאזינס, כולל ניו אורלינס עצמה. בוסטון, למשל, לא הייתה נותנת בסופו של דבר את הבחירה של ברוקלין עבורו? הבחירה הזו, של הקבוצה שדי הבטיחה את המקום האחרון ולכן תהיה בין ארבע הראשונות בדראפט הקרוב הנחשב לאיכותי, עם הסיכוי הגבוה ביותר למקום הראשון, שווה יותר מכל החבילה של הפליקנס. ובוסטון הייתה יכולה להוסיף גם מישהו כמו קלי אוליניק ו/או בחירה נמוכה עתידית. יכול להיות שבסקרמנטו הרגישו שבדדליין הנוכחי יותר מדי כוכבים נמצאים על המדף (כרמלו, ג'ימי באטלר, שמועות על פול ג'ורג') ולכן העדיפו לפעול ראשונים, אבל גם אם ניתן להנהלת הקינגס קרדיט על תחכום מהסוג הזה זה לא יהפוך את הטרייד שהם ביצעו לראוי.

סקרמנטו תקבל בעיקר את באדי הילד, שלשן יוצא דופן שבהחלט עשוי להתפתח לשחקן NBA נהדר, אבל יותר לכיוון ג'יי ג'יי רדיק משופר מאשר סטף קרי. היא תקבל גם בחירה באמצע הסיבוב הראשון. אך יותר מהכל הקינגס החלישו את עצמם בתקווה להגיע לבחירה גבוהה בדראפט ואולי לשים יד על אחד הרכזים המעניינים. יחד עם ווילי קאולי סטיין, שיקבל הרבה דקות בחודשיים שנשארו, יש כאן בסיס להתחלה של בנייה. אבל היה פוטנציאל ליצור התחלה הרבה יותר מעניינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully