וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ אסר על נהריה לטוס לגזיינטפ. תוגש בקשה להזזת המשחק לעיר אחרת

14.2.2017 / 10:40

הסגולים יודחו מאירופה? שב"כ לא מאשר את הנסיעה לעיר שממוקמת סמוך לגבול הסורי, מירי רגב פנתה לפיב"א כדי להעתיק את המשחק לעיר אחרת. ניסים אלפסי: "לא אקח אחריות על חיי אדם"

ניסים אלפסי יושב ראש עירוני נהריה (ימין). אדריאן הרבשטיין
"היו צריכים להזיז את המשחק". ניסים אלפסי מימין/אדריאן הרבשטיין

עירוני נהריה בדרך להדחה מאירופה ולא על הפרקט. הקבוצה הצפונית קיבלה הבוקר (שלישי) הודעה מהשב"כ כי הוא לא מאשר את נסיעתה לגזיינטפ שבטורקיה לגומלין שמינית גמר היורופקאפ, וזאת בשל הסמיכות של העיר לגבול הסורי, והפעילות של דעא"ש באזור. בנהריה הגישו ערעור על ההחלטה, אך מבחינה בטחונית נראה כי זה חסר סיכוי, ורק תזוזה של המשחק מהעיר גזיינטפ תגרום לנהריה להגיע. יש לציין כי אם נהריה לא תופיע למשחק, היא תספוג הפסד טכני ותודח, למרות שניצחה את המשחק הראשון ב-21 הפרש בעין שרה בשבוע שעבר.

אחרי הפרסום הודיעה שרת התרבות והספורט מירי רגב שתבקש מפיב"א להזיז את המשחק לעיר אחרת. "השרה הנחתה את את משרד התרבות והספורט לפנות לפיב"א יחד עם איגוד הכדורסל בבקשה לשנות את מקום המשחק, לנוכח האיומים הביטחוניים עליהם מצביע השב"כ, ואף פנתה בנושא למשרד החוץ", נמסר ממשרדה. "עם זאת, לנוכח ההשלכות מרחיקות הלכת של אי הגעת עירוני נהריה למשחק במידה והבקשה לשנות את המיקום לא תיענה, מבקש משרד התרבות והספורט מגורמי הביטחון לבחון חלופות נוספות , תוך הבהרת המשמעות של אי הופעת הקבוצה במפעל אירופי ללא הסכמה מצד פיב"א. השלכות אלו עלולות להשפיע על קשרי העבודה ועל שיתוף הפעולה הקיים מול קבוצות טורקיות ולפגוע בענף הכדורסל בפרט ובספורט הישראלי בכלל, בדגש על יכולתה של ישראל לארח אירועים ותחרויות בינלאומיות בארץ.

עוד בנושא:

סיפתח נהדר לנהריה בשמינית גמר היורופקאפ: הביסה 75:96 את גזיינטפ

אריק אלפסי מאמן עירוני נהריה. אדריאן הרבשטיין
יודחו בלי לשחק? אריק אלפסי/אדריאן הרבשטיין

"היו לנו מספר פגישות עם השב"כ ולאחר בדיקה הם כבר התריעו שהעיר בעייתית מבחינה בטחונית בגלל הקרבה לגבול הסורי. הם מאוד רצו שנסע, אך היום קיבלנו תשובה סופית שאנחנו לא יכולים להגיע לעיר הזו", סיפר לוואלה! ספורט יושב הראש, ניסים אלפסי, "הייתה פנייה לאיגוד הכדורסל שפנה לאיגוד הטורקי לפיב"א, הוצאתי מכתב לפיב"א ולאיגוד הטורקי לפני עשרה ימים ונענינו בשלילה להוזיז את המשחק לעיר אחרת. היום קיבלנו תשובה סופית שאוסרים עלינו ליסוע מסיבות ביטחונית. הגשנו ערעור, וזה עלה לדרג מקביל לזה של ראש הממשלה, מבחינה בטחונית דברים לא משתנים. נכון לעכשיו, הייתה דרישה של 15 אנשי שב"כ, אולי יגידו שצריכים 50 וייצא צבא שלם. סיטואציה לא נעימה".

אלפסי סיפר כי פנה לאיגוד הטורקי ולפיב"א בבקשה להזיז את המשחק מגזיינטפ, אך נענה בשלילה: "בכדורגל כשהיו בעיות בירושלים העבירו משחקים לצפון, וכשהיו בעיות בצפון מכבי חיפה שיחקה בקפריסין. היו צריכים להזיז את המשחק, לא צריך לעמוד עם הרגליים האחוריות. אם היו פונים אליי ואומרים לי שהיו פה בעיות בעבר, לא הייתי מתנגד להזיז את המשחק מנהריה. אם הולכים על ספורטיביות, אז יזיזו את המשחק", אמר אלפסי וציין, "לא אקח אחריות ואמלא כל החלטה שתתקבל על ידי גורמי הביטחון, גם אם זה הפסד טכני והדחה. הייתה לי שיחה עם השרה מירי רגב, היא כבר התחילה להפעיל לחצים בדרג המדיני. היא פנתה למשרד החוץ כדי לבדוק אפשרות לפנות למקבילים שלהם בטורקיה להזיז את המשחק. מקווה שכל המאמצים יואילו, ואם לא, עם כל הצער לא ניסע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי. יוסי ציפקיס
"אנחנו בקשר עם גורמי הביטחון בטורקיה". יושב ראש איגוד הכדורסל, עמירם הלוי/יוסי ציפקיס

מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל מטפל בנושא כבר מספר ימים בתקווה שתתאפשר יציאת עירוני נהריה למשחק בטורקיה. האיגוד נמצא בקשר רציף עם גורמי הביטחון ומשרד הספורט, וגם עם ההתאחדות הטורקית ופיב"א. במכתב שהגיע לאיגוד הכדורסל כבר בשני בפברואר ממזכ"ל פיב"א, קאמיל נובאק, נכתב שיועץ פיב"א לביטחון, בוריס קווניג, נמצא בקשר רצוף עם גורמי הביטחון בטורקיה וזוכה לכל שיתוף הפעולה שביקש".

"במכתבו מציין נובאק כי בשלוש השנים האחרונות כל הקבוצות שהגיעו לגזיינטפ זכו לאבטחה מוגברת מרגע נחיתתן בשדה התעופה ועד עזיבתן. נובאק ציין גם שהאיזור בו אמור המשחק להתקיים אינו איזור מלחמה, למרות הקרבה לגבול הסורי. איגוד הכדורסל מבין את חשש המועדון אבל שותף לדעת משרד הספורט ושרת הספורט, מירי רגב, שקבוצה ישראלית חייבת לצאת לכל משחק באירופה. לכולם ברור שאי הופעה למשחק כזה או אחר, עלול לגרום להשלכות מרחיקות לכת על הכדורסל הישראלי ואף על הספורט הישראלי כולו".ר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully