וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: שחר נוטה לפטר את מולנסטיין, שהעביר את אימון הבוקר

12.2.2017 / 12:25

המאמן הגיע לאימון, הבעלים הודיע כי יחליט היום אך הוא נוטה להיפרד מההולנדי ובסביבתו לוחצים למנות את גיא לוזון, שרוצה להגיע לשנה וחצי. קרלסן לא בעד הפיטורים. השחקנים הופתעו מאסיפה שערך המאמן בסיום. עטר לשחקנים: "ידעתי שלא ייתן לי לפתוח. ראיתי את זה מגיע"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: שמרית גולדשטיין

1. הפיטורים בדרך?

נתחיל מהסוף. בשורה התחתונה, הלילה נערכו שיחות בין קברניטי המועדון בנוגע להפסד בדרבי. שחר לא מרוצה, אף אחד במכבי חיפה לא מוכן להשלים עם התבוסה הזאת והשיחות עם הבעלים עסקו בעיקר בצורה שבה הקבוצה שלו נראית. טור כריסטיאן קרלסן לא רוצה שמולנסטיין יעזוב, אבל את ההחלטה הסופית בעניין יקבל הבוקר שחר בעצמו. בכל אופן, מולנסטיין הגיע לאימון הבוקר. הבעלים מאוד לא מרוצה מאיך שהקבוצה נראית. זה לא קשור רק לתוצאות, אלא גם, כפי שמסביר לנו גורם בכיר בחיפה אתמול באמצעות מושג כלכלי פשוט – "עלות מול תועלת", או אם תרצו "עלויות מול תוצרת".

מולנסטיין אינו משפר את מכבי חיפה, אפילו להפך, והעלות של שכר השחקנים חצתה העונה את רף 90 מיליון השקלים. זו הסיבה העיקרית, לפי שעה, שבגללה שחר נוטה לפטרו. היום אמורה לצאת הודעה רשמית בעניין, אך נראה כי לא יהיה מנוס מזעזוע. מקורביו של שחר הסבירו לו אתמול כי עם המאמן הנוכחי חיפה תסיים כנראה בפלייאוף התחתון. המועמד המוביל הוא גיא לוזון, האיש שמכבי חיפה ניסתה להביא כמה פעמים בעבר. לוזון רוצה להגיע אם יקבל חוזה לעונה וחצי. במועדון לא אהבו את הניסיון של ניר ברקוביץ' להציע את אחיו איל לתפקיד עוד בטרם התקבלה החלטה. בסביבתו של אריק בנאדו טענו אתמול כי הוא מועמד ראוי. שמו של בנאדו אכן עלה, למקרה בו מכבי חיפה תחליט לקחת מאמן רק עד סיום העונה.

עוד בנושא:

שפל חדש במכבי חיפה: הפועל הביסה 0:3 בדרבי, האוהדים זעמו
מולנסטיין עשוי לסיים את תפקידו השבוע, אוהדים תקפו את רכבו של מנחם
איזה מאמן הוציא כל כך מעט מתנאים כל כך טובים? שביזות יום א'

מאמן מכבי חיפה רנה מולנסטיין. אדריאן הרבשטיין
המעמד מעורער מתמיד. מולנסטיין/אדריאן הרבשטיין

2. גם מולנסטיין מרים ידיים

לראשונה מזה זמן רב, מספרים במכבי חיפה, רנה מולנסטיין נראה כמי שמרים ידיים. איך זה מסתדר עם העובדה שבעמדת השידור הוא סיפר כי הוא לא מתכוון להתפטר? והכן, במכבי חיפה יש מי שסבור שהוא מחכה לפיצוי ולא מוכן להתפטר ללא תמורה. המשמעות היא ברורה – התפטרות של ההולנדי אתמול לא הייתה נתקלת בסירוב. הכניסה של המאמן לחדר ההלבשה די הפתיעה את השחקנים. "אני חייב להיות כנה, לא ראיתי את זה מגיע. אנחנו מתאמנים טוב, אז איך זה קורה?", אמר להם. "יש לנו עוד ארבעה משחקים, אנחנו צריכים להילחם, להרים את עצמנו, לחשוב על הפלייאוף". מדוע הפתיעה? כי אפילו השחקנים שלו היו בטוחים שיתפטר מיד אחרי המשחק. אולי זו הסיבה שאחד השחקנים אמר בצאתו מחדר ההלבשה: "אני לא מבין כמה סבלנות יש לו. הוא באמת לא מתפטר?". בכל מקרה, המאמן העביר את אימון הבוקר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

3. עטר כועס?

במכבי חיפה סיפרו אתמול כי אלירן עטר לא אהב את ההחלטה שלא להעניק לו את חולצת ההרכב. מולנסטיין "התבשל" במהלך השבוע עם ההחלטה הזאת ולבסוף החליט לתת את הקרדיט, שוב, לעמית זנטי. זנטי הוא ילד מוכשר, שעבר בעונה האחרונה תהליך (שהצליח) של גמילה מבעיות משמעת – הוא לא הורשה להתאמן עם הקבוצה הבוגרת וקבוצת הנוער, נלקח לשיחות, התבקש לתקן את החוצפה שלו מחוץ למגרש ולהתמקד בדברים שיכולים להפוך אותו לשחקן גדול באמת – הכישרון שלו, למשל. זנטי תיקן את המידות שלו והיום, מספרים בחיפה, הם קיבלו שחקן חוצפן על המגרש. האם זה מספיק כדי לתת לו קרדיט על חשבון עטר?

ובכן, ההחלטה לפתוח עם זנטי ולא עם עטר, מסבירים בחיפה, ממחישה את הביטחון שקיבל המאמן בעקבות ניצחון קטן באשקלון. הניצחון ההוא, לדבריהם, הוא ניצחון על קבוצה קטנה שלא משקף דבר לקראת משחק כמו הדרבי. "זאת לא הבעיה של הקבוצה, לא בגלל זה הפסדנו, אבל רנה היה צריך לפתוח עם עטר. נקודה. אם הוא חשב שיוכל לשלב שחקני נוער בצורה שבה הם מקבלים טאבו בהרכב, הוא טועה. תהליך כזה עושים לאט. המהירות שבה שחקנים קופצים מהיציע להרכב העונה מעט קשה לעיכול", טען בפנינו אחד מעובדי המועדון אתמול והוסיף: "אני יכול לספר לך שכולם במערכת היו בטוחים שננצח, שהנה יוצאים לתקופה חדשה ואפשר לדבר על זה שהרכש הצליח. עכשיו צריך להתחיל הכל מהתחלה. אנחנו מתרחקים מהפלייאוף העליון. אם לא נגיע לשם, זה אסון".

גם עטר עצמו לא חסך את התחושות מחבריו. "ידעתי שהוא לא ייתן לי לפתוח", הוא אמר אחרי שנחשף ההרכב. "הרגשתי את זה מגיע".

שחקן מכבי חיפה אלירן עטר. אדריאן הרבשטיין
לא ראוי לקרדיט? עטר/אדריאן הרבשטיין

4. הפורעים כבר לא מכבדים גם את השחקנים

השחקן שרץ אתמול יותר מכולם במשחק הדרבי היה לירן סרדל. 12.4 קילומטר שרף שחקן הבית של הפועל חיפה. אחריו, בהפועל חיפה, היה חנן ממן, גם הוא שחקן בית. שניים משלושת השחקנים היחידים שחצו את רף ה-11 קילומטר במכבי חיפה היו זרים - אניס אלושי וקמיל ואצק, סאן מנחם היה השלישי. דווקא על הרקע הזה, במכבי חיפה לא מבינים מדוע דקל קינן, שחקן עם ניסיון עשיר בדרבי, לא פתח בהרכב – לא בגלל היכולת המשכנעת שהפגין העונה, אלא בגלל היכולת הרעה מאוד של הבלם האיסלנדי. "קל לבקר את המאמן בדיעבד, אבל אייולפסון לא פוגע מאז שהגיע וכל הזמן מדברים על זה שלוקח לו זמן להתאקלם. אז אם לוקח לו זמן, אין בעיה. תן לאחרים לשחק", אמרו.

סאן מנחם, האיש שלפי הנתונים הסטטיסטיים משקיע יותר מכל שחקן ישראלי אחר בקבוצה (רץ הכי הרבה פעמים במהירות גבוהה), ספג אתמול את הבעיטה החזקה ביותר. כפי שפרסמנו אתמול, מספר אוהדים התנפלו על הרכב של המגן ובעטו בו בחוזקה. למקום הגיעה משטרה, אבל נראה כי חציית הקו הזה, קו אלים, שמתרחשת לראשונה העונה, מצביעה על המשך המגמה של האוהדים הפורעים – אחרי המאמן לו קראו להתפטר, הם כבר לא מכבדים גם את השחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully