וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל עונה למבקרים: "במועדון הזה תמיד יורדים עליך, אפילו כשמנצחים"

רכז מכבי תל אביב נשם לרווחה אחרי שהצטיין מול באסקוניה: "יש שינוי גדול". בעקבות פציעת אלכסנדר, מסתמן שמילר יירשם בגביע. וגם: הקבוצה חייבת לברוח מהתחתית בשל שינוי בתקנון היורוליג

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. דילמה לקראת הגביע: מי יירשם בטופס?

בשלושת הימים האחרונים, מאז נפלה עסקת החתמתו של דריל מונרו, אנשי מכבי תל אביב היו נתונים בהתלבטות - האם לרשום למשחקי גביע המדינה וליגת העל את דווין סמית' או קווינסי מילר. מאורעות ליל אמש (חמישי) ביד אליהו פתרו ככל הנראה את הדילמה, ואם לא יתרחש טוויסט מפתיע בעלילה, מילר צפוי להיות הזר השביעי בסגל של הצהובים לקראת חצי גמר הגביע ביום שני בירושלים.

ניסיון הקאמבק הראשון של הפורוורד היה קצר, ושבועיים לאחר הופעת הבכורה שלו במכבי הוא הושבת שוב, הפעם לחודש. היכולת שהפגין אתמול, עם שובו בניצחון 84:85 על באסקוניה (11 נקודות ב-18 דקות), עודדה את אנשי הקבוצה. כשלקלחת השיקולים הצטרפה גם הבשורה על השבר בידו של ג'ו אלכסנדר, שייעדר לפחות שלושה שבועות, התבהרה עוד יותר התמונה: הצהובים יתקשו להתייצב למאבק על התואר הראשון של העונה עם קו קדמי דליל כמו זה שהיה להם בהפסד להפועל ירושלים בתחילת השבוע.

החיפושים אחר סנטר זר חדש לא נפסקו, והמטרה במכבי תל אביב נותרה להחתים שחקן כזה לקראת הישורת האחרונה של הליגה. בעוד עשרה ימים תסתיים העונה הסדירה בסין, ולאחריה ייפלטו שחקנים חדשים לשוק; לכן החליטו ביד אליהו שלא לרשום גם את מילר וגם את סמית', ובכך "לסנדל" את עצמם ולנצל את כל שמונה המשבצות במכסת הזרים המותרים לקבוצה במהלך העונה בישראל.

סמית', שהרשים בתחילת העונה וקלע 14 נקודות בממוצע בעשרת המשחקים הראשונים ביורוליג (מאזן 5:5), הידרדר מאז ל-6.1 נקודות (מאזן 9:3), כשבחודש האחרון הוא פוגע רק ב-1 מ-13 לשלוש. האם, בניגוד לתוכנית המקורית, הוא יסיים את עונתו השישית במועדון כשחקן במסגרת האירופית בלבד? לזכותו עומדות התצוגות בגמר הגביע בשנתיים האחרונות - אשתקד מנע במו ידיו את הקאמבק של מכבי אשדוד ודאג שהניצחון יישאר בתל אביב, ולפני שנתיים הפציץ 27 נקודות בגמר מול ירושלים. כך או כך, ההחלטה הסופית והרשמית בנוגע לזר שיירשם - אם בכלל - לחצי גמר הגביע תיפול רק ביום ראשון.

עוד בנושא:

אל מול 8,250 צופים בלבד: 84:85 מותח למכבי תל אביב על באסקוניה
ג'ו אלכסנדר שבר את היד וייעדר 3-4 שבועות, בגאצקיס מרוצה מהיכולת
אדם האנגה מחק כתם מספרי ההיסטוריה של מכבי תל אביב: מאחורי הקלעים

שחקן מכבי תל אביב קווינסי מילר. ברני ארדוב
אין הרבה ברירות. קווינסי מילר/ברני ארדוב

2. לניצחון יש משמעות, למרות שסיכויי ההעפלה אבדו

שוב, בשתיים וחצי הדקות האחרונות, מכבי תל אביב לא קלעה אפילו סל שדה אחד (0 מ-4). ושוב, היא הצליחה לשמוט 19 נקודות יתרון (תשע מהן ב-140 השניות האחרונות). ושוב, ברגעים המכריעים, היא נשענה על פעולות בידוד של שחקנים יחידים שלא הובילו לשום מקום (הפעם הגיע תורו של אנדרו גאודלוק).

אלא שהפעם זה הספיק. הצהובים רשמו את ניצחונם השמיני העונה והשתוו לבאמברג במקומות ה-12 וה-13. לא, הם לא ייכנסו למאבקי העלייה לפלייאוף, אבל גם לתוצאה הזאת יש משמעות. על פי התקנון החדש, שנכנס העונה לתוקפו, הנהלת היורוליג תוכל לבטל את החוזה בן עשר השנים עם קבוצה שתסיים אחרונה במשך שלוש עונות. אז מכיוון שהעתיד לוט בערפל, מכבי תעשה לעצמה טובה גדולה אם לפחות תדאג להימלט מהתחתית.

"ירד לנו הלב לתחתונים", הודה גל מקל, שרשם משחק שיא העונה עם עשר נקודות, תשעה ריבאונדים ושבעה אסיסטים. "היינו כל כך הרבה פעמים בצד המפסיד, אחרי שיכולנו לקחת משחקים, ואני שמח שהפעם זה נגמר ככה. כשאתה במועדון הזה יורדים עליך תמיד, לפעמים גם כשמנצחים, אבל אני משתדל לא לקחת ללב. הרגשתי פחות חלק מהקבוצה, ובשבועות האחרונים יש שינוי גדול מבחינתי".

אנדרו גאודלוק, שסיים עוד ערב במשרד עם 21 נקודות, התייחס לקאמבק הקבוע של היריבה: "הקשינו על עצמנו, אבל לפחות ניצחנו, וזה צעד אחד בכיוון הנכון. אנחנו יכולים להקל על עצמנו, אבל אני גאה בחברים".

מאמן באסקוניה, סיטו אלונסו, סיפר כי "בעשר הדקות האחרונות דיברנו בינינו והזכרנו לשחקנים מה קרה כאן במשחקים קודמים, כשמכבי איבדה 15 ו-16 נקודות יתרון, וזה עזר לנו להאמין בעצמנו שאפשר לחזור. הזריקה האחרונה במשחק הייתה בידיים שלנו, היו לנו ארבעה גארדים על המגרש ובכל זאת לא הצלחנו להגיע למצב נוח. היינו חסרי מזל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גל מקל שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ביקורת מכל עבר. מקל/ברני ארדוב

3. הישראלים באים

אילו אדם האנגה היה זוכר להביט לעבר שעון המשחק, ייתכן שהמשחק נגד הבאסקים היה מסתיים במפח נפש נוסף, אבל עם הניצחון צצו גם ניצני אופטימיות מבחינתה של מכבי. לראשונה זה יותר מחודש, היא קלעה 85 נקודות במשחק יורוליג, ומקל לא היה הישראלי היחיד שבלט. סילבן לנדסברג קבע שיא עונתי של 18 נקודות, ותחת החוק הרוסי הוא עשוי להתברר כפקטור משמעותי במאבק על הגביע.

"יש תחושה כאילו עבר ממש הרבה זמן מאז ששיחקנו ככה וניצחנו, היינו זקוקים לזה", סיכם לנדסברג. "הייתה אנרגיה טובה בהיכל, כולם באו לשחק והקהל דחף אותנו. אני שמח שהזריקות שלי נכנסו. קיבלתי את הכדור במצבים טובים וניצלתי את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully