וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הרוויחה נקודה, הפסידה שתיים: התיקו של מכבי תל אביב לא מעודד

מכבי תל אביב היתה שותפה לערב כיפי ודרמטי שעשה טוב להרבה אנשים אבל הסתיים בתוצאה רעה מאוד עבורה. אורן יוסיפוביץ על המרוויחים העיקריים מה-2:2 בחיפה: וידאר קיארטנסון, עומר דמארי והפועל באר שבע

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

ועדת ביקורת

מספר 1: וידאר קיארטנסון

מה היתה הדקה: 21. שרן ייני כבר נכנס כשלוח התוצאות הראה 13, מספרו החדש, אבל רק כשהספרות האלקטרוניות הראו 21, מספרו הישן, גל אלברמן, הקפטן במיל', עטף את זרועו של הקפיטן המיתולוגי בסרט שכה חיפש את בעליו. ייני רשם הופעת בכורה טובה וכבר הספיק לשחק בשתי עמדות שונות. כאילו לעולם לא הלך.

הכי צפוי ש: דמארי יכבוש. המהלך הגאוני התחיל בכלל בגילי ורמוט, שגם מאחורי השופט חכמון זיהה את זנטי ופרגן בכדור נהדר, אותו המשיך הצעיר במסירה חדה לחלוץ הרכש החדש. דמארי תרגם את זה לסיפתח ירוק, גול ראשון מאז שכבש נגד אליאנזה מאל סלבדור (באמת, נו) אי שם באוגוסט. דמארי גם החמיץ לאחר מכן ולא הצליח לסיים 90 דקות, אבל הוא יהיה בסדר. ברור שיהיה. תפסיקו לספור מה החבר'ה עשו בחו"ל. פה זה לא חו"ל. כאן, דמארי - אם יהיה בריא - ימשיך באותו הקצב בו הפסיק כשעזב.

עוד בנושא:
מכבי תל אביב סחטה 2:2 ממכבי חיפה בתוספת הזמן
במכבי תל אביב מצפים מגולדהאר למכור את טל בן חיים
טל בן חיים היה חלש להחריד: הטופ והפלופ של המשחק
מולנסטיין: "יש הרבה דברים חיוביים לקחת מהמשחק הזה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עומר דמארי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
פה זה לא אירופה. דמארי חוגג/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

בין שלל הרגשות המעורבים עמם עזבו אנשי מכבי חיפה ומכבי תל אביב את ה-2:2 של אמש, התגובה הכי כנה ונכונה היתה של ג'ורדי קרויף, שעם השריקה זרק בקבוק מים על דשא.

התחושה הראשונית מתעקשת להתלהב מהשוויון הדרמטי של וידאר קיארטנסון. אז ככה: מקיארטנסון יש אכן 14 סיבות להתלהב. עוד לא הסתיים החלון החורפי וברור שגם בחציון רע של החבר'ה בצהוב, המצטיין של המכבים מגיע מאיסלנד. טב"ח2 התחיל נהדר ודעך, גם מדוניאנין. וקיארטנסון, שם אמצעי "אורן" ("נשר" בשפת המקור), עט על עשרה שערי ליגה (שני רק לוואקמה), שלושה שערי גביע ושער אירופי אחד.

"אם יש אנשים שמבקרים אותי על השבועות האחרונים, אני בשוק מכך", אמר החלוץ הכישרוני ביותר בליגת העל, ואכן הצדק עמו. חבלי קליטה יש כמעט לכל זר, וקיארטנסון, בסך הכול, שומר על יציבות יפה. "התחלתי טוב ואולי חשבתי שיהיה קל מדי והתחלתי קצת להירגע", ענה כששאלתי על ההתאקלמות מול הגנות ישראל, "אבל משחק אחר משחק התחלתי להבין איך הקבוצות האחרות משחקות". בהתחשב בכך שמכבי תל אביב שלו לא משחקת ממש טוב העונה כמעט באף משחק, התפוקה של מלך השערים הצפוי לעונה זו ראויה עוד יותר להערכה.

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הכי יציב. קיארטנסון/ברני ארדוב

אוקיי, אז זו היתה התחושה הראשונית; הטעם שנותר מהמשחק, אחרי שהנשר קיבל כדור נהדר מדור מיכה (מעט מדי דקות על הדשא, וחבל) ותקע אותו בחיבור בטבעיות מעוררת קנאה. אבל ככל שנקפו השניות הבנת עד כמה הבקבוק שזרק ג'ורדי על הארץ הוא זה שמספר את הסיפור.

והסיפור הוא שמכבי תל אביב איבדה אמש שתי נקודות הרבה יותר מאשר זכתה באחת. ברוב שלבי המשחק הצהובים הזכירו את צהובי שוטה ולא את מתעוררי קרויף (וזכרו שגם ארבלדזה לקח תשע נקודות מסכנין-רעננה-הפועל תל אביב, והגיאורגי שבר אותן עם 0:11 מצטבר). ההגנה שוב נראתה מחוררת מדי — אבי ריקן נרדם בשמירה ועומר דמארי התכבד בסיפתח; עומרי בן הרוש גרם לרועי קהת להיראות כמו וינס קרטר של תחילת המילניום בעת שהטביע את השני. מרכז הקישור היה רך מדי (אלברמן ירצה לשכוח את הערב הזה) והיעדרותו של אוסקר סקאריונה בלטה מאוד. ובכך, מכבי חיפה — שהשיגה רק ניצחון אחד ב-11 המשחקים האחרונים, ו-0 גולים בארבעת המשחקים האחרונים — כבשה מולה פעמיים והשיגה נקודה ראשונה וגול ראשון ב-2017.

קרויף השליך באכזבה את הבקבוק כי המשחק, בשקלול הכול, תסכל אותו, ובצדק. כי התוצאה רעה. כי הפער צמח. כי עם הגנה כזו יהיה קשה מאוד מול הפועל באר שבע בסוף השבוע.

רועי קהת שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
ליד בן הרוש, הוא נראה כמו וינס קרטר בשיאו. רועי קהת חוגג/ברני ארדוב

ולא רק מכבי תל אביב צריכה לצאת מאוכזבת מה-2:2 הזה. גם מכבי חיפה. אחרי ארבעה הפסדים אומללים ותקופה נוראית של תהליך ותו לא, סוף סוף הירוקים הגיעו לעבוד. לא, זה לא שהתהליך נותן תוצאות אלא שקרלסן את מולנסטיין דאגו להציף את ההרכב בשחקנים בוגרים. הירוקים אמנם יכולים להתעודד מכך שעם הסגל הנוכחי העתיד נראה ורוד יותר מאשר לפני כמה שבועות, מהיכולת ההתקפית של ורמוט, מהגול של קהת ומההופעות של אלושי וקגלמאכר. אבל אחרי שהאוהדים אכלו הרבה מרור, ניצחון על מכבי תל אביב היה משכיח את הצרות. וב-1:2 האיצטדיון אכן ריחף באוויר, אך רק כדי ליפול בעוצמה על הרצפה, דקה לתוך התוספת. ואחרי הכול, זה רק תיקו, והירוקים אפילו לא השתחלו לפלייאוף העליון.

זה היה משחק נהדר לצופים הנייטרלים ולכמה אינדיבידואלים, אבל זה היה משחק רע לקבוצות שלקחו בו חלק. הוא היה מלא בסיפורים - דמארי כובש, קיארטנסון משתיק, גולסה נגד האקסית, זרים בהופעות בכורה, מפגש ישראלי ראשון בין שני מאמנים הולנדים, שתי הקבוצות העשירות בישראל, שני מחנות אוהדים נפלאים, אווירה מחשמלת, בניון שומע בוז מאלפים ומגיב באיפוק ובפאסון כאילו לא היתה 2015/16 - אבל הסיפור המרכזי הוא כזה: מכבי תל אביב נכנסה אל המחזור הזה במינוס שש, ויצאה ממנו במינוס שמונה. ובשבת, עם יומיים פחות מנוחה מיריבתה, היא פוגשת את האלופה למשחק שעלול להיות - עבורה - משחק הדחה.

orenjos@walla.co.il

שחקני מכבי חיפה. ברני ארדוב
כבר ראו דרך חדשה באופק. שחקני מכבי חיפה מאוכזבים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully