וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדליסט האולימפי אנתוני ארווין ביקר במכון וינגייט: "שיעור לחיים עבור הצעירים"

השחיין היהודי-אמריקאי, שזכה בשתי מדליות זהב ונחשב לספרינטר הטוב בעולם, הגיע לישראל וחלק עם צעירי מכון וינגייט את סיפור חייו הייחודי: "זו הזדמנות להקשיב וללמוד משחיין עם סיפור אישי מרתק כמו של ארווין"

אנתוני ארווין. אבי שי, מכון וינגייט, אתר רשמי
ריספקט. ארווין בישראל/אתר רשמי, אבי שי, מכון וינגייט

ביקור יוקרתי בישראל: אנתוני ארווין, המדליסט היהודי-אמריקאי שמוכתר כ"שחיין המהיר בעולם" אחרי שזכה בשתי מדליות זהב באולימפיאדת סידני וריו, הגיע היום (ראשון) למפגש בבריכה האולימפית במכון וינגייט, עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט של מכון וינגייט. ארווין הגיע לישראל לביקור קצר במהלכו העביר אימון שחייה והרצאה בה סיפר את סיפורו הנדיר.

ארווין נולד בקליפורניה לאם יהודייה ואבא עם שורשים אינדיאניים. במדליית הזהב הראשונה שלו זכה כבר בגיל 19 באולימפיאדה בסידני במשחה ה-50 מטר חופשי ונחשב לספרינטר הטוב בעולם, על אף שהוא סובל מתסמונת טורט. בגיל 21 עזב ארווין את עולם השחייה והספורט והחל לנגן כגיטריסט בלהקה. ההצלחה הגדולה שלו בגיל צעיר הביאה אותו להתדרדר לשימוש בסמים, ולמגורים במזרח הרחוק. כשהתקשה להתמודד עם תסמונת הטורט הוא הכפיל על דעת עצמו את כמות התרופות שלו, דבר שכמעט הוביל למותו ממנת יתר.

אנתוני ארווין. אבי שי, מכון ווינגייט, אתר רשמי
העביר אימון שחייה והרצאה בה סיפר את סיפורו הנדיר. ארווין/אתר רשמי, אבי שי, מכון ווינגייט

במהלך ההרצאה סיפר ארווין על ההשפעה של אסון הצונאמי במזרח ב 2004 שהביאה אותו לידי כך שהרגיש שהוא חייב לעשות מעשה ומכר את מדליית הזהב שלו תמורת 17 אלף דולר ותרם אותם לנפגעי האסון. אחרי הפסקה של 12 שנים מהתעסקות בספורט, חזר ארווין כמעט במקרה לבריכה, לאחר שהוזמן להתחרות במוקדמות המשחקים האולימפיים. באולימפיאדת ריו 2016 בגיל 35 הוא שב אל הפודיום וזכה במדליית זהב.

לפני כניסתו לבריכה הלאומית הגיע ארווין למוזיאון ''יד לאיש הספורט היהודי'', אשר מנציח את פעילותם והישגיהם של גדולי הספורטאים בעם היהודי מכל הזמנים ומכל המדינות. המוזיאון הוקם בשנת 1981 במכון וינגייט, והוא מנוהל כיום ע"י אלן שרמן, יו"ר אגודת ידידי מכון וינגייט בארה"ב וג'ו סיגמן. בשנת 2017 נבחר אנתוני ארווין להיכלל ברשימת חברי היכל התהילה של הספורטאים היהודים, יחד עם אגדות ספורט מהעם היהודי כמו מרץ ספיץ, לני קרייזלברג ורבים אחרים. ארווין הגיע למוזיאון והודה ש"היה שווה להגיע למכון וינגייט בשביל לראות את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אנתוני ארווין. אבי שי, מכון ווינגייט, אתר רשמי
"מקווה שנמשיך ליזום מפגשים כאלה שמאפשרים אימון לצד עבודה על הרוח והיכולות של שחייני ושחייניות העתיד של מדינת ישראל"/אתר רשמי, אבי שי, מכון ווינגייט

אמוץ בכר, מנכ"ל מכון וינגייט : "אני מברך על היוזמה של איגוד השחייה להבאתו של המדליסט האולימפי אנתוני ארווין אלינו לבריכה הלאומית במכון וינגייט. אני שמח על ההזדמנות שניתנה לספורטאי העתיד של ישראל, תלמידי האקדמיה למצוינות בוינגייט להקשיב וללמוד משחיין עם סיפור אישי מרתק כמו של ארווין. נמשיך ליצור עבור הצעירים האלה עוד שיעורים לחיים. הם התקווה הישראלית למדליה ובהם צריך להשקיע".

ד"ר מורן בצר, מנהלת האקדמיה למצוינות במכון וינגייט: "אני שמחה שלספורטאים הצעירים של האקדמיה בוינגייט יש את האפשרות ללמוד ממדליסט אולימפי בסדר הגודל של ארווין. אני מודה לאיגוד השחייה על הארגון ושיתוף שחייני האקדמיה ומקווה שנמשיך ליזום מפגשים כאלה שמאפשרים אימון לצד עבודה על הרוח והיכולות של שחייני ושחייניות העתיד של מדינת ישראל. אני בטוחה, שהשחיינים הצעירים של האקדמיה ייקחו איתם את המפגש הזה לכל התמודדות בהמשך הקריירה הספורטיבית שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully