וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר זכה באליפות אוסטרליה אחרי ניצחון על רפאל נדאל בחמש מערכות

השוויצרי האגדי כתב עוד פרק בספרי ההיסטוריה של הטניס העולמי. גבר על יריבו הגדול 4:6, 6:3, 1:6, 6:3, 3:6 בקרב גלדיאטורים וזכה בתואר גרנד סלאם 18 בקריירה וראשון מאז 2012

מי האמין?/רויטרס

רוג'ר פדרר עשה זאת שוב. הטניסאי האגדי זכה היום (ראשון) בטורניר גרנד סלאם ה-18 בקריירה אחרי שניצח את רפאל נדאל 4:6, 6:3, 1:6, 6:3, 3:6 בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה. זה היה קרב ענקים בין שני הטניסאים הגדולים במאה ה-21 ובסופו הגדול מבין השניים עשה זאת.

מעטים חשבו שפדרר יגיע לגמר אליפות אוסטרליה, ספק אם הוא עצמו חלם. מעטים עוד יותר האמינו שהוא יכול לזכות. בגיל 35, אחרי שבעונה שעברה פספס טורנירים רבים וירד עד למקום ה-17 בעולם. אבל הוא עשה את זה וכתב עוד פרק בספר ההיסטוריה הפרטי שלו וגם בזה של הטניס העולמי. זכייה חמישית באוסטרליה, תואר גרנד סלאם ראשון מאז ווימבלדון ב-2012.

המשחק היום לא התעלה לרמה גבוהה כפי שאולי היינו רואים מהשניים הללו לפני 6-7 שנים, אבל הוא ייזכר עוד שנים בגלל שזו אולי הפעם האחרונה בה פדרר ונדאל נפגשים בגמר גרנד סלאם. גם בגלל המתח הגדול שהלך ונוצר. השוויצרי הכתיב את הקצב במשך מרבית המשחק, נמנע מנקודות ארוכות ושמר בקנאות על משחקוני הגשה שלו בזכות סרבים איכותיים.

פדרר מעולם לא ניצח את נדאל באליפות אוסטרליה - עד היום. הוא לא גבר על השור ממאיורקה בטורניר גרנד סלאם מאז 2007 - עד היום. תואר גרנד סלאם בגיל 35, זה משהו שרק מישהו אחד עשה לפניו (קן רוזוול בתחילת שנות ה-70). עד היום.

עוד בנושא

פדרר נשא נאום ניצחון בדמעות: "הקאמבק היה מושלם גם אם הייתי מפסיד"
כמעט 5,000 יום בין תארי גרנד סלאם: מספרי הזכייה של פדרר באוסטרליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכה 1, 4:6 לפדרר

נדאל שמר על חבטות ההגשה, פדרר עשה את זה בעצמו ואחרי 10 דקות לוח התוצאות הראה 1:2 לספרדי. השוויצרי נראה טוב מאוד במשחקוני ההגשה שלו, שלט בקצב שלהם ללא עוררין וידע לשמור עליהם. פרשן BBC, פט קאש, הסביר: "חבטת ההגשה של פדרר פנומנלית, היא הפכה ממצוינת לאגדית".

במצב של 3:3, פדרר הביא את היתרון שלו לידי ביטוי ורשם שבירה ראשונה במשחק. את המשחקון הבא ניצח בלי להפסיד נקודה ולבסוף ניצח 4:6. מאמנו של פדרר במשך שנים, ברד גילברט, צייץ: "חבטת גב היד של רוג'ר הרבה יותר התקפית מבדרך כלל".

מערכה 2, 3:6 לנדאל

בתחילת המערכה השנייה המומנטום התחיל להשתנות. פדרר התקשה לראשונה במשחקון הגשה ונדאל שבר אותו וטיפס ל-0:2 מהיר. טניסאי העבר, גרג רוסדסקי צייץ: "נדאל שבר מהר ויש לנו משחק. חבטות ההגשה של פדרר נחלשו".

השוויצרי הצליח להגיע לשתי נקודות שבירה במשחקון הבא, אבל לא ניצל אותן והספרדי עלה ל-0:3. נדאל שבר פעם נוספת, פדרר החזיר בשבירה משלו, אבל מבחינתו זה היה מאוחר ונדאל ניצח 3:6. טניסאי הזוגות הוותיק, ליאנדר פאס: "איזה טניס אינטנסיבי, זה החומר ממנו עשויים אלופים. כל נקודה חשובה".

מערכה 3, 1:6 לפדרר

מערכה חדשה התחילה והרוח שוב שינתה כיוון. פדרר הציל נקודת שבירה של נדאל ומיד לאחר מכן שבר בעצמו ועלה ל-0:2 משכנע. פט קאש ב-BBC: "מצחיק איך שדברים קורים. פדרר ניצל משבירה ובמשחקון הבא שבר את רפא. נדאל היה בשליטה מלאה במשחק מאמצע המערכה השנייה - עד עכשיו".

נדאל הציל שלוש נקודות שבירה כדי לצמק ל-3:1, אבל פדרר ניצח את המשחקון הבא על האפס, שבר ל-1:5 וסגר את הסיפור מיד לאחר מכן. גרג רוסדסקי: "טניס גדול! פדרר לוקח את הכדור כל כך טוב בעלייה". ברד גילברט: "אין ספק - מעולם לא ראיתי את פדרר מכה חבטות גב יד כל כך טובות".

מערכה 4, 3:6 לנדאל

אחרי מערכה שלישית גרועה מבחינתו, נדאל התעורר. טעות של פדרר סייעה לספרדי לעלות ל-0:1 ובהמשך הוא שב ועלה ל-1:3. פט קאש ב-BBC: "רפא עבד קשה והצליח להוציא את רוג'ר מהקצב. כמה זמן זה יחזיק?".

ובכן, זה החזיק. פדרר התקשה להשיב לסרבים של נדאל, הספרדי לא ביצע טעויות ובסופה של המערכה ניצח. פרש יורוספורט, מאטס וילאנדר: "קשה מאוד לחזות מי ינצח, אבל אם אני צריך לנחש, אני הולך על רפא נדאל".

מערכה 5, 3:6 לפדרר

פדרר קיבל טיפול רפואי לפני פתיחת המערכה המכרעת ורגע לאחר מכן עלה למגרש ונשבר במשחקון ההגשה הראשון שלו. נדאל הציל שלוש נקודות שבירה ועלה ל-0:2. ראסל פולר מ-BBC: "פדרר חייב עוד פריצה אחת. הולך להיות עוד הרבה מתח במערכה הזו".

הפריצה הגיעה ב-3:1, כשפדרר צימק, שבר והפך ל-3:4. המשחקון הבא סימן את הבאות. השוויצרי איבד ארבע נקודות שבירה, אבל לא שמט את החמישית ועלה ל-3:5. פדרר הגיש לניצחון, נדאל נלחם כדי להישאר בתמונה, אבל לבסוף לא היה יכול ליריבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully