וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר העפיל לגמר אליפות אוסטרליה, הוויליאמסיות בגמר הנשים

המדורג 17 כבר הוביל 0:2 על בן ארצו ואוורינקה, שחזר לשוויון לפני שפדרר חגג בסיום עם 5:7, 3:6, 6:1, 6:4, 3:6. אצל הנשים: המדורגת 2 חיסלה את לוצ'יץ' ברוני עם 2:6, 1:6, אחותה גברה 7:6, 2:6, 3:6 על ונדוויי

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
רוצה גרנד סלאם ראשון מאז 2012. פדרר בגמר/רויטרס

רוג'ר פדרר העפיל היום (חמישי) לגמר אליפות אוסטרליה אחרי ניצחון נהדר בחמש מערכות מול בן ארצו סטן ואוורינקה. בגמר הנשים ישחקו האחיות וויליאמס, לאחר שסרינה הביסה את מיריאנה לוצ'יץ' ברוני ואילו ונוס גברה על קוקו ונדוויי.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. AP
בקלות. סרינה/AP

רוג'ר פדרר (17, שוויץ) - סטן ואוורינקה (4, שוויץ) 5:7, 3:6, 6:1, 6:4, 3:6

שנה וחצי אחרי גמר הגרנד סלאם האחרון שלו, באליפות ארה"ב, הפנומן השוויצרי ניצח את בן ארצו בתום דו קרב פנטסטי שארך שלוש שעות וארבע דקות. זו הפעם השישית בקריירה של פדרר שהוא מגיע לגמר במלבורן והוא ינסה להניף את התואר בפעם החמישית. בסך הכול, מדובר בגמר גרנד סלאם 28 בקריירה של פדרר, כאשר עד כה מאזנו עומד על 10:17. הוא לא זכה בתואר גרנד סלאם מאז ווימבלדון 2012. פדרר חבט ל-11 אייסים במשחק, מול 10 של ואוורינקה. הואסיים עם יתרון 45:47 בווינרים.

המשחק נפתח בקצב טוב, כאשר כל אחד שומר על הגשותיו בזכות כמה נקודות יפות, בדרך ל-1:2 לפדרר. במשחקון הבא פדרר עלה ל-0:40, אך איבד את כל אפשרויות השבירה ו-ואוורינקה איזן, לפני שהוא עצמו איבד שתי אפשרויות שבירה במשחקון החמישי ופדרר עלה ל-2:3. המשחק נטול השבירות נמשך כאשר ואווקינה משווה ל-4:4. ואוורינקה השיג נקודת שבירה במשחקון ה-11, אך פדרר הציל אותה ועלה ל-5:6. השבירה הראשונה במשחק הגיעה במשחקון הבא, אותו לקח פדרר בדרך ל-5:7 במערכה הראשונה.

המערכה השנייה נפתחה ללא שבירות, בדרך ל-2:2. רגע של חוסר ריכוז עלה לוואוורינקה ביוקר ופדרר שבר כדי לעלות ל-2:4. משם והלאה המדורג 17 לא השאיר לחברו/יריבו שום סיכוי במערכה, שנגמרה תוך 31 דקות בלבד עם 3:6, בדרך ל-0:2 במערכות.

במערכה השלישית הגיעה התפנית מכיוונו של ואוורינקה, ששבר בפעם הראשונה במשחק ועלה ל-1:3 במערכה. ואוורינקה שמר על ההגשה שלו ובמשחקון הבא שבר שוב בדרך ל-1:5 וניצחון בטוח במערכה השלישית.את המשחקון הבא ואוורינקה ניצח על האפס בדרך ל-1:6 קליל במערכה תוך 36 דקות.

המערכה הרביעית נפתחה בסערה מבחינתו של ואוורינקה, ששבר בפעם השלישית ברציפות ועלה ל-0:1. האם אנחנו בדרך למותחן של חמש מערכות? לא אם זה תלוי בפדרר ששבר מיד בחזרה ל-1:1. כל שחקן שמר על הגשותיו מכאן והלאה, בדרך ל-3:3. במשחקון התשיעי, ואוורינקה סיפק שתי נקודות אדירות ועם אפשרות השבירה השלישית שלו הצליח לעשות זאת ולעלות ל-4:5. ואוורינקה לקח את המערכה עם 4:6 ואנחנו הולכים למערכה חמישית.

אחרי כמעט עשר דקות של הפסקה אותה ביקש פדרר, המערכה החמישית יצאה לדרך. ואוורינקה כמעט שבר במשחקון החמישי, אך פדרר התעשת בדיוק בזמן ונשאר בחיים. במשחקון הבא הגיע תורו של ואוורינקה לאבד את הראש ועם שגיאה כפולה, הוא סידר לפדרר את השבירה, 2:4. ואוורינקה נשאר במשחק וצימק ל-3:5, מה שהוביל את פדרר להגיש לניצחון. זה נגמר ב-3:6 ופדרר בגמר!

עוד באותו נושא

פדרר: "בחלומות הפרועים שלי לא האמנתי שאגיע כל כך רחוק פה"

לכתבה המלאה
ואוורינקה העצבני שבר מחבט/AP

ונוס וויליאמס (13, ארה"ב) - קוקו ונדוויי (35, ארה"ב) 7:6 (3), 2:6, 3:6

הדרבי האמריקאי היה מרתק והסתיים אחרי שעתיים ו-25 דקות עם ניצחון של ונוס, שהעפילה לגמר גרנד סלאם ראשון מאז 2009 ועצרה את הריצה היפה של המדורגת 35. המערכה הראשונה עוד הייתה של ונוודי, שניצחה 3:7 בשובר השוויון, אבל משם והלאה הכול הלך לכיוון של ונוס, שהשיגה חמש שבירות במשחק ונהנתה מ-1 מ-13 רע מאוד של יריבתה בנקודות שבירה.

סרינה וויליאמס (2, ארה"ב) - מיריאנה לוצ'יץ' ברוני (קרואטיה) 2:6, 1:6

הריצה המופלאה של הקרואטית נעצרה בברוטאליות עם תבוסה מול השחקנית הטובה מכולן. סרינה שלטה בהתמודדות מהכדור הראשון ועד לאחרון ובכושר הזה, קשה לראות אותה נעצרת גם בגמר מול אחותה ונוס, כאשר התואר השביעי במלבורן הולך ומתקרב. המשחק הזה נמשך בקושי 50 דקות ופערי הרמות היו בשמיים, כאשר לוצ'יץ' ברוני רושמת 23 טעויות לא מחויבות ומנגד, האמריקאית מפציצה 54 ווינרים.

ונוס וויליאמס טניסאית אמריקאית. AP
חזרה לגמר גרנד סלאם אחרי שבע שנים. ונוס/AP
קוק ונדוויי טניסאית אמריקאית. AP
כל כך קרוב, כל כך רחוק. ונדוויי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully