וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוצ'יץ' ברוני חגגה בדמעות: "זה מכפר על כל מה שעברתי בחיים"

המסע המדהים של הקרואטית מגיע לשיא חדש: הטניסאית שעברה התעללות ואיבדה את כל כספה חגגה העפלה לחצי הגמר באוסטרליה: "רוצה להתפרסם כלוחמת גדולה, שמנצחת בניגוד לכל הסיכויים". סרינה, יריבתה בחצי, מחמיאה: "זה סיפור מדהים"

עריכת וידאו: מתן חדד
הטניסאית הקרואטית מיריאנה לוצ'יץ' ברוני. GettyImages
לא מאמינה. מיריאנה לוצ'יץ' ברוני/GettyImages

המסע המרגש של מיריאנה לוצ'יץ' ברוני באוסטרליה נמשך הלילה (בין שלישי לרביעי) עם העפלה לחצי הגמר - 19 שנים אחרי הניצחון היחיד שלה אי פעם במלבורן פארק עד לריצה הנוכחית. כמו לאורך כל החיים והקריירה שלה, גם הלילה הקרואטית המדורגת 79 בעולם עבדה קשה מאוד, עם המון עליות וירידות, עד לניצחון על קרולינה פלישקובה (5, צ'כיה) 4:6, 6:3, 4:6.

עוד בנושא

אליפות אוסטרליה: לוצ'יץ' ברוני, סרינה ודימיטרוב בחצי הגמר
גם רוג'ר פדרר עלה לחצי הגמר, הישג היסטורי לוונוס וויליאמס

הטניסאית הקרואטית מיריאנה לוצ'יץ' ברוני. GettyImages
אחרי 18 שנה. מיריאנה לוצ'יץ' ברוני/GettyImages

הקרואטית, שנחשבה לעילוי כילדה (השתתפה לראשונה באליפות ארה"ב בגיל 15, והגיעה לחצי הגמר בווימבלדון 1999 כשהיא בת 17), עברה חיים קשים במיוחד. היא נולדה בדורטמונד בגרמניה, סבלה מהתעללות פיזית מאביה, ובעבר סיפרה שכל הפסד בטורניר היה עולה לה בשעות של מכות רצח עם נעל כשהיא סגורה עם אביה בחדר המקלחת.

לאחר מכן ברחה עם משפחתה מקרואטיה, כשמי שסייע לה היה גוראן איבניסביץ', שמילט אותם לארה"ב תחת שמירה ואבטחה. בהמשך גם איבדה את כל הכסף שהרוויחה והסתבכה עם סוכנות IMG לייצוג טניסאים בתביעת ענק. במשך חמש שנים היא בכלל לא שיחקה בטורנירי גרנד סלאם, חזרה ב-2008, אבל רק עכשיו מגיעה לשיא, בגיל 34.

"אני יודעת מה המשמעות של העפלה לחצי גמר גרנד סלאם עבור כל שחקן, אבל מבחינתי זה לא ייאמן", אמרה בהתרגשות, כשהיא מתקשה לעצור את הדמעות, "אני לעולם, לעולם, לא אשכח את היום הזה ואת השבועיים האחרונים פה. זה באמת מכפר על כל מה שעברתי בחיי. העובדה שהייתי כל כך חזקה, ושיכולתי להילחם כל כך חזק, זה באמת מדהים. אני רוצה להתפרסם כלוחמת גדולה, שהתגברה על הכל, כנגד כל הסיכויים. זה מה שמעניק לי גאווה".

הטניסאית הקרואטית מיריאנה לוצ'יץ' ברוני. GettyImages
נחישות מרשימה. מיריאנה לוצ'יץ' ברוני/GettyImages

גם הלילה לוצ'יץ' ברוני בת ה-34 הראתה נחישות מרשימה, כששיחקה מעט פצועה וחבושה מול פלישקובה הפייבוריטית, ובמהלך המשחק איבדה 7 פעמים את ההגשה שלה, אבל המערכה השלישית הצליחה לעצור את המומנטום של פלישקובה כשלקחה פסק זמן לטיפול רפואי. לאחר מכן זכתה ב-12 מתוך 13 הנקודות הבאות, הניחה מגבת עטופה בקרח על צווארה, ועם סים המשחק, אחרי הניצחון, הצטלבה וכרעה על המגרש כלא מאמינה.

"כשלקחת את פסק הזמן הרפואי, לא ידעתי מה בדיוק אני מרגישה", אמרה הטניסאית שהבטיחה זכייה ב-900 אלף דולר, "באותו רגע הרגשתי שרק אלוהים יוכל לעזור לי. זה מה שנתן לי את הכוח". בסיבוב הבא היא תפגוש את סרינה וויליאמס בקרב על מקום בגמר. "היא אלופה אמיתית", אמרה לוצ'יץ' ברוני על סרינה, "אני עדיין בטורניר, ואני רוצה לשמור על קור רוח וריכוז, ולתת עוד הופעה טובה גם בחצי הגמר".

הטניסאית הקרואטית מיריאנה לוצ'יץ' ברוני. GettyImages
"לא ידעתי מה בדיוק אני מרגישה". מיריאנה לוצ'יץ' ברוני/GettyImages

סרינה, מנגד, תמשיך את מסעה לתואר גרנד סלאם 23 בקריירה, אחרי שגברה 2:6, 3:6 על ג'ו קונטה. לאחר שגם ונוס וויליאמס (בת ה-36) עלתה לחצי הגמר, כעת מתוך ארבע האחרונות בטורניר יש שלוש טניסאיות מעל לגיל 34. "אני מאוד שמחה בשביל ונוס, ברור", אמרה סרינה בת ה-35, "היא מצליחה בצורה מדהימה, אבל אני גם מאוד שמחה עבור יריאנה. הייתי שם כשהיא התחילה, ולראות אותה מצליחה ככה, איך היא לא מוותרת, זה מעורר השראה, זה באמת סיפור מדהים. בסופו של דבר, זה גורם לי להבין שכל אדם חייב ללכת בכל הכוח על החלומות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully