וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: נדאל ניצח את ראוניץ' ועלה לחצי הגמר, יפגוש את דימיטרוב

לא נס ליחו של השור ממאיורקה: ניצח 4:6, 6:7 (7:9), 4:6 את הקנדי ועלה לארבע האחרונים במלבורן לראשונה מאז 2014. סיפור הסינדרלה של לוצ'יץ' ברוני נמשך עם ניצחון על פלישקובה, תפגוש את סרינה וויליאמס

רויטרס
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל חוגג ניצחון אליפות אוסטרליה. רויטרס
חוזר לחצי הגמר לראשונה מאז 2014. נדאל/רויטרס

היום העשירי באליפות אוסטרליה הביא עמו החל מהלילה (בין שלישי לרביעי) את החלק השני של רבעי הגמר בגברים ובנשים. במשחקים המוקדמים סרינה וויליאמס ומיריאנה לוצ'יץ' ברוני הבטיחו מקום בחצי הגמר. אצל הגברים, גריגור דימיטרוב ניצח בקלות את דויד גופן והמשיך לשלב הבא. בחצי הגמר הוא יפגוש את רפאל נדאל, שניצח את מילוש ראוניץ' במשחק שסגר את היום.

בחצי הגמר נשים:
קוקו ואנדוויי - ונוס וויליאמס
מיריאנה לוצ'יץ' ברוני - סרינה וויליאמס

חצאי הגמר גברים:
רוג'ר פדרר - סטן ואוורינקה
גריגור דימיטרוב - רפאל נדאל

* בטורניר הנוער הנערך במקביל במלבורן עלה הישראלי ישי עוליאל לרבע הגמר עם ניצחון קל במיוחד 0:6, 0:6 על אלכסנדר רוסטארט האמריקאית. עוליאל בן ה-17, המדורג רביעי בטורניר ו-934 בעולם, יפגוש בשלב הבא את מנלאוס אפסטת'יו הקפריסאי (1,504 בעולם).

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל חוגג ניצחון אליפות אוסטרליה. רויטרס
יכול ללכת עד הסוף? נדאל/רויטרס
הטניסאי הקנדי מילוש ראוניץ'. רויטרס
קפא ברגעי ההכרעה. ראוניץ'/רויטרס

גברים

רפאל נדאל (9, ספרד) - מילוש ראוניץ' (3, קנדה) 4:6, 6:7 (7:9), 4:6

אליפות אוסטרליה הנוכחית היא שעתם הגדולה של השחקנים הוותיקים, אלה שרבים כבר הספידו. ונוס וויליאמס ומיריאנה לוצ'יץ' ברוני הוותיקות עלו לחצי הגמר בטורניר הנשים, רוג'ר פדרר עלה לארבע הגדולים אצל הגברים וכעת הגיע גם תורו של נדאל, שהעפיל לחצי הגמר באוסטרליה בפעם החמישית, ולראשונה מאז 2014. מנגד, ראוניץ' נראה מתוח ובעיקר חלש מנטלית, כשפספס לא פחות משש נקודות מערכה בסט השני. הקנדי פספס צ'אנס נדיר לעלות בפעם השנייה בקריירה לחצי הגמר במלבורן.

מהלך המשחק

מערכה 1

נדאל השיג שבירה במשחקון השביעי כדי לעלות ל-3:4, והשלים ניצחון במערכה תוך 43 דקות. הוא עשה את זה עם מאזן מרשים של 12 ווינרים ו-2 שגיאות לא מחויבות, כשמכות ההעברה שלו הופכות את הקנדי לא אפקטיבי ליד הרשת (8 מ-16 בלבד), כשראוניץ' משיג רק 64 אחוזי הצלחה על ההגשה הראשונה.

מערכה 2

ראוניץ' הציג משחק הגשה משופר, אבל ביתרון 2:3 הוא נשמע אומר למאמנו "אני לא יכול ללחוץ יותר", וירד לפסק זמן רפואי. נדאל החזיר לעצמו את השליטה עם ניצחון בשני המשחקונים הבאים, אבל ראוניץ' התעשת והשיב מלחמה בדרך ליתרון 4:5. הקנדי פספס במשחקון הבא סט פוינט, ונדאל השווה ל-5:5. ראוניץ' שוב היה קרוב לנצח במערכה, אבל פספס עוד הזדמנות והמערכה הלכה לשובר שוויון, בה נדאל שוב הוכיח עליונות מנטלית בדרך לניצחון 7:9 בשובר השוויון, ו-0:2 במערכות.

מערכה 3

נדאל וראוניץ' שמרו על ההגשות האחד של השני בפתיחת המערכה, כשנדאל מוביל 1:2. המגמה נמשכה גם במשחקונים הבאים, כשראוניץ' לא מצליח להתמודד עם ההגשות של נדאל, שהוביל 3:4. מנגד, גם נדאל התקשה מאוד עם ההגשות של ראוניץ', שהוביל בשלב זה 3:14 באייסים. למרות היתרון באייסים, נדאל המשיך לשלוט בעניינים, ונקודה מבריקה שלו סידרה לו שבירה בדיוק ברגע הנכון, בדרך לניצחון 4:6 במערכה ובמשחק כולו, שהסתיים תוך שעתיים ו-46 דקות.

הטניסאי הקנדי מילוש ראוניץ'. רויטרס
נתקל בסלע. ראוניץ'/רויטרס

דויד גופן (11, בלגיה) - גריגור דימיטרוב (15, בולגריה) 6:3, 6:2, 6:4

אחרי שסיים את המסע הקסום של דניס איסטומין, המדורג 15, גריגור דימיטרוב הבולגרי, הדיח גם את דויד גופן המדורג 11, לאחר ניצחון בשלוש מערכות, 3:6, 2:6, 4:6, תוך 2:12 שעות. לדימיטרוב, שניצח בעבר את גופן במפגש היחיד ביניהם עד למפגש באוסטרליה, היו 25 טעויות בלתי מחויבות בלבד לכל אורך המשחק זאת לעומת 46 של יריבו. הוא חבט 33 ווינרים (לעומת 29 של גופן) ושמונה אייסים, וניצח ב-75 אחוזים מהמקרים כשחבט סרב ראשון מוצלח.

מיריאנה לוצ'יץ'-ברוני, טניסאית קרואטית. AP
איזה סיפור. לוצ'יץ' ברוני/AP

נשים

מיריאנה לוצ'יץ' ברוני (קרואטיה) - קרולינה פלישקובה (5, צ'כיה) 4:6, 6:3, 4:6

סיפור הסינדרלה של הקרואטית בת ה-34 (בקרוב 35) נמשך. לראשונה מאז 1999, כן, 1999, לוצ'יץ' ברוני העפילה לחצי גמר גרנד סלאם (ווימבלדון), אבל אם המומנטום יימשך, זה עוד עשוי שלא להיעצר כאן. אז נכון, היא פחות "קשישה" מוונוס ווליאמס שגם כן העפילה לחצי הגמר, אבל הסיפור שלה לא פחות מרגש. אחרי שכבר הדיחה את המדורגת 3 אגניישקה רדוואנסקה, הקרואטית נראתה מצוין והשלימה ניצחון מפתיע מאוד תוך שעה ו-50 דוקת. המערכה הראשונה הלכה לטובתה בזכות שבירה מוקדמת, פלישקובה גרמה לה לדפיקות לב מואצות כשחזרה למשחק במערכה השנייה, אבל ההמשך שוב היה של הקרואטית, שעם סיום המשחק פרצה בבכי על החימר.

סרינה וויליאמס (2, ארה"ב) - ג'ו קונטה (9, בריטניה) 2:6, 3:6

ללא קשיים מיוחדים, סרינה השאירה את התקווה הבריטית מאחור ותפגוש כעת תקווה אחרת בחצי הגמר, אולי בשאיפה לפגוש את אחותה ונוס במשחק הגמר. האמריקאית, הפייבוריטית כמובן לזכייה בפעם השביעית בטורניר, לא ממש התקשתה עד כה והמגמה נמשכה גם הלילה. קונטה אמנם לא שמטה אף מערכה בטורניר עד המשחק הזה, אבל הפעם לא הייתה יכולה לעוצמה של יריבתה האמריקאית, שסגרה עניין תוך שעה ו-17 דקות בלבד.

סרינה וויליאמס, טניסאית אמריקאית. AP
דומיננטיות מרשימה. סרינה/AP
בת זוגו של נדאל, מריה פרנסיסקה פרלו. רויטרס
נהנית מרפא, בן זוגה/רויטרס
מאמניו של נדאל, קרלוס מויה, טוני נדאל. רויטרס
המאמנים. מויה ונדאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully