וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "גם ערן זהבי קיבל הצעה כמעט בכל חלון, אבל עזב רק בקיץ"

23.1.2017 / 7:30

ההולנדי שלח מסר חד לטל בן חיים: "מכבי תל אביב לא מונעת משחקניה להתקדם". וגם: החיפוש אחרי מאמן חדש, העסקה שתשלח את דור פרץ לקבוצה אחרת, הציפיות הגבוהות ממרסלו והזינוק הנרגש של ברק יצחקי

יוסי ציפקיס

1. קרויף ידריך גם בגביע מחרתיים

גם במשחק הגביע ביום רביעי מול הפועל רעננה ג'ורדי קרויף יעמוד על הקווים. עד כה פיזר ההולנדי ערפל באשר למועד בו ימונה מאמן חדש לקבוצה. עד כה הוא סיים כל משחק אותו העביר כמאמן עם שאיפה לא להיות על הספסל במשחק שיבוא אחריו. אמש בתום המשחק מול בני סכנין שהשאיר אותו על מאה אחוזי הצלחה כמאמן חירום, הבהיר קרויף: "גם במשחק הקרוב אהיה על הקווים. הלוואי שהייתי יכול לשתף אתכם מדוע זה לוקח כל כך הרבה זמן. אולי ביום מן הימים אעשה זאת".

כשנשאל מדוע הוא לא לוקח על עצמו את התפקיד לפחות עד סוף העונה לאור המאזן המושלם, אמר המנהל הספורטיבי: "זה לא יהיה נכון. לי יש את התפקיד שלי. למאמן יש את התפקיד שלו וצריך להפריד בין הדברים לטובת מכבי תל אביב". לא ברור מדוע מינוי המאמן כה מתעכב. גורם במכבי תל אביב אמר אמש: "המאמנים שג'ורדי ביקש לא היו פנויים. המגעים מול הקבוצות עדיין בעיצומם. יש כאלה שגם סירבו לשחרר ולכן היה צריך לעבור הלאה. בגלל שנכשלנו עם שוטה, לג'ורדי אסור היה לטעות עם המאמן הבא ולכן הוא כיוון מלכתחילה על כאלה שעובדים ושהמועדונים שלהם רוצים להשאיר אותם".

עוד בנושא

צמד של סקאריונה נתן למכבי תל אביב 1:2 על סכנין
ג'ורדי קרויף: "במחצית הראשונה היה נחמד לצפות בקבוצה"
הטופ והפלופ: גיליון הציונים של המשחק ונבחרת המחזור
מגעים להעברתו של נוסא איגייבור לטיאנג'ין קואנג'יאן הסינית

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יודע שאסור לו לטעות עם המאמן הבא. ג'ורדי קרויף/יוסי ציפקיס

2. "בן חיים? אני רוצה להתחזק, לא להחליש את מכבי"

כשקרויף נכנס לאולם מסיבות העיתונאים באיצטדיון בנתניה, הוא ביקש לא להישאל על העברות של שחקנים. עד הימים האחרונים קרויף נמנע מלשתף את התקשורת במעברים של שחקנים אל מכבי. עכשיו כשמדובר בשחקנים כמו טל בן חיים ונוסא איגייבור שעשויים לעזוב את מכבי תל אביב, הוא גם ביקש לא לחטט. אלא שמשהו בכל זאת גרם אמש לקרויף לדבר.

בימים האחרונים הוא שומע שיותר מדי אנשים טוענים שליבו עשוי אבן. שהוא חושב רק על עצמו ועל מכבי תל אביב ולא על בן חיים שרוצה להגשים חלום ולצאת לאירופה. קרויף שלא רצה בשום אופן להתייחס לעניין וגם הצליח מול מצלמות הטלוויזיה, נכנע מאוחר יותר מול אתרי האינטרנט וכך אמר: "ראשית, כשזה מגיע להחלטות כספיות לא אני האיש שנותן את ההחלטה האחרונה. שנית, מכבי תל אביב לא מונעת משחקניה להתקדם. מכרנו את אלירן עטר, מכרנו את ערן זהבי. אלה היו הסקוררים הכי גדולים שלנו ומכרנו אותם. ההבדל הגדול הוא שזה היה ביוני ולא בינואר. ינואר זה לא חלון שאני צריך להחליש בו את מכבי תל אביב, אלא דווקא להתחזק. ערן זהבי קיבל הצעה לעזוב כמעט בכל חלון העברות אבל הוא עזב בסופו של דבר בקיץ כשזה היה הוגן עבור מכבי תל אביב".

קרויף הבהיר כי זו תהיה הפעם האחרונה שיתייחס לנושא בן חיים. רגע לפני שעבר לשאלה הבאה הוא ביקש להוסיף בעניין ההיעדרות של השחקן מהמשחק אמש: "אני מאמין במאה אחוז שטל היה פצוע הערב ולא יכול היה לשחק. הסיבה שהוא נעדר זו פציעה ולכן אל תנסו לבשל ארוחה שלא קיימת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם טל בן חיים. ברני ארדוב
מצא את ההבדלים. טל בן חיים עם ערן זהבי/ברני ארדוב

3. דור פרץ תלוי באיגייבור ובייני

עם ההחתמה הצפויה של מרסלו הברזילאי יש למכבי תל אביב שישה זרים. כפי שנחשף כאן אתמול, מכבי תל אביב מנהלת מגעים למכירתו של נוסא איגייבור כשאחת האופציות לקליטתו היא הקבוצה הסינית טייאנג'ין קוואנג'ין אותה מאמן פאביו קנאברו. במכבי סירבו אמש לאשר את הדברים או אפילו להתייחס אליהם. איגייבור טען כי איש ממכבי תל אביב לא דיבר איתו על עזיבה ולכן הוא מתנהל בינתיים כרגיל.

מי שממתין להתפתחויות בגזרת איגייבור הוא דור פרץ. במידה שאיגייבור ישאר, יושאל פרץ בוודאות לקבוצה אחרת כדי שישחק. בהנחה שהעסקה לצירופו של שרן ייני מויטסה ארנהם תצא לפועל, יתווסף עוד קשר אחורי לסגל, כך שלא יהיה טעם להשאיר את פרץ אותו רוצים בהשאלה לא מעט מועדונים בליגה. אף שהשחקן שותף אתמול כמחליף במשחק, קרויף סירב להצהיר שהוא ישאר ולכן עתידו תלוי בעזיבת איגייבור ובצירוף ייני.

4. רק תחנת מעבר למרסלו?

"חיפשנו שחקן רעב, צעיר, בעל תשוקה וכזה שיחלום להגיע לליגות גדולות יותר באמצעות מכבי תל אביב", כך הסביר קרויף את הסיבות לצירופו של הברזילאי הצעיר מרסלו. "אנחנו מקווים שהבאנו שחקן שייתן לנו הרבה כוח במרכז השדה. הוא צעיר וייקח לו זמן להתאקלם בישראל. ניתן לו זמן כמו שנתנו לקיארטנסון. בכל הקשור לאופי שלו, הוא יכול להיות גם בתפקיד הקשר האחורי וגם בתפקיד קשר 50-50".

מרסלו שחקן ויטוריה חוגג שער. GettyImages
"ניתן לו זמן כמו שנתנו לקיארטנסון". מרסלו/GettyImages

5. סקאריונה הרגיע את יצחקי

טל בן חיים הוא בועט הפנדלים הקבוע של מכבי תל אביב. בהיעדרו אמש, הורה ג'ורדי קרויף עוד לפני המשחק לברק יצחקי לבעוט מהנקודה הלבנה. יצחקי החמיץ בבעיטה מאוד מרושלת ואחריה קצת יצא מאיזון. כשהוחלף על ידי יוסי בניון, קרויף חיבק אותו ממושכות ליד הספסל. "היה לי קשה להוציא את ברק", הודה אמש קרויף. "אני אוהב את ברק. הוא מנהיג, הוא ווינר וכשהוא עשה לחץ כל השחקנים חיקו אותו ונראינו נהדר. אבל רציתי רגליים יותר רעננות והחלפתי אותו. אני לא יודע אם גם בעתיד אגיד שברק יבעט את הפנדלים".

יצחקי היה לחוץ מאוד על הספסל אחרי שיצא. הוא לא רצה שהסיכוי האחרון, אולי, להדביק את באר שבע יתפספס בגללו. כשאוסקר סקאריונה כבש את שער הניצחון, יצחקי קפץ מהספסל כמעט עד רחבת ה-16. "התגעגעתי מאוד לשחק", אמר סקאריונה בסיום. "מכבי תל אביב הביאה אותי בשביל משחקים כאלה ויכולת כזו. אני רוצה לשחזר בכל משחק את היכולת הזו מעכשיו. כשכבשתי רצתי לצוות הרפואי של המועדון. להם אני חייב הרבה ובזכותם חזרתי לעצמי".

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ימשיך לבעוט פנדלים? ברק יצחקי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully