וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארי: "כשהייתי צעיר יותר הייתי נשבר מזה". קרבר: "צריכה לעשות חושבים"

שני המדורגים 1 בעולם הודחו באוסטרליה, מישה זברב חגג את הניצחון על אנדי מארי: "זה מרגיש לא אמיתי". פדרר חוגג העפלה, אנג'ליק קרבר עלולה לאבד את הפסגה לסרינה: "אנסה לחזור חזקה יותר"

AP

אין סוף להפתעות באליפות אוסטרליה. הבוקר (ראשון) הושלמה סנסציה נוספת, כשאנדי מארי הודח בשמינית הגמר עם הפסד 7:5, 5:7, 6:2, 6:4 למישה זברב תוך שלוש דקות ו-34 דקות. בכך המדורג 1 בעולם הצטרף לנובאק דג'וקוביץ', המדורג 2 בעולם, שאף הוא כבר הודח בסיבוב השני. כעת, כששני המדורגים 1 ו-2 בעולם בחוץ, נראה שכל הקלפים מתערבבים מחדש ושחקנים שלא ממש חלמו לזכות בטורניר מקבלים כעת תקווה מחודשת.

מארי אמנם הרשים במשחקיו הקודמים בטורניר, אבל הפעם לא הצליח להתגבר על האגרסיביות והנחישות של יריבו הגרמני, שהפך לסיפור סינדרלה מושלם. הגרמני בן ה-29, מקום 50 בעולם, התמודד לאורך הקריירה עם אינספור פציעות וקשיים. בשלב מסוים אף חשב לפרוש כדי להתמקד באימון אחיו הצעיר, אלכס (סשה) זברב. הבוקר הוא סגר מעגל עם הישג השיא שלו בטורניר גרנד סלאם, ועל הדרך גם הבטיח לעצמו קפיצה משמעותית בדירוג, עם טיפוס של 15 מקומות היישר למקום ה-35.

עוד בנושא:
סנסציה באוסטרליה: מישה זברב הדיח את אנדי מארי בשמינית הגמר

אנדי מארי טניסאי סקוטי. AP
פספס הזדמנות גדולה. מארי/AP

"האמת שאני לא יודע איך ניצחתי את המשחק הזה, אולי אתם צריכים להגיד לי, כי לא הייתי בהכרה", אמר זברב הנרגש בסיום. "יש כמה נקודות שאני מריץ בראש לאחור ופשוט לא מבין איך השגתי אותן. הניצחון הזה הוא כל העולם בשבילי, זה פשוט מדהים. אני עדיין לא מעכל מה עשיתי כי כל זה חדש לי, כל זה מרגיש קצת לא אמיתי כרגע".

זברב הוסיף ש"היה קל להיות אגרסיבי, אבל קשה להישאר רגוע. חשבתי שיהיו לי הרבה שגיאות כפולות, אבל למרבה המזל זה לא קרה לי בהרבה. הקהל פה עזר לי להישאר בפוקוס גם ברגעים הקשים של המשחק".

על אחיו, אלכס שהפסיד לרפאל נדאל בסיבוב השלישי וצפה במשחק מהיציע, אמר זברב: "הוא תמיד מאתגר אותי ואני אוהב להסתכל עליו תוך כדי משחקים, כי זה נותן לי השראה".

בשלב הבא זברב יפגוש את רוג'ר פדרר או קיי נישיקורי, שמתמודדים זה מול זה בשעה זו. לזברב ברור את מי הוא רוצה בשלב הבא. "לפגוש את רוג'ר יהיה חלום בשבילי, כי כילד תמיד הערצתי אותו. זאת יכולה להיות סגירת מעגל", אמר.

מנגד, מארי התקשה להסביר כיצד הפסיד, ובעיקר שפע מחמאות ליריבו. "זה היה משחק קשה וארוך, בתנאים קשים. מישה עשה דברים נהדרים ועשה דברים שלא הרבה שחקנים יכולים לעשות. הגיע לו לנצח, למרות שמאוד מאכזב וקשה עבורי להפסיד", אמר.

מארי הוסיף: "אולי כשהייתי צעיר יותר הייתי נשבר מדבר כזה, אבל היום זה בעיקר מאכזב. אני יודע שהייתי יכול לשחק טוב יותר, שיכולתי להוציא יותר מעצמי, אבל גם זוכר שבשנה שעברה הייתי במיטבי בכל טורנירי הגרנד סלאם. אני לא רוצה לשכוח את זה, אלא רק ללמוד ממה שקרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. AP
מוכן לקרב הבא. פדרר/AP

המאזן המרשים של רוג'ר פדרר מול קיי נישיקורי נמשך עם העפלה לשמינית הגמר, בסיומו של מותחן. אחרי מפגש בו הפגין עליונות מרשימה, השוויצרי עשוי לנצל את ההדחות של מארי ונובאק דג'קוביץ' בדרך לתואר נוסף. בסיום, פדרר חגג: "זה היה כמעט אבוד, אבל אני שמח להיות חלק מהמשחק הנהדר הזה. לא הצלחתי להגיש בצורה טובה בפתיחה, הדברים התפתחו בצורה שונה. הגעתי למסקנה שזה לא יכול להתדרדר יותר מזה, היה לי קשה מול נישיקורי אבל אני שמח שהדברים השתנו בשבילי. לא גנבתי ממנו אף סט, שיחקתי טוב ואז אמרתי לעצמי להישאר רגוע - כי זה הדבר הכי חשוב שאני יכול לעשות, זה השתלם בסיום ואני מאושר".

על המפגש הבא: "צפיתי במשחק בין מארי לזברב, גם כשאני לא נוסע בין טורנירים אני תמיד צופה בטניס בבית שלי. אני אוהב את מישה, הוא שיחק בצורה נהדרת ואני שמח בשבילו. הגיע לזברב לנצח, אני בטוח שזה קשה עבור אנדי מארי אבל הוא יתאושש מההפסד".

אנג'ליק קרבר טניסאית גרמנייה. רויטרס
קרבר במסיבת העיתונאים/רויטרס

מי שהשלימה את היום הסנסציוני הייתה אנג'ליק קרבר, כשהמדורגת ראשונה בעולם ואלופת הטורניר מהשנה שעברה הפסידה לקוקו ואנדוויי האמריקאית (35 בעולם) 6:2, 6:3 תוך 68 דקות בלבד. שנה עברה מאז שקרבר הדהימה את הטניס העולמי עם ניצחון גדול על סרינה בגמר שהעניק לה תואר גרנד סלאם ראשון, בדרך לשנה מדהימה, אבל בשבועות האחרונים הגרמנייה מקרטעת.

"זה היה משחק קשה, וכמובן שאני מאוכזבת, פשוט לא הרגשתי את הכדור הערב", אמרה קרבר, "ההכנות שלי היו כמו שרציתי, הגעתי לכאן כדי לשחק טניס טוב, סיבוב אחרי סיבוב, קיוויתי להמשיך את התנופה שלי מהשנה שעברה. אבל זה טניס, יש ימים טובים וימים רעים. ללא ספק היום לא היה יום טוב".

סרינה וויליאמס תוכל לעלות למקום הראשון בעולם אם תזכה בטורניר ותניף גביע גרנד סלאם 23 בקריירה, ותשים קץ לשליטה של קרבר. "אני חושבת שאני צריכה לעשות קצת חושבים על כל מה שקורה לי בשבועות האחרונים, ולראות מה אני יכולה לקחת מזה. אנסה לחזור חזקה יותר".

המספרים

* לראשונה מאז 2004, שני המדורגים 1 ו-2 בעולם הודחו לפני רבע הגמר בטורניר גרנד סלאם. הפעם האחרונה בה זה קרה באוסטרליה היתה ב-2002.

* זברב הוא הגרמני הראשון שמנצח מדורג 1 בטורניר גרנד סלאם מאז שבוריס בקר ניצח את אנדרה אגאסי בחצי גמר ווימבלדון ב-1995.

* בשנה שעברה מארי היה היחיד שהגיע לפחות לרבע הגמר בכל אחד מארבעת טורניר הגרנד סלאם. היום הרצף הזה הסתיים.

* זברב הוא המדורג הכי נמוך שמנצח את המדורג 1 בעולם בטורניר גרנד סלאם מאז שמראט סאפין (אז 86 בעולם) ניצח את אנדי רודיק באליפות אוסטרליה ב-2004.

בסבב מתרגשים מזברב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully