וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה באוסטרליה: זברב הדיח את מארי, גם קרבר הודחה, פדרר ברבע הגמר

אחרי דג'וקוביץ', גם המדורג 1 בעולם הודח מוקדם מהצפוי עם הפסד 7:5, 5:7, 6:2, 6:4 לגרמני (50). הראשונה בעולם הפסידה 6:2, 6:3 לוונדוויי, השוויצרי ניצח 6:7 (4:7), 6:4, 6:1, 4:6, 6:3 את נישיקורי, גם ואוורינקה עלה עם ניצחון על אנדראס ספי

AP

אליפות אוסטרליה לא מפסיקה לספק הפתעות גדולות. אחרי שנובאק דג'וקוביץ' כבר הודח, גם המדורג 1 בעולם אנדי מארי עף הבוקר (ראשון) מוקדם מהצפוי עם הפסד סנסציוני למישה זברב. אם זה לא מספיק, אצל הנשים, המדורגת ראשונה אנג'ליק קרבר, הפסידה וגם כן סיימה את דרכה בטורניר. סטן ואוורינקה גבר על אנדראס ספי, ובהמשך נערכו שני משחקים נוספים בטורניר הגברים: רוג'ר פדרר עלה לרבע הגמר עם ניצחון מרשים על קיי נישיקורי, וגם ג'ו ווילפריד צונגה העפיל לשלב הבא.

גברים

אנדי מארי (1) - מישה זברב (50) 7:5, 5:7, 6:2, 6:4

אוסטרליה פשוט לא עושה טוב למארי. הטורניר בו הפסיד בכל חמשת הגמרים בהם הופיע שוב לא האיר לו פנים, הפעם עם הדחה כבר בשמינית הגמר, השלב הכי מוקדם בו הוא עף במלבורן מאז שנת 2009. למארי היה צ'אנס נדיר ללכת עד הסוף הפעם: מי שנראה כיריבו העיקרי על התואר לפני פתיחת הטורניר, נובאק דג'וקוביץ', כבר הודח, ומארי עצמו נראה בשלבים מוקדמים יותר בכושר פשוט מצוין. כל זה לא מנע ממישה זברב, אחד השחקנים הכי מפתיעים בסבב, לעקוץ עם ניצחון גדול ממרומי המקום ה-50 בעולם. הגרמני, שכבר הפתיע בענק את ג'ון איזנר בסיבוב השני, הציג טניס עילאי ורשם ניצחון ראשון בקריירה על מארי, אחרי שלושה הפסדים (אף לא אחד בטורניר גראנד סלאם). לראשונה מאז 2004, שני המדורגים הראשונים לא עברו את שמינית הגמר בטורניר גרנד סלאם (הפעם האחרונה שבה זה קרה באוסטרליה: 2002).

באופן מפתיע, המשחק נפתח בשליטה של זברב, שהקשה מאוד על מארי וניצח 5:7 במערכה הראשונה. מארי התעשת וניצח 5:7 בסט השני, אבל זברב העיקש לא ויתר, פתח היטב את המערכה השלישית וניצח גם אותה 2:6. גם המערכה הרביעית נפתחה היטב עבור זברב, שהשיג שבירה כבר במשחקון הראשון. מארי ניסה לשבור בחזרה ולא הצליח, וזברב עלה ל-1:3. מארי ניסה להחזיר לעצמו את השליטה אבל פשוט לא הצליח לשבור את זברב המצוין, שעשה עוד צעד בדרך לניצחון עם יתרון 3:5. מארי עוד הצליח לקחת משחקון אחד, אבל זה היה אקורד הסיום שלו, וזברב המשיך כל הדרך לניצחון 4:6 מדהים במערכה.

מישה זברב מרגש את מלבורן: "לא הייתי בהכרה, זה פשוט לא אמיתי"

קיי נישיקורי (5) - רוג'ר פדרר (17) 6:7 (4:7), 6:4, 6:1, 4:6, 6:3

למרות ההגרלה הקשה והדירוג הנמוך, השוויצרי ממשיך להראות שכוחו עוד במותניו. 2004 היתה השנה האחרונה בה פדרר נעצר בשמינית הגמר באוסטרליה, וגם הפעם, למרות המשחק הקשה, הארוך ומורט העצבים, הוא דאג להמשיך את המסורת. עכשיו, כשמארי ודג'וקוביץ' מחוץ לעסק וכל הקלפים פתוחים, לפדרר יש סיכוי לחלום על זכייה חמישית בתואר וראשונה מאז 2010.

כמו בשלושת המפגשים האחרונים מול נישיקורי, גם הפעם פדרר הפגין עליונות מרשימה. אמנם היפני ניצח את הסט הראשון בשובר שוויון, אבל פדרר התעשת, השיג שבירה מהירה בסט השני והמשיך לניצחון 4:6 במערכה. גם המערכת השלישית הלכה לטובתו של פדרר עם 1:6 חלק וקל, אבל דווקא ברגע שנראה היה שנישיקורי מרים ידיים, הוא התעורר, שבר פעמיים וניצח 4:6 את המערכה, בדרך למערכה חמישית ומכרעת. במערכה החמישית שוב היה טוויסט בעלילה: פדרר פתח חזק, שבר את נישיקורי והמשיך כל הדרך לניצחון 3:6 במערכה ובמשחק כולו.

מישה זברב טניסאי גרמני. AP
הפתיע את כולם. זברב/AP

סטן ואוורינקה (4) - אנדראס ספי (89) 6:7 (2:7), 6:7 (4:7), 6:7 (4:7)

השוויצרי, שזכה בטורניר ב-2014, פתח את הטורניר עם ניצחון קשה מאוד בחמש מערכות מול מרטין קליז'אן הסלובקי, אבל מאז נראה טוב יותר ואיבד רק מערכה אחת בשני המשחקים לאחר מכן מול סטיב ג'ונסון ו-ויקטור טרויצקי. גם הפעם הוא לא שמט מערכה, אבל היו קרוב מאוד לזה כששלוש המערכות הלכו לשובר שוויון. למרות זאת, ואוורינקה הראה הרבה אופי מול האיטלקי בן ה-32, עבורו הייתה זו הופעה שלישית בלבד בשלב שמינית הגמר במלבורן. ואוורינקה העלה את מאזנו לתשעה ניצחונות מול שלושה הפסדים בלבד מול ספי בעבר, וכעת כשדג'וקוביץ' ומארי בחוץ, האפשרות שלו לללכת עד הסוף הולכת ונעשית ריאלית.

ג'ו ווילפריד צונגה (12) - דן אוואנס (51) 7:6 (7:4), 2:6, 4:6, 4:6

במפגש הראשון בין השניים אי פעם, ידו של הצרפתי היתה על העליונה. המערכה הראשונה התנהלה בשליטה של דן אוואנס, אבל ההמשך היה כל כולו צונגה, שהשתלט על המשחק וסיים אותו שעתיים ו-56 דקות.

* בטורניר הנערים הנערך במקביל במלבורן פתח ישי עוליאל את דרכו עם ניצחון 3:6, 1:6 בסיבוב הראשון על פרנצ'סקו פורטי האיטלקי. יריבו הבא של הישראלי בן ה-17, שמדורג 4 בטורניר, יהיה הטניסאי המקומי בעל השם המוכר מת'יו דלבדובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. AP
עדיין בכושר. פדרר/AP

נשים

אנג'ליק קרבר (1) - קוקו ונדוויי (35) 6:2' 6:3

אחרי נובאק דג'וקוביץ' ואנדי מארי, גם אצל הנשים נרשמה סנסציה, כשהמדורגת ראשונה בעולם והאלופה המכהנת סיימה את דרכה כבר בשמינית הגמר אחרי הפסד לקוקו ונדוויי האמריקאית, המדורגת במקום ה-35 בעולם, 6:2, 6:3, תוך שעה ושמונה דקות. קרבר, אשר שמטה מערכה בכל אחד משני הסיבובים הראשונים של האליפות, לא התקשתה בסיבוב השלישי אך הפעם, אחרי שני מפגשים שבהן ניצחה הגרמנייה את יריבתה, האמריקאית הצליחה להתעלות ודווקא ברגע האמת. לוונדוויי היו שישה אייסים לעומת אפס של יריבתה, כשהנתון המרשים ביותר היה 30 הווינרים שלה לעומת שבעה בלבד של קרבר. היא תפגוש בסיבוב הבא בגברין מוגרוסה.

גרבינייה מוגורוסה (7) - סוראנה קירסטאה (78) 2:6, 3:6

65 דקות הספיקו לצרפתייה בדרך לשלב הבא דווקא אחרי הקרב הראשון מול הרומנייה, שעד המפגש מול מוגורוסה לא איבדה אף מערכה, ושמרה על הקו המרשים שלה במלבורן. בסיום סיפרה המנצחת: "אני תמיד מגיעה למלבורן עם הרבה מוטיבציה. יש לי את הביטחון והאמונה שאני יכול להמשיך עד הסוף", סיכמה מוגורוסה, שתמתין למנצחת בין ונדוויי לקרבר.

ונוס וויליאמס (17) - מונה בארתל (181) 3:6, 5:7

האמריקאית ממשיכה להיראות לא רע בכלל באוסטרליה, גם בגילה המתקדם (36, הכי מבוגרת בטורניר הנשים). 14 שנה אחרי הישג השיא שלה באוסטרליה - העפלה לגמר ב-2003 - היא שוב נראית בכושר טוב מאוד, שהפעם הספיק כדי לנצח את בארתל הגרמנייה תוך שעה ו-138 דקות בלבד. הגרמנייה עברה את כל הדרך מהמוקדמות ובשיאה דורגה כבר במקום ה-23 בעולם, אבל מול ונוס פשוט לא הולך לה, והלילה היא נחלה לה הפסד שלישי בקריירה (מתוך שלושה מפגשים).

סבטלנה קוזנצובה (8) - אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (24) 3:6, 3:6

הדרבי הרוסי הסתיים בניצחון מפתיע של מי שנחשבה ערב ההתמודדות לאנדרדוג. קוזנצובה, שזכתה כבר בשני תארי גרנד סלאם והגיעה לרבע הגמר שלוש פעמים במלבורן, נעצרה הפעם מוקדם מהצפוי. פאבליוצ'נקובה פגשה בפעם השלישית בטורניר יריבה רוסייה אחרי שניצחה את יבגניה רודינה ואת נטליה ויחליאנצבה, וגם הפעם הרשימה מול בת ארצה עם ניצחון תוך שעה ו-10 דקות. המערכה הראשונה הלכה לפאבליוצ'ינקובה די בקלות והסתיימה תוך 32 דקות, וגם המערכה השנייה התנהלה בצורה די דומה, ובאה לקיצה תוך 36 דקות. הסיבוב הבא פאבליוצ'ינקובה תפגוש את ונוס וויליאמס.

קוקו וונדווי טניסאית אמריקאית. AP
הפתעה גדולה גם אצל הנשים. ונדוויי חוגגת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully