וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתנאל גולדמן יועמד לדין על שתמך באלאור אזריה במהלך משחק הגביע

קשר הפועל עפולה, שחשף חולצה התומכת בחייל, יואשם בהתנהגות בלתי הולמת. קודם לכן אמר אמייה טגה בכנס שדולת קידום הספורט: "אני נענשתי ושחקן שתמך באזריה לא. זה בגלל שאני שחור?". סואן: "80 אחוז מהאלימות במגרשים מופנית כלפי שחקנים ערבים"

שחקן מכבי נתניה אמייה טגה עם שחקן העבר עבאס סוואן. יוסי זמיר, מערכת וואלה! NEWS
טגה והחולצה ליד סואן/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זמיר

שחקן הפועל עפולה נתנאל גולדמן יעמוד לדין על שנקט עמדה פוליטית/ציבורית והוא יואשם בהתנהגות בלתי הולמת. הדבר אירע במהלך משחק הגביע בין עפולה להפועל ירושלים בשבוע שעבר, כאשר גולדמן חשף במהלך חגיגות השער שכבר חולצה עם הכיתוב "כולנו עם אלאור אזריה".

עוד קודם לכן הפרשה עלתה על סדר היום בכנס שדולת קידום הספורט בראשות חבר הכנסת זוהיר בהלול שנערך היום (רביעי) בהשתתפות חברת הכנסת מרב בן ארי וחבר הכנסת מיקי זוהר, בשיתוף עם תוכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" של הקרן החדשה לישראל. הכנס עסק במיגור הגזענות במגרשי הכדורגל. בכנס נכחו גם קשר מכבי נתניה, אמייה טגה, ושחקן העבר עבאס סואן.

"מי שאשם במצב בעולם הכדורגל הם ההתאחדות, המנהלת, בעלי הקבוצות והשחקנים", אמר טגה. "התאחדות הכדורגל יכולה לעשות הרבה יותר פעילויות קהילותיות למען החברה, לקיים פעילויות הסברה ולחנך את דור העתיד. בשנה שעברה עליתי עם חולצה שעליה היה הכיתוב "עד מתי אברה מנגיסטו" ו"כולנו יוסף סלמסה". אני גאה שעשיתי את זה. אבל נענשתי על כך בקנס כספי. לפני שבוע שחקן שחשף חולצה בעד אלאור עזריה לא נענש. האם זה בגלל שאני שחור?".

"80 אחוז מהאלימות במגרשים מופנית כלפי שחקנים ערבים", אמר סואן. "הייתי בהרבה כנסים, משלחות, ועדות, הייתי בכל מקום שאפשר כדי למזער את התופעה ואני רוצה לשנות עכשיו. לא מדובר רק בבית"ר ירושלים. זה נמצא בכל מקום. אנחנו חברה חולה, והגזענות קיימת לא רק בכדורגל אלא בכל מקום. בית"ר ירושלים סופגת את כל האש כי כל העולם רואה את האוהדים בשידורים, אך לא מדובר רק בהם".

חבר הכנסת זוהיר בהלול. יוסי זמיר, מערכת וואלה! NEWS
"מראה לחברה שבה אנו חיים". בהלול/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זמיר

גם בהלול התייחס לנושא: "מה שהיה בעבר 'פריבילגיה' של שחקנים ערבים בלבד, מופנה היום גם כלפי שחקנים אתיופים, זרים ומי לא. גזענות ואלימות אינן ייחודיות לעולם הכדורגל, אלא מראה לחברה שבה כולנו חיים. ולכן מאבק בגזענות בכדורגל, זה מאבק בגזענות בחברה הישראלית כולה. הבעיה ברוב הפעמים אינה בין השחקנים או המנהלים, אלא בין הקהלים. על הקבוצות לעשות מעשה אמיץ, להתעלות ליצירת אקלים משותף למען עתיד טוב יותר".

בן ארי: "הכדורגל הישראלי חולה במחלת הגזענות, העניין הזה צריך להדליק אצלנו נורה אדומה כחברה ולא רק כאוהדי כדורגל. מבחינתי זה לא עניין של ימין ושמאל או קואליציה ואופוזיציה, נושא הגזענות קשור לכולנו. הגזענות במגרשי הכדורגל והביטויים הנשמעים משני הצדדים הם כתם על החברה הישראלית כולה. גם לנו הפוליטיקאים יש אחריות רבה למרות שלצערי אנו שומעים על חברי כנסת שמלבים בעצמם את האש עדיין רוב חברי הכנסת מגנים כל ביטוי של גזענות בספורט.

עו"ד ניר רשף, תובע ההתאחדות: "חייב להיות פה שיתוף פעולה מלא של המשטרה ורשויות החוק עם ההתאחדות לכדורגל כדי שנוכל למגר את הגזענות. לאחרונה העברנו את התקנות של פיפ"א וואפ"א למלחמה בגזענות, אבל בלי סיוע של המשטרה אנחנו לא יכולים לפנות קהל של אלפי אנשים".

אושרי דודאי, דובר בית"ר ירושלים: "גזענות זו מכת מדינה. טגה אמר משהו נכון, אנחנו חברה גזענית, זה לא רק יהודים וערבים, זה נוגע לכל המגזרים והמגדרים בחברה שלנו. יש מישהו שצריך לטפל בזה, אם החוק מתיר על אמירות גזעניות או אלימות משולבת בגזענות ואנשים מורחקים ולא יושבים מאחורי סורג ובריח - על מה נשאר לדבר?. בשנה האחרונה אנחנו בבית"ר עושים כל מה שאנו יכולים - אבל אנחנו לא גוף אוכף ומעניש".

(פרסום ראשון: 15:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully