וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: אכזבה ממולנסטיין. "לא מביא תוצאות. המהפכה חייבת להצליח"

11.1.2017 / 7:26

המאמן מקבל גב משחר, אך במועדון מצפים שמהפכת השחקנים שביצע תצליח. ההולנדי הבטיח לשחקנים: "אנחנו יחד ונצא מזה". ביקורת על ספסול רוקאביציה: "זקוק למנוחה? הוא בקושי משחק". אחרי הפגישה עם ריאן, הפועל לוחצת לצרף את חבשי

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. נתחיל מהסוף. יעקב שחר, שלא תטעו, סומך על טור כריסטיאן קרלסן. הוא מאמין שהקבוצה שלו תראה הרבה יותר טוב עד סוף העונה. מהרכב הטלאים ששיחק אתמול בבאר שבע, לא בטוח שיישאר הרבה במחזורים הקרובים. ההגנה של מכבי חיפה תתבסס על שלושה זרים, הקשר האחורי יגיע, פיטים עזמי (בכפוף לסיכום עם בודו גלימט) אמור להוסיף גיוון בהתקפה ועומר דמארי, שההכרזה על החתמתו אמורה לצאת היום בשעות הבוקר, אמור לפתור בהמשך את בעיית המחץ בהתקפה.

אבל הבעיה העיקרית שעליה מדברים במכבי חיפה היא איך קבוצה של 90 מיליון שקל עשתה שינוי מינורי כל כך ביחס למשחק ההדחה מול נומה קאליו. זה, הם מסבירים, קרה בעיקר בעקבות שחרור מאסיבי של שחקנים. "התכנית של תור היא להבריא את הקבוצה, אז תנו לזה צ'אנס. אם תוסיף את אייולפסון, קשר זר, דמארי ואולי עזמי להרכב הנוכחי, את עטר שיחזור בשבוע הבא לאימונים, תראה קבוצה אחרת לגמרי. לא בעוד שנה, אלא ממש בקרוב", הסבירו אתמול במועדון. כל זה עדיין לא מסביר מדוע מכבי חיפה שחררה כל כך הרבה שחקנים בשלב מוקדם כל כך ואיך היא פותרת בעיה עמוקה יותר: אין גביע, אין אליפות והקבוצה עדיין נלחמת על כרטיס לאירופה. אז מה היא תוכל למכור לאוהדים שלה בעונה הבאה? "בקיץ הבא האוהדים כבר לא יסתפקו בהבטחות. הם ירצו לראות כאן שמות נוצצים. יענקל'ה שם כאן המון כסף העונה, מעל 90 מיליון שקל. יש לו התחייבות לטווח ארוך", אמר לנו מקורב לבעלים אתמול. "גם אם התקציב יחצה את ה-100 מיליון, עדיין תראה כאן קבוצה רק קצת יותר טובה".

לאחרונה דיווחנו כי במועדון הציבו יעד פשוט עם הגעת הצוות הזר: לרוץ לאליפות בעונה הבאה, לקחת אותה בעוד שנתיים. "הבנת נכון, זאת העונה האחרונה שמכבי חיפה תוכל לדבר על תהליך", אמר אותו גורם. "בעונה הבאה, לכולם ברור שאם הקבוצה שלנו תהיה מחוץ למירוץ בשלב כזה, גם האוהדים יתחילו להצביע ברגליים".

עוד בנושא:

בקלילות: הפועל באר שבע גברה 0:2 על מכבי חיפה בטרנר
מולנסטיין מתעקש אחרי ההפסד: "העונה הזאת היא לא כישלון"
ההרכב של מולנסטיין הוא כל הסיפור, מליקסון כיכב: הטופ והפלופ

שחקני הפועל באר שבע חוגגים/ברני ארדוב

2. במכבי חיפה עדיין לא מדברים על עתידו של מולנסטיין, אבל ברור שהפסד נוסף למכבי פתח תקוה עשוי להוביל את המועדון לחשיבה מחודשת בעניין הזה. רוני לוי עשוי לעזוב בקרוב את אנורתוזיס, מה שיוביל להוצאה כספית גדולה יותר מצד המועדון ולא בטוח ששחר ישמח לפטר שני מאמנים יקרים יחסית באותה עונה.

למרות התמיכה הנוכחית במאמן, גם שחר וקרלסן יודעים שהתוצאות צריכות לבוא מהר אחרת לכולם ברור שהמאמן הנוכחי לא יוכל להחזיק במועדון לאורך זמן. "עם כל הכבוד לדיבורים על תהליך ותשוקה, התוצאות קובעות. מולנסטיין לא מביא תוצאות טובות עד עכשיו, אף אחד לא מתכחש לזה, אבל מה שמציל אותו זה המהפכה שהוא מבצע בינואר. כולם כאן מקווים שזה יעבוד, כי אם מה שאנחנו עושים עכשיו לא יעזור, נצטרך לבנות שוב בקיץ", אמרו אתמול.

3. כאילו לא הספיק העונש שקיבלה הקבוצה על המגרש, באוטובוס בדרך חזרה הביתה, השחקנים צפו בשידור המשחק בין מכבי פתח תקוה לסכנין. אחרי ההדחה מהגביע, מולנסטיין יודע שאסור לו להפסיד ללוזונים בפעם השניה השבוע. על המסך הקטן בקדמת האוטובוס, גיא מלמד שוב הבקיע. מולנסטיין עצמו ניסה לנחם את השחקנים שלו וחזר לשיטה הישנה: להיות אופטימי. "אנחנו ביחד ואנחנו נצא מזה. יש עוד הרבה נקודות בקופה", אמר המאמן לשחקנים עוד לפני הקרנת המשחק. "אין לי תלונות. כולם נלחמו ורצו, לפעמים חסרה קצת יכולת או קבלת החלטות נכונה, אבל שוב, אין לי תלונות".

אבל לשחקנים דווקא יש. חלק מהם תהו אתמול מדוע ניקיטה רוקאביציה לא פתח בהרכב ועל מה מצביע חוסר האמון בשחקן שבתחילת העונה היה הבאנקר הגדול של המאמן. "שמרו אותו על הספסל כדי שייכנס רענן. ממה הוא צריך לנוח? הוא בקושי משחק", אמרו בשיחות שניהלו לאחר המשחק. גם רוקאביציה לא ממש מרוצה לאחרונה. הוא סיפר לשחקנים כי יחסית לשיטה בבית"ר ירושלים, שבנתה עליו כשחקן שיודע לרוץ לשטח, הוא לא מקבל מספיק את הכדור וגם השיטה והתפקוד במכבי חיפה מקשים עליו להתפתח למה שאמור היה להפוך אותו לאחד השחקנים הכי מסוכנים בליגה. לציפיות מקמיל ואצק נקדיש פרק אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן מכבי חיפה רנה מולנסטיין. ברני ארדוב
העלים את רוקאביציה? מולנסטיין/ברני ארדוב

4. עוד העברות: איסמעיל ריאן ואעיד חבשי אמורים לעזוב את הקבוצה. הראשון נפגש אתמול עם רוכשי הפועל תל אביב שרוצה לשאול אותו עד תום העונה, השני מבוקש גם הוא אצל האדומים ועשוי להגיע במקום אדי גוטליב. חבשי לא נמצא בתוכניות של מולנסטיין ועושה רושם שהגעתו הולמאר אייולפסון רק חיזקה את ההחלטה שלו לעזוב.

קינן, שאחרי הרחקת ואליינטה אמור לפתוח בשבוע הבא לצד האיסלנדי, נשאל בסיום על הסיטואציה שחוזרת על עצמה מדי פעם לפיה השחקנים מגיעים להודות לקהל אחרי עוד אכזבה. "דיברנו בחדר ההלבשה על זה, הקהל העריך את הלחימה שלנו כי נתנו את המקסימום, ואנחנו מעריכים אותו", אמר הקפטן. "אנחנו לא ברמה של באר שבע. זאת לא בושה לבוא ולהודות לקהל, זה דבר חיובי. יש עוד המון משחקים. אנחנו לא בליגה של באר שבע, זה עובדתי. אבל יש לנו המון על מה לשחק. המטרה היא לנצח את מכבי פתח תקוה בשבת, זה לא יהיה נכון להסתכל על מטרות לטווח ארוך".

אחר כך נשאל קינן על המצב שבו נמצא המועדון שלא מצליח לחזור למסלול בשנים האחרונות. "הבסיס של המועדון הוא מאוד חזק עם הקהל וההנהלה. אני יכול לומר שיש לי אמונה במועדון, הוא ייצא לתקופה טובה מאוד בקרוב. זה לא קשור לשחקן כזה או אחר. אנשים מזלזלים במילה תהליך, אבל ראיתם שאנחנו בעיצומו. המועדון החתים שני שחקנים, ואני בטוח שיהיו עוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully