וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגאצקיס זעם, במכבי תל אביב עדיין מוטרדים מ"הבעיה המנטלית"

6.1.2017 / 8:17

המאמן תועד מקלל וצועק על השחקנים בחדר ההלבשה למרות הניצחון. חלק מהישראלים שוב סירבו להתראיין, בהנהלה מנסים להבין מה מוביל לתנודות הקיצוניות ביכולת. גאודלוק: "היה לנו פלאשבק, לרגע זה נראה כמו סיוט"

צילום: טל אנגלנדר

"יש בקבוצה הזאת המון פוטנציאל, לכן השנה הזאת כל כך מתסכלת. גם ההבדלים ביכולת בין המשחק הזה לבין המשחק מול נס ציונה מוכיחים שהבעיה היא קודם כל מנטלית". כך סיכם אמש (חמישי) גורם בכיר במכבי תל אביב את המשחק מול דרושאפקה, שהסתיים בניצחון 92:93 לזכות הצהובים וקטע עבורם רצף של שישה הפסדים ביורוליג.

בהנהלה הביעו לאחרונה תסכול וזעם על הרפיון והזלזול שהשחקנים מציגים. לאחר הניצחון הדחוק מול נס ציונה ספגו שחקני מכבי צעקות מהמנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', כולל באימון המסכם שלשום. כעת נראה כי השטיפה הועילה, אם כי רק באופן חלקי. הצהובים שוב שמטו יתרון במהלך המחצית השנייה ושוב כמעט הצליחו להפסיד בגלל קבלת החלטות רעה בדקות האחרונות. "היינו ביתרון תשע כמה שניות לסיום וגם זה היה בסכנה. לא ייאמן מה שקורה בסוף משחקים. לפחות הפעם זה הסתיים בניצחון", הוסיף אותו גורם. גם איינארס בגאצקיס נראה כעוס בסיום על איבוד המומנטום בדקה האחרונה, ולאחר המשחק צולם בחדר ההלבשה כשהוא צועק על השחקנים ואף מסנן מספר קללות.

עוד בנושא:
רצף ההפסדים נקטע: מכבי תל אביב ניצחה את דרושאפקה 92:93
בגאצקיס: "לא מבין למה אנחנו לא משחקים באותה צורה כל המשחק"
עוד ביורוליג אמש: באמברג הביסה את ברצלונה, באסקוניה שוב דרסה

איינארס בגאצקיס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רתח בחדר ההלבשה. בגאצקיס/ברני ארדוב

חברי הנהלת מכבי ניגשו בסיום המשחק לשוחח עם המאמן היריב דיוויד בלאט ולאחר מכן חלקם נכנסו לחדר ההלבשה. שם, האווירה העגומה המאפיינת את העונה התחלפה לאווירה קלילה יותר אך יחד עם זאת, חלק מהשחקנים הישראלים העדיפו לא להתראיין. בקבוצה כבר העידו בעבר כי ישנה מחנאות בין הישראלים לאמריקאים. המתיחות הגיעה לשיאה באימון שלשום עם העימות הפיזי בין קווינסי מילר ויוגב אוחיון והעימות המילולי של גיא פניני לויקטור ראד.

מי שהציג משחק חיובי הוא סוני ווימס, שנראה בכושר ירוד לאחרונה וסיים אמש עם 24 נקודות, 5 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. בימים האחרונים נערכו הרבה שיחות אישיות נערכו עם ווימס, והוא עצמו סיכם את המשחק: "עבורי המשחק הזה היה מיוחד מההתחלה. נשארנו יחד גם ברגעים הקשים. שיחקנו טוב, במיוחד הגנתית ברבע האחרון. עצרנו את הריצה שלהם אחרי הרבע השלישי המשוגע. זה קרה לנו גם בעבר. אנחנו פשוט מנסים לשפר את את זה ולדעת לסיים טוב יותר, כי כדורסל הוא משחק של ריצות. הם חזרו ממינוס 17 אבל קבוצות עושות את זה מפעם לפעם, גם אנחנו עשינו את זה בעבר. לא הצלחנו להרוג את המשחק בזמן. לא חשבתי שאנחנו הולכים להפסיד. כדורסל זה משחק של ריצות. היתה להם ריצה והם חזרו מעשרים הפרש אבל חזרנו מזה וניצחנו".

על חילופי המאמנים אמר ווימס: "היו לנו ארבעה מאמנים בארבעה חודשים אז הכל חדש, אנחנו עדיין לומדים, הכל טרי עם בגאצקיס. זה ייקח זמן כדי שנהיה הקבוצה שכולם רוצים שנהיה, אבל אנחנו עובדים קשה על זה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
השיחות האישיות סייעו. ווימס/ברני ארדוב

לעומת ווימס, אנדרו גאודלוק רשם משחק פושר למדי עם 10 נקודות ו-6 ריבאונדים, כשברבע האחרון והמכריע הוא ישב רוב הזמן על הספסל. "הניצחון הזה היה חשוב לנו מאוד עם כל מה שאנחנו עוברים", שחרר השוטינג גארד אנחת רווחה. "היה כיף להיות באווירה שונה, לראות אנשים שמחים ומעודדים. אני מקווה שנגדל מזה. כולם היו באותו ראש היום, אף אחד לא התלונן או בכה על הבעיות האישיות שלו וזה היה מאמץ קבוצתי. הרבע השלישי היה רע. היה לנו פלאשבק וזה סיוט לראות את הסיטואציות האלה, אבל הפעם הגבנו לזה. בדרך כלל אנחנו לא מגיבים והיריבה עושה קאמבק וממשיכה ביכולת שלה, אבל הפעם חזרנו לעצמנו ורשמנו ריצה משלנו. אני מאוד גאה בקבוצה ובאיך שכל שחקן הגיב".

דווין סמית' אמר: "החבר'ה נשארו מפוקסים. איבדנו את עצמנו ברבע השלישי, אבל נלחמנו והמשכנו לשחק. ברגעי ההכרעה סוני עשה מהלכים גדולים בשבילו ובשביל אחרים, די ג'יי היה גדול גם כן וצירבס נתן לנו אנרגיה מהספסל. תפסנו את עצמנו רגע לפני עוד הפסד. ידענו שאנחנו צריכים את הניצחון ונלחמנו עד הרגע האחרון".

על ווימס אמר סמית': "הוא עובד קשה מאוד, ועבורו לשחק היום טוב זאת הכרה על כל העבודה הקשה שהוא משקיע".

די ג'יי סילי סיכם: "לא חשבתי במהלך הרבע השלישי שאנחנו הולכים להפסיד. ידעתי שאנחנו צריכים להיות סבלניים. בכדורסל יש הרבה ריצות ואסור היה לנו להילחץ. למה אנחנו מאבדים יתרונות גדולים? זו בעיה מנטלית. אנחנו צריכים לצאת למחצית השנייה ולהמשיך ללחוץ על הגז. אנחנו מפסיקים ללחוץ על הגז ואז היריבות חוזרות ואנחנו נלחצים. הפעם הם חזרו, אבל לא נכנס לפאניקה וניצחנו. עשינו כמה טעויות בסיום, אבל נעבוד עליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully