וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים לגיהנום: ההנהלות הכי פזיזות בכדורסל האירופי

5.1.2017 / 14:00

בעלים שפיטר מאמן שלא נתן לו לשחק, מנהלים שעורפים ראשים אחרי הפסד אחד. לקצב חילופי המאמנים של מכבי ת"א אין אח ורע ביורוליג, אז בדקנו באלו עוד מקומות בליגות הבכירות באירופה פיטרו כל כך הרבה. התוצאה: מסע הזוי בין פינות נידחות באירופה, שממחיש עד כמה המצב חמור

צילום מסך

כשדיוויד בלאט ייכנס הערב בשערי יד אליהו ויתמקם על ספסל הקבוצה האורחת, ספק רב אם ייתקף געגועים לימים בהם עמד על הקווים של מכבי תל אביב. מאז עזב בקיץ 2014, משרת המאמן של הצהובים הפכה פחות או יותר לדבר הכי נזיל בכדורסל האירופי. לא פחות משבעה מאמנים עמדו מאז על הקווים של הצהובים במשחק יורוליג, כולל אבי אבן וליאור ליובין שהוגדרו כמאמנים זמניים.

כשמדברים על היורוליג מדובר בתופעה נדירה של ממש, שנוגדת לחלוטין את המגמה השלטת לאחרונה. חוץ ממכבי תל אביב, רק קבוצה אחת במפעל הבכיר של היבשת החליפה מאמן העונה. הקבוצה הזאת, פנאתינייקוס, שמנוהלת על ידי דימיטריס ינאקופולוס הקפריזי, היא היחידה שהאצבע שלה קלה כל כך על ההדק כמו זו של פדרמן ושות'. אבל בשנה וחצי האחרונות גם היא לא עומדת בקצב המסחרר של מכבי תל אביב, שקובעת שיאים חדשים של עריפת ראשים.

אז אילו קבוצות כן מתנהלות כמו הצהובים? ובכן, כדי למצוא הקבלה ראויה, צריך לרדת הרבה יותר נמוך. אז כדי לא ללכת רחוק מדי, גיבשנו קריטריון: 1. הבדיקה התבצעה החל מעונת 2015/16, העונה בה מכבי תל אביב החלה להחליף מאמנים כמו גרביים. 2. הבדיקה התבצעה אך ורק בנוגע לקבוצות שהשתתפו בשנים הללו באחד מהמפעלים האירופיים – יורוליג, יורוקאפ, יורופקאפ או ליגת האלופות.

עוד בנושא:

21:05, ספורט 5+ לייב: מכבי ת"א ובגאצקיס נגד דרושאפקה ובלאט
הערב ביורוליג: דרבי טורקי, באמברג תכניע גם את ברצלונה?
הטענות של בלאט מוצדקות? כמה קבוצות היורוליג טסות העונה
רשמית: דגן יבזורי עזב את מכבי תל אביב וחתם בהפועל חולון

איינראס בגאצקיס מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
כמה זמן נשאר לו לחייך? בגאצקיס/יוסי ציפקיס

אבטודור סראטוב

בעלים: ולדימיר רודיונוב, 72

מאמנים מאז תחילת 2015/16: אלכסיי ואסילייב, ולדימיר אנציפרוב, ניקולאס מאז'ורס, סרגיי מוקין.

ולדימיר רודיונוב, שמשמש כבעלים של הקבוצה במשך יותר משני עשורים, נודע כאחת הדמויות היותר שנויות במחלוקת בכדורסל המזרח-אירופי, עם שלל מהלכים הזויים. הרקע של רודיונוב לא מרמז על השכונתיות שבו: הוא שחקן עבר שאחרי הפרישה אימן במשך שנים רבות, כולל את אותה סראטוב עליה הוא פורש כיום את חסותו. אבל גם זה לא מנע ממנו לדרדר את מעמד המאמן לשפל שלא נראה כמותו ברוסיה.

העונה שעברה החלה עם מיודענו בראד גרינברג על הקווים, אך הקדנציה שלו הסתיימה כעבור חודשיים, אחרי שרודיונוב טען ש"מתודות האימון האמריקאיות שלו מחורבנות וגורמות לכל השחקנים שלנו להיפצע". מחליפו אלכסיי ואסילייב החזיק עד אמצע ינואר והבא בתור ולדימיר אנציפרוב החזיק עד סוף העונה, אבל לא קיבל צ'אנס להמשיך. השיא הגיע כשהמאמן שפתח את העונה הנוכחית, ניקולאי מאז'ורס, פוטר אחרי המשחק הרשמי הראשון של העונה (!), החלטה שעל פי עיתונאים רוסים התקבלה אחרי שרודיונוב התייעץ עם מתקשרת עם החלל החיצון. בינתיים סרגיי מוקין נושא בתפקיד, אבל גם זה עלול להשתנות בפגישה הבאה עם ההילרית.

מ-1 עד 10 בסולם פדרמן: 9

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. אדריאן הרבשטיין
"מתודות מחורבנות". גרינברג/אדריאן הרבשטיין

ריטאס וילנה

בעלים: גדווידאס ואינאוסקאס, 61

מאמנים מאז תחילת 2015/16: מרסלו ניקולה, אורימאס יאסיליוניס, ארווידאס גרונסקיס, תומאס פצ'סאס
באמצע העשור הקודם ריטאס עדיין היתה שם נרדף לניהול חכם ולבניית קבוצות איכותיות במשאבים מוגבלים, אבל מאז משהו השתנה. בעלי השליטה החלו לעשות בקבוצה כבשלהם ופיטרו מאמנים על ימין ועל שמאל. כיום ריטאס היא ככל הנראה המפטרת מספר אחת באירופה, ואת התואר המפוקפק הזה היא הרוויחה בזכות שנים של חוסר החלטיות משווע. מתחילת העשור עמדו על הקווים שלה לא פחות מ-13 מאמנים שונים. בעונה האחרונה כלו כל הקיצין: מרסלו ניקולה, כיום עוזרו של סימונה פיאניג'אני, החל את העונה כמאמן ראשי, ופוטר בנובמבר; אורימאס יאסיליוניס לקח את התפקיד, אך פוטר כעבור חודש וחצי; ארווידאס גרונסקיס המשיך אותו, אך סיים את תפקידו כעבור זמן קצר ונשלח חזרה לקבוצת הבת שם ריטאס; ותומאס פצ'סאס ניהל את המשחקים האחרונים של הקבוצה בעונה. בינתיים הוא עדיין נשאר בתפקיד, אבל כשמדובר בריטאס, גם פיטוריו הם רק עניין של זמן.

מ-1 עד 10 בסולם פדרמן: 8

עוזר מאמן הפועל ירושלים מרסלו ניקולה. GettyImages
גם הוא נכווה. מרסלו ניקולה/GettyImages

קאנטו

בעלים: דמיטרי גרסימנקו, 38

מאמנים מאז תחילת 2015/16: פאביו קורבאני, ניקולה בריינזה, סרגיי בזארביץ', רימאס קורטינאיטיס, קיריל בולאשקוב

רבים מחובבי הכדורסל האירופי שמעו על מעלליו של הבעלים האקסצנטרי בשנים בהן שימש כבעלים-שחקן בקראסני אוקטיבר הרוסית. במהלך התקופה ההיא גרסמינקו האוקראיני דרש מהמאמנים שעבדו תחתיו לשתף אותו במשחקים אף שלא היה לו רקע מקצועי קודם, ובדצמבר 2013 זכה להגשים את חלומו, כשקלע את הנקודות הראשונות שלו בקריירה, במשחק מול צסק"א מוסקבה. לפני שני קיצים גרסמינקו השיג דריסת רגל גם בכדורסל האיטלקי כשרכש את קאנטו, ומאז הגחמות נמשכות. ימים ספורים אחרי שקנה את הקבוצה, הוא פיטר את פאביו קורבאני. אחר כך ניקולה בריינזה ניסה את מזלו, אך לא שכנע. אבל גם מאמנים עם רזומה יותר מפואר לא עשו רושם על גרסימנקו האיום: את סרגיי בזארביץ' הוא פיטר בשיחת טלפון, ואת רימאס קורטינאיטיס, עוד שחקן עבר גדול, הוא חתך באותו אופן זמן קצר אחרי פתיחת העונה הנוכחית. בשנה שעברה גרסמינקו גם נעצר ונאלץ להפסיק את פעילותה של קראסני. לאור לקחי העבר, קאנטו רק יכולה לקוות שגורלה לא יהיה זהה.

מ-1 עד 10 בסולם פדרמן: 9.5

המאמן הליטאי רימאס קורטינאיטיס. GettyImages
שיחת טלפון קטנה ודי. קורטינאיטיס/GettyImages

סיגל פרישטינה

בעלים: בלרנד סטאבילצ'י, 37

מאמנים מאז תחילת 2015/16: מריאן אילייבסקי, אנטוניס קונסטנטנידס, חרונימו סארין, מרקו קלבאני

האלופה הקוסוברית הנצחית זכתה בליגה המקומית בעשר השנים האחרונות והגיעה העונה ליורופקאפ, וכל זה למרות ההתנהלות המשונה של ראשיה. הבעלים בלרנד סטאבילצ'י משמש במקביל כשר האוצר של קוסובו ואת זמנו הפנוי הוא מקדיש לקבוצה הקטנטנה, בה הוא עושה כרצונו. מריאן אילייבסקי היה המאמן ששרד הכי הרבה זמן, אך הוא "התפטר" אחרי שהופעל עליו לחץ כבד לעזוב מרצונו כדי שלא יקבל פיצויים. ארבעה מאמנים עברו בקבוצה בשנה החולפת, האחרון שבהם, מרקו קלבאני האיטלקי, מונה לתפקיד אתמול. אל תתפלאו אם הסבלנות של הבעלים תפקע מוקדם מהצפוי גם הפעם.

מ-1 עד 10 בסולם פדרמן: 7.5

איינארס בגאצקיס מאמן מכבי תל אביב (שמאל) עם הבעלים דייויד פדרמן. ברני ארדוב
נעים להכיר. בינתיים. בגאצקיס עם פדרמן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully