וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבש. מלכודת: הפלונטר של ברק יצחקי במכבי תל אביב

1.1.2017 / 14:30

השיחה עם ארבלדזה, התשוקה במשחקים. ברק יצחקי קנה מחדש את האמון של מאמן מכבי תל אביב וגורם לו לתהות: האם הוא הסקורר שהקבוצה חיפשה. הסוכן מבטיח שהוא נשאר בינואר, אבל האם הגעת רכש חדש בהתקפה לא תחזיר את המצב לקדמותו?

יוסי ציפקיס
קצב: "הדיבורים על זה שיצחקי ירצה לעזוב בינואר, לא הגיעו מברק ולא ממני. אנשים עשו אחד ועוד אחד וראו שהוא לא משחק מספיק אז הלכו להגיד שברק יעזוב. אני יכול להגיד לך שגם בתקופה שהוא לא שיחק, לא דיברנו בינינו על עזיבה ובטח לא עכשיו"

למשחק בטדי מחר (שני), ברק יצחקי יגיע הכי רחוק מהמקום בו היה אחרי המשחק הראשון העונה בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים. כמעט ארבעה חודשים חלפו מהמפגש הראשון בין השתיים, שהיה גם משחק הבכורה של וידאר קיארטנסון. בית"ר הפתיעה והובילה משער של עידן ורד, אבל מכבי הפכה את התוצאה ובדקות האחרונות ירדה למגננה כדי לשמור על התוצאה. שוטה ארבלדזה החליט אז להכניס את ברק יצחקי כדי שישמור קצת על הכדור. זה היה בדקה ה-90 ויצחקי, שקיווה להרבה יותר נוכחות מול הקבוצה אליה היה אמור לעבור על סף סיום מועד ההעברות, היה מאוד עצבני.

השופט הרביעי סימן לחמש דקות תוספת זמן ויצחקי עוד היה על הקו לידו. יותר משתי דקות עברו עד שהופסק המשחק והוא יכול היה להיכנס. שפת הגוף לימדה שיצחקי כועס. הוא רץ לכיוון החלק האחורי כדי לסייע ואז ביצע עבירה מאוד מיותרת על סף הרחבה. חסוס רואדה הניח את הכדור לבעיטת עונשין שננעצה במשקוף של פרדראג ראייקוביץ' ואת הריבאונד שלח שמעון אבוחצירה פנימה כדי לקבוע 2:2 עם שריקת הסיום.

זה היה איבוד הנקודות הראשון של מכבי תל אביב בליגה ואולי הסימן הראשון לכך שהקבוצה מאוד פגיעה. יצחקי ירד מכר הדשא בלי לדבר עם איש. אוהדים יודעים להיות מרושעים ברשתות החברתיות ובאותו לילה, הם היו בשיאם. נטען שיצחקי עשה בכוונה כאשר ביצע את העבירה, שנקם במכבי תל אביב על כך שלא שיחררה אותו לבית"ר, שביצע את הפאול כדי לסדר לבית"ר צ'אנס לשוויון שבסופו של דבר באמת הושג.

החלוץ הוותיק ראה הכל ושתק. הוא כבר מנוסה במצבים כאלה ויודע היטב שצריך לדעת להוריד את הראש כי יש מקומות שאי אפשר לנצח. שבועות ארוכים שתק, גם כשלא קיבל כמעט הזדמנויות בהרכב של ארבלדזה. במרבית המשחקים שולב, אבל לא ידע להשפיע באמת. בכל התקופה השחונה של מכבי תל אביב הוא היה על הדשא לדקות ספורות והדיבורים על כך שיבקש לעזוב בחלון ההעברות שייפתח השבוע, צפו מחדש.

"אתה יודע מה זה כדורגל", אמר בסוף השבוע רונן קצב סוכנו של יצחקי. "דברים משתנים תוך שעה. הדיבורים על זה שיצחקי ירצה לעזוב בינואר, לא הגיעו מברק ולא ממני. אנשים עשו אחד ועוד אחד וראו שהוא לא משחק מספיק אז הלכו להגיד שברק יעזוב. אני יכול להגיד לך שגם בתקופה שהוא לא שיחק, לא דיברנו בינינו על עזיבה ובטח לא עכשיו כשהוא פתח בשני המשחקים האחרונים של מכבי וכבש את שני השערים. אני לא רואה כרגע שום סיבה לעזוב בחלון ההעברות הקרוב ואני משוכנע שברק ישאר עד סוף העונה. לגבי העונה הבאה? נו, זה הרי לא רציני לשאול את השאלה הזו עכשיו. אם ברק יבקיע עוד עשרה שערים עד סיום העונה, אתה רואה מצב שלא ידברו איתנו על חוזה חדש? ואם הוא לא יבקיע בכלל ויישב על הספסל? אלה דברים שתלויים במה שהשחקן עושה במגרש וכך זה היה תמיד".

עוד בנושא

שני, 21:00: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב
אייל גולסה נעדר מאימונים מכבי תל אביב בשלושת הימים האחרונים
בבית"ר הפצירו באוהדים: "רק 2,000 כרטיסים נמכרו למשחק מחר"

שחקן מכבי תל אביב ברק יצחקי. ברני ארדוב
"האיש הנכון במקום הנכון ובעיקר ברגע הנכון". ברק יצחקי/ברני ארדוב
מימר: "בתקופה הזו שהכל הולך למכבי קשה ושיש כל הזמן לחץ כבד, ברק יצחקי הוא האיש הכי נכון כי הוא לוקח הכל יותר קל. הכל אצלו באיזי. הוא לא נלחץ כמו האחרים במכבי תל אביב ולא לוקח את הדברים קשה"

במהלך השבוע שעבר ערכו במכבי תל אביב אירוע צהריים סולידי לכבוד חג החנוכה. פעם היו עורכים מסיבות ערב במועדונים לכבוד החגים, אבל עכשיו זה לא זמן מתאים לחגיגות. עורך הדין מורן מאירי, שהוא כבר זמן רב יותר מהיועץ המשפטי של המועדון, בירך לכבוד חג המכבים והתייחס באופן אישי ליצחקי שסידר את הניצחון האחרון על מ.ס. אשדוד. זה היה השבוע של החלוץ בכל המובנים. מייד אחרי המשחק במוצאי השבת שעברה, אסף אותו ערן זהבי ברכבו הפרטי מהאיצטדיון בנתניה לבית החולים שם היתה רעייתו כבר על סף לידה. שעות ספורות עברו ויצחקי הפך לאב טרי. "ברק כל כך אוהב ילדים", מספרים חבריו לקבוצה. "מעבר לילדים שאוהדים את מכבי תל אביב להם הוא כל הזמן מקדיש זמן, ידוע שהוא מעניק המון לילדים של אחיו, אותם ראה כל הזמן כאילו הם הילדים שלו. עכשיו יש לו בייבי משלו וזה בטוח יעשה לו טוב".

השער שלו מול מ.ס. אשדוד, היה גם סגירת מעגל למשחק הקודם מול אשדוד העונה. אז באיצטדיון הי"א החליף אותו ארבלדזה דקות ספורות אחרי פתיחת המחצית השנייה, מהלך שקומם את אחיו דקל יצחקי שירד בהפגנתיות מיציע הכבוד לעבר הגדר הסמוכה לספסל מכבי תל אביב ותוך כדי צעקות אמר למאמן הגיאורגי מה הוא חושב על החילוף. הטענות היו בעיקר על כך שכאשר יצחקי צריך להיכנס כמחליף, מאמן מכבי תל אביב מושך את הזמן ומאפשר לו רבע שעה בממוצע והנה כשהוא פותח כמו אז נגד אשדוד, הוא ממהר להחליף אותו סמוך לפתיחת המחצית השנייה ולא נותן לו צ'אנס להשפיע. יצחקי לא אהב את ההתנהגות של אחיו והתנער ממנה גם במסיבת עיתונאים שנערכה כעבור כמה ימים. יחד עם זה הוא לא התבייש לשבת ליד ארבלדזה מול כל התקשורת ולומר את אשר ישב לו על הלב.

בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב יש כאלה שמספרים שבשבועות האחרונים היתה ליצחקי שיחה עם המאמן במהלכה הוא דיבר על כך שהוא לא מקבל יותר הזדמנויות ואז הגיע המשחק מול הפועל כפר סבא בו פתח לראשונה בהרכב אחרי זמן ממושך. "ידעתי שהוא יפתח נגדינו", מספר מאמן הפועל כפר סבא שרון מימר. "היה לי מידע שקיבלתי יומיים לפני המשחק ואגיד לך את האמת, אני לא מתפלא שהוא גם זה שכבש נגדינו. בתקופה הזו שהכל הולך למכבי קשה ושיש כל הזמן לחץ כבד, ברק יצחקי הוא האיש הכי נכון כי הוא לוקח הכל יותר קל. הכל אצלו באיזי. הוא לא נלחץ כמו האחרים במכבי תל אביב ולא לוקח את הדברים קשה. הוא כבר אמר בעבר יותר מפעם אחת שהכדורגל עבורו הוא קודם אמצעי לשמח את האנשים ולאו דווקא חיים או מוות ולכן ברגעים שיש כל הזמן ברבורים וקשקושים סביב הקבוצה, אחד עם אופי כמו של ברק יצחקי יכול להיות האיש הנכון במקום הנכון ובעיקר ברגע הנכון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שוטה ארבלדזה מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ראה והתרשם. שוטה ארבלדזה/יוסי ציפקיס
אלחמיד: "יצחקי רץ לשופט וניסה להשפיע עליו שישרוק לפנדל. הוא היה בטירוף יותר מכל שחקן אחר של מכבי ואני זוכר שאמרתי לעצמי שזה מראה כמו הוא ווינר ואיכפת לו"

יצחקי תפס את הכדורגל תמיד כשואו ומכאן שתמיד רצה להסב הנאה לקהל עם מהלכים מיוחדים ופעולות יוצאות דופן, אבל בשבת שעברה במגרש הוא דווקא נראה למי שהביט עליו מגובה הדשא כמי שרוצה יותר מהאחרים את הניצחון. "אני זוכר שאמרתי לעצמי תוך כדי משחק, איזו תשוקה יש לבחור הזה. כל הכבוד לו", סיפר השבוע חאתם עבד אלחמיד בלם מ.ס. אשדוד ששיחק מול יצחקי בשבת שעברה. "היה במחצית הראשונה מקרה גבולי שאפשר היה לפרש אותו כנגיעת יד בכדור ברחבה שלנו. יצחקי רץ לשופט וניסה להשפיע עליו שישרוק לפנדל. הוא היה בטירוף יותר מכל שחקן אחר של מכבי ואני זוכר שאמרתי לעצמי שזה מראה כמו הוא ווינר ואיכפת לו".

השער שכבש אולי נראה פשוט מהטריבונה, אבל שחקנים רבים לא היו כנראה עושים את המהלך של יצחקי שבסופו של דבר הסתיים ברשת של יואב ג'רפי. "אתה חושב שזה גול קל?", שאל השבוע מנג'ר מ.ס. אשדוד יוסי מזרחי. "הנה אני אומר לך ששבעים אחוז מהחלוצים היו בועטים ברגל שמאל פצצה שאולי היתה הולכת למסגרת אבל בדרך כלל היתה עפה מעל השער. יצחקי חיכה שהכדור יגיע לרגל ימין ועשה ממנו גול יחסית קל עם כדור מדויק לפינה".

לפני המשחק היתה ליצחקי ולמזרחי שיחה קצרה. יש שם הערכה הדדית עצומה עוד מאז שיצחקי שיחק אצל מזרחי באליפות של בית"ר ירושלים ב-2007. "ברק הוא אולי החלוץ הכי מיוחד שאימנתי ועברו אצלי הרבה", אומר מזרחי. "אז באותה עונה בבית"ר, היה צריך למכור כרטיסים לאימונים שלנו בבית וגן. איכות הכדורגל היתה כל כך גבוהה ולברק היה חלק משמעותי בכך. הוא היה עושה גולים נדירים. ברור שהיום זה ברק אחר. מבוגר יותר ואחרי שתי פציעות קשות, אבל מי שהיה לו את זה ברגליים, לא שוכח כל כך מהר לשחק ואני אומר לך שאם ברק היה מקבל יותר דקות והיה מחזיר לעצמו את כושר המשחק ואת החדות, הוא היה עוד הרבה יותר טוב. בנוגע להמשך העונה, אני חושב שזה מאוד תלוי מה מכבי תל אביב תביא. אל תשכח שנגדינו לא שיחקו טל בן חיים שהיה מורחק וסקאריונה שהיה פצוע ואם מכבי תביא עוד שחקן התקפה אחד או אפילו שניים, לא בטוח שברק יוכל לקבל דקות. הוא צריך לחשוב טוב כמה הזדמנויות הוא יקבל. ארבלדזה בטוח ראה מה הוא יכול לתת לו אחרי שני המשחקים האחרונים. כחלוץ שמצטרף אל קיארטנסון מהצד או מתחתיו, ברק יכול לתת הרבה למכבי גם בכושר הנוכחי שלו".

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול ניר ברדע שחקן מ.ס. אשדוד. יוסי ציפקיס
היה פורח עוד יותר עם יותר דקות? ברק יצחקי/יוסי ציפקיס

בקיץ הקרוב יישק יצחקי לגיל 33. הוא הגיע ב-2010 תמורת 1.7 מיליון דולר מבית"ר ירושלים ולמרות שתי פציעות קשות, הגלייה לקפריסין והרבה מהמורות בדרך הוא עדיין במכבי תל אביב וקרוב לוודאי שיסגור בתום העונה שבע שנים במועדון, שזה המון ביחס לחלוצי רכש אחרים שהגיעו לאורך שנים למכבי ולא החזיקו יותר משנתיים. אחרי כל כך הרבה דברים שנאמרו (לעתים שלא בצדק) על אורחות חייו ועל מלחמתו במשקל ואחרי הפציעות הקשות שעבר, זה יותר ממכובד עבורו שברגע הזה הוא נמצא שם עבור מכבי תל אביב. גם אם יחזור לספסל ולא יפתח מול בית"ר, את האמון של ארבלדזה הוא קנה מחדש והגיאורגי יודע היום יותר מאשר לפני סיבוב כשהכניס אותו לכמה דקות בתוספת הזמן, שיש לו על מי לסמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully