וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי כהן: "ירושלים כוחנית מדי. לא אוהב שהולכים עם מכבי"

28.12.2016 / 14:00

"לא יכול להיות שלפני ארבע שנים היית חוד החנית במאבק והתהפכת. יוסי ביילין לא ירוץ בראש מפלגה שתהיה נגד החזרת שטחים". רמי כהן, יו"ר הפועל ת"א, לא מצליח להבין מה קרה לקבוצה של אורי אלון ("לא מקשיבים לצד האחר) שנלחמה כל השנים בצהובים. ראיון לוחמני

one

אלה היו כמה שעות ארוכות של המתנה, אבל לקראת הצהריים, הגיע המסמך עם החתימה של מארק ליונס למייל של רמי כהן, יו"ר הפועל תל אביב. הוא מיהר לעדכן את הדובר איתי ברגר, חבר ההנהלה ידידיה רפפורט והמאמן שרון אברהמי, והתיישב בסיפוק בבית קפה מול ביתו בתל אביב, "אני מרגיש שזה קורה השנה, יש לנו קבוצה טובה, התבגרנו ולמדנו כמערכת, זה מגיע לנו כן, אני חושב שנעשה פיינל פור", אומר יו"ר האדומים בראיון לוואלה! ספורט.

בשבת סיימה הפועל תל אביב את הסיבוב הראשון הטוב ביותר שלה מאז עזיבתו של ארז אדלשטיין. למרות זאת, האדומים עדיין לא רגועים, והחתמתו של האלוף המכהן ליונס רק מוכיחה שהקבוצה כולה, והיו"ר בפרט, מחפשים את הדרך קדימה, "מרוצה? אני מרוצה יותר ממה שהייתי בשנתיים הקודמות, כי אנחנו לא במקומות 9-7 אלא באזור 5-3. אבל אנחנו שווים מאזן יותר טוב, וצריכים לשחק כדורסל יותר טוב. אז אני גם מרוצה וגם לא מרוצה".

כהן סיים לאחרונה את תפקידו בקבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב, והראיון עמו נערך בבוקר ההודעה על כך שהקבוצה צפויה ללכת לפירוק. "אני יכול לדבר רק בתור אוהד הקבוצה. אין ספק שמדובר ברגע כואב ולא נעים, אבל הפילוסופיה שלי בחיים היא תמיד להסתכל על הצד החיובי. אני מאמין שבסופו של דבר, מתוך התהליך הזה ,יבוא רוכש שיוכל לקנות את הפועל נקייה מחובות, וילמד מהטעויות כך שיוכל לנהל אותה בתקציב שפוי וראוי. אם הפועל תל אביב תרד לליגה השנייה, אז נבכה לילה אחד, אבל כבר עשינו את זה ב-1990 וחזרנו, וגם הפעם נדע לחזור. מעבר לזה אני לא רוצה לדבר על הנושא".

עוד בנושא

הפועל תל אביב מתפרקת: כל העדכונים והניתוחים
מארק ליונס חתם בהפועל תל אביב, יחליף את אלייז'ה ג'ונסון
הערב בליגת העל: הפועל ירושלים מתארחת בהרצליה

- יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן. יוסי ציפקיס
במוקד המאבק על מנהלת הליגה. רמי כהן/יוסי ציפקיס

בימים אלה עומד כהן במוקד המאבק על מנהלת הליגה, שמתנהל מאז פנו חמש קבוצות להקמת מנהלת חדשה ופיזור הדירקטוריון הקיים. "אני מקווה שזה לא יתפרק, כי זו תהיה מכה אדירה לכדורסל. יהיה כדורסל פחות טוב, וכולם ייפגעו. הליגה לנשים עוד לא השתקמה מטעות פטאלית אחת, והכל למה? כי אתה לא מקבל מה שאתה רוצה".

- אבל מכבי תל אביב והפועל ירושלים הן בכל זאת הקבוצות החזקות, העשירות והמצליחות. אולי זו הייתה טעות שלא נתתם להן להעביר את ההחלטות שרצו?

כהן מתרגז. "אי אפשר לקשור את מכבי וירושלים ביחד, אין מצב כזה ששתיהן לא העבירו אף החלטה. הפועל ירושלים באמת לא הצליחו אף החלטה שהם רצו, לא יודע איך זה קרה, אבל זה עובדתי, ואני מקבל את זה לגמרי. מכבי תל אביב? הם עדיין מעבירים את רוב ההחלטות שהם רוצים. רק קרה מצב שהם לא עושים את מה שהם רוצים, וזה כל הסיפור פה. רצינו להוריד את מספר המתאזרחים לאחד, בסופו של דבר עברה החלטת פשרה. לפי ההחלטה הזאת, לא נעשה כמעט שום שינוי".

כהן עובר ומספר גם על כך שמכבי תל אביב צמצמה את חוק הצעירים. "גם ירושלים תמכו בו, והם תמיד בצד המפסיד. יכול להיות שהבעיה שלהם זה האחוזים מהשדה", הוא אומר בחיוך, "רצינו להשאיר את החוק כי הוא טוב לשחקנים ומפתח אותם. המספרים לא אומרים הכל. ובכל זאת, מכבי רצו להוריד משלושה לשניים, וזה ירד, ואז זה לא הספיק להם והם הלכו לבית משפט. ראיתי קבוצה שקיבלה מה שהיא רצתה, זה לא הספיק לה, ועכשיו אתה אומר שהם לא מצליחים להעביר שום החלטה. בסופו של דבר יש שתי החלטות בערך שהם לא הצליחו להעביר, ועל זה כל הבעיה. מדובר באנשים שרוצים לקבל את כל מה שהם רוצים ואיך שהם רוצים את זה".

- הקבוצות טוענות שאי אפשר להעביר החלטות במבנה הדירקטוריון הקיים.

"אם מכבי היו מצליחים להעביר את כל ההחלטות שלהם, לא הייתה להם בעיה עם מבנה המנהלת. לי היו הכי הרבה סירובים מהמנהלת, החל ממספר הזרים, ועד כמות קהל החוץ במגרשים הגדולים. אז אמרתי בוא נעזוב את הליגה ונלך לבית משפט? אין לזה הצדקה. לא צריך לעטוף את זה בעטיפות יפות מדי".

- הופתעת שירושלים הולכת עם מכבי תל אביב יד ביד?

"לא אוהב את זה שירושלים הולכים איתם, הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, אבל לא יכול להיות שלפני ארבע שנים היית חוד החנית במאבק והתהפכת. יוסי ביילין לא ירוץ בראש מפלגה שתהיה נגד החזרת שטחים. אני מבין אותם, כי הם נתקעו באמצע, עם אפס החלטות שהצליחו להעביר. הם הגישו בקשות לשינוי, וזה לא התקבל. גיא הראל הוא אולי האיש הכי מוכשר במנהלת והסיטואציה שיחקה נגדם, ועל זה חבל. אני לא חושב שירושלים מנסה להקטין אחרים כדי להגדיל את עצמה, אבל היא מתנהלת יותר מדי בכוחניות, וזה מתבטא בחוסר רצון לשמוע את הצד האחר. אני לא מדבר ספציפית על גיא הראל, אלא על הרגשה, על הלך רוח".

- אז איך פותרים את המשבר?

"אני מוכן לוועדות שילוו את המנהלת - ועדה מקצועית, ועדת שיווק, עם אנשים חיצוניים, שנחליט למשל שכדי לשנות החלטה צריך רוב של שני שליש מחברי הדירקטוריון של המנהלת. אי אפשר לעקר את הדירקטוריון כי האנשים בו חיים את הכדורסל, משקיעים בכדורסל, והם מבינים יותר מכולם מה נכון. ברור שהם צריכים עזרה מקצועית. הם רוצים זכות וטו, קחו את המפתחות ותגידו לי מה לעשות. אתה בוחר ועדה, ולפי ההרכב שלה תדע את הלך הרוח שלה. אם אתה רוצה זכות וטו להחליט מי בוועדה ומי לא, אני לא במשחק הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, ליד הבעלים של הפועל ירושלים, אורי אלון. ברני ארדוב
"אי אפשר לקשור את מכבי וירושלים ביחד". שמעון מזרחי ואורי אלון/ברני ארדוב

בחזרה להפועל תל אביב. כאמור, אחרי שנתיים לא טובות, נראה שהאדומים יכולים סוף סוף להגיע לפיינל פור. את הפתיחה הטובה של העונה הם עושים דווקא בלי רביב לימונד, שלא מתפקד בגלל פציעה וכעת הוחלט להשביתו לפרק זמן בלתי מוגבל. "חבל על רביב, זה כאב לב. גם בשביל התוכניות שלנו, ואם נעשה השנה הישג אז חבל בשבילו כי הוא באמת סחב אותנו בכל השנים הקשות. אני מאוד מקווה שהוא יתאושש. לפי הרופאים, בניגוד למה שחשבו בהתחלה, זאת פציעה שמתאוששים ממנה. חשבנו שזה נזק סחוסי בהתחלה והוא יצטרך להתרגל לכאב. כולם אומרים שזה יעבור, לא יודעים להגיד זמן, אם זה שבוע, חודש או ארבעה. מקווה שהמנוחה והטיפולים שהוא מקבל יכשירו אותו לחזור בריא. לא ניתן לו לחזור לא בריא".

- ועדיין, יש הרגשה שאתם מאכזבים ברגע האמת. גם בגביע הודחתם מוקדם.

"לחלוטין אני לא מסכים. הפספוס בגביע שלא שמו אותנו בכדור עם פתק מבצבץ, כי הבנתי שהמבצבצים לא משחקים נגד הפועל ירושלים. אז שיחקנו נגד ירושלים, שהיא קבוצה מצוינת, במשחק שקול וצמוד, בלי רביב. יכולנו לנצח באותה מידה. לגבי הציפיות, אחת הבעיות, ואני אומר את זה בהקשר של הכדורגל להרבה אנשים, שצריך שיבוא מישהו שישים סכום של כמה מיליונים בשנה, ביחד עם הגדלת ההכנסות ולבנות מערכת יציבה ומשם לגדול, לפתח שחקנים ולהגיע לאירופה. אז אנשים אומרים לי שב-27-25 מיליון שקל לא מתחרים עם מכבי תל אביב, ופה הבעיה שלנו, שאנחנו רוצים מחר לקחת אליפות. צריך להסתכל למציאות בעיניים - אנחנו לא שם. יצאנו לדרך בכדורסל לפני עשר שנים, עם ציפיות לחזור ולהיות קבוצה בליגת העל ועמדנו בציפיות שלנו ומעבר לזה. הקהל הבין את זה, אנחנו מעבר לציפיות, ואנחנו לא מתביישים להעמיד רף ציפיות חדש. אני זה שרוצה פיינל פור, אני זה שרוצה אירופה. אני מסכים שאוהדי הפועל בתפיסה הם קבוצה גדולה. בתפיסה אנחנו צריכים לקחת אליפות, או להיאבק עליה לכל הפחות, ויש לפעמים התעלמות מהמציאות".

- אבל אתם הרי אלה שנאבקתם נגד המתאזרחים, אבל הבאתם השנה את ריצ'רד האוול ואדריאן בנקס, שניים שאמורים לקבל אזרחות.

"לקחנו השנה שני מתאזרחים, אבל זה במקרה, זה לא מתוך יד מכוונת כדי לשחק עם שישה זרים. גם אם שניהם יקבלו אזרחות, לא נשחק עם יותר מחמישה דוברי אנגלית. גם אם היו לנו ארבעה מתאזרחים, היינו עומדים בזה. הפועל תל אביב לדורותיה שיחקה תמיד עם מתאזרחים. בהצעה שלי למנהלת רצינו להוריד למתאזרח אחד. היו לנו קורי קאר, ווילי וורקמן, סת' חיימוביץ' בליגה א', ובעבר ג'יימס טרי, ג'ון וויליס וקני לבנובסקי. אנחנו יודעים להילחם על החוקים אבל משחקים במסגרתם. מחר יכול מישהו להפגין נגד המע"מ, אבל ב-15 בחודש הוא משלם 17 אחוז מע"מ כי יש חוקים. אנחנו שומרים על העקרונות שלנו במסגרת החוקים, ולא סוטים מזה לרגע".

יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן באנדרטה לזכר אורי שלף. מגד גוזני
"אני נהנה להיאבק על דברים שאני רואה כמוצדקים". רמי כהן/מגד גוזני

כהן מכהן כיו"ר הפועל תל אביב מאז שיחקה בליגה הארצית, וזו עונתו השמינית בתפקיד. "לא עובר לי בראש בכלל לעזוב, אני נהנה ממה שאני עושה. אני נהנה להיאבק על דברים שאני רואה כמוצדקים. ישבתי עם שמואל פרנקל לא מזמן, ואמרתי לו שההבדל בינינו לבין הצד השני הוא שאני מבין שיש צד שני. אני מבין שיש דעות שונות, ושהם מאמינים בדרך שלהם, אבל כשאני טוען משהו, אז אני בכייני ודווקאי. מבחינתם, לנו אסור שתהיה דעה, כי הדעה שנגד הממסד היא קנטרנית, למרות שלהיפגש עם האיגוד זה חתרנות. הפועל בשבילי זה חלק מהחיים כבר 40 שנה, גם כשהייתי רק אוהד. אף אחד לא נאלץ לעשות כלום, אם אני שם, אז אני אוהב לעשות את זה".

- נאלצת גם להתמודד עם תגובות קשות מאוהדים?

"יש ביקורת. לוקחים הכל בפרופורציות נכונות, מבחוץ קל להגיד שאין ביקורת. פעם אחת קילל אותי אוהד של הפועל. יש ביקורות בפייסבוק ובפורומים, יותר על צד מקצועי ופחות על צד התנהלותי, צריך לדעת לחיות עם זה, מי שמתעסק כל היום במה חושבים ואומרים עליו, הוא לא יכול לעבוד, על היתר אין לי שליטה. אם הביקורות הן זניחות, אז כנראה אנחנו עושים משהו בסדר. הפועל תל אביב תחיה גם בלעדיי. יש מערכת שעובדת. אם אני הולך מחר, אז יהיה זעזוע, אבל זה מתיישר מהר מאוד, כי זה מערכת שעובדת ויהיה מי שייכנס לנעליים".

  • עוד באותו נושא:
  • רמי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully